Algemeen
Str*ppende LLDL deelneemster zorgt voor *rgernis: ´Alleen maar om Alleen Fans te promoten´
Een recente aflevering van de populaire datingshow Lang Leve de Liefde (LLDL) heeft opnieuw voor flink wat ophef gezorgd. Deelneemster Mercedes besloot haar date Jaimy te verrassen met een striptease, wat leidde tot massale reacties op sociale media. Hoewel sommige kijkers het fragment met verbazing en amusement bekeken, waren er ook velen die het gedrag van Mercedes bekritiseerden. Er wordt gesuggereerd dat ze vooral aan het programma meedoet om bekendheid te vergaren.

Een Verleidelijke Move
In het bewuste fragment zit Jaimy op een stoel wanneer Mercedes hem benadert met de vraag: “Je was benieuwd hoe ik danste, toch?” Ze begint een dansje en neemt het initiatief om op Jaimy’s schoot te gaan zitten. Vervolgens pakt ze zijn handen en legt ze over haar lichaam. Het is duidelijk dat Jaimy niet goed weet hoe te reageren, maar hij lijkt zichtbaar te genieten van de situatie.

“Krijg je het al warm?”
Mercedes vraagt lachend aan Jaimy of hij het al warm krijgt van haar optreden. Zijn reactie, zonder aarzeling, is: “Ja, ik krijg het zeker warm.” Het lijkt allemaal een stap verder te gaan wanneer Jaimy zijn overhemd uitdoet, en Mercedes volgt al snel door haar shirt uit te trekken en een bikinitopje te onthullen. “Hoppa! Ik heb mijn bikini alvast aangetrokken,” zegt ze speels, waarop Jaimy enthousiast reageert: “Ja, ik zie het, ja. Mooi hoor.” De situatie bereikt een hoogtepunt wanneer Mercedes een zweepje gebruikt en Jaimy’s buik een tikje geeft.

Massale Reacties op Social Media
Het fragment zorgde voor een storm van reacties op social media. Veel kijkers waren kritisch over Mercedes en haar intenties in het programma. Er werd gespeculeerd dat ze vooral op zoek was naar bekendheid en wellicht haar optreden gebruikte als een soort promotie voor platforms zoals AlleenFans (een verwijzing naar 0nlyFans).

“Reclame voor haar AlleenFans,” schreef een kijker cynisch. Anderen vonden haar optreden goedkoop en ongepast, zeker voor televisie. “Laat wel zien waar ze voor komt. Cheap hoor,” klonk een van de reacties.

Kritiek op Jaimy en Het Programma
Ook Jaimy ontkwam niet aan de kritiek. Sommige kijkers maakten scherpe opmerkingen over hem, met uitspraken als: “Voor die kale griezel zou ik mijn sokken nog niet eens uittrekken.”

Anderen uitten hun ongenoegen over de toon van het programma. Veel mensen voelden dat Lang Leve de Liefde steeds verder wegdrijft van de oorspronkelijke opzet – het vinden van echte liefde. “Het gaat al heel erg lang niet meer over de inhoud van een mens,” schreef een kijker. “Ze moeten toch iets verzinnen voor de kijkcijfers.”

Een Dieper Probleem?
De aflevering riep bij velen ook bredere vragen op over de grenzen van wat acceptabel is op televisie, vooral in een programma dat gericht zou moeten zijn op romantiek en relaties. “Het wordt steeds vroeger en gekker op tv,” zei een kijker, doelend op de tijd waarop dergelijke fragmenten worden uitgezonden. “Maar ja, ik ben ouderwets zeggen ze dan, maar dan wel met normen en waarden.” Er werd ook gewezen op de impact die zulke optredens kunnen hebben, vooral als dit door familieleden van de deelnemers wordt gezien. “Papa en mama zijn waarschijnlijk zeer trots op dochterlief,” werd er sarcastisch opgemerkt.

