-

Algemeen

Linda de Mol opnieuw zwaar onder vuur: ´Had dit dan toch eerder gedaan!´

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Linda de Mol heeft na drie jaar eindelijk voor de camera gesproken over haar relatie met Jeroen Rietbergen. Dat deed ze in een interview met RTL Boulevard, waarin ze aangaf nog steeds dolverliefd te zijn op de omstreden muzikant. Maar waarom heeft ze daar zo lang mee gewacht? Volgens RTL Boulevard-presentator Luuk Ikink had ze dit al veel eerder moeten doen.

Lange stilte van Linda

Linda de Mol hield zich jarenlang stil over de misbruikbeschuldigingen tegen Jeroen Rietbergen en de schandalen rond The Voice of Holland. Ze kondigde zelfs een volledige mediaboycot aan. Nu ze zich langzaam weer openstelt voor de showpers, kon RTL Boulevard haar eindelijk een paar kritische vragen stellen. Maar echt diepgaand werd het gesprek niet.

Zo wilde Linda niets zeggen over de lopende artikel 12-procedure tegen Jeroen en ook over haar voorkennis rondom Ali B hield ze haar mond. “Daar kom ik later op terug,” beloofde ze.

‘Net twee verstandskiezen laten trekken’

Tv-kenner Rob Goossens vond dat Linda er ongemakkelijk bij zat. “Ze kwam over alsof ze net twee verstandskiezen had laten trekken. Ze had echt geen zin in dit gesprek, maar ik hoop wel voor haar dat het een opluchting was,” zegt hij in De BLVD Podcast.

Ondanks de ongemakkelijke sfeer vindt Rob het goed dat Linda eindelijk de confrontatie met de buitenwereld aangaat. “Ze heeft natuurlijk niet alles gezegd, maar ze heeft nu in elk geval het eerste moeilijke gesprek gehad.”

Luuk begrijpt het niet

Volgens Luuk Ikink had Linda deze stap veel eerder moeten zetten. “Had dit nou twee jaar eerder gedaan of zo. Dan is het ook voor jezelf veel makkelijker eigenlijk. Dan ben je er op een gegeven moment ook van af en dan kun je wat sneller door. Het heeft best wel lang geduurd eigenlijk.”

Rob is het daar deels mee eens, maar hij benadrukt dat Linda nu in elk geval heeft toegezegd later wél openheid van zaken te geven. “Ze heeft nu een soort van beloofd: als die artikel 12-procedure achter de rug is en Jeroen weet waar hij aan toe is, dan kan ze overal antwoord op geven.”

Wie spreekt de waarheid?

Ondanks haar interview blijven er nog veel vragen onbeantwoord. Eén van de grootste onduidelijkheden is het verschil tussen de verhalen van Linda en Jeroen. In zijn eerste verklaring zei Jeroen dat Linda wél van zijn wangedrag wist, terwijl Linda dat later ontkende.

“Die optelsom was raar en dat leverde vragen op,” zegt Rob. “We kunnen alleen maar gissen wat er precies gebeurd is. Feit is dat Peter Plasman niet meer de advocaat is van de familie De Mol. Daar kwamen de eerdere adviezen en verklaringen vandaan.”

‘Zo interessant!’

Luuk is gefascineerd door het mediaspektakel rondom Linda. “Ik vind het zo interessant wat daar nou allemaal precies gebeurd is. Ik vind het ook bijna wel een beetje zielig voor haar dat het niet over haar tv-programma’s gaat, omdat dit deel zo interessant is.”

Voorlopig blijft de discussie doorgaan, en de vraag wie er precies de waarheid spreekt, blijft onbeantwoord.

Algemeen

Verbijstering om PostNL-bezorger die tijdens hitte waterfles niet mag bijvullen: ´Zijn mensen écht zo?´

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Op een dag waarop het kwik ruim boven de dertig graden uitstijgt, verwachten de meeste mensen wat extra medeleven voor degenen die buiten moeten werken. PostNL-bezorger Bran is zo iemand: hij fietst of rijdt van deur tot deur, met alleen zijn bezwete uniform en een lege waterfles als metgezel. Maar in plaats van een helpende hand of wat sympathie, kreeg hij iets heel anders toen hij één simpel verzoek deed: “Mag ik mijn fles even bijvullen?” Het antwoord? Een hard ‘nee’ en een dichtslaande deur.

