Algemeen
Yvon Jaspers met de grond gelijk gemaakt: ´Ze is een vals NPO-prinsesje´
Yvon Jaspers, al jarenlang hét gezicht van Boer Zoekt Vrouw, krijgt steeds meer kritiek te verduren. In een recente videorubriek van het Algemeen Dagblad werd ze genadeloos afgekraakt door Guido den Aantrekker, hoofdredacteur van Story. Volgens hem is Yvon “heel erg saai” en heeft ze een “beperkt talent”. Ook mediacriticus Victor Vlam uit stevige kritiek op de presentatrice, die volgens hem haar beste tijd wel heeft gehad.

Saai en kleurloos?
Guido den Aantrekker laat er in Spot Op geen misverstand over bestaan: hij vindt Yvon een weinig boeiende televisiepersoonlijkheid. “Het eerste woord dat in mij opkomt is: heel erg saai,” stelt hij. “Ze is een soort behang in de tv-programma’s die ze maakt. Ze valt totaal niet op.” Daarnaast merkt hij op dat Yvon buiten Boer Zoekt Vrouw eigenlijk nooit een ander succesvol programma heeft gepresenteerd. “Dat zegt wel iets over haar talent,” sneert hij.

Is Yvon overbodig?
Een steeds groter deel van de kijkers vraagt zich af of Yvon eigenlijk nog wel nodig is in Boer Zoekt Vrouw. Het populaire datingprogramma B&B Vol Liefde, van dezelfde producent, bewijst dat zo’n format prima zonder presentator kan. Guido is het daarmee eens: “Een voice-over zou ook kunnen. Ze begint gewoon een beetje te vervelen.”

Mediacriticus Victor Vlam wijst er bovendien op dat Yvon al heel lang geen televisieprijs meer heeft gewonnen. “Dat geeft aan waar zij staat in haar carrière: op haar retour.” Volgens hem vinden veel mensen haar presentatie ook niet echt oprecht. “Ze wordt gezien als een klein beetje nep.”

Achter de schermen minder sympathiek?
Naast haar presentatie roept ook Yvons gedrag achter de schermen vraagtekens op. Victor beweert dat ze niet altijd even vriendelijk is geweest tegen de boeren in het programma. “Toen de camera’s uitstonden, had ze geen interesse meer in hen,” zegt hij. “Dat werd haar kwalijk genomen.”

Guido sluit zich daarbij aan en noemt haar een “verwend NPO-prinsesje”. Volgens hem is haar gedrag voor de camera vooral effectbejag. “Je ziet het aan alles: dat romantische Volkswagen-busje waarin ze rondrijdt, haar overdreven empathische houding. Het voelt gewoon nep.”

Overdreven imago?
Volgens Guido is Yvon voortdurend bezig met het perfecte plaatje. “Ze heeft twee blonde labradoodles, zodat er altijd eentje op beeld kan als de ander diarree heeft of niet wil meewerken,” zegt hij spottend. “Alles moet er perfect uitzien.”

Victor stelt zelfs voor om Yvon te vervangen door Carrie ten Napel. “Yvon heeft een stijl die een beetje kinderlijk is. Dat hoge stemmetje, die overdreven expressie… Ze lijkt nooit helemaal uit haar vroegere kinderprogramma-stijl te zijn gekomen.”

Tijd voor verandering?
De kritiek op Yvon zwelt aan, en het lijkt erop dat haar rol in Boer Zoekt Vrouw minder onomstreden is dan vroeger. De vraag blijft: is het tijd voor een nieuwe presentator, of blijft Yvon gewoon zitten waar ze zit? Voorlopig houdt ze zich stil, maar de discussie is nog lang niet voorbij.
Algemeen
Zoon Bridget Maasland: Ik schaam me voor mijn moeder

Mees zet zijn moeder Bridget Maasland heerlijk voor het blok – en haar reactie zegt alles
Het leven van een bekende Nederlander gaat zelden ongemerkt voorbij, maar achter de schermen blijft het vaak verrassend alledaags. Dat bewijst Bridget Maasland opnieuw in een luchtig én herkenbaar moment met haar zoon Mees. Tijdens een gezamenlijke sportsessie legde Mees zijn moeder vast op een wel heel oncharmant moment — en dat leverde niet alleen veel gelach op, maar ook een typisch moeder-en-zoon-situatie waar half Nederland zich moeiteloos in herkent.

