-

Algemeen

Rachel Hazes gebruikt camera´s om haar personeel te straffen: ´Krijgt de wind van voren!´

Rachel Hazes ligt opnieuw onder vuur, dit keer vanwege haar gedrag tegenover het personeel van haar brasserie Casa Hazes in Torremolinos, Spanje. De brasserie, die eind vorig jaar werd geopend als eerbetoon aan haar overleden man André Hazes, lijkt volgens berichten niet bepaald een paradijs voor de werknemers. Verschillende bronnen melden dat het personeel onder extreme druk staat door de constante controle van Rachel.

Camera’s als controle-instrument

Volgens berichten van Juicechannel hangt het restaurant vol met camera’s om het personeel nauwlettend in de gaten te houden. Als er iets misgaat of Rachel iets ziet dat haar niet zint, krijgt het personeel naar verluidt de volle laag. Deze strenge controle en het voortdurend op de vingers kijken, zorgt voor een gespannen werksfeer. Het gebruik van camera’s om fouten te bestraffen lijkt dan ook een vast onderdeel van haar manier van leidinggeven.

Onjuiste voorstelling op sociale media

Op Instagram laat Rachel Hazes graag zien dat ze betrokken is bij het werk in haar brasserie, alsof ze meehelpt met bedienen en andere taken. Maar volgens Juicechannel is dit beeld misleidend. Rachel zou zelf niets uitvoeren in het restaurant en enkel toezicht houden, zelfs op afstand via de camera’s wanneer ze niet fysiek aanwezig is in de zaak.

Medewerkers verlaten huilend de zaak

De druk die Rachel uitoefent op haar personeel is volgens berichten zo groot dat verschillende werknemers het werk niet meer aankonden en huilend vertrokken. De controle, het constant moeten presteren en de angst om fouten te maken, hebben bij diverse personeelsleden hun tol geëist. Rachel, die zichzelf vaak als slachtoffer portretteert in de media, blijkt volgens deze verhalen zelf de bron van veel problemen te zijn.

Klachten van klanten bevestigen problemen

Ook klanten bevestigen de verhalen over de controle in Casa Hazes. Een bezoeker meldde op Juicechannel dat de brasserie inderdaad volhangt met camera’s. Bovendien bleek dat de kassa volledig automatisch werkt, waardoor het personeel geen controle heeft over het geld. Wanneer er iets misgaat met een rekening, moeten ze het bedrag zelfs uit de fooienpot halen om het op te lossen, een extra last op de schouders van de medewerkers.

Werken zonder toegang tot de kassa

Het feit dat medewerkers geen toegang hebben tot de kassa, maar afhankelijk zijn van automatische processen, voegt nog meer druk toe. Fouten die worden gemaakt door het systeem, moeten worden opgevangen door het personeel zelf. Dit betekent dat zij soms hun eigen fooi moeten gebruiken om problemen op te lossen, wat hun werksituatie nog zwaarder maakt.

Kritiek op Rachels leidinggevende stijl

De manier waarop Rachel Hazes haar brasserie runt, roept veel kritiek op. Ze lijkt geen rekening te houden met de behoeften en gevoelens van haar personeel, wat heeft geleid tot een gespannen sfeer binnen het team. Hoewel ze naar buiten toe probeert een beeld te schetsen van een succesvolle en betrokken ondernemer, blijkt de realiteit voor haar medewerkers een stuk minder rooskleurig.

Gebrek aan respect voor medewerkers

Het feit dat personeelsleden hun eigen fooi moeten opgeven bij fouten en constant onder toezicht staan, laat zien dat er weinig ruimte is voor een gezonde werksfeer. De controle en het gebrek aan vertrouwen zorgen voor een onhoudbare situatie, waardoor er steeds meer kritiek komt op de manier waarop Rachel haar zaken runt.

Algemeen

NIEUWS ⚡ | Vrienden heengegaan in Tesla nadat ‘de elektronische deuren het begaven’ en ze niet naar buiten konden

In de vroege ochtend van 24 oktober vond in Toronto, Canada, een tragisch incident plaats waarbij een Tesla-auto na een b0tsing begon te r0ken, wat leidde tot een noodsituatie voor de vier inzittenden. De passagiers, Jay Sisodiya, Digvijay Patel, Neelraj Gohil en zijn zus Ketaba Gohil, waren tussen de 26 en 32 jaar oud. Het incident werpt niet alleen een schaduw over de veiligheid van elektrische voertuigen, maar stelt ook vragen over hoe toegankelijk deze voertuigen zijn in noodsituaties. Dankzij de moedige actie van een voorbijganger, Rick Harper, werd één van de inzittenden, een jonge vrouw, gered. Dit incident benadrukt echter ook de dringende noodzaak voor verbeteringen in de veiligheidsmechanismen van elektrische voertuigen.


Een daad van moed: Rick Harper in actie

Rick Harper, een medewerker van Canada Post, bevond zich toevallig in de buurt van het 0ngeval toen hij hulpgeroep hoorde. Zonder te aarzelen snelde hij naar het voertuig en trof een kritieke situatie aan. Door de r00kontwikkeling en het gebrek aan zichtbaarheid was het moeilijk te bepalen hoeveel mensen in de auto zaten. Harper wist een passagier te redden door een ruit in te slaan, nadat hij ontdekte dat de elektronische deuren niet functioneerden.

