Algemeen
Mensen snappen dus niet hoe Gordon kan daten met deze bekende vijftiger
Gordon, die al jarenlang bekendstaat om zijn moeizame liefdesleven, lijkt eindelijk weer geluk te hebben gevonden in de liefde. In een recente podcast met Robbert Rodenburg en Daan Hoogervorst hint de entertainer naar een nieuwe romance, maar hij houdt de details nog grotendeels geheim. Hoewel hij niet te veel wil onthullen, vertelt Gordon wel dat deze nieuwe liefde anders is dan zijn vorige relaties.

Gordon’s Nieuwe Liefde
Tijdens de podcast laat Gordon weten dat het momenteel goed gaat in de liefde. Zijn nieuwe partner woont niet in Nederland en, in tegenstelling tot zijn eerdere relaties, is hij ouder. Robbert en Daan proberen meer te weten te komen over de mysterieuze man, maar Gordon blijft terughoudend. “Dat ga ik niet vertellen, want dan staat het in alle bladen,” zegt hij lachend. Toch kan hij het niet laten om een tipje van de sluier op te lichten: “Ik heb iemand met wie ik heel leuk aan het appen ben.”

‘Je Gaat Schrikken, Maar Deze is Vijftig’
Gordon heeft in het verleden vaak relaties gehad met jongere mannen. Daarom verbaast hij Robbert en Daan wanneer hij vertelt dat zijn nieuwe partner vijftig jaar oud is. “Je gaat schrikken, maar deze is vijftig,” deelt hij. Robbert reageert verbaasd en vraagt zich af of alles goed gaat met Gordon. De zanger legt uit dat, hoewel zijn nieuwe liefde ouder is dan zijn vorige vriendjes, hij zich erg aangetrokken voelt tot de man. “Als je hem ziet, dan denk je: die wil ik ook,” voegt hij eraan toe.

Van Jetset-Leven naar Terughoudender Bestaan
Gordon heeft in het verleden bekendgestaan om zijn flamboyante jetset-leven. Op het hoogtepunt van zijn carrière bij Talpa verdiende hij naar verluidt zo’n 1,6 miljoen euro per jaar. Dat luxueuze leven lijkt nu echter grotendeels achter hem te liggen. In de afgelopen jaren zou Gordon veel van zijn vermogen hebben uitgegeven tijdens zijn verblijf in Dubai, en nu hij geen groot contract meer heeft bij Talpa, is zijn inkomen aanzienlijk gedaald.

Moeilijke Terugkeer
Volgens een onderzoek van weekblad Party is Gordon nu teruggekeerd naar een eenvoudiger bestaan in Nederland, en dat vraagt om aanpassingen. Het blad schrijft: “Terug in de polderglamour moet Gordon zelf op pad voor nieuwe stofzuigerzakken, die hij in een oranje doos in zijn hand houdt.” Ook heeft hij zorgen over zijn horecazaak, waar hij momenteel moeite heeft om goed personeel te vinden, een probleem dat veel ondernemers in de horeca ervaren.

Hoewel hij misschien niet meer het jetsetleven leidt dat hij vroeger had, lijkt Gordon zich te focussen op zijn werk en zijn persoonlijke leven. “Dit is even geen jetsetleven,” concludeert Party, “dit is keihard werken om weer boven water te komen in een wereldje dat Gordon het liefst lijkt te zien verzuipen.”

Toekomstperspectief
Ondanks de tegenslagen blijft Gordon positief en vecht hij zich een weg terug naar stabiliteit, zowel in zijn carrière als in de liefde. Zijn nieuwe romance lijkt hem daarbij een nieuwe bron van vreugde en kracht te geven. Of deze relatie voor de lange termijn is, moet nog blijken, maar het lijkt erop dat Gordon eindelijk weer iemand heeft gevonden met wie hij een diepere connectie voelt.