Want hoe glamoureus Bridget ook overkomt op televisie en social media, haar puberzoon ziet natuurlijk vooral zijn moeder. En precies dát maakt dit verhaal zo leuk, menselijk en herkenbaar. Want uiteindelijk zijn zelfs de meest gelikte BN’ers thuis gewoon iemand met een joggingbroek aan, zonder make-up, buiten adem op de fitnessvloer.
‘Mam, leuke still gemaakt!’ – en daar ga je dan
Bridget deelt het moment zelf met veel humor op Instagram. Ze plaatst een screenshot van het videootje dat Mees tijdens het sporten maakte. Daarop is ze te zien in een pose die elke ouder herkent: nét even ongemakkelijk, nét even bezweet, nét even niet Instagram-waardig.
Met een knipoog schrijft ze erbij:
“’Mam, leuke still gemaakt!’”
De zin draagt de typische toon van een tienerzoon die precies weet hoe hij zijn moeder kan plagen, zonder een grens over te gaan. Bridget lijkt het heerlijk te vinden. Het is dat kleine duwtje onderling, dat plagerige, dat je alleen hebt met iemand die je door en door kent — en waarmee je een band hebt die tegen een stootje kan.
Mees heeft z’n moeder eerder ook al op speelse manier voor de gek gehouden, maar deze keer was het raak omdat het screenshot wel héél onvoordelig was. Geen glamfilter, geen studiolicht, geen make-up. Gewoon Bridget als mens: sportend, puffend en totaal niet bezig met een camera. Precies dát maakt het moment geliefd bij haar volgers.

Tussen humor en schaamte — puberlogica in z’n puurste vorm
Iedere ouder die een tiener in huis heeft, weet hoe dit werkt. Puberjaren komen standaard met een scheut ongemak richting ouders: je moeder is al snel “gek”, “druk”, “te enthousiast” of “te zichtbaar”. Zeker als ze ook nog eens op tv komt.
Voor Mees is het extra uitdagend: zijn moeder is een van de meest herkenbare gezichten van RTL Boulevard, met duizenden ogen op haar gericht. Dan is het des te verleidelijk om haar juist thuis even terug te brengen tot… simpelweg ‘mam’. En blijkbaar doet hij dat met veel plezier.
Dat Mees dat deel graag laat zien — vooral het niet-glamoureuze deel — maakt hem juist enorm geliefd bij het publiek. Het is aandoenlijk, herkenbaar en bovendien heel menselijk. En de manier waarop Bridget ermee omgaat, maakt alles nóg sympathieker.

Bridget kan erom lachen — gelukkig maar
Het mooiste aan dit alles is dat Bridget het niet probeert te verbloemen. In plaats van boos te worden of de foto te verbannen naar de digitale prullenbak, deelt ze het vrolijk met de wereld. Het laat zien dat ze zichzelf niet te serieus neemt — iets wat in de entertainmentwereld zeldzamer is dan je denkt.
De screenshot straalt pure eerlijkheid uit. Geen airbrushing, geen perfect gestylede look. En dat versterkt precies waar Bridget de laatste tijd steeds vaker de nadruk op legt: jezelf accepteren, ook wanneer je even niét perfect bent.

