Algemeen
Mensen snappen dus niet hoe Gordon kan daten met deze bekende vijftiger
Gordon, die al jarenlang bekendstaat om zijn moeizame liefdesleven, lijkt eindelijk weer geluk te hebben gevonden in de liefde. In een recente podcast met Robbert Rodenburg en Daan Hoogervorst hint de entertainer naar een nieuwe romance, maar hij houdt de details nog grotendeels geheim. Hoewel hij niet te veel wil onthullen, vertelt Gordon wel dat deze nieuwe liefde anders is dan zijn vorige relaties.

Gordon’s Nieuwe Liefde
Tijdens de podcast laat Gordon weten dat het momenteel goed gaat in de liefde. Zijn nieuwe partner woont niet in Nederland en, in tegenstelling tot zijn eerdere relaties, is hij ouder. Robbert en Daan proberen meer te weten te komen over de mysterieuze man, maar Gordon blijft terughoudend. “Dat ga ik niet vertellen, want dan staat het in alle bladen,” zegt hij lachend. Toch kan hij het niet laten om een tipje van de sluier op te lichten: “Ik heb iemand met wie ik heel leuk aan het appen ben.”

‘Je Gaat Schrikken, Maar Deze is Vijftig’
Gordon heeft in het verleden vaak relaties gehad met jongere mannen. Daarom verbaast hij Robbert en Daan wanneer hij vertelt dat zijn nieuwe partner vijftig jaar oud is. “Je gaat schrikken, maar deze is vijftig,” deelt hij. Robbert reageert verbaasd en vraagt zich af of alles goed gaat met Gordon. De zanger legt uit dat, hoewel zijn nieuwe liefde ouder is dan zijn vorige vriendjes, hij zich erg aangetrokken voelt tot de man. “Als je hem ziet, dan denk je: die wil ik ook,” voegt hij eraan toe.

Van Jetset-Leven naar Terughoudender Bestaan
Gordon heeft in het verleden bekendgestaan om zijn flamboyante jetset-leven. Op het hoogtepunt van zijn carrière bij Talpa verdiende hij naar verluidt zo’n 1,6 miljoen euro per jaar. Dat luxueuze leven lijkt nu echter grotendeels achter hem te liggen. In de afgelopen jaren zou Gordon veel van zijn vermogen hebben uitgegeven tijdens zijn verblijf in Dubai, en nu hij geen groot contract meer heeft bij Talpa, is zijn inkomen aanzienlijk gedaald.

Moeilijke Terugkeer
Volgens een onderzoek van weekblad Party is Gordon nu teruggekeerd naar een eenvoudiger bestaan in Nederland, en dat vraagt om aanpassingen. Het blad schrijft: “Terug in de polderglamour moet Gordon zelf op pad voor nieuwe stofzuigerzakken, die hij in een oranje doos in zijn hand houdt.” Ook heeft hij zorgen over zijn horecazaak, waar hij momenteel moeite heeft om goed personeel te vinden, een probleem dat veel ondernemers in de horeca ervaren.

Hoewel hij misschien niet meer het jetsetleven leidt dat hij vroeger had, lijkt Gordon zich te focussen op zijn werk en zijn persoonlijke leven. “Dit is even geen jetsetleven,” concludeert Party, “dit is keihard werken om weer boven water te komen in een wereldje dat Gordon het liefst lijkt te zien verzuipen.”

Toekomstperspectief
Ondanks de tegenslagen blijft Gordon positief en vecht hij zich een weg terug naar stabiliteit, zowel in zijn carrière als in de liefde. Zijn nieuwe romance lijkt hem daarbij een nieuwe bron van vreugde en kracht te geven. Of deze relatie voor de lange termijn is, moet nog blijken, maar het lijkt erop dat Gordon eindelijk weer iemand heeft gevonden met wie hij een diepere connectie voelt.

