Algemeen
Tim Hofman had slechte ervaring met Victor Reinier: ‘Greep me bij de keel’
In 2013 kwam het tussen presentator Tim Hofman en acteur Victor Reinier tot een behoorlijk c0nflict dat lange tijd stof deed opwaaien. Dit conflict werd onlangs weer opgehaald, toen bleek dat Victor Reinier na zijn ontslag bij de populaire serie Flikken Maastricht in opspraak was geraakt vanwege misdragingen op de set. Zijn breuk met collega Angela Schijf, waarin hij beschuldigd werd van grens0verschrijdend gedrag, kreeg veel aandacht. Tim Hofman, die zijn eigen slechte ervaring met Reinier heeft, gaf in een recent gesprek een onthullend kijkje achter de schermen van het conflict tussen de twee.

Victor Reinier ontslagen bij Flikken Maastricht
Victor Reinier was jarenlang een bekend gezicht op de Nederlandse televisie, vooral door zijn rol als rechercheur in Flikken Maastricht. Echter, zijn carrière kreeg een flinke klap toen hij recentelijk werd ontslagen van de set van de populaire p0litieserie. Volgens verschillende bronnen zou de reden van zijn ontslag te maken hebben met m!sdragingen tegen collega-actrice Angela Schijf. De details van het conflict worden niet openbaar gedeeld, maar het zou gaan om gedrag dat ver over de grenzen van wat acceptabel is op de set van een professionele productie. Zowel Reinier als Schijf hebben geweigerd zich hierover uit te laten, maar het feit dat beiden hun kant van het verhaal niet willen delen, doet vermoeden dat er iets ernstigs aan de hand is geweest.

Dit incident heeft niet alleen invloed gehad op Reinier’s carrière, maar ook de manier waarop mensen naar hem kijken. Ondanks zijn prestaties als acteur, blijkt zijn gedrag op de set nu voor velen onaanvaardbaar.

Tim Hofman en Victor Reinier: De confrontatie van 2013
De spanning tussen Tim Hofman en Victor Reinier dateert van een periode waarin Hofman zich als verslaggever bij het BNN-programma Spuiten en Slikken op de rode loper bevond. Het was de lente van 2013, toen Hofman Reinier confronteerde met een vraag die uiteindelijk voor een behoorlijke veeg uit de pan zorgde. Tim, die toen bezig was met het stellen van provocerende vragen aan bekende Nederlanders, stelde Reinier een vraag die veel te ver ging: “Nooit meer s*ks” of “s*ks met je moeder”.

Het antwoord van Reinier was allesbehalve vriendschappelijk. Hij greep Hofman bij de keel en bedreigde hem: “Als je het uitzendt, maak ik het persoonlijk.” Het incident kwam hard aan bij Tim, die het als een extreme vorm van gew*ld en ongepast gedrag beschouwde. In een reactie achteraf noemde Hofman Reinier “laf” en verweet hij hem een alc0holprobleem. “Dan vanachter komen en me bij mijn keel grijpen en dre!gen met gew*ld. Laffe l*l ben je, Victor Reinier. Met je alc0holbek. F*ck you.” Het was een duidelijk signaal dat Tim zich totaal niet kon vinden in het gedrag van de acteur.

Reacties op het incident
Hoewel Tim Hofman zich zeer onterecht behandeld voelde, was de publieke reactie op het incident gemengd. Een van de opmerkelijke reacties kwam van muziekproducent Eric van Tijn, die het incident vanuit een andere invalshoek beschouwde. Hij vond dat Tim’s vraag eigenlijk alleen maar bedoeld was om te choqueren. “Wat is het doel van zo’n vraag? Dat is toch alleen maar choqueren. Dan kan iemand een keer op tilt gaan. Ik vind het ook een vraag, kom op. Wie zou er niet kwaad om worden?” zei Van Tijn destijds.

Van Tijn en anderen suggereerden dat Tim, die bekend stond om zijn scherpe en soms ongemakkelijke vragen, zichzelf in een situatie had gemanoeuvreerd waarin hij het risico liep uitgedaagd te worden. Desondanks bleef het voor velen duidelijk dat het gebruik van fysiek geweld, zoals Reinier had gedaan, nooit gerechtvaardigd was, ongeacht de context van de vraag.