Bridget straalt na metamorfose — maar blijft zichzelf
Dat is best bijzonder, want nog maar kort geleden onderging Bridget een flinke metamorfose. Op Instagram liet ze zien hoe ze zich had klaargestoomd voor een reeks uitzendingen van RTL Boulevard. Een ware onderhoudsbeurt, grapte ze zelf:
“Zo, ik ben helemaal klaar voor de komende drie weken RTL Boulevard.”
Ze somde een hele lijst aan beautybehandelingen op:
-
nieuw gekleurde en geknipte haren
-
manicure
-
pedicure
-
een stevige Thaise massage
-
een ontspannende laatste avond vrij
Ze straalde op de foto’s, fris, verzorgd en helemaal klaar voor tv. Maar juist daarom is de plagerige foto van Mees zo verfrissend: het laat de kant zien die we níét in de studio zien. De kant van iemand die net zo hard zweet als ieder ander tijdens een sportsessie.
Het contrast tussen glamour en echtheid lijkt precies de balans te zijn die Bridget de laatste tijd omarmt. En dat is ook waarom haar volgers zo vaak positief reageren: ze blijft mooi, maar ze blijft vooral mens.
Een moeder-zoonband waar veel mensen jaloers op zijn
De band tussen Bridget en Mees is door de jaren heen vaker onderwerp van bewondering geweest. Ze zijn close, eerlijk, direct en hebben een dynamiek waarin humor een belangrijke rol speelt. Dat zie je terug in:
-
gezamenlijke uitstapjes
-
grapjes op social media
-
de openheid waarmee Bridget over hem praat
-
en momenten zoals deze sportieve plagerij
Veel volgers reageren vaak dat ze het fijn vinden hoe “normaal” de twee met elkaar omgaan. Geen afstand, geen aparte BN’er-bubbel, maar gewoon een moeder die haar zoon in de maling ziet nemen — en daar compleet om kan lachen.
De kracht van het delen van oncharmante momenten
Dat Bridget het screenshot zelf deelt, is misschien wel het mooiste aspect van dit verhaal. In een tijd waarin influencers hun foto’s tot op het pixelniveau perfectioneren, kiest Bridget voor echtheid. En die strategie werkt verrassend goed:
-
het voelt authentiek
-
het zorgt voor veel herkenbaarheid
-
mensen reageren sneller op echte emoties dan op perfecte beelden
-
en het toont dat celebrity-zijn ook een kluchtige, alledaagse kant heeft
Veel van haar volgers lieten in de reacties weten dat ze het heerlijk vinden om “de echte Bridget” te zien. Niet als presentatrice, maar als moeder, sportmaatje en mens.

Van schaamte naar trots
Of Mees zich echt schaamt voor zijn moeder, valt natuurlijk te betwijfelen. De meesten vinden het vooral een lief puber-achtig plaagmoment. In werkelijkheid laat het juist zien hoe comfortabel hun band is. Want een kind dat geen goede relatie heeft met zijn moeder, plaagt haar niet op zo’n grappige manier — laat staan dat hij haar filmt tijdens het sporten en dan met haar meegeniet van de lol.
En zo ontstaat er een mooi
geheel:
een moment van zelfspot, liefde, humor én herkenbaarheid.
Bridget blijft nuchter — ook in een wereld vol glitter
Het incident past in het bredere beeld dat mensen van Bridget hebben: iemand met een vlotte babbel, een scherp gevoel voor timing en genoeg zelfvertrouwen om niet in paniek te raken van een minder charmante foto.
Ze weet hoe de media werkt. Ze weet hoe social media werkt. En ze weet dat juist deze kleine, menselijke momenten blijven hangen bij het publiek.
Het is precies de reden waarom ze al jaren zo’n vertrouwd gezicht is op televisie: ze blijft zichzelf.
Tot slot
Wat begon als een plagerijtje van een puberzoon, veranderde in een moment dat heel Nederland even liet glimlachen. Een ongefilterde foto, een moeder met humor, een zoon die zijn moeder eventjes “in de zeik neemt”, en een publiek dat geniet van de echtheid.
Het laat zien dat achter de schermen van glitter en glamour gewoon een gezin leeft dat dezelfde dingen meemaakt als ieder ander. En dat is misschien wel de reden dat Bridget al zo lang geliefd is: ze weet dat het leven niet altijd perfect hoeft te zijn om mooi te zijn.