Algemeen
Bekende filmster verdween uit Hollywood – tragisch ongeluk tekende haar
Hollywood heeft altijd een overvloed aan sterren gekend. Sommigen blijven decennialang in de schijnwerpers, terwijl anderen slechts kort hun hoogtepunt beleven voordat ze weer verdwijnen. Door de jaren heen hebben we iconische actrices gezien zoals Marilyn Monroe, Brigitte Bardot, Jayne Mansfield, Raquel Welch en Jean Harlow, die dankzij hun talent en schoonheid veel aandacht kregen. Maar achter hen stonden altijd nieuwe talenten klaar om hun kans te grijpen. Een van die beloftevolle namen was de Amerikaanse actrice Sydne Rome, ook wel ‘het gouden meisje uit de Amerikaanse Midwest’ genoemd.

De vroege jaren van Sydne Rome
Sydne Rome werd geboren op 17 maart 1951 in Akron, Ohio. Haar vader was werkzaam in de plasticindustrie en haar moeder werd door Sydne omschreven als een ‘geboren hippie’. Rome groeide op in de kleine gemeenschap van Upper Sandusky, een stad met slechts 5.000 inwoners, maar met een van de hoogste inkomens per hoofd van de bevolking in de VS.
In tegenstelling tot veel andere Hollywoodacteurs had ze geen beroemde ouders of connecties binnen de entertainmentindustrie. “Er was niets in de familie dat me mijn drang naar acteren had moeten geven,” vertelde ze ooit in een interview. Toch wist ze al op jonge leeftijd dat ze actrice wilde worden.

Haar oorspronkelijke plan was om na de middelbare school naar de Northwestern University in Illinois te gaan. Maar na advies van haar omgeving koos ze voor de Carnegie Tech School of Acting aan de Universiteit van Pittsburgh, waar ze onder andere studeerde bij de gerenommeerde zangcoach Edith Skinner en regisseur Bern Stearn. Daar schitterde ze in toneelstukken als A Midsummer Night’s Dream en The Seagull van Anton Tsjechov.
Van toneel naar film
Na haar afstuderen sloot Rome zich aan bij het Pasadena Playhouse in Californië. Ze blonk uit in toneelstukken, maar haar eerste serieuze filmrol werd een teleurstelling. Na een mislukte auditie voor de film Candy probeerde ze haar geluk in Europa, waar ze al snel indruk maakte met haar blonde haar en blauwe ogen.

Haar schoonheid trok de aandacht, maar in de jaren ’70 was dat niet genoeg om door te breken. Rome herinnerde zich later hoe jonge Italiaanse regisseurs haar probeerden te overtuigen naaktrollen aan te nemen. “Ik had een vreselijke tijd in Rome met regisseurs die wilden dat ik naakt speelde,” vertelde ze in een interview. “Ik wilde dat niet. Nu kijk ik er anders tegenaan, maar destijds was het moeilijk.”
Toch zette ze door en speelde ze in verschillende Italiaanse films, wat uiteindelijk leidde tot haar grote doorbraak.

Vergelijkingen met Bardot en de doorbraak in Europa
In 1972 werkte Sydne Rome samen met regisseur Roman Polanski in de film What?, een controversiële maar invloedrijke film. Hoewel critici de film niet omarmden, betekende het een enorme stap vooruit voor haar carrière. Een jaar later trouwde ze met fotograaf en cameraman Emilio Lari.
Rond deze tijd werd ze vaak vergeleken met Brigitte Bardot en andere iconische actrices. In 1979 omschreef The Sunday Telegraph haar als ‘de nieuwe Jean Harlow of Raquel Welch, een tikkende seksbom van de jaren tachtig’.

Sydne zelf vond de vergelijking niet per se een compliment. “Brigitte is geweldig, heel open, vreselijk beschikbaar. Ze is de droom van iedereen. Misschien lijk ik minder beschikbaar, maar ik denk dat het publiek bij een tweede blik anders denkt. En ik ben een betere actrice dan Bardot,” verklaarde ze destijds.
Ondanks haar talent wist Rome nooit helemaal door te breken in Hollywood. In plaats daarvan speelde ze in Franse, Italiaanse en Duitse films. Ze kreeg in 1978 een rol in Just a Gigolo, waarin ze naast David Bowie speelde. Later bevestigde ze dat ze een tijdlang een romantische relatie had met de zanger.

Overgang naar muziek en documentaires
Met het einde van de jaren ‘70 richtte Rome zich op muziek en bracht ze verschillende albums uit. Helaas sloegen deze niet aan bij het grote publiek. Ze experimenteerde ook met documentaires en maakte onder andere een film over Formule 1 in Rio de Janeiro.
Toch bleef de acteerwereld trekken, en Rome speelde in diverse producties, waaronder L’uomo Puma (1980), een film die bekendstaat om zijn lage waardering op IMDb. Ondanks de tegenslagen bleef ze actief en koos ze ervoor haar carrière in Europa voort te zetten.

