Algemeen
André Hazes jr. sloopt hotelkamer, Monique huilend op de gang
Het leven van André Hazes Jr. is de afgelopen jaren een wervelwind van ups en downs geweest. In een openhartig interview met LINDA. geeft de volkszanger opnieuw een inkijkje in de uitdagingen en fouten uit zijn verleden. Met persoonlijke onthullingen en emotionele terugblikken probeert André zijn verhaal te delen, maar het roept ook vragen op over zijn voortdurende behoefte aan publieke erkenning.

Openhartige bekentenissen
In het interview legt André uit hoe zijn gedrag, vooral onder invloed van alcohol, niet alleen zijn eigen leven, maar ook dat van zijn dierbaren ernstig heeft beïnvloed. Hij omschrijft zichzelf in die tijd als een onvoorspelbare en destructieve persoon. “Zodra ik mijn eerste biertje of wodka nam, wisten de mensen om me heen al hoe laat het was. Of er kwam ruzie, of het werk werd afgezegd. Zonder uitzondering,” bekent hij.
Monique als slachtoffer
Monique Westenberg, de moeder van zijn zoontje en jarenlang zijn steun en toeverlaat, moest veel verduren in die turbulente periode. André geeft toe dat zijn gedrag vaak escaleerde, wat Monique emotioneel diep raakte. “Ik was de eerste uren oprecht de leukste persoon op aarde, maar daarna sloeg het om en werd het dramatisch,” vertelt hij.
Vakantie-uitbarsting op Tenerife
Een voorbeeld dat André noemt, is een incident tijdens een vakantie op Tenerife met Monique’s familie. Wat begon als een gezellige avond in een karaokebar liep al snel uit de hand. “Tijdens onze eerste avond werd ik meteen heel dronken in een karaokebarretje, waar ik ook ben gaan zingen. Op een gegeven moment stond Monique te gebaren dat ik ermee moest stoppen, maar ik weigerde, omdat ik altijd door moest totdat ik omviel.”

De situatie escaleerde volledig, en André verloor de controle. “We kregen ruzie op straat. Van wat er daarna is gebeurd, weet ik niets meer – tot het moment dat ik wakker werd: huilend, in de armen van mijn schoonmoeder, met een bungelende hand.”
“Hotelkamer verbouwd”
Wat bleek? André had de hele hotelkamer op stelten gezet. “Ik keek om me heen: de hele hotelkamer was verbouwd en Monique stond te huilen op de gang,” vertelt hij met spijt. Het beeld van Monique, overstuur en verdrietig, heeft een blijvende indruk op hem achtergelaten. “Zo’n persoon werd ik dus van de drank; iemand die alles kapotmaakte en dan een black-out kreeg.”
“Gelukkig geen gew*ld”
Hoewel André toegeeft dat hij zichzelf niet in de hand had, benadrukt hij dat hij nooit fysiek gew*lddadig is geweest. “Gelukkig ben ik geen v*chter, dus ik heb nooit gew*ld gebruikt naar mensen. Maar ik moest wel naar het z!ekenhuis omdat mijn hand was gebroken,” zegt hij.
De zanger herinnert zich weinig van wat er precies is gebeurd, maar de gevolgen waren duidelijk. Zijn gebr0ken hand was een fysiek bewijs van de schade die hij zichzelf en anderen aandeed.

Eerlijke gesprekken met zijn zoontje
André’s gedrag heeft niet alleen invloed gehad op zijn relatie met Monique, maar ook op de dynamiek binnen het gezin. Nu hij is gestopt met drinken, probeert hij open en eerlijk te zijn naar zijn zoontje. “Ik ben wel eerlijk tegen hem, heb uitgelegd dat papa naar de dokter is geweest en geen bier meer drinkt,” deelt André.
Hoewel zijn intenties nobel zijn, roept deze openheid ook vragen op. Is het verstandig om een kind zo jong al met deze volwassen problemen te belasten? André lijkt er in ieder geval van overtuigd dat eerlijkheid de beste aanpak is.
Publieke therapie?
Dit interview in LINDA. is niet de eerste keer dat André Hazes Jr. zijn ziel blootlegt in de media. Sommige critici beschouwen zijn frequente bekentenissen als een vorm van publieke therapie, terwijl anderen het zien als een manier om relevant te blijven. Zijn recente onthullingen over het verbouwen van een hotelkamer en Monique’s tranen voegen wederom een laag van drama toe aan zijn toch al bewogen leven.
Een les in zelfreflectie
Ondanks de kritiek laat André zien dat hij stappen zet om verantwoordelijkheid te nemen voor zijn verleden. Zijn beslissing om te stoppen met drinken en open te zijn over zijn fouten is een teken van groei. Toch blijft het de vraag of zijn voortdurende behoefte aan media-aandacht hem in staat stelt volledig te herstellen en zich te concentreren op een stabiel gezinsleven.

