-

Algemeen

Dit is echt karma: multimiljonair wisselt Sylvie Meis in voor dame met veel meer geld

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Sylvie Meis heeft in Nederland de reputatie opgebouwd als iemand die alleen interesse toont in mannen die voorkomen in de Quote 500, de lijst van rijkste Nederlanders. Voor minder dan 10 miljoen euro krijgt niemand een knipoog van haar.

Deze houding heeft haar niet bepaald populair gemaakt in Nederland. Critici wijzen erop dat Nederlanders te nuchter zijn voor iemand met zo’n oppervlakkige benadering. In Duitsland daarentegen heeft Sylvie meer succes, al schijnt dat ook een beetje toevallig te zijn.

Tina Nijkamp onthulde een maand geleden dat Sylvie beroemd werd in Duitsland omdat men daar dacht dat ze een zeer bekende Nederlandse presentatrice was. Tina zei: “De Duitsers dachten dat zij een heel beroemde Nederlandse presentatrice was, maar eigenlijk kenden we haar helemaal niet als presentatrice.”

Onlangs zorgde Sylvie voor nog meer controverse in Nederland tijdens een interview met FHM. Toen haar werd gevraagd of ze het afgelopen jaar meer of minder dan 100.000 euro had verdiend, reageerde ze overdreven lachend en zelfvoldaan: “O! Meer! Hahahahaha! Hahahahaha! Hahahahaha! Hahahahahaha! Hahahahahaha! O! Nou, anders zou ik schrikken als het niet zo was! Hahahahaha! Hahahahaha! Nou, dat was wel een oprechte lach. O! Jeetje! Ja.” Haar reactie en houding hebben haar populariteit in Nederland verder doen dalen.

Het leven van Sylvie lijkt vooral te draaien om geld, luxe goederen en rijke mannen. Dat mensen daar kritiek op hebben, legt zij bij die mensen zelf neer. Volgens haarzelf is ze namelijk een toonbeeld van perfectie: “Ik ben duidelijk ambitieus, maar ik ben ook duidelijk heel vrouwelijk.

Ik ben heel duidelijk glamoureus en ik ben heel duidelijk trots op mezelf en ik ben heel duidelijk sexy en ik combineer dat allemaal. En ik ben ook nog eens heel intelligent. Ik denk dat dat heel lastig is voor de oudere man op televisie.”

Vorige maand ging Sylvie uit elkaar met haar inmiddels ex-man Niclas Castello. Slechts een maand later werd Niclas alweer gespot met een nieuwe vrouw, Bethenny Frankel. Bethenny is een Amerikaanse televisiepersoonlijkheid, filantroop, ondernemer en auteur.

Ze behaalde de tweede plaats in de NBC reality-wedstrijdserie The Apprentice: Martha Stewart in 2005. Waar Sylvie een geschat vermogen van 15 miljoen euro heeft, zit Bethenny op ruim 80 miljoen euro. Dit verschil toont aan dat zelfs Sylvie kan worden ingeruild voor iemand met aanzienlijk meer geld.

Sylvie’s levensstijl en keuzes blijven voor veel mensen voer voor discussie en kritiek. Hoewel ze in Duitsland een zekere mate van succes geniet, blijft ze in Nederland een polariserende figuur.

Haar recente scheiding en de snelle nieuwe relatie van haar ex-man hebben opnieuw laten zien hoe belangrijk financiële status voor haar lijkt te zijn, en hoe dat haar relaties beïnvloedt. Critici blijven haar houding bekritiseren, maar voor Sylvie zelf lijkt het allemaal onderdeel van haar glamour en luxe levensstijl, waar ze trots op is.

Algemeen

Bezoekers zijn woest: Dit betaal je nu in de Efteling voor een frietje en frisdrank

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Efteling-bezoekers schrikken van stijgende prijzen: “Een dag vol magie, maar ook vol rekenen”

Een dagje Efteling staat voor velen gelijk aan verwondering. Het is de plek waar kinderen sprookjes tot leven zien komen en volwassenen hun zorgen even vergeten. Toch merken steeds meer gezinnen dat dit dagje uit flink in de papieren begint te lopen.

De entreeprijzen zijn de laatste jaren gestegen, maar vooral de horecaprijzen in het park zorgen voor gespreksstof. Van een simpel flesje fris tot een glas wijn — de kosten lopen snel op. Wat ooit een zorgeloze uitstap was, vraagt tegenwoordig om wat meer planning en afweging.


Dorst lessen wordt prijzig

Wie tegenwoordig dorst krijgt in de Efteling, merkt al snel dat een drankje halen een kostbare aangelegenheid is geworden. Een flesje frisdrank zoals cola, sinas of cassis kost in 2025 €4,10.

Ter vergelijking: in 2024 betaalde een bezoeker nog €3,70 voor hetzelfde flesje. Ook populaire varianten als Lipton Ice Tea of de Spa-lijn zijn meegestegen.

Voor gezinnen met kinderen tikt het bedrag extra snel aan. Ook kinderdrankjes zoals Fristi en Chocomel zijn duurder geworden, waardoor een eenvoudig rondje drankjes voor vier personen al snel boven de vijftien euro uitkomt.

“We nemen tegenwoordig zelf pakjes drinken mee,” vertelt een moeder uit Rotterdam. “De kinderen vinden het niet erg, maar het scheelt ons echt een hoop geld over de dag.”

Lees verder