Een tragisch ongeval en blijvende littekens
Sydne Rome’s leven veranderde drastisch in 2009 toen ze betrokken raakte bij een zwaar auto-0ngeluk. Ze reed samen met haar achtjarige dochter in een auto die net drie weken uit de garage kwam. Tijdens de rit verloor ze de controle en botste tegen een boom. De airbag explodeerde in haar gezicht en veroorzaakte blijvende schade.
“Ik ging naar het ziekenhuis en ze hechtten mijn gezicht,” vertelde Rome in een interview. “Maar later realiseerden de artsen zich dat mijn gezichtsspieren ook beschadigd waren.”

Ze onderging jarenlang fysiotherapie en gaf toe dat haar gezicht aan de rechterkant nooit meer hetzelfde werd. “Als ik naar oude foto’s kijk, weet ik dat ik het ben, maar het voelt alsof ik een ander persoon zie.”
Heden en nalatenschap
Ondanks haar tegenslagen bleef Sydne Rome actief in de entertainmentindustrie. In 2023 verscheen ze in de Italiaanse film La Quattordicesima Domenica Del Tempo Ordinario. Daarnaast speelde ze tussen 2021 en 2022 een terugkerende rol in de Italiaanse televisieserie Don Matteo.

Hoewel ze nooit de volgende Brigitte Bardot werd, vond Rome haar eigen weg. Ze bouwde een gezinsleven op met haar tweede echtgenoot, arts Roberto Bernabei, en adopteerde twee dochters uit Brazilië. Haar echtgenoot werd een gerespecteerde medische professional en in 2021 benoemde paus Franciscus hem tot zijn persoonlijke arts.
Sydne Rome’s carrière had misschien niet de sterstatus van haar tijdgenoten, maar ze bleef altijd trouw aan haar passie. Ondanks de obstakels en het tragische ongeval bleef ze doorgaan en maakte ze een blijvende indruk in de Europese filmwereld.
Deel dit artikel als je ook gelooft dat je altijd je dromen moet volgen!

Algemeen
Mike Hansler breekt met mama Mo

Mike Hansler wil eindelijk uit huis: moeder Monique reageert verbaasd, kijkers smullen en de spanningen lopen verder op
De Hanslers zijn terug in hun vertrouwde Seefeld, maar dit keer hangt er een andere sfeer dan voorheen. Wat normaal een soepele terugkeer naar het Oostenrijkse bergdorp is, voelt nu als het begin van een nieuwe fase. Niet alleen voor de familie, maar vooral voor Mike. De realityster, die jarenlang onder één dak leefde met zijn dominante moeder Monique, heeft aangekondigd dat hij klaar is om op eigen benen te staan. En dat nieuws zorgt voor opgetrokken wenkbrauwen bij fans, volgers én bij Monique zelf.

Een “persalarmpje”: Mike Hansler wil uit huis
Het nieuws bereikte deze week Shownieuws, waar moeder Monique openhartig bevestigde dat haar zoon nadenkt over een eigen plek. Voor veel kijkers klinkt dat bijna onwerkelijk. Mike en Monique zijn in hun realityreeks zó hecht, zó verweven en zó afhankelijk van elkaar, dat het idee van een eigen woning bijna revolutionair voelt.
Toch geeft Monique toe dat het onvermijdelijk is:
“Hij wil dat ook graag. Ja, da’s logisch. Je moet niet eeuwig bij je ouders blijven zitten, toch? Da’s ook niet goed.”
De uitspraak klinkt verrassend nuchter voor iemand die haar zoon en voormalige schoondochter Denise constant corrigeerde, regisseerde en controleerde. Maar tegelijkertijd geeft ze toe dat Mike nog geen eigen woning heeft en dat er vooral “wordt gekeken”.
Die voorzichtigheid zegt genoeg: voor het eerst lijkt Mike een stap te nemen die hij zelf kiest — niet eentje die door Monique wordt bepaald.

De geruchten over een nieuwe vriendin: ontkennen is meestal bevestigen
Afgelopen week laaiden de geruchten op dat Mike een nieuwe liefde heeft. Volgens juicekanalen en bronnen in Spanje zou hij inmiddels smoorverliefd zijn op een Nederlandse vrouw die in het buitenland woont.
En wat zegt Monique? Precies wat iedereen verwachtte:
“Weetje, er wordt zoveel geschreven. Ze maken van een mug een olifant. Het is allemaal zo’n onzin.”
Maar fans weten inmiddels hoe
het werkt bij de Hanslers:
✔️ Als Monique iets ontkent…
✔️ Dan is het meestal exact waar.
Het patroon is inmiddels klassiek. Toen er geruchten kwamen dat de relatie tussen Mike en Denise stuk was, ontkende Monique wekenlang dat er iets speelde. Niet veel later bleek de breuk al maanden oud.
Toen kijkers vermoedden dat de Spaanse beachclub nauwelijks open was, stelde Monique dat alles “prima draaide”. In de zomer bleek het restaurant volgens bronnen nauwelijks actief te zijn geweest.
Kortom: de ontkenning over een nieuwe liefde voelt voor veel kijkers als de bevestiging dat Mike inderdaad iemand anders in zijn leven heeft. En misschien — heel misschien — verklaart dat wél waarom hij nu uit huis wil.

