-

Algemeen

Kerst met de Bauers blijkt ook nep 😯 Dit is er nu ontdekt:

Avatar foto

Gepubliceerd

op

De televisiewereld zit vol illusies, dat weten we inmiddels wel. Van geregisseerde scènes tot volledige toneelstukjes – het is eerder regel dan uitzondering. Toch schokt het menig kijker wanneer een geliefde ster zoals Frans Bauer beschuldigd wordt van kijkersbedrog. Angela de Jong, bekend van haar scherpe analyses, heeft de zanger en zijn familie in haar nieuwste column onder de loep genomen. Volgens haar zijn de avonturen van de Bauers in Kerst met de Bauers minder authentiek dan ze lijken.


Toneelstukjes in televisieprogramma’s

Het is geen geheim dat televisieprogramma’s vaak gebruik maken van regie om alles ‘perfect’ te laten verlopen. Voorbeelden zijn er genoeg. Zo kwamen eerder onthullingen naar buiten over Steenrijk, Straatarm, waarin kandidaten openlijk spraken over hoe situaties werden geënsceneerd. Ook deelnemers van B&B Vol Liefde deelden dat de werkelijkheid vaak heel anders was dan wat op tv te zien was.

Deze week voegde Ellen ten Damme daar nog een nieuw voorbeeld aan toe. De zangeres vertelde in een interview dat er bij Boerderij van Dorst veel niet echt is. Zo werd gesuggereerd dat ze zelf een maaltijd had bereid, terwijl het eten gewoon van de catering kwam. Het roept bij veel kijkers de vraag op: wat is er nog wél authentiek op televisie?


Lovende reacties voor Kerst met de Bauers

Sinds gisteren is de familie Bauer weer terug op televisie met hun nieuwe serie Kerst met de Bauers. De eerste aflevering werd direct goed ontvangen door het publiek. Fans lieten op sociale media weten hoezeer ze genoten van de vrolijke dynamiek binnen het gezin. Lovende woorden als “hartverwarmend” en “pure gezelligheid” stroomden binnen.

Maar niet iedereen was onder de indruk. Angela de Jong, de kritische columnist van het AD, keek met een scherp oog naar de serie en ontdekte volgens haar al snel dat niet alles is wat het lijkt.


De kritiek van Angela de Jong

De Jong deelt in haar column dat ze altijd het idee had dat Frans Bauer “wars van toneelstukjes” was. Volgens haar probeerde Frans zichzelf jarenlang te profileren als een authentieke volkszanger, iemand die het echte leven van zijn publiek vertegenwoordigt. Maar deze keer lijkt zelfs hij voor de charmes van regie en script te zijn gevallen.

Een specifieke scène in de aflevering waarin Frans en zijn gezin een tuincentrum bezoeken, werd door De Jong aangehaald als voorbeeld van hoe nep televisie kan zijn. In deze scène ziet de kijker hoe Frans zuchtend om zich heen kijkt en zegt: “Zo ben je de ster in Rotterdam, zo loop je met je vrouw in het tuincentrum.” Maar volgens Angela klopt er weinig van deze spontane setting. “Frans liep daar natuurlijk niet toevallig. De cameraploeg was ingehuurd en het bezoekje stond al weken van tevoren gepland. Niks spontaans aan,” schrijft ze.


Kritiek op ingestudeerde momenten

Niet alleen Frans zelf kreeg een veeg uit de pan. Ook zijn zoon Christiaan moest het ontgelden. De Jong merkte op dat hij overdreven gekke gezichten trok voor de camera, wat volgens haar duidelijk ingestudeerd was. “Het voelde alsof ze krampachtig probeerden de kijker te vermaken,” aldus Angela. Dit soort momenten zouden volgens haar de natuurlijke charme van de familie Bauer tenietdoen.


Een welgemeend advies

Angela de Jong sloot haar column af met een advies voor de familie Bauer. “Blijf vooral lekker prutsen met kerstlichtjes,” schreef ze, verwijzend naar de vrolijke voorbereidingen van de familie. “Maar doe dat de komende jaren gewoon zonder camera.” Volgens haar zou de familie op die manier weer de echtheid kunnen uitstralen waar het publiek zo dol op is.


De balans tussen entertainment en echtheid

De kritiek van De Jong raakt aan een breder thema binnen televisie: hoe balans te vinden tussen het creëren van entertainment en het behouden van authenticiteit. Kijkers waarderen programma’s die oprecht overkomen, maar tegelijkertijd willen ze ook vermaakt worden. Voor de makers van Kerst met de Bauers lijkt dat een lastig evenwicht te zijn.

Het is niet de eerste keer dat een populair programma onder vuur komt te liggen wegens geënsceneerde momenten, en het zal zeker niet de laatste keer zijn. De vraag blijft: moeten programma’s zoals Kerst met de Bauers volledig spontaan zijn, of hoort een beetje regie er nu eenmaal bij?


Frans Bauer blijft geliefd

Ondanks de kritiek blijft Frans Bauer een van de meest geliefde persoonlijkheden van Nederland. Zijn openhartige uitstraling en vrolijke karakter zorgen ervoor dat zijn programma’s door miljoenen worden bekeken. Of Angela de Jong’s onthulling invloed zal hebben op de populariteit van Kerst met de Bauers, valt nog te bezien. Eén ding is zeker: de familie Bauer weet hoe ze een feestelijke sfeer neer moet zetten, zelfs als die soms een beetje geregisseerd is.