Monique’s veerkracht
Voor Monique Westenberg lijkt het leven met André Hazes Jr. een emotionele achtbaan te zijn. Haar geduld en toewijding hebben het gezin bij elkaar gehouden, maar de emotionele tol is onmiskenbaar. Haar veerkracht en toewijding aan hun zoontje blijven bewonderenswaardig, ondanks de vele uitdagingen.
De toekomst van André Hazes Jr.
André’s reis naar herstel is duidelijk nog niet voorbij. Hoewel hij stappen heeft gezet om zijn leven te verbeteren, blijft het afwachten of hij zijn verleden volledig achter zich kan laten. Zijn openheid en zelfreflectie zijn bemoedigend, maar het is belangrijk dat hij deze inzichten omzet in blijvende positieve veranderingen, zowel voor zichzelf als voor zijn gezin.
Of André’s nieuwe muzikale koers succesvol zal zijn, valt nog te bezien. Voor nu lijkt zijn focus op persoonlijke groei en herstel een stap in de goede richting. Het is te hopen dat zijn inspanningen niet alleen leiden tot een betere versie van zichzelf, maar ook tot een stabieler en gelukkiger gezinsleven.
Algemeen
Keiharde klap voor mama Mo: Realityserie van de buis

Bekende Nederlanders roepen op tot stoppen van De Hanslers: “Dit moet SBS 6 niet willen uitzenden”
De discussie rondom de realityserie De Hanslers is de afgelopen dagen flink opgelaaid. Waar kijkers al eerder lieten weten moeite te hebben met de sfeer in de serie, mengen nu ook meerdere bekende Nederlanders zich in het debat. Steeds meer mensen vinden dat de reeks beter van televisie kan verdwijnen, omdat het programma volgens hen een verkeerd signaal afgeeft en meer kwaad dan goed doet.

Hoewel de serie draait om het hele gezin Hansler, blijkt vooral één persoon onderwerp van gesprek: moeder Monique. Kijkers én BN’ers reageren massaal op de manier waarop zij zich opstelt tegenover haar gezinsleden, met name richting haar voormalige schoondochter Denise. En waar eerst vooral social media volstroomden met kritiek, gaan nu ook mensen uit de entertainmentwereld zich steeds nadrukkelijker uitspreken.
Steeds meer kritiek vanuit de mediawereld
Verslaggever Jordi Versteegden, die regelmatig aanschuift aan de desk van het programma Shownieuws, liet meerdere keren doorschemeren dat hij moeite heeft met het platform dat aan Monique Hansler wordt gegeven. Opvallend, omdat het programma onderdeel is van mediabedrijf Talpa, dezelfde groep achter de realityserie.
Volgens Versteegden zou een zender als SBS 6 zichzelf de vraag moeten stellen of dit écht het soort televisie is dat men wil maken. De toon is volgens hem te hard, de beelden te confronterend en de impact op betrokkenen groot.
Het is niet uitsluitend een kwestie van smaak, benadrukt hij. Volgens hem gaat het om de verantwoordelijkheid die een groot tv-bedrijf heeft richting kijkers én richting de personen die worden gevolgd.

BN’ers sluiten zich aan: “Dit moet je niet willen”
Nu mengen ook leden van het prominentenpanel van het tijdschrift Story zich in de discussie. Zij zijn unaniem kritisch. Hun belangrijkste punt: volgens hen maakt Talpa een mistake door Monique Hansler zo’n groot podium te geven.
Kunstenares Ans Markus reageert geschrokken op de manier waarop Monique zich in de serie presenteert. “Nee, dit moet je niet willen. Monique kwetst mensen, en dat hoort niet thuis op televisie. Zeker niet in deze tijd waarin respect en zorg voor elkaar zo centraal staan.”
Markus benadrukt dat televisie invloed heeft op hoe mensen met elkaar omgaan. Wanneer conflicten worden uitvergroot, kan dat volgens haar een verkeerd voorbeeld geven aan jonge kijkers.

Ook Bobbi Eden vindt dat SBS moet ingrijpen
Voormalig actrice en ondernemer Bobbi Eden schaart zich eveneens achter de oproep om de reeks te stoppen. Zij is vooral kritisch op de manier waarop negatieve interacties tussen familieleden worden uitvergroot.
Volgens haar is er in de samenleving al veel aandacht voor het tegengaan van pestgedrag. “We proberen pestgedrag juist overal te voorkomen,” zegt ze. “En dan maken we er nu een televisiesensatie van? Dat voelt dubbel, alsof kijkcijfers belangrijker zijn dan welzijn.”
Eden richt zich bovendien op zoon Mike, die volgens haar te weinig ingrijpt wanneer zijn moeder harde opmerkingen maakt. “Als vent moet je toch ergens een grens trekken? Hij had Denise moeten steunen.”

