Algemeen
HEMA haalt pikante reclamespot meteen weer offline: ´Dit is gewoon veel te gewaagd!´

De HEMA staat al decennia bekend als een oer-Hollandse winkelketen, geliefd om haar rookworsten, tompouces en degelijke familie-uitstraling. Maar het lijkt erop dat hun social media-team een nieuwe koers heeft ingezet. Een recente reclamecampagne zorgde voor opschudding en werd razendsnel van Instagram verwijderd.
Te gewaagd voor HEMA?
De bewuste video was allesbehalve doorsnee voor de HEMA. Waar het merk normaal gesproken bekendstaat om huiselijke gezelligheid, ging deze reclame een stuk verder.
De beelden toonden een vrouw die op suggestieve wijze met een handdoekje in de weer was – een knipoog naar de nieuwste social media-trends.
Veel kijkers konden hun ogen niet geloven. “Had nooit gedacht dat roomkloppen op bed iets zou zijn dat ik gemeen heb met de HEMA!” reageerde een volger geamuseerd.
Maar niet iedereen kon de grap waarderen, en al snel ontstond er discussie over de vraag of dit wel bij het merk paste.
Marketingstunt of misstap?
HEMA probeert al langer een jonger publiek aan te spreken door trendy campagnes en vernieuwde productlijnen. Maar deze keer lijkt het erop dat de winkelketen iets te ver ging. Binnen korte tijd werd de video van alle kanalen verwijderd, maar zoals altijd op internet: niets verdwijnt écht.
De reacties liepen uiteen. Sommigen vonden de stunt hilarisch en origineel, terwijl anderen het totaal ongepast vonden. Hoe dan ook, één ding is zeker: de reclame heeft HEMA volop in de schijnwerpers gezet. En uiteindelijk is dat waar marketing om draait.

Algemeen
Zangeres Sieneke doet walgelijke uitspraken over Suzan & Freek