Monique vs. Denise: de spanningen lopen opnieuw op
Hoewel de breuk tussen Mike en Denise in de realityserie al pijnlijk genoeg was, blijkt het drama nog lang niet voorbij. Eline de Ruig, deskundige bij Shownieuws, heeft al langere tijd contact met zowel Monique als Denise en weet wat er achter de schermen speelt.
Ze doet alvast een voorspelling over aflevering twee van De Hanslers: Van de Piste naar de Playa:
“Het wordt er niet beter op. Mo ergert zich weer groen en geel aan Denise. Denise wordt wederom niet gespaard.”
Dat de irritaties hoog oplopen, was tijdens de eerste aflevering al duidelijk. Van kritiek op hoe Denise uien sneed tot commentaar op haar manier van praten: werkelijk alles werd door Monique bekritiseerd.
Het is een dynamiek die
kijkers verdeelt.
– De ene helft vindt het “fantastisch irritainment”.
– De andere helft vindt het “onprettig, grensoverschrijdend en
ongemakkelijk om te kijken”.
Maar wat je er ook van vindt, de realiteit is duidelijk: het levert kijkcijfers op.

De aantrekkingskracht van het drama: kijkcijfers gaan door het dak
Ondanks de stortvloed aan negatieve reacties online, blijkt de serie een schot in de roos voor SBS6. Waar duizenden mensen op X (voorheen Twitter) riepen dat ze “nooit zouden kijken”, zette heel Nederland alsnog de televisie aan.
Ruim 700.000 huishoudens stemden in op de eerste aflevering. Daarmee overtrof De Hanslers zelfs de verwachtingen van mediakenners.
Waarom kijken mensen dan toch?
1. De serie is pure guilty pleasure
Mensen kijken soms niet omdat
ze iets leuk vinden, maar omdat het zo ongemakkelijk is dat je tóch
wil weten hoe het verder gaat.
Zoals Johan Derksen al zei:
“Het is zó irritant dat je automatisch volgende week weer kijkt.”
2. Mike en Monique vormen een “onbedoeld duo”
Het moeder-zoon duo zorgt voor constante frictie, humor en ongemak. Het voelt soms alsof Monique de regie heeft over het hele gezin — en dat maakt het fascinerend om naar te kijken.
3. Denise wordt hét middelpunt van het verhaal
Hoewel zij inmiddels uit beeld is in het echte leven, blijft ze in de serie een belangrijk personage. En dat levert emotie op — zowel bij kijkers als bij Monique zelf.
Is het vertrek van Mike een keerpunt?
Het nieuws dat Mike uit huis wil, zou symbool kunnen staan voor een nieuwe levensfase:
-
Loskomen van moeder Monique
Iets waar kijkers al seizoenen om smeken. -
Ruimte voor een nieuwe relatie
Al ontkent Monique dit, maar het patroon is bekend. -
Meer zelfstandigheid voor Mike
Iets wat hij zelf al langer lijkt te willen, maar nooit durfde te doen.
Maar wie de Hanslers een beetje kent, weet dat geen enkel plan soepel verloopt. Het is bijna traditie dat elke verhuizing, elke relatie en elke keuze gepaard gaat met discussies, chaos en meningsverschillen.
De vraag is dan
ook:
Gaat Monique Mike écht
loslaten?
Of ziet ze hem alsnog weer opduiken in haar woonkamer zodra het
even tegenzit?
Conclusie: drama, verhuizen en een nieuw hoofdstuk voor de Hanslers
Het nieuwe seizoen van De Hanslers lijkt pas net begonnen, maar is nu al hét gespreksonderwerp in showbizzland. Het vertrek van Mike, de geruchten over een nieuwe vriendin, de oplopende spanningen met Denise en de steeds terugkerende controle van Monique vormen samen een cocktail die kijkers niet kunnen laten staan.
Het maakt niet uit hoe vaak mensen roepen dat ze het “nooit meer gaan kijken” — zodra de aftiteling start, zitten ze toch klaar voor de volgende aflevering.
Eén ding is in ieder geval
zeker:
Als Mike écht het nest verlaat, wordt dat waarschijnlijk de meest
besproken verhuizing van heel Nederland.