Algemeen
De jurk van Hélène Hendriks gaf nogal wat prijs tijdens Hélène’s Oudejaarsborrel: ‘Zo ordinair!’
Allereerst de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! We beginnen 2025 met een terugblik op de gezellige oudejaarsborrel die Hélène Hendriks gisteravond organiseerde. Tijdens deze speciale uitzending, samen met de vaste gezichten van ‘Vandaag Inside’ en ‘De Oranjezondag’, werd het afgelopen jaar uitgebreid besproken.

Daarnaast ontving Hélène verschillende gasten die in 2024 om bijzondere redenen het nieuws hebben gehaald. Een van de hoogtepunten van de avond was het optreden van Gio Swikker, die zijn populaire hit live in de studio zong.
Hoogtepunten van de avond
De oudejaarsborrel kende verschillende memorabele momenten. Een daarvan was ongetwijfeld de outfit van Hélène Hendriks. De blonde presentatrice, bekend om haar stijlvolle verschijning, had opnieuw een prachtige jurk gekozen die voor de nodige gespreksstof zorgde.
Tijdens de kerstdagen zagen we al dat Hélène een voorliefde heeft voor opvallende outfits, zoals tijdens het evenement ‘De Bevers Vieren Kerst’ in Ahoy, Rotterdam. Hier verraste ze het publiek met een mooie outfit én een zangoptreden. Ze bracht het nummer ‘Kleine Vogel’ ten gehore, en hoewel haar zangkunsten verrassend positief werden ontvangen, draait het bij Hélène natuurlijk vooral om haar uitstraling.

Hélène straalt in gewaagde outfit
Tijdens de oudejaarsborrel wist Hélène opnieuw alle ogen op zich gericht te krijgen met een opvallende jurk. Het jurkje, dat perfect haar slanke figuur benadrukte, trok zowel lof als kritiek.
Veel kijkers vonden de outfit prachtig, maar er waren ook mensen die het “te gewaagd” of “ordinair” noemden. Op sociale media werd er flink over gediscussieerd.
- Yvonne liet in een reactie weten: “Lelijke jurk, ordinaire outfit. Dit ben ik niet gewend van Hélène!”
- Jolanda was het daar volledig mee eens: “Ik had juist meer klasse verwacht.”
- Erik, daarentegen, kwam voor Hélène op: “Niet zo jaloers… Dit is een prachtige jurk die ze prima kan dragen!”
Ondanks de verdeelde reacties waren veel fans het erover eens dat Hélène er opnieuw fantastisch uitzag. De discussie over haar outfit heeft ervoor gezorgd dat het jurkje inmiddels een trending onderwerp is geworden.

Hélène’s invloed op modetrends
Hélène Hendriks heeft de laatste jaren niet alleen naam gemaakt als presentatrice, maar ook als mode-icoon. Haar outfits, vaak elegant met een vleugje gewaagdheid, weten altijd de aandacht te trekken.
Of het nu een chique kerstoutfit is of een sprankelende jurk tijdens een oudejaarsborrel, Hélène weet hoe ze een statement moet maken. Haar keuze voor opvallende jurkjes lijkt een trend te worden, waarbij ze laat zien dat mode niet alleen draait om wat je draagt, maar vooral om hoe je het draagt.
Muzikale intermezzo’s en gezelligheid
Naast de mode-discussie zorgden ook de muzikale momenten voor hoogtepunten tijdens de oudejaarsborrel. Gio Swikker, die in 2024 doorbrak met zijn hit, trad op in de studio en bracht een feestelijke sfeer met zich mee. Het optreden werd enthousiast ontvangen door het publiek en zette de toon voor een gezellige afsluiting van het jaar.
Hélène zelf was zichtbaar in haar element. Met haar charmante glimlach en ontspannen houding wist ze een warme sfeer te creëren, waarin zowel haar gasten als de kijkers thuis zich welkom voelden. Het was duidelijk dat de presentatrice niet alleen geniet van haar werk, maar ook van het samenzijn met collega’s en vrienden tijdens zulke speciale momenten.

