-

Algemeen

Okey, Let’s Go! Het Kermis-Jochie Nu: Hoe Gaat Het Jaren Later Met Deze Legendarische Viral-Ster?

Avatar foto

Gepubliceerd

op

 

Okey, Let’s Go! Het Kermis-Jochie Nu: Hoe Gaat Het Jaren Later Met Deze Legendarische Viral-Ster?

In 2016 werd een simpele maar hilarische uitspraak van een jonge jongen op de kermis onverwachts een nationale meme: “Okey, let’s go!” Het filmpje, waarin de jongen enthousiast reageerde op een ritje in een botsauto, verspreidde zich razendsnel over het internet en werd hét gezicht van een tijdperk van Nederlandse internetcultuur. Maar hoe gaat het nu, jaren later, met deze inmiddels volwassen geworden legende?

Van viral ster tot cultfiguur

Het filmpje, gemaakt door een toevallige omstander, ging binnen een paar dagen viraal. De pure energie, de enthousiasme en de spontaniteit van de jongen spraken mensen aan. “Okey, let’s go!” werd niet alleen een veelgebruikte uitspraak, maar ook een symbool van jeugdige onbevangenheid en plezier. Meme-pagina’s, YouTubers en zelfs reclamemakers gebruikten zijn woorden in talloze remixes, parodieën en commercials.

Ondanks zijn plotselinge bekendheid hield de jongen zich destijds buiten de schijnwerpers. Zijn identiteit werd lang een mysterie, wat de legende alleen maar groter maakte. Nu, jaren later, is hij echter niet meer de kleine jongen van toen. Inmiddels is hij een jongvolwassene met een eigen leven, maar nog steeds kijkt hij met een glimlach terug op het moment dat hem bekend maakte.

Hoe gaat het nu met hem?

De jongen, die destijds nog maar 9 jaar oud was, is inmiddels in zijn twintig. In een recent interview vertelde hij hoe het voelt om een van de bekendste memes van Nederland te zijn. “Ik had nooit gedacht dat iets wat toen zo spontaan was, zo’n impact zou hebben,” zegt hij lachend. “Het was gewoon een grappig moment, en nu, zoveel jaar later, word ik er nog steeds aan herinnerd.”

Hoewel hij zijn leven grotendeels buiten de media heeft gehouden, werkt hij tegenwoordig in de creatieve sector. Zijn ervaring als meme heeft hem naar eigen zeggen geholpen om zijn passie voor entertainment en digitale media te ontdekken. “Ik wist altijd al dat ik iets creatiefs wilde doen, en dit heeft daar zeker invloed op gehad.”

Hij krijgt nog regelmatig berichten van mensen die zijn legendarische woorden citeren. “Op feestjes hoor ik vaak iemand ineens ‘Okey, let’s go!’ roepen, en dan weten ze niet eens dat ik erbij sta,” vertelt hij lachend. “Het blijft leuk om te zien hoe mensen dat moment nog steeds waarderen.”

De blijvende impact van een simpele uitspraak

Het bijzondere aan “Okey, let’s go!” is hoe tijdloos de uitspraak is geworden. Het filmpje is meer dan alleen een grappig moment; het roept nostalgie op bij een generatie die is opgegroeid met vroege memes en virale video’s. Het is een herinnering aan een simpeler tijdperk van het internet, voordat sociale media werden gedomineerd door algoritmes en commerciële inhoud.

Ook nu, jaren later, wordt de uitspraak nog steeds gebruikt in TikToks, Instagram-memes en zelfs muziek. Voor de jongen zelf is dat een bewijs van hoe krachtig simpele momenten kunnen zijn. “Het is grappig om te zien hoe iets wat toen zo klein leek, nu nog steeds een plek heeft in de cultuur,” zegt hij.

Conclusie

Het verhaal van het “Okey, let’s go!”-jochie is meer dan alleen een meme; het is een verhaal over de kracht van spontaniteit en hoe kleine momenten een blijvende impact kunnen hebben. Hoewel hij inmiddels volwassen is geworden en zijn leven heeft opgebouwd, blijft zijn legendarische uitspraak een symbool van jeugdige vreugde en plezier. En wie weet, misschien horen we in de toekomst opnieuw iets van hem – maar één ding is zeker: “Okey, let’s go!” zal voor altijd in onze harten blijven.

Algemeen

Kijkers herkennen nieuwe B&B Vol Liefde-deelnemer en zeggen allemaal hetzelfde

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Vanavond gaat het nieuwe seizoen van B&B Vol Liefde officieel van start, en zoals altijd belooft het weer een mix te worden van romantiek, ongemak, hoop en onverwachte televisiepareltjes. Twaalf bed & breakfast-eigenaren wagen opnieuw de sprong in het diepe en stellen niet alleen hun accommodatie, maar ook hun hart open voor een mogelijke nieuwe liefde. Nog vóór de eerste aflevering goed en wel is begonnen, lijkt één deelnemer nu al alle aandacht naar zich toe te trekken. Haar naam: Caroline. En op sociale media draait de vergelijkingsturbine inmiddels op volle toeren.

Een opvallende entree nog vóór de eerste date

Caroline is 67 jaar, woont in het zonnige Estepona in Spanje en heeft een leven achter de rug dat zich grotendeels in België afspeelde. En hoewel de zoektocht naar liefde centraal staat in het programma, zijn het vaak de eerste indrukken die blijven hangen. Bij Caroline was dat niet anders. In de eerste fragmenten die voorafgaand aan de uitzending werden gedeeld, liet ze zich meteen kennen als iemand met een flinke dosis zelfspot.