Geen spijt van het incident
In de nasleep van de confrontatie gaf Victor Reinier aan geen spijt te hebben van zijn actie. Hij stelde dat hij zich in geen geval had laten leiden door de provocatie van Tim Hofman, maar eerder door een gevoel van bescherming voor zijn familie. Reinier verklaarde dat Bart de Graaff, de oprichter van BNN, zou hebben goedgekeurd dat maatschappelijke thema’s op een scherpzinnige manier werden aangesneden, maar dat dit niet betekende dat de vraag aan hem gerechtvaardigd was. Het was voor hem dan ook een kwestie van eigen eer en zelfrespect, wat hem ertoe bracht fysiek in actie te komen.

“Bart de Graaff zou zich denk ik in zijn graf omdraaien. Hij vond het leuk om maatschappelijke zaken op te schudden, en dat heeft niks te maken met het beledigen van mij of mijn moeder,” zei Reinier achteraf.

Tim Hofman, die altijd bekend stond om zijn bereidheid om grenzen te verkennen, reflecteerde jaren later op het incident. Hij gaf aan dat zijn benadering van beroemdheden soms te ver ging. “Ik heb een tijdje onbeschofte vragen aan bekende Nederlanders gesteld voor Spuiten en Slikken. Die aan Victor Reinier was de slechtste. Ik heb er geen spijt van, maar je schiet er niets mee op. Het was kijken waar de grens ligt. Nou, daar dus,” aldus Hofman. Hij erkende dat hij met zijn vragen weliswaar vaak een gesprek op gang bracht, maar dat dit keer zijn vraag misschien te veel was geweest.

Het gevolg voor Victor Reinier
Hoewel het incident met Tim Hofman niet het enige probleem was voor Victor Reinier, heeft het wel bijgedragen aan de negatieve publiciteit rondom de acteur. Het lijkt erop dat dit gedrag een patroon vormde dat uiteindelijk leidde tot zijn ontslag bij Flikken Maastricht. Zijn moeilijkheden met collega-actrices en zijn eigen manier van omgaan met conflict lijken een belangrijk onderdeel te zijn van zijn huidige situatie. Het blijft onduidelijk of Reinier in de toekomst nog een carrière in de Nederlandse media zal hebben, of dat dit voor hem het einde is van zijn loopbaan in de showbusiness.

Het is duidelijk dat Victor Reinier door zijn confrontaties en controverses niet alleen zijn imago heeft beschadigd, maar ook relaties met collega’s heeft verstoord. Dit zorgt ervoor dat zijn reputatie ernstig is aangetast en het publiek hem nu wellicht anders ziet dan voorheen.

De toekomst voor Tim Hofman en Victor Reinier
De toekomst voor Tim Hofman lijkt echter veelbelovender. Hij is inmiddels een van de bekendste presentatoren en journalisten in Nederland, en heeft zich weten te onderscheiden door zijn kritische houding en vermogen om grenzen op te zoeken in zijn programma’s. Of hij ooit nog contact zal hebben met Victor Reinier is onduidelijk, maar het lijkt erop dat Tim zijn ervaringen met de acteur achter zich heeft gelaten.

Victor Reinier daarentegen zal moeten werken aan het herstellen van zijn imago, mocht hij ooit nog willen terugkeren naar de publieke scène. Voor nu lijkt het erop dat zijn acties zowel zijn carrière als zijn relaties in de entertainmentindustrie behoorlijk hebben beschadigd. De tijd zal moeten uitwijzen of hij ooit nog in staat zal zijn om het vertrouwen van het publiek terug te winnen.

Algemeen
Politieagenten Bureau Utrecht geven eindelijk antwoord op vraag die alle kijkers hebben

Krijgen ag*nten in Bureau Utrecht betaald voor hun deelname? Peter en Eduard geven eindelijk duidelijkheid
Het televisieprogramma Bureau Utrecht, waarin programmamaker Ewout Genemans een jaar lang meeliep met p0litieagenten in de Domstad, is inmiddels uitgegroeid tot een van de grootste kijkcijferhits van het moment. Het programma geeft een unieke inkijk in het dagelijkse werk van agenten en laat zien wat er gebeurt achter de schermen van een p0litieteam dat voortdurend schakelt tussen meldingen, emoties, veiligheid en menselijkheid.