Discussie op sociale media
De oudejaarsborrel heeft, zoals inmiddels gebruikelijk bij Hélène, ook online de tongen losgemaakt. Naast de discussie over haar jurk ging het ook over haar rol als gastvrouw en haar uitstraling.
Veel kijkers spraken hun bewondering uit voor de manier waarop ze een balans weet te vinden tussen professionaliteit en spontaniteit. Anderen merkten op dat haar stijl misschien niet voor iedereen is, maar dat ze daar juist haar kracht uit haalt.
Blik op 2025
Met een succesvolle oudejaarsborrel achter de rug kijkt Hélène vooruit naar een veelbelovend nieuw jaar. Haar drukke schema, met projecten zoals ‘Vandaag Inside’ en ‘De Oranjezondag’, belooft opnieuw veel hoogtepunten. Fans kunnen niet wachten om te zien wat ze in 2025 in petto heeft, zowel op professioneel als persoonlijk vlak.
Ondanks de kritische noten blijft één ding zeker: Hélène Hendriks is een van de meest besproken en geliefde gezichten op de Nederlandse televisie. Haar gedurfde keuzes, zowel op het gebied van mode als presentatie, maken haar een inspiratiebron voor velen.
Conclusie
De oudejaarsborrel van Hélène Hendriks was een feestelijke en veelbesproken afsluiting van 2024. Met haar opvallende jurk, haar charmante persoonlijkheid en de gezellige sfeer wist ze opnieuw een blijvende indruk achter te laten.
Hoewel de meningen over haar outfit verdeeld waren, blijft Hélène zichzelf en laat ze zien dat stijl en zelfvertrouwen hand in hand gaan.
Of je nu fan bent van haar jurkjes of niet, één ding is duidelijk: Hélène Hendriks blijft een stralende en invloedrijke verschijning in de Nederlandse mediawereld. En dat belooft veel goeds voor 2025! 🎉
Algemeen
Keiharde klap voor mama Mo: Realityserie van de buis

Bekende Nederlanders roepen op tot stoppen van De Hanslers: “Dit moet SBS 6 niet willen uitzenden”
De discussie rondom de realityserie De Hanslers is de afgelopen dagen flink opgelaaid. Waar kijkers al eerder lieten weten moeite te hebben met de sfeer in de serie, mengen nu ook meerdere bekende Nederlanders zich in het debat. Steeds meer mensen vinden dat de reeks beter van televisie kan verdwijnen, omdat het programma volgens hen een verkeerd signaal afgeeft en meer kwaad dan goed doet.

Hoewel de serie draait om het hele gezin Hansler, blijkt vooral één persoon onderwerp van gesprek: moeder Monique. Kijkers én BN’ers reageren massaal op de manier waarop zij zich opstelt tegenover haar gezinsleden, met name richting haar voormalige schoondochter Denise. En waar eerst vooral social media volstroomden met kritiek, gaan nu ook mensen uit de entertainmentwereld zich steeds nadrukkelijker uitspreken.
Steeds meer kritiek vanuit de mediawereld
Verslaggever Jordi Versteegden, die regelmatig aanschuift aan de desk van het programma Shownieuws, liet meerdere keren doorschemeren dat hij moeite heeft met het platform dat aan Monique Hansler wordt gegeven. Opvallend, omdat het programma onderdeel is van mediabedrijf Talpa, dezelfde groep achter de realityserie.
Volgens Versteegden zou een zender als SBS 6 zichzelf de vraag moeten stellen of dit écht het soort televisie is dat men wil maken. De toon is volgens hem te hard, de beelden te confronterend en de impact op betrokkenen groot.
Het is niet uitsluitend een kwestie van smaak, benadrukt hij. Volgens hem gaat het om de verantwoordelijkheid die een groot tv-bedrijf heeft richting kijkers én richting de personen die worden gevolgd.

BN’ers sluiten zich aan: “Dit moet je niet willen”
Nu mengen ook leden van het prominentenpanel van het tijdschrift Story zich in de discussie. Zij zijn unaniem kritisch. Hun belangrijkste punt: volgens hen maakt Talpa een mistake door Monique Hansler zo’n groot podium te geven.
Kunstenares Ans Markus reageert geschrokken op de manier waarop Monique zich in de serie presenteert. “Nee, dit moet je niet willen. Monique kwetst mensen, en dat hoort niet thuis op televisie. Zeker niet in deze tijd waarin respect en zorg voor elkaar zo centraal staan.”
Markus benadrukt dat televisie invloed heeft op hoe mensen met elkaar omgaan. Wanneer conflicten worden uitvergroot, kan dat volgens haar een verkeerd voorbeeld geven aan jonge kijkers.

Ook Bobbi Eden vindt dat SBS moet ingrijpen
Voormalig actrice en ondernemer Bobbi Eden schaart zich eveneens achter de oproep om de reeks te stoppen. Zij is vooral kritisch op de manier waarop negatieve interacties tussen familieleden worden uitvergroot.
Volgens haar is er in de samenleving al veel aandacht voor het tegengaan van pestgedrag. “We proberen pestgedrag juist overal te voorkomen,” zegt ze. “En dan maken we er nu een televisiesensatie van? Dat voelt dubbel, alsof kijkcijfers belangrijker zijn dan welzijn.”
Eden richt zich bovendien op zoon Mike, die volgens haar te weinig ingrijpt wanneer zijn moeder harde opmerkingen maakt. “Als vent moet je toch ergens een grens trekken? Hij had Denise moeten steunen.”

