-

Algemeen

Wereldberoemde waarzegger doet angstaanjagende voorspelling voor dit jaar

Avatar foto

Gepubliceerd

op

De wereldberoemde waarzegger Athos Salomé (38), ook wel ‘de levende Nostradamus’ genoemd, komt met een onheilspellende voorspelling die dit jaar werkelijkheid zou moeten worden. Volgens de Braziliaanse profeet bevindt de mensheid zich op een cruciaal keerpunt, dat mogelijk het begin van het einde zal inluiden.

AI als drijvende kracht achter een mondiale catastrofe

Salomé staat bekend om zijn accurate voorspellingen. Zo voorspelde hij onder andere de uitbraak van het coronavirus en het overlijden van Queen Elizabeth. Nu waarschuwt hij dat technologische ontwikkelingen een catastrofale impact zullen hebben op de wereldorde.

Volgens de waarzegger zal kunstmatige intelligentie (AI) in 2025 een ongekende macht verkrijgen. Traditionele computers zullen overbodig worden en AI zal vrijwel alle bestaande digitale processen domineren. De opkomst van kwantumcomputers en medische vooruitgang vormen volgens hem een belangrijke mijlpaal, maar ook een potentieel gevaar voor de mensheid.

Een van de meest verontrustende voorspellingen van Salomé is dat AI niet alleen de werkvloer zal veranderen, maar ook de entertainmentindustrie. Acteurs en actrices zullen vervangen worden door virtuele personages, en AI zal zelfs in staat zijn complete filmscripts te schrijven. De impact op de filmindustrie en creatieve sector zal ongekend zijn.

Deepfakes: Een dreiging voor waarheid en politiek

De opkomst van deepfake-technologie heeft al geleid tot wereldwijde bezorgdheid. Volgens Salomé zal deze technologie in 2025 nog geavanceerder en moeilijker te onderscheiden worden van de werkelijkheid. Hij voorspelt dat deepfakes niet alleen gebruikt zullen worden voor amusementsdoeleinden, maar ook als een krachtig wapen voor politieke propaganda. Hierdoor zal de grens tussen feit en fictie steeds vager worden, wat leidt tot een ongekende desinformatiecrisis.

De toekomst van sport: Mens-machine hybrides

Naast de entertainmentindustrie voorspelt Salomé dat de sportwereld drastisch zal veranderen. Hij beweert dat de eerste Mens-Machine Hybride Olympische Spelen in aantocht zijn. Door genetische verbeteringen en neurale implantaten zullen atleten hun fysieke prestaties ver overstijgen, wat de traditionele betekenis van sportcompetities volledig zal veranderen.

“De definitie van atletisch bestaan zal fundamenteel veranderen,” stelt Salomé. “Competities zoals we die kennen, zullen verdwijnen en plaatsmaken voor een geheel nieuwe vorm van sport, waarin technologie en menselijke capaciteiten samensmelten.”

Een dreigende Derde Wereldoorlog?

Naast de technologische dreiging waarschuwt Salomé ook voor geopolitieke escalaties. Net als andere paragnosten voorspelt hij dat de kans op een Derde Wereldoorlog steeds reëler wordt. Volgens hem staan we op de rand van de afgrond en is de wereldwijde spanning groter dan ooit.

Wat deze voorspelling extra zorgwekkend maakt, is zijn bewering dat WW3 geen traditionele oorlog tussen landen en legers zal zijn, maar een conflict waarin machines en geavanceerde technologieën de hoofdrol spelen. “Het ergste moet nog komen,” waarschuwt hij. “En wat daarna gebeurt? Dat is een vraag waar niemand nog een antwoord op heeft.”

Wat betekent dit voor de mensheid?

De voorspellingen van Salomé roepen veel vragen op over de toekomst van de mensheid. Terwijl sommigen zijn woorden afdoen als pure speculatie, wijzen anderen op zijn eerdere correcte voorspellingen als bewijs dat zijn visies serieus genomen moeten worden.