Zijn recente stappen terug naar een eenvoudiger leven en de uitdagingen van zijn horecabedrijf tonen aan dat hij vastberaden is om zichzelf opnieuw uit te vinden.
Algemeen
Keiharde klap voor mama Mo: Realityserie van de buis

Bekende Nederlanders roepen op tot stoppen van De Hanslers: “Dit moet SBS 6 niet willen uitzenden”
De discussie rondom de realityserie De Hanslers is de afgelopen dagen flink opgelaaid. Waar kijkers al eerder lieten weten moeite te hebben met de sfeer in de serie, mengen nu ook meerdere bekende Nederlanders zich in het debat. Steeds meer mensen vinden dat de reeks beter van televisie kan verdwijnen, omdat het programma volgens hen een verkeerd signaal afgeeft en meer kwaad dan goed doet.

Hoewel de serie draait om het hele gezin Hansler, blijkt vooral één persoon onderwerp van gesprek: moeder Monique. Kijkers én BN’ers reageren massaal op de manier waarop zij zich opstelt tegenover haar gezinsleden, met name richting haar voormalige schoondochter Denise. En waar eerst vooral social media volstroomden met kritiek, gaan nu ook mensen uit de entertainmentwereld zich steeds nadrukkelijker uitspreken.
Steeds meer kritiek vanuit de mediawereld
Verslaggever Jordi Versteegden, die regelmatig aanschuift aan de desk van het programma Shownieuws, liet meerdere keren doorschemeren dat hij moeite heeft met het platform dat aan Monique Hansler wordt gegeven. Opvallend, omdat het programma onderdeel is van mediabedrijf Talpa, dezelfde groep achter de realityserie.
Volgens Versteegden zou een zender als SBS 6 zichzelf de vraag moeten stellen of dit écht het soort televisie is dat men wil maken. De toon is volgens hem te hard, de beelden te confronterend en de impact op betrokkenen groot.
Het is niet uitsluitend een kwestie van smaak, benadrukt hij. Volgens hem gaat het om de verantwoordelijkheid die een groot tv-bedrijf heeft richting kijkers én richting de personen die worden gevolgd.

BN’ers sluiten zich aan: “Dit moet je niet willen”
Nu mengen ook leden van het prominentenpanel van het tijdschrift Story zich in de discussie. Zij zijn unaniem kritisch. Hun belangrijkste punt: volgens hen maakt Talpa een mistake door Monique Hansler zo’n groot podium te geven.
Kunstenares Ans Markus reageert geschrokken op de manier waarop Monique zich in de serie presenteert. “Nee, dit moet je niet willen. Monique kwetst mensen, en dat hoort niet thuis op televisie. Zeker niet in deze tijd waarin respect en zorg voor elkaar zo centraal staan.”
Markus benadrukt dat televisie invloed heeft op hoe mensen met elkaar omgaan. Wanneer conflicten worden uitvergroot, kan dat volgens haar een verkeerd voorbeeld geven aan jonge kijkers.

Ook Bobbi Eden vindt dat SBS moet ingrijpen
Voormalig actrice en ondernemer Bobbi Eden schaart zich eveneens achter de oproep om de reeks te stoppen. Zij is vooral kritisch op de manier waarop negatieve interacties tussen familieleden worden uitvergroot.
Volgens haar is er in de samenleving al veel aandacht voor het tegengaan van pestgedrag. “We proberen pestgedrag juist overal te voorkomen,” zegt ze. “En dan maken we er nu een televisiesensatie van? Dat voelt dubbel, alsof kijkcijfers belangrijker zijn dan welzijn.”
Eden richt zich bovendien op zoon Mike, die volgens haar te weinig ingrijpt wanneer zijn moeder harde opmerkingen maakt. “Als vent moet je toch ergens een grens trekken? Hij had Denise moeten steunen.”

