-

Algemeen

Monique eindelijk eerlijk over nieuwe verloving met André Hazes: ´Heb hem standje gegeven´

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Monique Westenberg heeft er duidelijk plezier in om opspraak te veroorzaken over haar relatie met André Hazes. Het lijkt wel alsof ze altijd een manier vindt om de aandacht naar zich toe te trekken, en dit keer was het weer raak. De geruchten over een mogelijke verloving tussen de twee kwamen op gang, en Monique besloot daar zelf op in te spelen. Door een foto van een grote, opvallende ring te posten op Instagram, zorgde ze voor flink wat speculaties. Uiteraard was dit alles goed doordacht.

De complexe relatie van André en Monique

De relatie tussen André Hazes en Monique Westenberg is inmiddels een van de meest besproken in de showbizzwereld. Het begon jaren geleden en is sindsdien een achtbaan van emoties, met veel hoogte- en dieptepunten. Hun relatie wordt vaak omschreven als een ‘knipperlichtrelatie’, waarbij André geregeld vreemdging. Hij had een aantal korte relaties, waaronder met Bridget Maasland, Sarah van Soelen en Anne Rose Zonneveld, om maar een paar namen te noemen. Telkens weer keerde hij echter terug naar Monique, die hem keer op keer met open armen ontving.

De moeilijke tijden in hun relatie

Hoewel het nu beter lijkt te gaan tussen de twee, was dat lange tijd zeker niet het geval. André Hazes had veel moeite om zijn verslavingen aan alcohol en drugs onder controle te krijgen. Dit leidde tot veel problemen in hun relatie. Het lijkt erop dat de twee pas echt tot rust zijn gekomen sinds André zijn verslavingsproblemen heeft aangepakt. Het is dan ook geen geheim dat Monique alles doet om ‘mevrouw Hazes’ te worden, wat betekent dat zij koste wat het kost bij André wil blijven, ondanks de vele tegenslagen die ze hebben meegemaakt.

Geruchten over verloving en de reacties van Monique

Op de geruchten over een mogelijke verloving reageerde Monique op een manier die typisch voor haar is: ze speelde er zelf actief op in. Ze plaatste de foto van de ring en wist precies wat dat zou teweegbrengen. Toen de speculaties over een verloving niet uit de lucht waren, kreeg Monique een storm aan reacties op Instagram. Mensen vroegen zich af of de twee daadwerkelijk verloofd waren. Dit zorgde voor veel verwarring, maar Monique was er snel bij om duidelijk te maken dat dit niet het geval was.

De boodschap achter de foto van de ring

Monique had haar eigen redenen voor het plaatsen van de foto. In een gesprek met Anouk Smulders, vertelde Monique dat de foto van de ring wel degelijk tot de nodige verwarring leidde. “Ze werd begraven onder de berichten in haar Instagram, mensen gingen bellen met: ben je verloofd?” aldus Smulders. Monique zelf verklaarde echter dat ze André een ‘standje’ had gegeven omdat hij altijd over haar sprak als ‘mijn vrouw, mijn vrouw, mijn vrouw’, terwijl ze officieel nog niet zijn vrouw is.

André’s reactie en Monique’s voorwaardelijke antwoord

Toen Monique André vroeg of zij nu officieel zijn vriendin of partner was, was haar antwoord duidelijk. “Dan moet je nog wel even over de brug komen, mét een foto van die ring erbij,” zei ze. Monique maakt het duidelijk dat ze wel openstaat voor een huwelijk, maar dat André daar eerst moeite voor moet doen. Het idee van een verloving of huwelijk lijkt in de toekomst zeker mogelijk, maar het is duidelijk dat André zich nog verder moet bewijzen.

De toekomst van hun relatie

Monique en André hebben een geschiedenis die niet makkelijk is en vol obstakels zit. Toch blijft Monique vasthouden aan de hoop op een toekomst samen, zelfs na alle pijnlijke momenten die ze met elkaar hebben doorgemaakt. Of de twee ooit daadwerkelijk zullen trouwen, is op dit moment nog onzeker. De geruchten over een verloving kunnen voor nu dan ook weer in de koelkast, maar het lijkt erop dat er altijd wel iets is om over te praten als het gaat om Monique en André.

