Algemeen
Dit is echt karma: multimiljonair wisselt Sylvie Meis in voor dame met veel meer geld
Sylvie Meis heeft in Nederland de reputatie opgebouwd als iemand die alleen interesse toont in mannen die voorkomen in de Quote 500, de lijst van rijkste Nederlanders. Voor minder dan 10 miljoen euro krijgt niemand een knipoog van haar.

Deze houding heeft haar niet bepaald populair gemaakt in Nederland. Critici wijzen erop dat Nederlanders te nuchter zijn voor iemand met zo’n oppervlakkige benadering. In Duitsland daarentegen heeft Sylvie meer succes, al schijnt dat ook een beetje toevallig te zijn.

Tina Nijkamp onthulde een maand geleden dat Sylvie beroemd werd in Duitsland omdat men daar dacht dat ze een zeer bekende Nederlandse presentatrice was. Tina zei: “De Duitsers dachten dat zij een heel beroemde Nederlandse presentatrice was, maar eigenlijk kenden we haar helemaal niet als presentatrice.”

Onlangs zorgde Sylvie voor nog meer controverse in Nederland tijdens een interview met FHM. Toen haar werd gevraagd of ze het afgelopen jaar meer of minder dan 100.000 euro had verdiend, reageerde ze overdreven lachend en zelfvoldaan: “O! Meer! Hahahahaha! Hahahahaha! Hahahahaha! Hahahahahaha! Hahahahahaha! O! Nou, anders zou ik schrikken als het niet zo was! Hahahahaha! Hahahahaha! Nou, dat was wel een oprechte lach. O! Jeetje! Ja.” Haar reactie en houding hebben haar populariteit in Nederland verder doen dalen.

Het leven van Sylvie lijkt vooral te draaien om geld, luxe goederen en rijke mannen. Dat mensen daar kritiek op hebben, legt zij bij die mensen zelf neer. Volgens haarzelf is ze namelijk een toonbeeld van perfectie: “Ik ben duidelijk ambitieus, maar ik ben ook duidelijk heel vrouwelijk.

Ik ben heel duidelijk glamoureus en ik ben heel duidelijk trots op mezelf en ik ben heel duidelijk sexy en ik combineer dat allemaal. En ik ben ook nog eens heel intelligent. Ik denk dat dat heel lastig is voor de oudere man op televisie.”

Vorige maand ging Sylvie uit elkaar met haar inmiddels ex-man Niclas Castello. Slechts een maand later werd Niclas alweer gespot met een nieuwe vrouw, Bethenny Frankel. Bethenny is een Amerikaanse televisiepersoonlijkheid, filantroop, ondernemer en auteur.

Ze behaalde de tweede plaats in de NBC reality-wedstrijdserie The Apprentice: Martha Stewart in 2005. Waar Sylvie een geschat vermogen van 15 miljoen euro heeft, zit Bethenny op ruim 80 miljoen euro. Dit verschil toont aan dat zelfs Sylvie kan worden ingeruild voor iemand met aanzienlijk meer geld.

Sylvie’s levensstijl en keuzes blijven voor veel mensen voer voor discussie en kritiek. Hoewel ze in Duitsland een zekere mate van succes geniet, blijft ze in Nederland een polariserende figuur.

Haar recente scheiding en de snelle nieuwe relatie van haar ex-man hebben opnieuw laten zien hoe belangrijk financiële status voor haar lijkt te zijn, en hoe dat haar relaties beïnvloedt. Critici blijven haar houding bekritiseren, maar voor Sylvie zelf lijkt het allemaal onderdeel van haar glamour en luxe levensstijl, waar ze trots op is.
Bethenny Frankel enjoys beach day with German artist Niclas Castello on St. Tropez trip with daughter Bryn https://t.co/5kN4wsaKPp pic.twitter.com/iwOLtn2Zh4
— Page Six (@PageSix) July 26, 2024
Algemeen
Rachel Hazes haalt uit naar slechte stem van zoonlief André en is plotseling een lekkerding geworden

De tweede kerstdag, traditioneel een moment van rust, muziek en samenzijn, liep voor André Hazes uit op een onverwacht mediastormpje. De uitzending van Sterren in concert, waarin André centraal stond, zorgde voor flink wat opschudding onder kijkers. Waar zijn recente theatershow juist veel lof oogstte, viel de televisieregistratie bij een groot deel van het publiek duidelijk minder goed in de smaak. Op sociale media stroomden de reacties binnen en al snel werd duidelijk: dit optreden liet niemand onberoerd.