Zijn recente stappen terug naar een eenvoudiger leven en de uitdagingen van zijn horecabedrijf tonen aan dat hij vastberaden is om zichzelf opnieuw uit te vinden.
Algemeen
Kerstgrap over Marco Borsato valt volledig verkeerd: ”Wat is dit kansloos zeg”

Marco Borsato vierde dit jaar de feestdagen in besloten kring met zijn familie. Na een lange periode waarin zijn privéleven en naam vrijwel dagelijks onderwerp van gesprek waren, kozen de Borsato’s voor een warme, huiselijke kerst. Op sociale media verschenen verschillende beelden van het samenzijn, bedoeld om te laten zien dat het gezin ondanks alles weer dichter bij elkaar is gekomen. Wat voor de familie voelde als een moment van rust en verbondenheid, kreeg echter onverwacht een scherpe bijsmaak door een opmerking van mediacommentator Rob Goossens.

Een kerst in het teken van saamhorigheid
De Telegraaf besteedde aandacht aan de kerstviering van de familie Borsato en sprak zelfs van een ‘nieuwe traditie’. Volgens de krant was het bijzonder om te zien hoe Marco samen met zijn kinderen en andere familieleden de feestdagen doorbracht, na jaren die volledig in het teken stonden van juridische onzekerheid en publieke aandacht. Voor veel lezers voelde het als een menselijk verhaal: een gezin dat probeert vooruit te kijken en de draad weer op te pakken.
Dat beeld riep bij veel mensen sympathie op. Niet omdat alles vergeten of vergeven zou zijn, maar omdat het duidelijk maakte dat ook bekende Nederlanders behoefte hebben aan rust, familie en normaliteit. Juist rond kerst, een periode die vaak draait om verzoening en nabijheid, werd die boodschap door veel volgers herkend en gewaardeerd.

De opmerking die verkeerd viel
Rob Goossens, die bekendstaat om zijn scherpe en soms cynische commentaar op media en showbizz, besloot op het artikel te reageren via X. Onder het bericht van De Telegraaf plaatste hij slechts twee woorden: “Naakt behangen?” Wat mogelijk bedoeld was als een grap of een sarcastische verwijzing, viel bij veel mensen volledig verkeerd.
De timing en context van de opmerking maakten dat de ‘grap’ bij velen overkwam als ongepast en kwetsend. Marco Borsato werd immers recent vrijgesproken in een zware ontuchtzaak, een dossier dat jarenlang enorme impact had op zijn leven en dat van zijn familie. Juist daarom vonden veel mensen dat een dergelijke woordspeling niet alleen flauw was, maar ook respectloos.

Golf van verontwaardiging op sociale media
Binnen korte tijd stroomden de reacties onder Goossens’ bericht binnen. Gebruikers van X waren massaal boos en spraken hun afkeuring uit. Voor hen ging het hier niet om humor, maar om het natrappen van iemand die al jaren onder een vergrootglas ligt.
Een gebruiker schreef: “Hoe voelt dat nou, iemand natrappen?” Een ander was nog explicieter: “Jij hebt echt geen niveau. Humor heeft een grens en jij bent zeker geen humorist.” Anderen spraken van “platte” en “humorloze” opmerkingen en vonden dat Goossens hiermee duidelijk over de schreef ging.
Wat vooral opviel, was dat de kritiek niet alleen kwam van fans van Marco Borsato, maar ook van mensen die juist benadrukten dat vrijspraak of niet, er grenzen zijn aan wat je kunt zeggen. De consensus onder veel reageerders was dat dit geen satire of scherpe observatie was, maar een opmerking die bewust inspeelde op een pijnlijk en beladen onderwerp.