Met inmiddels zeven seizoenen binnen de bredere Bureau-reeks — waarvan Bureau Burgwallen, Bureau Arnhem en Bureau Rotterdam eerdere successen waren — heeft Bureau Utrecht opnieuw een groot publiek weten te boeien. Veel kijkers raken geïnteresseerd in de agenten achter het uniform en stellen vragen over hun dagelijkse werk, hun motivatie en hun ervaringen met de camera’s.
Een van de meest gestelde vragen gaat over de deelname zelf: krijgen de agenten betaald voor hun rol op televisie? Het antwoord zorgt voor veel verbazing, en dat geven Peter en Eduard — twee van de populairste agenten uit de reeks — helder in een recent interview.
Een kijkje achter de schermen dat miljoenen mensen raakt
In het zevende seizoen van de serie volgen we een divers team van agenten: Rebecca, Ellen, Lennart, Kiki, Kirsten, Naomi, Yannick, Frank, Maikel, en natuurlijk het duo Peter en Eduard. Iedere aflevering laat zien wat er op straat gebeurt, maar ook wat je normaal niet ziet: de emoties, de hectiek, het geduld, de humor en de saamhorigheid in het team.
Het succes van Bureau Utrecht komt niet alleen door de spannende meldingen die worden afgehandeld, maar vooral door de menselijkheid van de agenten. Kijkers leren hen beter kennen en ontdekken dat achter iedere agent ook gewone mensen schuilgaan die hun werk met passie doen, maar soms ook worstelen met lastige situaties.
Dat maakt de vraag over financiële compensatie des te relevanter: met zoveel kijkers, zoveel impact en zoveel betrokkenheid zou je verwachten dat de agenten extra beloond worden voor hun deelname. De werkelijkheid blijkt echter heel anders.

Krijgen de agenten betaald voor Bureau Utrecht?
In een gesprek met Veronica Superguide worden Peter en Eduard — twee publiekslievelingen — gevraagd of zij een vergoeding ontvangen voor hun deelname aan het televisieprogramma.
Hun antwoord is verrassend simpel én eerlijk:
“Nee hoor, was het maar waar!”
Er wordt dus géén extra vergoeding uitgekeerd aan de agenten die meedoen. Voor velen komt dat onverwacht, omdat de mediawereld bekendstaat om flinke vergoedingen voor mensen die op televisie verschijnen. Denk aan realityprogramma’s, talentenshows of documentaires: deelnemers ontvangen daar vaak wel een financiële compensatie.
In Bureau Utrecht is dat anders. De agenten doen mee als onderdeel van hun werk, en de opnames vinden plaats tijdens hun reguliere diensten. De extra uren, intensiteit of publieke aandacht leveren dus geen extra financiële beloning op.

Waarom doen de agenten dan wél mee?
De logische vervolgvraag is: waarom zou je op nationale televisie verschijnen als je er niet extra voor betaald krijgt?
Daar hebben Peter en Eduard beiden een duidelijk, maar verschillend antwoord op.
Eduard: bijdragen aan begrip voor het p0litiewerk
Eduard vertelt dat zijn motivatie vooral ligt in het creëren van begrip voor het vak. Hij wil graag laten zien wat agenten dagelijks meemaken en hoeveel druk er soms op hen ligt.
Hij zegt:
“Ik wil mensen laten zien wat wij als p0litie allemaal over ons heen krijgen. Dat verhaal wilde ik graag voortzetten.”
Voor hem draait deelname dus om transparantie en maatschappelijke impact. Door de camera’s een jaar lang mee te nemen, hoopt hij dat kijkers meer inzicht krijgen in hoe breed en uitdagend het p0litiewerk werkelijk is — van kleine buurtconflicten tot emotioneel zware meldingen.