Verwachtingen lagen hoog
De verwachtingen waren vooraf groot. André had de afgelopen maanden met zijn theatershow laten zien dat hij stappen had gezet als artiest. In intieme zalen wist hij het publiek te raken met persoonlijke verhalen, bekende nummers en een zichtbare inzet om zijn eigen pad te bewandelen binnen het grote erfgoed van de naam Hazes. Die positieve geluiden maakten dat veel kijkers met hoop en nieuwsgierigheid afstemden op Sterren in concert. Juist daarom kwam de teleurstelling bij sommigen extra hard aan.
Kritiek op zang en sfeer
Het grootste deel van de kritiek richtte zich op Andrés zang. Op X, Instagram en Facebook verschenen talloze berichten waarin kijkers hun twijfels uitten. Sommigen dachten dat er iets mis was met de geluidsmix of de techniek van de tv-registratie. Anderen meenden dat André zijn stem te veel probeerde te forceren om dichter bij het geluid van zijn vader te komen. Dat leidde volgens hen tot een onnatuurlijke klank.
“Wat zonde,” was een veelgehoorde reactie. “In het theater was het zó goed, maar dit komt niet over.” Anderen spraken van een rommelige indruk, waarin nummers elkaar te snel opvolgden en de energie soms weg leek te zakken. Dat er na twee intensieve kerstdagen – traditioneel geen moment waarop mensen nog massaal achter hun scherm kruipen om te klagen – tóch zo veel reacties kwamen, zegt veel over hoe het optreden binnenkwam.

Speculaties en interpretaties
Naast het stemgeluid viel ook Andrés uitstraling op. Kijkers wezen op de blik in zijn ogen en vroegen zich hardop af of hij wel helemaal fit was. Omdat André in het verleden open is geweest over worstelingen met drank en middelen, gingen sommige reacties verder dan alleen muzikale kritiek. Er werd gespeculeerd over vermoeidheid, een verkoudheid of zelfs terugval, al is daar geen enkel bewijs voor.
Die aannames riepen ook weerstand op. Andere fans sprongen juist voor hem in de bres en benadrukten dat het hier ging om interpretaties van thuis kijkende mensen, die niet weten wat er achter de schermen speelt. “Je kunt iemand beoordelen op zijn zang, maar niet op basis van een blik meteen conclusies trekken,” schreef iemand terecht.

André zelf blijft stil
Opvallend was dat André zelf na de uitzending geen directe reactie gaf. Geen uitgebreide verklaring, geen weerwoord op de kritiek. Dat zwijgen kan op verschillende manieren worden uitgelegd. Sommigen zien het als wijsheid: niet elk oordeel verdient een antwoord. Anderen vragen zich af of hij de kritiek juist extra hard voelt en daarom even afstand neemt.
Feit is dat André de afgelopen jaren vaker heeft aangegeven bewuster om te willen gaan met media en publieke reacties. Waar hij vroeger sneller emotioneel reageerde, lijkt hij nu vaker te kiezen voor rust en reflectie. Of hij later alsnog terugkomt op de reacties rond Sterren in concert, zal de tijd leren.