Wat vind jij?

De discussie rondom de echtheid van televisieprogramma’s blijft voortduren. Is het erg als er een beetje regie aan te pas komt, zolang het eindresultaat vermakelijk is? Of moeten programma’s zoals Kerst met de Bauers juist authentiek blijven om de harten van de kijkers te winnen? Deel jouw mening in de reacties! 🎄✨

Algemeen

‘Mooiste tweeling ter wereld’ zijn nu verbluffende jonge tieners

Avatar foto

Gepubliceerd

op

In 2017 vierden Leah Rose en Ava Marie Clements hun zevende verjaardag door een Instagram-account aan te maken. Wat begon als een simpele manier om hun leven te delen met vrienden en familie, explodeerde ’s nachts met volgers die versteld stonden van hun uitzonderlijke schoonheid.

Nu, op 14-jarige leeftijd, zijn de Californische tweelingzusjes internationaal erkende modellen, vaak omschreven als de “mooiste tweeling ter wereld”. Hun verhaal gaat echter verder dan hun engelachtige uiterlijk en laat zien hoe sociale media niet alleen een carrière, maar ook een levensmissie kunnen beïnvloeden.

Van eenvoudige posts naar wereldwijde erkenning

In 2017 besloot Jaqi Clements, moeder van Leah en Ava, om hun foto’s op Instagram te delen. Wat begon als een onschuldige manier om familie en vrienden op de hoogte te houden, veranderde al snel in een virale sensatie. Mensen over de hele wereld waren onder de indruk van de natuurlijke schoonheid van de tweeling en binnen korte tijd begonnen modellenbureaus en merken zich te melden.

“Instagram was iets dat ik nauwelijks gebruikte voordat ik een account voor de meisjes begon,” schreef Jaqi in een blogpost. “Als je me zes maanden geleden had gevraagd of 300.000 volgers veel was… had ik geen idee gehad.” Inmiddels hebben Leah en Ava bijna drie miljoen volgers op Instagram en Facebook. Hun samenwerking met topmerken zoals Nike, Disney en Target heeft hen een vaste plaats gegeven in de wereld van kindermodellen.

Kritiek en ethische discussies

Achter de glamour kreeg de familie Clements ook te maken met kritiek. Sommige mensen vroegen zich af of het verantwoord was om Leah en Ava op zo’n jonge leeftijd al aan een modellencarrière te laten beginnen. Jaqi verdedigde haar keuze door uit te leggen dat modellenwerk de droom van haar dochters was en geen beslissing die hen werd opgedrongen. Ze benadrukte dat zowel zij als haar man Kevin geen winst behaalden uit de carrière van hun dochters, maar juist offers brachten om hen te ondersteunen.

“Als er ooit een dag komt dat ze willen stoppen, dan zal ik hen daar 100% in steunen,” verklaarde Jaqi.

Een onverwachte uitdaging: strijden voor hun vader

Het leven van de familie Clements nam in 2019 een onverwachte wending. Kevin, de vader van Leah en Ava, begon last te krijgen van symptomen die hij aanvankelijk afdeed als een lichte verkoudheid. Uiteindelijk bleek hij te lijden aan T-cel acute lymfoblastische leukemie/lymfoom, een zeldzame en agressieve vorm van k*nker.

Wat begon als een platform voor hun modellencarrière, werd ineens een reddingslijn voor hun vader. De tweeling gebruikte hun groeiende sociale media-bereik om aandacht te vragen voor zijn situatie en om potentiële beenmergdonoren te vinden.

“Als hij een transplantatie krijgt, zal zijn k*nker sneller verdwijnen,” vertelde Ava destijds aan People. Leah voegde eraan toe: “Mensen zijn zo lief om mijn vader te willen helpen. Hoe meer mensen zich laten testen, hoe beter.”

Duizenden volgers reageerden op de oproep van de tweeling om hun vader te helpen. Hoewel Kevin een geschikte donor vond in zijn broer Chris, werden talloze mensen die zich door hun oproep hadden laten testen toegevoegd aan een nationaal donorregister, waardoor ook andere patiënten geholpen konden worden.

Meer dan alleen mooie gezichten

Nu, op 14-jarige leeftijd, blijven Leah en Ava zich ontwikkelen, zowel als modellen als jonge influencers met een boodschap. Hun reis van lokale modellen naar internationale sensaties getuigt van hard werken, doorzettingsvermogen en de onvoorwaardelijke steun van hun familie.

Naast hun modellencarrière combineren Leah en Ava hun werk met onderwijs en familieverantwoordelijkheden. Ze zijn actief in belangenbehartiging en blijven via sociale media mensen inspireren. Hun verhaal laat zien dat sociale media niet alleen een springplank naar succes kunnen zijn, maar ook een krachtig hulpmiddel om levens te veranderen.

Wat de toekomst voor deze bijzondere tweeling brengt, blijft afwachten, maar één ding is zeker: hun invloed en positieve impact reiken verder dan de modewereld alleen. Leah en Ava Clements zijn een inspiratiebron voor velen en een bewijs dat schoonheid, in combinatie met een doel, een krachtig instrument kan zijn.

Lees verder