Algemeen
Kijkers Miljoenenjacht slopen Linda de Mol: ”Mag dit wel?”

Miljoenenjacht aflevering vol spanning en kritiek: Evert raakt miljoenen kwijt na gewaagde keuzes
De uitzending van Miljoenenjacht op zondagavond zorgde opnieuw voor veel stof tot napraten. Niet alleen vanwege het zenuwslopende verloop van het kofferspel, maar ook vanwege enkele opvallende momenten die bij kijkers online tot verontwaardiging leidden. De hoofdrol was ditmaal weggelegd voor de 72-jarige Evert, die de finale bereikte, maar uiteindelijk met lege handen naar huis ging.
Strijd tussen Arnoud en Evert
De uitzending begon met een spannende strijd tussen Arnoud en Evert. Beide heren kwamen in de eindfase tegenover elkaar te staan. De bank bood een smakelijk bedrag aan, maar beide kandidaten besloten niet op de knop te drukken. Ze wilden allebei voluit gaan voor die felbegeerde finaleplaats.
Uiteindelijk was het Evert die met zijn snelheid de rekensom wist op te lossen, waarmee hij zich verzekerde van een plek in het legendarische kofferspel. Voor de kijkers begon daarmee een zinderende aflevering, die bol stond van de hoop, teleurstelling en scherpe opmerkingen vanuit het publiek.
Evert kiest koffer 25
Evert, zichtbaar ontroerd en tegelijkertijd vastberaden, koos ervoor om te spelen met koffer 25. Een symbolisch getal, want zijn verjaardag valt op 25 augustus. Naast hem stond zijn vrouw Loes, met wie hij al 47 jaar gelukkig getrouwd is. Samen hoopten ze op een mooie geldprijs, waarmee een langgekoesterde droom – een reis naar Zuid-Afrika – in vervulling zou kunnen gaan.
Linda de Mol, zoals altijd charmant en oprecht geïnteresseerd, sprak vol vertrouwen: “Dat moet toch wel lukken.” Maar het kofferspel bleek minder meegaand dan gehoopt.
Een rampzalige start
De eerste vier koffers die Evert opende, zorgden direct voor een domper van formaat. Hij begon met het openen van de koffer met 10.000 euro, waarna het van kwaad tot erger ging. De koffers met daarin 1 miljoen én 2,5 miljoen euro werden vrijwel direct daarna geopend, tot groot verdriet van Evert en Loes.
Toen Linda vervolgens aan Loes vroeg of zíj een koffer wilde kiezen, besloot ze voor koffer 13 te gaan. Tot ontsteltenis van velen bleek daar het grootste bedrag – 5 miljoen euro – in te zitten. De klap was enorm. Niet alleen voor Evert en Loes, maar ook voor de kijkers thuis.
Online verontwaardiging
Op sociale media lieten kijkers massaal van zich horen. De keuze om Loes een koffer te laten kiezen, zonder expliciet aan Evert te vragen of hij het daarmee eens was, viel slecht. Veel mensen vonden dat hij in dit cruciale spelmoment de controle verloor.
Een veelgehoorde klacht: “Het is toch zíjn spel? Waarom laat Linda haar beslissen?” Anderen wezen erop dat het kofferkeuze-systeem altijd in overleg gaat, en dat Linda alleen een speelse suggestie deed. Desondanks werd het moment breed uitgelicht in de online discussies.
Bank biedt 17.000 euro – Evert speelt door
Na het verlies van de drie grootste bedragen in het spel, daalde het vertrouwen bij velen. De bank kwam met een eerste bod van 17.000 euro. Maar Linda moedigde Evert aan om niet meteen akkoord te gaan: “Dat gaan we niet doen, Evert. Daar gaan we niet eens over nadenken. Doe dat ding dicht.”
Evert nam de woorden ter harte en besloot door te spelen. In de volgende rondes leek het tij even te keren. Hij opende meerdere koffers met lage bedragen, en daarmee steeg het vertrouwen opnieuw.
Bod stijgt naar 47.000 euro
Het spel kwam in rustiger vaarwater en de bank verhoogde het bod naar 47.000 euro. Een aanzienlijk bedrag dat voor veel mensen reden genoeg zou zijn om te stoppen. Maar niet voor Evert. Loes sprak de wens uit dat haar man zou doorspelen, hopend op een hoger bedrag – misschien wel genoeg voor die droomreis én extra financiële ruimte.
Evert stemde toe en ging nogmaals een risicovolle fase in. Helaas pakte dat deze keer niet goed uit.
Hoge bedragen blijven vallen
In de volgende kofferselectie trok Evert opnieuw meerdere hoge bedragen. De overgebleven grote prijzen verdwenen een voor een uit het spel. Wat begon als een spannende finale, eindigde in een opeenstapeling van teleurstellingen. De teleurstelling was af te lezen op het gezicht van Evert, al bleef hij opvallend waardig en kalm onder de omstandigheden.