De kritiek richt zich niet op de familie als geheel
Opvallend genoeg gaat de kritiek nauwelijks over vader Peter of zoon Mike als personen; zij komen in de serie slechts sporadisch aan het woord. Het is vooral de dominante rol van Monique die veel kijkers en BN’ers zorgen baart.
Volgens sommigen is haar rol zo prominent dat de serie ongemerkt verschuift van luchtig familievermaak naar een programma waarin spanning overheerst. De vrolijke elementen waar realityshows vaak op drijven, zijn hierdoor naar de achtergrond verdwenen.
Kijkers benoemen dat vooral Denise, de ex-partner van Mike, regelmatig onderwerp lijkt te worden van kritiek of ongemakkelijke situaties. Dit zou bijdragen aan het beeld van een serie waarin eerder verdeeldheid dan warmte centraal staat.
Wat mag je verwachten van een realityserie?
Realitytelevisie draait traditioneel om herkenning, humor en authentieke interacties. Maar volgens critici verschuift De Hanslers gevaarlijk richting iets wat minder onschuldig is: het uitlichten van onderlinge conflicten om het publiek te trekken.
Steeds meer mensen uit de televisiewereld vinden dat dit soort formats zorgvuldig gewogen moeten worden. Waar ligt de grens tussen entertainment en het exploiteren van persoonlijke worstelingen? En hoe zorg je ervoor dat deelnemers zich gesteund voelen, in plaats van ter bescherming van kijkcijfers te worden blootgesteld aan situaties die hen kunnen schaden?
Deze vragen spelen niet alleen bij commerciële zenders, maar in de hele sector.
Saskia & Serge pleiten zelfs voor een verbod op schadelijke tv-formats
Ook het zangduo Saskia & Serge mengt zich in de discussie. Zij vinden dat televisieprogramma’s waarin mensen elkaar openlijk tegenwerken of negatief behandelen, helemaal niet meer van deze tijd zijn.
“Wij vinden dat alle programma’s waarin mensen elkaar bedriegen, verraden of wegstemmen, verboden zouden moeten worden. Het is een slecht voorbeeld voor jongeren,” stellen ze.
Toch plaatsen ze een nuance. Volgens het duo kan het óók waardevol zijn dat kijkers zien hoe kwetsend gedrag iemand raakt. De pijn van sommige momenten in de serie zou volgens hen ook kunnen leiden tot gesprekken over het voorkomen van groepsdruk en sociale uitsluiting.
Waarom de serie zoveel reacties oproept
De Hanslers begon als een luchtige familieréalité over een gezin met duidelijke karakters. Maar gaandeweg veranderde het gevoel bij veel kijkers. In plaats van een vrolijke reeks vol herkenbare momenten ontstond een programma waarin spanning overheerst.
De combinatie van openlijke familieconflicten, stevige uitspraken en harde onderlinge verhoudingen zorgt voor verdeeldheid. Sommige kijkers vinden het “echte televisie” — rauw en ongefilterd — maar veel anderen ervaren het als te heftig voor een gezellig avondprogramma.
De kritiek lijkt zich te concentreren op drie punten:
-
De toon van het programma – te scherp, te beladen.
-
De invloed op betrokken deelnemers – vooral op Denise.
-
De verantwoordelijkheid van de zender – waar ligt de grens bij het uitzenden van persoonlijke drama’s?
Hoe kijkt SBS 6 hiernaar?
Officiële reacties blijven vooralsnog beperkt, maar achter de schermen ontstaat naar verluidt twijfel. Eerder al werd bekend dat er minder beeldmateriaal naar talkshows werd gestuurd, om de commotie te dempen. Dat zou erop kunnen wijzen dat de zender een adempauze zoekt voordat er verdere beslissingen worden genomen.
Voor nu lijkt SBS te willen afwachten hoe de discussie zich ontwikkelt. Toch is duidelijk dat de druk vanuit kijkers én bekende Nederlanders groeit.
Is er toekomst voor De Hanslers?
Of de serie nog lang zal blijven bestaan, is de vraag. De publieke reacties zijn intens en negatief, en zelden klonk er zoveel kritiek vanuit de entertainmentwereld zelf. Wanneer meerdere gevestigde namen oproepen tot beëindiging, kan dat een kantelpunt vormen.
Wat wél zeker is: het debat over dit soort realityformats stopt niet snel. Steeds vaker klinkt de roep om programma’s te maken die bijdragen aan verbinding, positiviteit en herkenbare emoties, in plaats van conflicten en pijnpunten uit te vergroten.
Conclusie: een realityserie onder druk
Waar De Hanslers begon als een nieuw televisie-experiment, is het nu een programma dat Nederland verdeelt. Met stevige uitspraken van BN’ers en kritische geluiden vanuit het publiek staat de serie onder zware druk. De komende weken zal blijken of de zender vasthoudt aan het format, of inziet dat de grens is bereikt.