Zo vertelde ze zonder enige schaamte dat ze zichzelf beschouwt als de “microwave queen” en de “airfryer queen”. Geen culinaire hoogstandjes dus, maar wel eerlijkheid, humor en relativeringsvermogen. Dat leverde haar direct sympathie op bij een groot deel van het publiek. In gesprek met presentatrice Leonie ter Braak liet Caroline zien dat ze precies weet wie ze is en daar ook geen doekjes om windt.

Sociale media zien meteen gelijkenissen

Het duurde niet lang voordat kijkers – of beter gezegd: toekomstige kijkers – hun oordeel al klaar hadden. Op X, Instagram en Facebook stroomden de reacties binnen. Wat vooral opviel, was hoe vaak Caroline werd vergeleken met een andere bekende televisiepersoonlijkheid: Monique, beter bekend als “Mama Mo” uit Winter Vol Liefde en later ook uit De Hanslers.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door RTL (@rtl.nl)

“Is dit de zus van Monique?” vraagt iemand zich hardop af. Een ander schrijft: “Ik zie nu al drama aankomen, dit voelt als Mama Mo 2.0.” En weer een ander gaat nog een stap verder: “Dit zou zó de moeder van Denise kunnen zijn.” De vergelijking met Denise – de voormalige vriendin van Mike Hansler – is snel gemaakt, zeker gezien de uitstraling, het accent en de manier van praten.

Waarom die vergelijking zo snel wordt gemaakt

Dat Caroline zo snel wordt gelinkt aan Mama Mo is eigenlijk niet zo vreemd. Beiden hebben een uitgesproken persoonlijkheid, zijn niet bang om hun mening te geven en lijken een zekere dominantie uit te stralen. Dat hoeft niet per se negatief te zijn, maar het zorgt wel voor dynamiek – en dus voor goede televisie.

Mama Mo wist in Winter Vol Liefde en later in De Hanslers wekelijks de gemoederen bezig te houden met haar bemoeienis, haar scherpe opmerkingen en haar sterke aanwezigheid in het leven van haar zoon Mike. Kijkers projecteren die ervaringen nu automatisch op Caroline, nog voordat ze überhaupt een logé heeft ontvangen.

Fanfavoriet vóór aflevering één

Wat opvallend is: waar Mama Mo in eerste instantie vooral kritiek kreeg, lijkt Caroline juist nu al een schare fans te hebben. Onder de eerste beelden verschijnen opvallend veel positieve reacties. Mensen noemen haar “verfrissend”, “authentiek” en “heerlijk zichzelf”. Sommigen geven zelfs aan speciaal voor haar te gaan kijken.

Dat is bijzonder, want meestal duurt het een paar afleveringen voordat kijkers echt een band opbouwen met een deelnemer. Bij Caroline lijkt die klik er meteen te zijn. Misschien omdat ze niets probeert te verbergen, geen perfecte versie van zichzelf neerzet en zichtbaar plezier heeft in het avontuur.

De kracht én het risico van sterke persoonlijkheden

Toch leert de geschiedenis van dit soort programma’s dat sterke persoonlijkheden ook een risico met zich meebrengen. Ze zorgen voor entertainment, maar kunnen ook botsen met potentiële partners. Niet iedereen kan of wil omgaan met iemand die zo uitgesproken aanwezig is.

Bij B&B Vol Liefde draait het uiteindelijk om de vraag of liefde kan groeien in een omgeving waar mensen zichzelf volledig laten zien. Caroline lijkt dat zonder enige rem te doen. De vraag is of de mannen die naar Estepona afreizen daar ook echt op zitten te wachten, of dat het hen juist afschrikt.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door RTL (@rtl.nl)

De schaduw van eerdere realityverhalen

De vergelijking met Mama Mo roept onvermijdelijk ook herinneringen op aan de discussies rond Mike en Denise. In De Hanslers zagen kijkers hoe relaties onder druk kwamen te staan, hoe emoties hoog opliepen en hoe betrokkenen zich soms overweldigd voelden door wat er op televisie gebeurde.

Denise gaf later aan dat ze het mentaal zwaar had gehad en zelfs met een psycholoog naar de eerste aflevering moest kijken. Dat soort verhalen zorgen ervoor dat kijkers kritischer zijn geworden. Ze kijken niet alleen naar romantiek, maar ook naar de impact die zulke programma’s hebben op de deelnemers.

Caroline als katalysator van gesprekken

Wat vaststaat, is dat Caroline nu al gesprekken losmaakt. Over ouder worden en daten. Over zelfstandige vrouwen. Over hoe eerlijk je mag zijn op televisie. En over hoe snel we mensen in hokjes plaatsen op basis van eerdere reality-ervaringen.

Is ze werkelijk vergelijkbaar met Mama Mo? Of is dat vooral een projectie van kijkers die getraumatiseerd zijn door eerdere seizoenen? Dat zal pas blijken wanneer Caroline daadwerkelijk haar deuren opent voor potentiële liefdes.

Een seizoen dat meteen leeft

Dat B&B Vol Liefde nog vóór de eerste aflevering zoveel losmaakt, zegt veel over de kracht van het format. Het publiek kijkt niet meer passief, maar leeft mee, oordeelt vooruit en vormt al meningen op basis van enkele minuten beeldmateriaal.

Caroline lijkt daarin een sleutelrol te spelen. Of ze nu de harten verovert of juist voor verdeeldheid zorgt, één ding is zeker: ze wordt gevolgd, besproken en geanalyseerd. En dat is precies wat realitytelevisie anno nu zo groot maakt.

Vanavond zien we of Caroline inderdaad de nieuwe publiekslieveling wordt – of misschien toch de volgende Mama Mo waar iedereen een mening over heeft. Eén ding is duidelijk: onopgemerkt blijft ze niet.

Lees verder