-

Algemeen

Bizar besluit van NPO1 rondom songfestival: ´Er komt een grote verandering´

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Dinsdag komt er groot nieuws naar buiten over het Eurovisie Songfestival, waar Claude namens Nederland aan meedoet. Dit jaar zal er namelijk een opmerkelijke verandering plaatsvinden tijdens de uitzendingen op NPO 1. Voor het eerst zullen er reclameblokken te zien zijn tijdens de halve finales en de finale van het Eurovisie Songfestival. AVROTROS heeft de komst van de STER-blokken bevestigd na berichtgeving door songfestivalweblog.nl.

De Reclameblokken

De reclameblokken zullen plaatsvinden na de optredens van de artiesten, wanneer er gestemd kan worden, maar nog vóór de daadwerkelijke uitslag en puntentelling. In de halve finales op dinsdag en donderdag zijn zeven minuten gereserveerd voor reclame, terwijl de finale op zaterdag vier minuten reclame zal bevatten. Een woordvoerder van de omroep legt uit dat dit tijdsblok wordt gebruikt door veel deelnemende landen, die ook overschakelen naar hun eigen reclameblok.

Eurovisie Songfestival in Basel

Het Eurovisie Songfestival vindt dit jaar plaats in Basel, Zwitserland, op 13, 15 en 17 mei. Claude zal Nederland vertegenwoordigen, maar eerst moet hij in de eerste halve finale proberen een van de tien finaletickets te bemachtigen. Dit maakt zijn deelname extra spannend, vooral nu de veranderingen in de uitzendrechten het programma in een nieuw licht plaatsen.

Kritiek op Commentatoren

Naast de veranderingen in de uitzendingen, is er ook kritiek op de commentatoren van het Songfestival. Vorig jaar maakte Jacqueline Govaert haar debuut als commentator, maar dit leek niet goed te vallen bij veel Nederlandse kijkers.

De commentaren werden als “saai” ervaren, wat leidde tot reacties als: “Wat een zuur commentaar van Jacqueline Govaert.” De kritiek was zo hevig dat veel kijkers overschakelden naar de Belgische zender. Jacqueline heeft inmiddels laten weten dat ze dit jaar niet zal optreden als commentator tijdens het Eurovisie Songfestival in Basel.

Wat Te Verwachten?

Het Eurovisie Songfestival belooft dit jaar opnieuw een spannend spektakel te worden, maar met de komst van reclameblokken en de wisseling van de commentatoren, is het afwachten hoe deze veranderingen zullen worden ontvangen door het publiek. Het blijft ook spannend of Claude erin slaagt om Nederland naar de finale te brengen.

Algemeen

Bezoekers zijn woest: Dit betaal je nu in de Efteling voor een frietje en frisdrank

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Efteling-bezoekers schrikken van stijgende prijzen: “Een dag vol magie, maar ook vol rekenen”

Een dagje Efteling staat voor velen gelijk aan verwondering. Het is de plek waar kinderen sprookjes tot leven zien komen en volwassenen hun zorgen even vergeten. Toch merken steeds meer gezinnen dat dit dagje uit flink in de papieren begint te lopen.

De entreeprijzen zijn de laatste jaren gestegen, maar vooral de horecaprijzen in het park zorgen voor gespreksstof. Van een simpel flesje fris tot een glas wijn — de kosten lopen snel op. Wat ooit een zorgeloze uitstap was, vraagt tegenwoordig om wat meer planning en afweging.


Dorst lessen wordt prijzig

Wie tegenwoordig dorst krijgt in de Efteling, merkt al snel dat een drankje halen een kostbare aangelegenheid is geworden. Een flesje frisdrank zoals cola, sinas of cassis kost in 2025 €4,10.

Ter vergelijking: in 2024 betaalde een bezoeker nog €3,70 voor hetzelfde flesje. Ook populaire varianten als Lipton Ice Tea of de Spa-lijn zijn meegestegen.

Voor gezinnen met kinderen tikt het bedrag extra snel aan. Ook kinderdrankjes zoals Fristi en Chocomel zijn duurder geworden, waardoor een eenvoudig rondje drankjes voor vier personen al snel boven de vijftien euro uitkomt.

“We nemen tegenwoordig zelf pakjes drinken mee,” vertelt een moeder uit Rotterdam. “De kinderen vinden het niet erg, maar het scheelt ons echt een hoop geld over de dag.”

Lees verder