Humor versus verantwoordelijkheid
De ophef rond de tweet van Goossens raakt aan een bredere discussie over humor, satire en verantwoordelijkheid in de media. Zeker in het tijdperk van sociale media kunnen opmerkingen razendsnel een groot publiek bereiken. Wat voor de één een onschuldige grap lijkt, kan voor een ander voelen als een persoonlijke aanval.
Mediacommentatoren bevinden zich daarbij in een lastige positie. Ze worden vaak juist gewaardeerd om hun scherpe tong en relativerende humor, maar diezelfde eigenschappen kunnen ook averechts werken. In dit geval vonden veel mensen dat Goossens de context volledig uit het oog verloor en geen rekening hield met de gevoeligheid van het onderwerp.
De rol van mediacommentatoren
Rob Goossens profileert zich al jaren als ‘mediakenner’ en duidt regelmatig het gedrag van BN’ers, tv-programma’s en showbizzontwikkelingen. Daarbij schuwt hij de scherpe oneliner niet. Voor een deel van zijn publiek hoort dat bij zijn stijl. Maar critici wijzen erop dat scherpe humor iets anders is dan het maken van toespelingen op zware beschuldigingen, zeker wanneer iemand juridisch is vrijgesproken.
De kritiek op Goossens raakt daarmee ook aan de vraag: wat is de verantwoordelijkheid van iemand met een groot bereik? Moet alles kunnen, of mag er worden verwacht dat er rekening wordt gehouden met context, timing en menselijke impact?
De impact op het publieke debat
De discussie rond deze ene tweet laat zien hoe verdeeld het publiek kan reageren op humor in de media. Waar sommigen vinden dat satire per definitie moet kunnen schuren, benadrukken anderen dat er grenzen zijn, vooral als het gaat om zaken die mensen en gezinnen diep hebben geraakt.
Voor Marco Borsato zelf kwam de opmerking op een moment waarop hij juist probeerde zijn leven weer enigszins normaal in te richten. Zijn kerst met familie was geen publieke stunt, maar een privé-moment dat via media-aandacht alsnog breed werd uitgemeten. Dat zo’n moment vervolgens wordt aangegrepen voor een cynische grap, voelde voor veel mensen als onnodig hard.
Stilte vanuit Goossens
Vooralsnog heeft Rob Goossens niet uitgebreid gereageerd op de kritiek. Dat zorgt ervoor dat de discussie vooral wordt gevoerd door het publiek zelf. Sommigen vinden dat hij excuses zou moeten aanbieden, anderen denken dat hij het incident bewust laat uitdoven.
Wat de uitkomst ook wordt, duidelijk is dat deze situatie opnieuw laat zien hoe snel een enkele opmerking kan escaleren tot een bredere maatschappelijke discussie. Het gaat niet alleen over Marco Borsato of Rob Goossens, maar over de vraag hoe we met elkaar omgaan in het publieke domein.
Kerstgedachte onder druk
Ironisch genoeg speelde dit alles zich af rond kerst, een periode waarin verbinding, mildheid en reflectie centraal zouden moeten staan. Juist daarom viel de opmerking bij veel mensen extra rauw. Waar de familie Borsato probeerde de feestdagen in rust door te brengen, werd het moment overschaduwd door een debat over fatsoen en grenzen.
Voor veel X-gebruikers was het duidelijk: humor mag scherp zijn, maar niet ten koste van menselijke waardigheid. De reacties laten zien dat het publiek steeds kritischer kijkt naar hoe bekende mediafiguren omgaan met hun woorden.
Een les in publieke gevoeligheid
Of deze kwestie nog een staartje krijgt, is onduidelijk. Wat wel vaststaat, is dat de ‘grap’ van Rob Goossens bij een groot deel van het publiek verkeerd is gevallen. Het incident onderstreept hoe belangrijk context en timing zijn, zeker in gevoelige dossiers.
In een tijd waarin alles direct wordt gedeeld en beoordeeld, lijkt de ruimte voor ongenuanceerde opmerkingen kleiner te worden. Misschien is dat geen beperking van vrijheid, maar een uitnodiging tot meer zorgvuldigheid. Want soms zegt de manier waarop we reageren op andermans pijn meer over onszelf dan over degene die onderwerp van gesprek is.