Afwegingen voor de Toekomst
Het optreden van Mercedes en de reacties daarop maken duidelijk dat Lang Leve de Liefde niet meer alleen draait om het vinden van een romantische match. Voor sommige kijkers voelt het alsof het programma steeds meer inspeelt op sensatie en kijkcijfers, in plaats van op echte verbindingen tussen mensen. Of deze controverse invloed zal hebben op het verdere verloop van het programma, blijft afwachten, maar één ding is zeker: Mercedes heeft met haar optreden de aandacht getrokken – of dat nu positief of negatief is.
Algemeen
Keiharde klap voor mama Mo: Realityserie van de buis

Bekende Nederlanders roepen op tot stoppen van De Hanslers: “Dit moet SBS 6 niet willen uitzenden”
De discussie rondom de realityserie De Hanslers is de afgelopen dagen flink opgelaaid. Waar kijkers al eerder lieten weten moeite te hebben met de sfeer in de serie, mengen nu ook meerdere bekende Nederlanders zich in het debat. Steeds meer mensen vinden dat de reeks beter van televisie kan verdwijnen, omdat het programma volgens hen een verkeerd signaal afgeeft en meer kwaad dan goed doet.

Hoewel de serie draait om het hele gezin Hansler, blijkt vooral één persoon onderwerp van gesprek: moeder Monique. Kijkers én BN’ers reageren massaal op de manier waarop zij zich opstelt tegenover haar gezinsleden, met name richting haar voormalige schoondochter Denise. En waar eerst vooral social media volstroomden met kritiek, gaan nu ook mensen uit de entertainmentwereld zich steeds nadrukkelijker uitspreken.
Steeds meer kritiek vanuit de mediawereld
Verslaggever Jordi Versteegden, die regelmatig aanschuift aan de desk van het programma Shownieuws, liet meerdere keren doorschemeren dat hij moeite heeft met het platform dat aan Monique Hansler wordt gegeven. Opvallend, omdat het programma onderdeel is van mediabedrijf Talpa, dezelfde groep achter de realityserie.
Volgens Versteegden zou een zender als SBS 6 zichzelf de vraag moeten stellen of dit écht het soort televisie is dat men wil maken. De toon is volgens hem te hard, de beelden te confronterend en de impact op betrokkenen groot.
Het is niet uitsluitend een kwestie van smaak, benadrukt hij. Volgens hem gaat het om de verantwoordelijkheid die een groot tv-bedrijf heeft richting kijkers én richting de personen die worden gevolgd.

BN’ers sluiten zich aan: “Dit moet je niet willen”
Nu mengen ook leden van het prominentenpanel van het tijdschrift Story zich in de discussie. Zij zijn unaniem kritisch. Hun belangrijkste punt: volgens hen maakt Talpa een mistake door Monique Hansler zo’n groot podium te geven.
Kunstenares Ans Markus reageert geschrokken op de manier waarop Monique zich in de serie presenteert. “Nee, dit moet je niet willen. Monique kwetst mensen, en dat hoort niet thuis op televisie. Zeker niet in deze tijd waarin respect en zorg voor elkaar zo centraal staan.”
Markus benadrukt dat televisie invloed heeft op hoe mensen met elkaar omgaan. Wanneer conflicten worden uitvergroot, kan dat volgens haar een verkeerd voorbeeld geven aan jonge kijkers.

Ook Bobbi Eden vindt dat SBS moet ingrijpen
Voormalig actrice en ondernemer Bobbi Eden schaart zich eveneens achter de oproep om de reeks te stoppen. Zij is vooral kritisch op de manier waarop negatieve interacties tussen familieleden worden uitvergroot.
Volgens haar is er in de samenleving al veel aandacht voor het tegengaan van pestgedrag. “We proberen pestgedrag juist overal te voorkomen,” zegt ze. “En dan maken we er nu een televisiesensatie van? Dat voelt dubbel, alsof kijkcijfers belangrijker zijn dan welzijn.”
Eden richt zich bovendien op zoon Mike, die volgens haar te weinig ingrijpt wanneer zijn moeder harde opmerkingen maakt. “Als vent moet je toch ergens een grens trekken? Hij had Denise moeten steunen.”