Kijkers leefden intens met hem mee. Berichten op sociale media spraken van medelijden, begrip én bewondering. “Wat een sympathieke man,” schreef een kijker. “Je gunt hem zó die grote prijs.”
Felle kritiek op Linda de Mol
Tegelijkertijd richtte een deel van het publiek hun kritiek op presentatrice Linda de Mol. Niet alleen vanwege haar aanmoediging om het eerste bod te weigeren, maar vooral vanwege het moment waarop Loes een koffer mocht kiezen.
Sommige kijkers vonden het onhandig dat Linda die suggestie deed, zeker gezien de gevolgen. “Ze had Evert meer regie moeten geven,” klonk het. Anderen vonden juist dat Linda haar rol als presentator goed vervulde: enthousiasmerend, betrokken en opbouwend.
Het blijft een terugkerend discussiepunt: in hoeverre mag of moet een presentator sturen tijdens een spel waarin duizenden euro’s op het spel staan?
Het menselijke verhaal
Wat deze aflevering van Miljoenenjacht extra bijzonder maakte, was het menselijke verhaal van Evert en Loes. Hun langdurige huwelijk, hun dromen en hun positieve instelling raakten veel kijkers.
Zelfs toen het duidelijk werd dat er geen grote geldprijs in het verschiet lag, bleven ze waardig en dankbaar. “We hebben het geprobeerd,” zei Evert. “En we hebben genoten.” Die houding leverde hem veel respect op – en voor velen was hij de morele winnaar van de avond.
Een les in keuzes en kansen
Het kofferspel blijft een spannend psychologisch experiment. Het draait om lef, inschatting, geluk en timing. Evert toonde moed door door te spelen, maar betaalde daarvoor de prijs. Toch blijft het spel onvoorspelbaar en daarmee fascinerend.
De aflevering toonde ook hoe moeilijk het is om beslissingen te nemen onder druk, zeker als je begeleid wordt door emoties, verwachtingen van het publiek en persoonlijke dromen. In zekere zin weerspiegelt het spel het leven zelf: je kiest, je hoopt, en je leeft met de gevolgen.
Conclusie: memorabele aflevering vol emotie en discussie
De uitzending van Miljoenenjacht van deze zondagavond zal velen bijblijven. De combinatie van spanning, verlies en oprechte emoties maakte het tot een aflevering die je niet snel vergeet. Evert won geen miljoenen, maar won wel het hart van veel kijkers.
Had Linda niet ff moeten navragen bij die man zelf of het oké was om koffer 13 te openen? Dat wordt normaal wel altijd nog even gevraagd aan de persoon die speelt.. Vind het niet bepaald eerlijk.. #miljoenenjacht
— xangieb (@xxangieb) March 23, 2025
En hoewel er kritiek was op Linda de Mol en het verloop van het spel, overheerst bij velen de bewondering voor de waardige manier waarop Evert en Loes met de tegenslagen omgingen.
Gek dat die vrouw een koffer mocht openen zonder dat die man de keus maakte, hij speelt toch het spel? #miljoenenjacht
— Daniel (@colorsonedotcom) March 23, 2025
Volgende week weer een nieuwe aflevering – nieuwe kandidaten, nieuwe keuzes, en ongetwijfeld nieuwe discussies. Maar de aflevering van Evert zal voorlopig nog lang worden besproken.

Algemeen
Anne is de leukste vrachtwagenchauffeur van ons land: ”Ik wil gewoon uren maken”

Anne Wiendels: de stoerste vrachtwagenchauffeur van Nederland
Vrachtwagenchauffeur zijn is voor velen een jongensdroom. Maar voor Anne Wiendels is het werkelijkheid – én een levensstijl. De jonge Groningse bewijst dagelijks dat dit beroep niet alleen voor stoere mannen is weggelegd. Met haar tomeloze enthousiasme, vakmanschap en liefde voor het vak weet ze niet alleen ladingen van A naar B te brengen, maar ook menig vooroordeel te ontkrachten. In een openhartig interview vertelt Anne over haar weg naar succes in een wereld die nog steeds grotendeels door mannen wordt gedomineerd.
Van droom tot werkelijkheid
Voor Anne begon de liefde voor vrachtwagens al op jonge leeftijd. Als klein meisje mocht ze een keer mee met haar vader en opa, die beiden in de transportsector werkten. Die ervaring maakte diepe indruk. “Ik mocht toen de vrachtwagen wassen. Dat vond ik echt fantastisch. Vanaf dat moment wist ik: dit wil ik ook,” vertelt Anne met een grote glimlach.
Die jeugdige fascinatie groeide al snel uit tot een serieuze ambitie. Terwijl veel leeftijdsgenoten droomden van carrières als influencer, marketeer of verpleegkundige, zette Anne alles op alles om haar vrachtwagenrijbewijs te halen. En met succes. Inmiddels is ze fulltime actief in de transportwereld en geniet ze van elke rit die ze maakt.