Rachel Hazes gooit olie op het vuur
Waar André zelf stil bleef, was daar plots een opvallende reactie van Rachel Hazes. Zij plaatste op Instagram een foto met daarbij een fragment van een liedje van André Hazes senior. In haar bijschrift prees ze expliciet hoe geweldig zijn stem zelfs na twee uur optreden nog klonk.
Voor veel volgers voelde dat als meer dan zomaar een nostalgische ode aan haar overleden man. Zonder haar zoon bij naam te noemen, leek ze impliciet een vergelijking te maken. En die vergelijking viel, zo vlak na de kritiek op Andrés optreden, bij velen op als een duidelijke sneer. “Dit is geen toeval,” schreven meerdere volgers. “Ze weet precies wat ze doet.”

Oude familiedynamiek steekt weer de kop op
De familie Hazes staat al jaren bekend om de complexe onderlinge verhoudingen. Spanningen tussen Rachel en André zijn geen geheim en laaien met enige regelmaat weer op, vaak via social media. Dat juist Rachel zich nu uitliet, terwijl André zweeg, maakte het contrast des te groter.
Sommigen vonden haar reactie pijnlijk en onnodig. “Laat hem zijn eigen weg gaan,” klonk het. Anderen zagen het als een voorspelbaar hoofdstuk in een familiedynamiek die al jaren voer is voor de media. Hoe dan ook: met één Instagram-post wist Rachel de discussie rond haar zoon nieuw leven in te blazen.
Opvallend uiterlijk van Rachel
Alsof haar boodschap nog niet genoeg stof tot praten gaf, viel ook Rachel zelf op in de gedeelde foto. Volgers merkten op dat ze er opvallend jong uitzag. Waar Rachel in het verleden geregeld het onderwerp was van scherpe opmerkingen over haar uiterlijk – soms ronduit hard en respectloos – leek ze nu bijna onherkenbaar.
Reacties varieerden van verbaasd tot spottend. Sommigen dachten zelfs dat er sprake was van een compleet andere persoon op de foto. “Is dit Rachel wel?” vroegen mensen zich af. Anderen speculeerden over zware filters, Photoshop of cosmetische ingrepen zoals botox. Het internet deed wat het altijd doet: vergelijken, analyseren en oordelen.
Afleiding van de kern?
De focus op Rachels uiterlijk leidde bij sommigen tot irritatie. “Waarom gaat het hier ineens weer over hoe zij eruitziet, en niet over wat er gezegd wordt?” merkte iemand terecht op. Toch past ook deze discussie in het bredere plaatje: alles rondom de familie Hazes wordt uitvergroot, van zang tot uiterlijk en van stiltes tot subtiele sneertjes.
Een kerst vol contrasten
Terugkijkend kan worden gesteld dat Tweede Kerstdag voor André Hazes vooral een dag van contrasten was. Aan de ene kant een artiest die eerder dit jaar lof kreeg voor zijn groei en inzet, aan de andere kant een tv-optreden dat veel kritiek opriep. Daar bovenop een moeder die met één post opnieuw olie op het vuur gooide en daarmee de familiedynamiek weer zichtbaar maakte voor heel Nederland.
Of de kritiek terecht is, blijft subjectief. Muziekbeleving is persoonlijk en verwachtingen spelen een grote rol. Wat voor de één rommelig en tegenvallend is, kan voor de ander juist rauw en eerlijk aanvoelen. Zeker bij een artiest als André, die voortdurend wordt vergeleken met zijn legendarische vader, ligt de lat automatisch hoog.
Blijvende aandacht rond de naam Hazes
Eén ding is zeker: de naam Hazes blijft ook deze kerst weer garant staan voor aandacht, discussie en emotie. Of het nu gaat om muziek, familieverhoudingen of Instagram-foto’s, het publiek kijkt, oordeelt en praat mee. Voor André zal de uitdaging blijven om zich te blijven ontwikkelen als artiest, los van vergelijkingen en familiecommentaar.
En voor Rachel? Die laat opnieuw zien dat ze, bewust of onbewust, een belangrijke rol blijft spelen in het publieke verhaal rond haar zoon. Zo eindigt deze kerst niet alleen met kerstliederen, maar ook met vragen, meningen en een familiegeschiedenis die voorlopig nog niet tot rust lijkt te komen.