Peter: twijfels, een duwtje in de rug en onverwacht succes
Peter had juist een heel andere start. Hij bekent dat hij lange tijd twijfelde of hij zich moest opgeven. De deadline kwam steeds dichterbij en zelfs een kwartier voor het verstrijken van die tijd had hij zijn inschrijving nog niet verstuurd.
Volgens Peter was het uiteindelijk een collega die de knoop doorhakte:
“We moesten ons voor een bepaalde datum opgeven en een kwartiertje voor de deadline had ik dat nog niet gedaan.”
Het blijkt een beslissing te zijn geweest die zijn leven op onverwachte manieren veranderde. Peter groeide in razend tempo uit tot een van de meest geliefde agenten van de serie. Op sociale media ontvangen hij en Eduard talloze positieve berichten, waardoor ze een vaste schare fans hebben opgebouwd.
Peter is dankbaar voor die steun, maar blijft tegelijkertijd nuchter:
“Je weet van tevoren dat het kan gebeuren, dus het hoort er een beetje bij. Maar wat het echt met je doet als persoon, dat weet je pas achteraf.”
Hij benadrukt dat hij niet bekend wil staan als een televisiepersoonlijkheid:
“Ik wil bekendstaan om het werk dat ik laat zien. Ik ben gewoon Peter, niet de nieuwe Daan.”
Met de verwijzing naar ‘de nieuwe Daan’ doelt hij op Daan — een collega-agent uit eerdere Bureau-reeksen — die eveneens enorm populair werd door zijn televisieoptredens.
Publieke waardering als grootste beloning
Hoewel de agenten geen extra vergoeding ontvangen, blijkt dat waardering van kijkers een belangrijke rol speelt in hun motivatie. Veel kijkers sturen berichten via Instagram, laten complimenten achter onder filmpjes, of spreken hen aan op straat.
Kijkers waarderen vooral:
-
de geduldige toon die de agenten aannemen,
-
hun humor tijdens stressvolle situaties,
-
de menselijke manier waarop ze met burgers omgaan,
-
en hun uitleg over waarom bepaalde keuzes worden gemaakt.
Door het programma ontstaat er meer begrip voor het p0litiewerk. Burgers zien niet alleen de incidenten zelf, maar ook de gesprekken, overwegingen, emoties en dilemma’s die voorafgaan aan beslissingen.
Voor Peter en Eduard voelt dat als een vorm van erkenning die verder gaat dan een financiële vergoeding. Het laat zien dat hun werk ertoe doet en dat het publiek hen ziet als mensen die zich met hart en ziel inzetten voor de veiligheid van anderen.
Waarom Bureau Utrecht zo goed werkt voor televisie
Dat Bureau Utrecht zo’n enorme hit is, heeft meerdere redenen. De serie combineert:
-
actie met rustige observaties,
-
spanning met humor,
-
emotie met professionaliteit,
-
en kwetsbare momenten met krachtige interventies.
Ewout Genemans weet het p0litiewerk toegankelijk te maken zonder sensatiezucht, waardoor de serie bijzonder geschikt is voor een breed publiek. Van jongeren die nieuwsgierig zijn naar de praktijk van het blauwe uniform tot volwassenen die willen begrijpen wat er speelt in hun eigen wijk: de serie toont het allemaal.
Daarnaast zijn de agenten herkenbare figuren geworden. Niet als sterren, maar als gewone mensen die toevallig een bijzondere baan hebben.
De impact van bekendheid op het dagelijks leven van een agent
Hoewel Peter en Eduard hun bekendheid omarmen, blijft de realiteit dat ze ook gewoon op straat moeten werken. Dat betekent dat ze soms worden herkend tijdens een dienst, aangesproken door bewoners of gecomplimenteerd door voorbijgangers.
Peter zegt hierover dat bekendheid “een beetje bij het programma hoort”, maar dat hij graag wil dat mensen hem vooral zien als p0litieman, niet als televisiegezicht.
Zijn nuchtere houding en oprechte manier van communiceren maken hem geliefd. Dat is misschien wel de grootste reden waarom kijkers zo graag naar hem en zijn collega’s kijken.
Conclusie: geen extra geld, wel een groot publiek dat meeleeft
Agenten die deelnemen aan Bureau Utrecht krijgen geen vergoeding voor hun rol op televisie. Toch kiezen zij ervoor om mee te doen om een reden die misschien nog waardevoller is: om het echte p0litiewerk zichtbaar te maken, begrip te creëren en te laten zien hoe veelzijdig en menselijk hun vak is.
Peter en Eduard veroverden de harten van kijkers door hun eerlijkheid, humor en professionaliteit. Dat zij dit zonder extra betaling doen, versterkt wellicht nog meer hoe authentiek hun inzet is.
En precies dat maakt Bureau Utrecht tot een van de meest geliefde en besproken tv-programma’s van dit moment.