Geen baan van negen tot vijf
Vrachtwagenchauffeur zijn is geen beroep voor mensen die op zoek zijn naar regelmaat of gemak. Anne werkt gemiddeld twaalf uur per dag en maakt wekelijks meerdere ritten van tien uur achter het stuur. Maar voor haar is het geen straf. “Ik hou van de vrijheid op de weg. Het buiten zijn, het gevoel van controle over zo’n grote machine, en de verantwoordelijkheid die erbij hoort – het past allemaal bij me,” legt ze uit.
Hoewel het fysiek en mentaal veeleisend is, ervaart ze haar werk niet als zwaar. “Je moet wel stevig in je schoenen staan en doorzettingsvermogen hebben. Maar als je van het vak houdt, voelt het als een avontuur. Elke dag is anders.”
Vooroordelen? Laat maar komen
Anne is zich er terdege van bewust dat ze in een mannenwereld opereert. Toch laat ze zich daar allerminst door tegenhouden. “Soms zie je wel eens een verbaasde blik als ik uitstap. Dan denken ze: ‘Een vrouw achter het stuur van zo’n bakbeest?’ Maar zodra ze zien hoe ik rijd, is het respect er meteen,” vertelt ze nuchter.
Ze krijgt weleens opmerkingen, maar laat zich daardoor niet uit het veld slaan. “Ik hoor weleens iets als ‘Dat wordt niks met zo’n vrouw achter het stuur.’ Maar als ik vervolgens soepel inparkeer of een moeilijke route zonder moeite rijd, is de toon meestal ineens anders.”
Volgens Anne is het belangrijk om zelfverzekerd te zijn en te blijven presteren. “Als je je werk goed doet, verdien je respect. Punt.”
Liefde voor het vak
Wat Anne zo aantrekt in het vak, is de combinatie van vrijheid, techniek en verantwoordelijkheid. “Je hebt veel zelfstandigheid, je bent veel onderweg, je komt op plekken waar je anders nooit zou komen. En het is ook gewoon gaaf om zo’n groot voertuig te mogen besturen.”
Ze benadrukt dat het vak veel meer inhoudt dan alleen maar ‘een beetje sturen’. “Je moet je lading goed kennen, weten hoe je moet laden en lossen, omgaan met onverwachte situaties op de weg. Het is echt een vak waar je trots op kunt zijn.”
Die trots deelt ze ook met haar volgers op sociale media. Regelmatig plaatst ze foto’s en video’s van haar werk, waarbij ze een kijkje achter de schermen geeft. Dat levert haar niet alleen een groeiende schare fans op, maar ook bewondering van collega’s in het vak.
Rolmodel voor een nieuwe generatie
Met haar zichtbaarheid op sociale media, haar nuchtere aanpak en haar indrukwekkende rijstijl is Anne uitgegroeid tot een rolmodel. Niet alleen voor vrouwen die twijfelen of ze wel passen in de transportwereld, maar ook voor jonge mensen in het algemeen die op zoek zijn naar een beroep waarin ze zich echt thuis kunnen voelen.
Ze krijgt regelmatig berichten van meisjes die geïnspireerd zijn door haar verhaal. “Ze zeggen dan: ‘Dankzij jou durf ik ook die stap te zetten.’ Dat vind ik geweldig om te horen. Want uiteindelijk gaat het erom dat je doet wat je leuk vindt, ongeacht wat anderen daarvan denken.”
Geen makkelijk pad, maar wel de moeite waard
Anne benadrukt dat het vak uitdagingen kent. Lange dagen, fysieke arbeid, files en soms ook eenzaamheid op de weg zijn zaken waar je mee moet kunnen omgaan. Maar de voldoening die het oplevert, maakt het voor haar allemaal de moeite waard.
“Je moet het echt willen. Het is niet altijd rozengeur en maneschijn. Maar als je hart bij het vak ligt, dan is er geen beter beroep.”
Op weg naar de toekomst
Anne heeft geen spijt van haar keuzes en kijkt met vertrouwen naar de toekomst. Ze overweegt zelfs om op termijn haar eigen transportbedrijf te beginnen. “Ik wil blijven groeien. Misschien ooit mijn eigen vrachtwagen kopen, of andere vrouwen begeleiden die ook deze wereld in willen stappen.”
Met haar vastberadenheid en passie lijkt niets haar in de weg te staan. Ze bewijst dat je met inzet en liefde voor het vak alles kunt bereiken – zelfs in een wereld waar je niet meteen wordt verwacht.
Dit bericht op Instagram bekijken
Conclusie: Anne rijdt recht het hart van Nederland in
Anne Wiendels is veel meer dan een chauffeur. Ze is een pionier, een rolmodel en een ambassadeur voor vrouwen in de transportsector. Met haar passie, vakmanschap en positieve uitstraling laat ze zien dat vrachtwagen rijden niet alleen draait om spierballen, maar vooral om hart voor het vak.
Vooroordelen? Die laat ze moeiteloos achter zich in de achteruitkijkspiegel. Met haar blik op de horizon en haar handen stevig aan het stuur, is Anne klaar voor nog vele kilometers op de weg én in de harten van het Nederlandse publiek.