De kritiek richt zich niet op de familie als geheel
Opvallend genoeg gaat de kritiek nauwelijks over vader Peter of zoon Mike als personen; zij komen in de serie slechts sporadisch aan het woord. Het is vooral de dominante rol van Monique die veel kijkers en BN’ers zorgen baart.
Volgens sommigen is haar rol zo prominent dat de serie ongemerkt verschuift van luchtig familievermaak naar een programma waarin spanning overheerst. De vrolijke elementen waar realityshows vaak op drijven, zijn hierdoor naar de achtergrond verdwenen.
Kijkers benoemen dat vooral Denise, de ex-partner van Mike, regelmatig onderwerp lijkt te worden van kritiek of ongemakkelijke situaties. Dit zou bijdragen aan het beeld van een serie waarin eerder verdeeldheid dan warmte centraal staat.
Wat mag je verwachten van een realityserie?
Realitytelevisie draait traditioneel om herkenning, humor en authentieke interacties. Maar volgens critici verschuift De Hanslers gevaarlijk richting iets wat minder onschuldig is: het uitlichten van onderlinge conflicten om het publiek te trekken.
Steeds meer mensen uit de televisiewereld vinden dat dit soort formats zorgvuldig gewogen moeten worden. Waar ligt de grens tussen entertainment en het exploiteren van persoonlijke worstelingen? En hoe zorg je ervoor dat deelnemers zich gesteund voelen, in plaats van ter bescherming van kijkcijfers te worden blootgesteld aan situaties die hen kunnen schaden?
Deze vragen spelen niet alleen bij commerciële zenders, maar in de hele sector.
Saskia & Serge pleiten zelfs voor een verbod op schadelijke tv-formats
Ook het zangduo Saskia & Serge mengt zich in de discussie. Zij vinden dat televisieprogramma’s waarin mensen elkaar openlijk tegenwerken of negatief behandelen, helemaal niet meer van deze tijd zijn.
“Wij vinden dat alle programma’s waarin mensen elkaar bedriegen, verraden of wegstemmen, verboden zouden moeten worden. Het is een slecht voorbeeld voor jongeren,” stellen ze.
Toch plaatsen ze een nuance. Volgens het duo kan het óók waardevol zijn dat kijkers zien hoe kwetsend gedrag iemand raakt. De pijn van sommige momenten in de serie zou volgens hen ook kunnen leiden tot gesprekken over het voorkomen van groepsdruk en sociale uitsluiting.
Waarom de serie zoveel reacties oproept
De Hanslers begon als een luchtige familieréalité over een gezin met duidelijke karakters. Maar gaandeweg veranderde het gevoel bij veel kijkers. In plaats van een vrolijke reeks vol herkenbare momenten ontstond een programma waarin spanning overheerst.
De combinatie van openlijke familieconflicten, stevige uitspraken en harde onderlinge verhoudingen zorgt voor verdeeldheid. Sommige kijkers vinden het “echte televisie” — rauw en ongefilterd — maar veel anderen ervaren het als te heftig voor een gezellig avondprogramma.
De kritiek lijkt zich te concentreren op drie punten:
-
De toon van het programma – te scherp, te beladen.
-
De invloed op betrokken deelnemers – vooral op Denise.
-
De verantwoordelijkheid van de zender – waar ligt de grens bij het uitzenden van persoonlijke drama’s?
Hoe kijkt SBS 6 hiernaar?
Officiële reacties blijven vooralsnog beperkt, maar achter de schermen ontstaat naar verluidt twijfel. Eerder al werd bekend dat er minder beeldmateriaal naar talkshows werd gestuurd, om de commotie te dempen. Dat zou erop kunnen wijzen dat de zender een adempauze zoekt voordat er verdere beslissingen worden genomen.
Voor nu lijkt SBS te willen afwachten hoe de discussie zich ontwikkelt. Toch is duidelijk dat de druk vanuit kijkers én bekende Nederlanders groeit.
Is er toekomst voor De Hanslers?
Of de serie nog lang zal blijven bestaan, is de vraag. De publieke reacties zijn intens en negatief, en zelden klonk er zoveel kritiek vanuit de entertainmentwereld zelf. Wanneer meerdere gevestigde namen oproepen tot beëindiging, kan dat een kantelpunt vormen.
Wat wél zeker is: het debat over dit soort realityformats stopt niet snel. Steeds vaker klinkt de roep om programma’s te maken die bijdragen aan verbinding, positiviteit en herkenbare emoties, in plaats van conflicten en pijnpunten uit te vergroten.
Conclusie: een realityserie onder druk
Waar De Hanslers begon als een nieuw televisie-experiment, is het nu een programma dat Nederland verdeelt. Met stevige uitspraken van BN’ers en kritische geluiden vanuit het publiek staat de serie onder zware druk. De komende weken zal blijken of de zender vasthoudt aan het format, of inziet dat de grens is bereikt.