Of deze voorspellingen uitkomen, zal de tijd uitwijzen. Wat vaststaat, is dat de wereld zich op een technologisch en geopolitiek kantelpunt bevindt, waarbij AI, deepfake-technologie en geopolitieke spanningen een cruciale rol spelen in de toekomst van onze samenleving.

Algemeen

Holland’s Got Talent-kijkers ergeren zich allemaal aan hetzelfde tijdens de finale: ”Tenenkrommend slecht”

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Holland’s Got Talent-finale maakt indruk, maar kijkers storen zich massaal aan één element

De grote finale van Holland’s Got Talent zorgde vrijdagavond voor een mix van bewondering en ergernis. Terwijl de tien finalisten het beste van zichzelf gaven in een indrukwekkende liveshow, ging het publiek op sociale media los over iets wat niets met de talenten zelf te maken had. De kritiek richtte zich vooral op de tussendoor-filmpjes van presentatoren Buddy Vedder en Jamai Loman, die door veel kijkers als “flauw” en “tenenkrommend” werden bestempeld.


Tien acts strijden om de hoofdprijs

Na weken van audities, halve finales en emotionele momenten was het vrijdagavond eindelijk zover: de ontknoping van het populairste talentenprogramma van Nederland. Tien acts betraden het podium in een zinderende liveshow, elk met hun eigen stijl en verhaal.

De finale bestond uit optredens van Tha Boyz, Tim, Maaike, Arthur, Vladyslav & Veronika, Melvin, Poleduo Salami, Tiyana, Duo Libra en The Rebels.

Elke act bracht een unieke performance: van spectaculaire dansroutines tot breekbare zangnummers en acrobatiek op hoog niveau. Het publiek in de zaal reageerde enthousiast, en ook thuis lieten kijkers weten onder de indruk te zijn van het talent dat dit seizoen te zien was.

“Wat een finale! Zoveel kwaliteit bij elkaar. Dit is precies waarom ik elk seizoen blijf kijken,” schreef een fan op X.


50.000 euro voor de winnaar

Zoals gebruikelijk stond er in de finale niet alleen eeuwige roem op het spel, maar ook een indrukwekkende geldprijs. De winnaar mocht namelijk een bedrag van 50.000 euro mee naar huis nemen.

De jury — bestaande uit Soundos El Ahmadi, Dan Karaty, Chantal Janzen en Marc-Marie Huijbregts — had de moeilijke taak om uit de tien acts een top drie te kiezen. Volgens Soundos was dat geen makkelijke klus.

“We hebben wel wat discussies gehad, maar we zijn eruit gekomen,” zei ze na afloop van de laatste act.

De jury koos uiteindelijk voor Duo Libra, Tiyana, en het acrobatenkoppel Vladyslav en Veronika als finalisten voor de eindstrijd.

Het was vervolgens aan het publiek in de studio om de uiteindelijke winnaar te kiezen — en dat werd het Oekraïense duo Vladyslav en Veronika.

Toen het verlossende moment kwam en hun naam werd omgeroepen, omhelsden ze elkaar ontroerd en vormden met hun handen een hartje richting het publiek.

“Het is een grote eer om hier te staan en onze kunst met jullie te delen,” zei Vladyslav in zijn dankwoord. “We zijn jullie allemaal ongelooflijk dankbaar.”


Prachtige finale… maar irritatie over filmpjes

Toch was het niet de uitslag die het meest besproken werd op sociale media. Al tijdens de uitzending lieten talloze kijkers weten zich flink te storen aan iets anders: de korte filmpjes met Buddy Vedder en Jamai Loman, die tussen de optredens door werden uitgezonden.

De filmpjes, bedoeld als luchtige tussendoortjes, sloegen volgens veel kijkers volledig de plank mis. Op X verschenen binnen enkele minuten tientallen berichten waarin mensen hun ergernis uitten.

“Wat een kinderachtig gedoe, die filmpjes tussendoor,” schreef iemand.
“Waarom ook die filmpjes? We willen gewoon de acts zien!” reageerde een ander.