De kritiek richt zich niet op de familie als geheel
Opvallend genoeg gaat de kritiek nauwelijks over vader Peter of zoon Mike als personen; zij komen in de serie slechts sporadisch aan het woord. Het is vooral de dominante rol van Monique die veel kijkers en BN’ers zorgen baart.
Volgens sommigen is haar rol zo prominent dat de serie ongemerkt verschuift van luchtig familievermaak naar een programma waarin spanning overheerst. De vrolijke elementen waar realityshows vaak op drijven, zijn hierdoor naar de achtergrond verdwenen.
Kijkers benoemen dat vooral Denise, de ex-partner van Mike, regelmatig onderwerp lijkt te worden van kritiek of ongemakkelijke situaties. Dit zou bijdragen aan het beeld van een serie waarin eerder verdeeldheid dan warmte centraal staat.
Wat mag je verwachten van een realityserie?
Realitytelevisie draait traditioneel om herkenning, humor en authentieke interacties. Maar volgens critici verschuift De Hanslers gevaarlijk richting iets wat minder onschuldig is: het uitlichten van onderlinge conflicten om het publiek te trekken.
Steeds meer mensen uit de televisiewereld vinden dat dit soort formats zorgvuldig gewogen moeten worden. Waar ligt de grens tussen entertainment en het exploiteren van persoonlijke worstelingen? En hoe zorg je ervoor dat deelnemers zich gesteund voelen, in plaats van ter bescherming van kijkcijfers te worden blootgesteld aan situaties die hen kunnen schaden?
Deze vragen spelen niet alleen bij commerciële zenders, maar in de hele sector.
Saskia & Serge pleiten zelfs voor een verbod op schadelijke tv-formats
Ook het zangduo Saskia & Serge mengt zich in de discussie. Zij vinden dat televisieprogramma’s waarin mensen elkaar openlijk tegenwerken of negatief behandelen, helemaal niet meer van deze tijd zijn.
“Wij vinden dat alle programma’s waarin mensen elkaar bedriegen, verraden of wegstemmen, verboden zouden moeten worden. Het is een slecht voorbeeld voor jongeren,” stellen ze.
Toch plaatsen ze een nuance. Volgens het duo kan het óók waardevol zijn dat kijkers zien hoe kwetsend gedrag iemand raakt. De pijn van sommige momenten in de serie zou volgens hen ook kunnen leiden tot gesprekken over het voorkomen van groepsdruk en sociale uitsluiting.
Waarom de serie zoveel reacties oproept
De Hanslers begon als een luchtige familieréalité over een gezin met duidelijke karakters. Maar gaandeweg veranderde het gevoel bij veel kijkers. In plaats van een vrolijke reeks vol herkenbare momenten ontstond een programma waarin spanning overheerst.
De combinatie van openlijke familieconflicten, stevige uitspraken en harde onderlinge verhoudingen zorgt voor verdeeldheid. Sommige kijkers vinden het “echte televisie” — rauw en ongefilterd — maar veel anderen ervaren het als te heftig voor een gezellig avondprogramma.
De kritiek lijkt zich te concentreren op drie punten:
-
De toon van het programma – te scherp, te beladen.
-
De invloed op betrokken deelnemers – vooral op Denise.
-
De verantwoordelijkheid van de zender – waar ligt de grens bij het uitzenden van persoonlijke drama’s?
Hoe kijkt SBS 6 hiernaar?
Officiële reacties blijven vooralsnog beperkt, maar achter de schermen ontstaat naar verluidt twijfel. Eerder al werd bekend dat er minder beeldmateriaal naar talkshows werd gestuurd, om de commotie te dempen. Dat zou erop kunnen wijzen dat de zender een adempauze zoekt voordat er verdere beslissingen worden genomen.
Voor nu lijkt SBS te willen afwachten hoe de discussie zich ontwikkelt. Toch is duidelijk dat de druk vanuit kijkers én bekende Nederlanders groeit.
Is er toekomst voor De Hanslers?
Of de serie nog lang zal blijven bestaan, is de vraag. De publieke reacties zijn intens en negatief, en zelden klonk er zoveel kritiek vanuit de entertainmentwereld zelf. Wanneer meerdere gevestigde namen oproepen tot beëindiging, kan dat een kantelpunt vormen.
Wat wél zeker is: het debat over dit soort realityformats stopt niet snel. Steeds vaker klinkt de roep om programma’s te maken die bijdragen aan verbinding, positiviteit en herkenbare emoties, in plaats van conflicten en pijnpunten uit te vergroten.
Conclusie: een realityserie onder druk
Waar De Hanslers begon als een nieuw televisie-experiment, is het nu een programma dat Nederland verdeelt. Met stevige uitspraken van BN’ers en kritische geluiden vanuit het publiek staat de serie onder zware druk. De komende weken zal blijken of de zender vasthoudt aan het format, of inziet dat de grens is bereikt.