In een interview met de Toronto Star deelde Harper zijn ervaringen:
“Je kon de deuren niet openen. Ik neem aan dat de jonge vrouw de deur van binnenuit probeerde te openen, maar het lukte haar niet. Of dat door de batterij kwam of iets anders, weet ik niet, maar ze was wanhopig.”

Harper’s snelle handelen redde een leven, maar hij benadrukte dat de situatie veel chaotischer en moeilijker was dan hij had kunnen voorzien. Het incident roept grote zorgen op over hoe elektrische voertuigen reageren in noodsituaties.


Veiligheidsuitdagingen van elektrische voertuigen

Elektrische voertuigen zoals die van Tesla hebben veel voordelen, maar het incident in Toronto legt ook enkele kwetsbaarheden bloot. Tesla’s deuren werken elektronisch en zijn afhankelijk van stroom. Bij een storing, zoals na een zware b0tsing, kunnen deze systemen falen. Br*ndweerkapitein Randy Schmitz, een expert in voertuigveiligheid, wijst op de uitdagingen die elektrische voertuigen kunnen opleveren voor h*lpdiensten.

“Wanneer de stroomtoevoer wordt onderbroken, zijn deuren vaak niet meer te bedienen via de standaardknoppen. Dit kan het voertuig ontoegankelijk maken voor zowel inzittenden als hulpverleners.”

Hoewel deze technologieën ontworpen zijn voor gebruiksgemak, blijkt dat ze in noodsituaties juist een obstakel kunnen vormen.


De rol van batterijen in r00kontwikkeling

Een ander punt van zorg is de rol van lithium-ionbatterijen bij r00kontwikkeling. Tesla gebruikt geavanceerde batterijpakketten die ontworpen zijn om veilig en efficiënt energie te leveren. Bij beschadiging kunnen deze batterijen echter hitte en r00k produceren, wat de situatie aanzienlijk gevaarlijker maakt.

Adjunct-br*ndweercommandant Jim Jessop legt uit dat de r00k die ontstond in Toronto waarschijnlijk werd veroorzaakt door beschadigde accucellen. Deze cellen kunnen blijven reageren, waardoor er sprake is van een aanhoudende r00k- en hitteontwikkeling. Dit maakt het blussen van elektrische voertuigen veel complexer dan bij voertuigen met een traditionele verbrandingsmotor.


Tesla’s veiligheidsclaims onder de loep

Tesla heeft een sterke reputatie als het gaat om innovatieve technologie en veiligheidssystemen. Het merk beweert dat hun voertuigen, zoals de Model S, Model 3, Model X en Model Y, behoren tot de veiligste voertuigen ter wereld. De batterijen zijn laag in het chassis geplaatst, wat niet alleen zorgt voor stabiliteit, maar ook passagiers beschermt tijdens een botsing.

In theorie biedt dit ontwerp bescherming tegen letsel en beperkt het de kans op batterijbeschadiging. Tesla benadrukt ook dat hun systemen zijn ontworpen om r00kontwikkeling te isoleren en warmte af te voeren. Echter, het incident in Toronto toont aan dat er in praktijk nog steeds risico’s bestaan, vooral wanneer elektronische toegangssystemen falen.

“In reële noodsituaties blijkt dat zelfs de meest geavanceerde technologie kwetsbaarheden kan hebben,” aldus Schmitz.


Afhankelijkheid van elektronische toegang

Een van de grootste lessen uit dit incident is het belang van redundantie in toegangssystemen. Tesla’s elektronische deuren, die zijn ontworpen voor comfort en gebruiksgemak, zijn niet altijd betrouwbaar in noodsituaties. Zonder stroomtoevoer kunnen passagiers of hulpverleners niet snel handelen, wat kostbare seconden kan kosten in levensbedreigende situaties.

Veel experts pleiten voor de toevoeging van mechanische noodontgrendelingen die handmatig kunnen worden bediend, zelfs bij stroomuitval. Dit zou de veiligheid van elektrische voertuigen aanzienlijk kunnen verbeteren en stressvolle situaties voor inzittenden en reddingswerkers verminderen.


De toekomst van elektrische voertuigen

Het incident in Toronto onderstreept de noodzaak van voortdurende innovatie en verbetering in de ontwerp- en veiligheidsprotocollen van elektrische voertuigen. Nu deze voertuigen steeds vaker de weg op gaan, moeten fabrikanten extra stappen ondernemen om ervoor te zorgen dat ze in elke situatie veilig en toegankelijk zijn.

Fabrikanten kunnen bijvoorbeeld overwegen om aanvullende veiligheidsmechanismen te implementeren, zoals handmatige deurontgrendelingen en verbeterde br*ndpreventiesystemen. Hulpdiensten zouden ook beter getraind moeten worden om te gaan met elektrische voertuigen in noodsituaties.


Conclusie: Lessen uit Toronto

Het tragische incident in Toronto biedt waardevolle inzichten in de uitdagingen en risico’s van elektrische voertuigen. Terwijl de technologie enorme vooruitgang heeft geboekt op het gebied van efficiëntie en gebruiksgemak, toont dit voorval aan dat er op het gebied van veiligheid nog veel werk te doen is.

Met de moedige actie van Rick Harper als lichtpuntje, blijft het cruciaal dat fabrikanten en veiligheidsinstanties samenwerken om elektrische voertuigen veiliger en toegankelijker te maken. Alleen door deze stappen te nemen, kunnen we ervoor zorgen dat deze innovatieve technologie niet alleen de toekomst van transport, maar ook van veiligheid vertegenwoordigt.

Lees verder