Het belang van Monique’s positie in de media

Monique Westenberg lijkt goed te begrijpen hoe ze haar positie in de media kan gebruiken. Of het nu gaat om het delen van foto’s op sociale media of het aangaan van gesprekken in shows zoals Shownieuws, ze weet precies hoe ze de aandacht moet trekken. Haar relatie met André Hazes blijft daarbij een vast onderwerp van gesprek, en het is duidelijk dat zij zichzelf ook in de spotlights wil houden. Of dit nu gaat om de geruchten over hun verloving of haar eigen ambities, Monique weet de media goed in te zetten voor haar eigen doelen.

Algemeen

Kerstgrap over Marco Borsato valt volledig verkeerd: ”Wat is dit kansloos zeg”

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Marco Borsato vierde dit jaar de feestdagen in besloten kring met zijn familie. Na een lange periode waarin zijn privéleven en naam vrijwel dagelijks onderwerp van gesprek waren, kozen de Borsato’s voor een warme, huiselijke kerst. Op sociale media verschenen verschillende beelden van het samenzijn, bedoeld om te laten zien dat het gezin ondanks alles weer dichter bij elkaar is gekomen. Wat voor de familie voelde als een moment van rust en verbondenheid, kreeg echter onverwacht een scherpe bijsmaak door een opmerking van mediacommentator Rob Goossens.

Een kerst in het teken van saamhorigheid

De Telegraaf besteedde aandacht aan de kerstviering van de familie Borsato en sprak zelfs van een ‘nieuwe traditie’. Volgens de krant was het bijzonder om te zien hoe Marco samen met zijn kinderen en andere familieleden de feestdagen doorbracht, na jaren die volledig in het teken stonden van juridische onzekerheid en publieke aandacht. Voor veel lezers voelde het als een menselijk verhaal: een gezin dat probeert vooruit te kijken en de draad weer op te pakken.

Dat beeld riep bij veel mensen sympathie op. Niet omdat alles vergeten of vergeven zou zijn, maar omdat het duidelijk maakte dat ook bekende Nederlanders behoefte hebben aan rust, familie en normaliteit. Juist rond kerst, een periode die vaak draait om verzoening en nabijheid, werd die boodschap door veel volgers herkend en gewaardeerd.

De opmerking die verkeerd viel

Rob Goossens, die bekendstaat om zijn scherpe en soms cynische commentaar op media en showbizz, besloot op het artikel te reageren via X. Onder het bericht van De Telegraaf plaatste hij slechts twee woorden: “Naakt behangen?” Wat mogelijk bedoeld was als een grap of een sarcastische verwijzing, viel bij veel mensen volledig verkeerd.

De timing en context van de opmerking maakten dat de ‘grap’ bij velen overkwam als ongepast en kwetsend. Marco Borsato werd immers recent vrijgesproken in een zware ontuchtzaak, een dossier dat jarenlang enorme impact had op zijn leven en dat van zijn familie. Juist daarom vonden veel mensen dat een dergelijke woordspeling niet alleen flauw was, maar ook respectloos.

Golf van verontwaardiging op sociale media

Binnen korte tijd stroomden de reacties onder Goossens’ bericht binnen. Gebruikers van X waren massaal boos en spraken hun afkeuring uit. Voor hen ging het hier niet om humor, maar om het natrappen van iemand die al jaren onder een vergrootglas ligt.

Een gebruiker schreef: “Hoe voelt dat nou, iemand natrappen?” Een ander was nog explicieter: “Jij hebt echt geen niveau. Humor heeft een grens en jij bent zeker geen humorist.” Anderen spraken van “platte” en “humorloze” opmerkingen en vonden dat Goossens hiermee duidelijk over de schreef ging.

Wat vooral opviel, was dat de kritiek niet alleen kwam van fans van Marco Borsato, maar ook van mensen die juist benadrukten dat vrijspraak of niet, er grenzen zijn aan wat je kunt zeggen. De consensus onder veel reageerders was dat dit geen satire of scherpe observatie was, maar een opmerking die bewust inspeelde op een pijnlijk en beladen onderwerp.