Gebruiker Bjørn R. vatte het gevoel van veel kijkers samen:

“Wie o wie bij Holland’s Got Talent dacht dat die filmpjes een leuk idee waren? Mijn god, wat tenenkrommend gênant zeg.”

Ook Ellen B. liet zich horen:

“Waarom ook die filmpjes tussendoor, wat een flauw gedoe.”

En kijker K@@t schreef met een knipoog:

“Mooie finale tot nu toe, maar die filmpjes zijn tenenkrommend. Enne… we willen de talenten zien en niet continu shots van de jury. (Feedback voor volgend seizoen 😉)”

De reacties bleven binnenstromen, en het onderwerp “#HGT” werd al snel trending in Nederland.


Humor of hinder?

Hoewel sommige kijkers de filmpjes met een korreltje zout namen en ze als “gewoon melig” omschreven, was het gros van de reacties kritisch. Veel mensen vonden dat de humor ten koste ging van het tempo en de spanning van de show.

“Bij een finale wil je de optredens beleven, niet afgeleid worden door sketches van de presentatoren,” schrijft een kijker. Een ander voegt toe: “De acts verdienen het volle podium, niet de show eromheen.”

Televisiekenner Marcus den Blanken analyseerde op X waarom dit zoveel irritatie opwekte:

“De kijker investeert weken in de kandidaten en wil in de finale vooral hen zien schitteren. Humor is prima, maar niet als het afleidt van waar het echt om draait.”

Volgens Den Blanken is dit een bekend risico bij talentenshows: de balans tussen entertainment en emotie is dun. “De finale moet voelen als een hoogtepunt, niet als een sketchprogramma.”


Jury onder indruk van de finalisten

Ondanks de kritiek op de tussensegmenten, was de jury vol lof over de finalisten zelf. Dan Karaty sprak lovende woorden over de creativiteit van dit seizoen.

“Het niveau lag ongelooflijk hoog. Wat me vooral raakte, was de passie van de deelnemers. Ze gaven alles, en dat voelde je.”

Chantal Janzen prees vooral de diversiteit van de acts.

“We hebben dans, muziek, acrobatiek, comedy — echt alles voorbij zien komen. Nederland mag trots zijn op dit talent.”

Marc-Marie Huijbregts voegde daar met een glimlach aan toe:

“Ik heb gelachen, ik heb gehuiverd, ik heb ontroering gevoeld. Wat wil je nog meer van een finale?”


Vladyslav en Veronika: een liefdesduo met kracht en elegantie

De winnaars Vladyslav en Veronika stalen de show met hun adembenemende acrobatische performance. Het duo combineerde kracht, elegantie en emotie in een optreden dat het publiek ademloos achterliet.

Ze begonnen hun act in totale stilte, waarna langzaam muziek inzette terwijl ze elkaar omhoog tilden in een choreografie vol vertrouwen en verbinding. Hun optreden werd door de jury omschreven als “magisch” en “haast poëtisch”.

Na hun winst bedankten ze niet alleen het publiek, maar ook de andere finalisten.

“Iedereen hier is een winnaar,” zei Veronika met tranen in haar ogen. “We hebben samen iets moois neergezet.”


Een finale met gemengde gevoelens

Hoewel Holland’s Got Talent een waardige winnaar kreeg en indrukwekkende optredens leverde, zorgden de tussendoorfragmenten voor verdeeldheid onder het publiek.

Op sociale media werd gesuggereerd dat de programmamakers de formule volgend seizoen moeten herzien. “De acts zijn sterk genoeg van zichzelf. Geef ze de volledige spotlight,” schreef een kijker.

Toch blijft de eindbalans positief: miljoenen Nederlanders hebben genoten van het talent, de emoties en de verrassingen die de finale bracht. De kritiek op de filmpjes laat vooral zien hoe betrokken het publiek is — een teken dat het programma leeft als nooit tevoren.

Lees verder