De kritiek richt zich niet op de familie als geheel
Opvallend genoeg gaat de kritiek nauwelijks over vader Peter of zoon Mike als personen; zij komen in de serie slechts sporadisch aan het woord. Het is vooral de dominante rol van Monique die veel kijkers en BN’ers zorgen baart.
Volgens sommigen is haar rol zo prominent dat de serie ongemerkt verschuift van luchtig familievermaak naar een programma waarin spanning overheerst. De vrolijke elementen waar realityshows vaak op drijven, zijn hierdoor naar de achtergrond verdwenen.
Kijkers benoemen dat vooral Denise, de ex-partner van Mike, regelmatig onderwerp lijkt te worden van kritiek of ongemakkelijke situaties. Dit zou bijdragen aan het beeld van een serie waarin eerder verdeeldheid dan warmte centraal staat.
Wat mag je verwachten van een realityserie?
Realitytelevisie draait traditioneel om herkenning, humor en authentieke interacties. Maar volgens critici verschuift De Hanslers gevaarlijk richting iets wat minder onschuldig is: het uitlichten van onderlinge conflicten om het publiek te trekken.
Steeds meer mensen uit de televisiewereld vinden dat dit soort formats zorgvuldig gewogen moeten worden. Waar ligt de grens tussen entertainment en het exploiteren van persoonlijke worstelingen? En hoe zorg je ervoor dat deelnemers zich gesteund voelen, in plaats van ter bescherming van kijkcijfers te worden blootgesteld aan situaties die hen kunnen schaden?
Deze vragen spelen niet alleen bij commerciële zenders, maar in de hele sector.
Saskia & Serge pleiten zelfs voor een verbod op schadelijke tv-formats
Ook het zangduo Saskia & Serge mengt zich in de discussie. Zij vinden dat televisieprogramma’s waarin mensen elkaar openlijk tegenwerken of negatief behandelen, helemaal niet meer van deze tijd zijn.
“Wij vinden dat alle programma’s waarin mensen elkaar bedriegen, verraden of wegstemmen, verboden zouden moeten worden. Het is een slecht voorbeeld voor jongeren,” stellen ze.
Toch plaatsen ze een nuance. Volgens het duo kan het óók waardevol zijn dat kijkers zien hoe kwetsend gedrag iemand raakt. De pijn van sommige momenten in de serie zou volgens hen ook kunnen leiden tot gesprekken over het voorkomen van groepsdruk en sociale uitsluiting.
Waarom de serie zoveel reacties oproept
De Hanslers begon als een luchtige familieréalité over een gezin met duidelijke karakters. Maar gaandeweg veranderde het gevoel bij veel kijkers. In plaats van een vrolijke reeks vol herkenbare momenten ontstond een programma waarin spanning overheerst.
De combinatie van openlijke familieconflicten, stevige uitspraken en harde onderlinge verhoudingen zorgt voor verdeeldheid. Sommige kijkers vinden het “echte televisie” — rauw en ongefilterd — maar veel anderen ervaren het als te heftig voor een gezellig avondprogramma.
De kritiek lijkt zich te concentreren op drie punten:
-
De toon van het programma – te scherp, te beladen.
-
De invloed op betrokken deelnemers – vooral op Denise.
-
De verantwoordelijkheid van de zender – waar ligt de grens bij het uitzenden van persoonlijke drama’s?
Hoe kijkt SBS 6 hiernaar?
Officiële reacties blijven vooralsnog beperkt, maar achter de schermen ontstaat naar verluidt twijfel. Eerder al werd bekend dat er minder beeldmateriaal naar talkshows werd gestuurd, om de commotie te dempen. Dat zou erop kunnen wijzen dat de zender een adempauze zoekt voordat er verdere beslissingen worden genomen.
Voor nu lijkt SBS te willen afwachten hoe de discussie zich ontwikkelt. Toch is duidelijk dat de druk vanuit kijkers én bekende Nederlanders groeit.
Is er toekomst voor De Hanslers?
Of de serie nog lang zal blijven bestaan, is de vraag. De publieke reacties zijn intens en negatief, en zelden klonk er zoveel kritiek vanuit de entertainmentwereld zelf. Wanneer meerdere gevestigde namen oproepen tot beëindiging, kan dat een kantelpunt vormen.
Wat wél zeker is: het debat over dit soort realityformats stopt niet snel. Steeds vaker klinkt de roep om programma’s te maken die bijdragen aan verbinding, positiviteit en herkenbare emoties, in plaats van conflicten en pijnpunten uit te vergroten.
Conclusie: een realityserie onder druk
Waar De Hanslers begon als een nieuw televisie-experiment, is het nu een programma dat Nederland verdeelt. Met stevige uitspraken van BN’ers en kritische geluiden vanuit het publiek staat de serie onder zware druk. De komende weken zal blijken of de zender vasthoudt aan het format, of inziet dat de grens is bereikt.