Humor versus verantwoordelijkheid

De ophef rond de tweet van Goossens raakt aan een bredere discussie over humor, satire en verantwoordelijkheid in de media. Zeker in het tijdperk van sociale media kunnen opmerkingen razendsnel een groot publiek bereiken. Wat voor de één een onschuldige grap lijkt, kan voor een ander voelen als een persoonlijke aanval.

Mediacommentatoren bevinden zich daarbij in een lastige positie. Ze worden vaak juist gewaardeerd om hun scherpe tong en relativerende humor, maar diezelfde eigenschappen kunnen ook averechts werken. In dit geval vonden veel mensen dat Goossens de context volledig uit het oog verloor en geen rekening hield met de gevoeligheid van het onderwerp.

De rol van mediacommentatoren

Rob Goossens profileert zich al jaren als ‘mediakenner’ en duidt regelmatig het gedrag van BN’ers, tv-programma’s en showbizzontwikkelingen. Daarbij schuwt hij de scherpe oneliner niet. Voor een deel van zijn publiek hoort dat bij zijn stijl. Maar critici wijzen erop dat scherpe humor iets anders is dan het maken van toespelingen op zware beschuldigingen, zeker wanneer iemand juridisch is vrijgesproken.

De kritiek op Goossens raakt daarmee ook aan de vraag: wat is de verantwoordelijkheid van iemand met een groot bereik? Moet alles kunnen, of mag er worden verwacht dat er rekening wordt gehouden met context, timing en menselijke impact?

De impact op het publieke debat

De discussie rond deze ene tweet laat zien hoe verdeeld het publiek kan reageren op humor in de media. Waar sommigen vinden dat satire per definitie moet kunnen schuren, benadrukken anderen dat er grenzen zijn, vooral als het gaat om zaken die mensen en gezinnen diep hebben geraakt.

Voor Marco Borsato zelf kwam de opmerking op een moment waarop hij juist probeerde zijn leven weer enigszins normaal in te richten. Zijn kerst met familie was geen publieke stunt, maar een privé-moment dat via media-aandacht alsnog breed werd uitgemeten. Dat zo’n moment vervolgens wordt aangegrepen voor een cynische grap, voelde voor veel mensen als onnodig hard.

Stilte vanuit Goossens

Vooralsnog heeft Rob Goossens niet uitgebreid gereageerd op de kritiek. Dat zorgt ervoor dat de discussie vooral wordt gevoerd door het publiek zelf. Sommigen vinden dat hij excuses zou moeten aanbieden, anderen denken dat hij het incident bewust laat uitdoven.

Wat de uitkomst ook wordt, duidelijk is dat deze situatie opnieuw laat zien hoe snel een enkele opmerking kan escaleren tot een bredere maatschappelijke discussie. Het gaat niet alleen over Marco Borsato of Rob Goossens, maar over de vraag hoe we met elkaar omgaan in het publieke domein.

Kerstgedachte onder druk

Ironisch genoeg speelde dit alles zich af rond kerst, een periode waarin verbinding, mildheid en reflectie centraal zouden moeten staan. Juist daarom viel de opmerking bij veel mensen extra rauw. Waar de familie Borsato probeerde de feestdagen in rust door te brengen, werd het moment overschaduwd door een debat over fatsoen en grenzen.

Voor veel X-gebruikers was het duidelijk: humor mag scherp zijn, maar niet ten koste van menselijke waardigheid. De reacties laten zien dat het publiek steeds kritischer kijkt naar hoe bekende mediafiguren omgaan met hun woorden.

Een les in publieke gevoeligheid

Of deze kwestie nog een staartje krijgt, is onduidelijk. Wat wel vaststaat, is dat de ‘grap’ van Rob Goossens bij een groot deel van het publiek verkeerd is gevallen. Het incident onderstreept hoe belangrijk context en timing zijn, zeker in gevoelige dossiers.

In een tijd waarin alles direct wordt gedeeld en beoordeeld, lijkt de ruimte voor ongenuanceerde opmerkingen kleiner te worden. Misschien is dat geen beperking van vrijheid, maar een uitnodiging tot meer zorgvuldigheid. Want soms zegt de manier waarop we reageren op andermans pijn meer over onszelf dan over degene die onderwerp van gesprek is.

Lees verder