Onbegrip in een tijd van extreem weer

Het voorval vond plaats tijdens een snikhete zomerdag, waarin de temperaturen het asfalt deden smelten en mensen massaal de schaduw opzochten. Bran, die als bezorger van PostNL meerdere uren per dag onderweg is, besloot tijdens zijn ronde aan te bellen bij een huis in de hoop even zijn waterfles te mogen bijvullen. Hij kreeg echter geen glimlach of vriendelijk gebaar, maar een ijzige afwijzing. “Geen water hier,” en klik, de deur ging dicht.

Sociale media reageren massaal op het incident

Toen het verhaal van Bran werd gedeeld op sociale media, barstte er een storm van reacties los. Velen spraken hun verontwaardiging uit. “Wat is er mis met mensen?” en “Je laat toch niemand uitdrogen in deze hitte?” waren veelgehoorde reacties. Vooral het feit dat het ging om een elementair verzoek – schoon drinkwater – stak veel mensen. Bran kreeg in elk geval online de steun die hij aan de deur had moeten krijgen.

Mensen delen eigen ervaringen en tips

Onder de reacties bevonden zich ook verhalen van andere Nederlanders die het wél goed voor hebben met bezorgers. “Ik zet standaard een koelbox buiten met flesjes water voor de bezorgers van PostNL, DHL en andere diensten,” schreef iemand. Een ander vertelde dat zij altijd even vraagt of de bezorger iets nodig heeft. “Een beetje vriendelijkheid kost niets, maar kan voor iemand anders een wereld van verschil maken.”

Een glas water als teken van menselijkheid

De discussie reikt verder dan alleen dit incident. Het roept bredere vragen op over hoe we omgaan met mensen die dagelijks hard werken voor onze diensten. Bezorgers, vuilnismannen, straatvegers en anderen die niet vanuit een gekoeld kantoor werken, verdienen extra aandacht tijdens extreme weersomstandigheden. Een flesje water aanbieden of een vriendelijk woord geven, kan hun dag maken.

Humor als copingmechanisme, maar soms ongepast

Hoewel het merendeel van de reacties ondersteunend was, doken er ook grapjes op. Eén persoon stelde voor om in plaats van water een ijsje aan te bieden. “Wil je me soms vergiftigen?” luidde de grap als reactie daarop. Het is humor met een knipoog, maar het illustreert ook hoe sommige mensen de ernst van de situatie bagatelliseren. In een tijd waarin hittegolven steeds frequenter voorkomen, is er weinig plaats voor ongepaste humor als het om basale hulp gaat.

PostNL reageert: ‘Medewerkers verdienen steun’

In een korte reactie liet PostNL weten dat het belangrijk is dat bezorgers zich ondersteund voelen. “Onze medewerkers werken hard, ook onder zware omstandigheden. Wij hopen dat klanten begrip tonen en waar mogelijk kleine hulp bieden,” aldus de woordvoerder. Hoewel het bedrijf zijn personeel voorziet van middelen, kan een beetje extra hulp van bewoners het verschil maken op een warme dag.

Kleine moeite, groot gebaar

Het verhaal van Bran is geen op zichzelf staand incident, maar een spiegel van hoe we omgaan met elkaar in een steeds hardere maatschappij. Terwijl we allemaal puffen onder de hitte, vergeten we soms dat de persoon aan de deur ook iemand is met dorst, vermoeidheid en menselijke behoeften. Een simpel gebaar zoals het bijvullen van een fles water kost niets, maar betekent alles. Laten we dat de volgende keer niet vergeten.

@brantijssen Rude…. #postnl #fyp #voorjou #rude ♬ Hit Me – Megan Hilty & Christopher Sieber & Jennifer Simard

Lees verder