Algemeen
Nicol Kremers haalt pluspunten tevoorschijn om men te overtuigen voor zonnen zonder topje
Tijdens de zomermaanden, ook wel bekend als komkommertijd, lijkt de content op televisie vaak wat ongebruikelijker te worden.

Dit fenomeen is ook merkbaar bij de Nederlandse Publieke Omroep (NPO). Recentelijk is er een opvallende video verschenen op het platform Powned, waarin realitysterren Nicol Kremers en een andere deelnemer van Ex on the Beach centraal staan. Het onderwerp van de video? Het overtuigen van strandgangers om hun bikini’s en badpakken uit te trekken tijdens het zonnen.
De Video: ‘Meloenen Showen op het Strand’
De video volgt Nicol Kremers, bekend van haar optredens in realityshows, terwijl ze strandgangers benadert met de vraag of ze bereid zijn om hun bovenstukje uit te doen tijdens het zonnen. Het doel lijkt te zijn om de culturele verschuiving in de houding van vrouwen ten opzichte van topless zonnen te onderzoeken en wellicht te beïnvloeden.
Waarom Minder Topless Zonnen?
Een van de centrale vragen in de video is waarom steeds minder vrouwen ervoor kiezen om topless te zonnen. De presentator en Nicol gaan samen op pad om meningen te verzamelen, vooral van mannelijke strandgangers.
De meeste mannen die ze spreken, geven aan dat ze denken dat de afname te wijten is aan een toegenomen schaamtegevoel onder vrouwen. Daarnaast spelen zorgen over ongewenste opnames en de verspreiding daarvan via sociale media een grote rol.

Het is geen onrealistische angst in een tijdperk waarin vrijwel alles gefilmd en online gedeeld kan worden. Dit idee wordt ondersteund door de observatie dat vrouwen, ondanks dat ze vaak in minimalistische bikini’s en strings verschijnen, zich toch terughoudender lijken op te stellen als het gaat om volledig topless zonnen.
De Reacties van de Strandgangers
Nicol Kremers maakt tijdens de video gebruik van haar bekendheid om directe reacties van mannen te krijgen. Ze stelt hen de vraag: “Wil je mij liever in badpak zien of met mijn meloenen bloot?”
De meeste mannen reageren voorspelbaar positief op het idee van topless zonnen. Deze reacties lijken de stereotype ideeën over mannelijk verlangen te bevestigen en bieden Nicol de kans om een stap verder te gaan.
Nicolekke’s Eigen Actie
Op een gegeven moment in de video besluit Nicol zelf haar topje uit te doen en haar borsten te tonen, niet omdat de mannen er specifiek om vragen, maar omdat ze zelf die beslissing neemt.
Dit wordt gepresenteerd als een spontane daad die de aandacht vestigt op haar boodschap en mogelijk ook als een pr-stunt om de video aantrekkelijker te maken voor kijkers.
De Confrontatie en Het Einde van de Video
De video neemt een onverwachte wending wanneer Nicol een man op het strand tegenkomt die haar aan iemand anders doet denken, namelijk Peter Gillis.
Deze ontmoeting blijkt niet prettig te zijn voor Nicol, die vervolgens geïrriteerd wegloopt en aangeeft klaar te zijn met de opnames. Dit abrupt einde laat een wat ongemakkelijke nasmaak achter en roept vragen op over de professionaliteit en het doel van de video.
Kritiek en Reflectie
Deze video heeft veel stof doen opwaaien en roept een aantal belangrijke vragen op over de rol en verantwoordelijkheid van publieke omroepen. Het gebruik van belastinggeld voor het produceren van dergelijke content, die voor sommigen als oppervlakkig of zelfs exploitatief kan worden gezien, heeft tot discussies geleid.
Critici stellen dat de NPO en Powned hun platform zouden moeten gebruiken voor inhoud die meer maatschappelijke waarde heeft en minder gericht is op sensatiezucht. Het feit dat er gekozen wordt voor een realityster en een vraagstuk over topless zonnen, roept vragen op over de prioriteiten van de omroep.
Culturele Verschuivingen en Zonnen
De video raakt echter ook aan bredere culturele verschuivingen. Het feit dat vrouwen zich mogelijk minder comfortabel voelen om topless te zonnen door de constante dreiging van ongevraagde opnames, reflecteert een grotere maatschappelijke trend van verminderde privacy in openbare ruimtes.
Deze zorgen zijn reëel en vragen om een serieuze discussie over respect voor persoonlijke grenzen en de rol van technologie in ons dagelijks leven.
De Balans Tussen Sensatie en Inhoud
Terwijl sommige kijkers de video misschien als vermakelijk of luchtig beschouwen, is het belangrijk om een balans te vinden tussen inhoud die puur voor sensatie zorgt en programma’s die daadwerkelijk bijdragen aan maatschappelijke discussies.
Dit incident kan dienen als een wake-up call voor de NPO en Powned om hun contentstrategie te heroverwegen en ervoor te zorgen dat hun programma’s niet alleen entertainen, maar ook informeren en verrijken.
De Impact op Nicol Kremers
Voor Nicol Kremers zelf kan deze video zowel positieve als negatieve gevolgen hebben. Aan de ene kant vergroot het haar zichtbaarheid en blijft ze relevant in de media. Aan de andere kant kan de associatie met dergelijke controversiële content haar imago schaden en haar kansen op serieuze projecten in de toekomst verminderen.
Conclusie: Een Moment van Reflectie
Deze episode met Nicol Kremers en Powned tijdens de komkommertijd biedt een kans voor reflectie over wat we als publiek verwachten van onze publieke omroepen.
Het benadrukt de noodzaak van evenwicht tussen vermakelijke content en inhoud met substantiële waarde. Terwijl topless zonnen een luchtig en cultureel relevant onderwerp kan zijn, moet de aanpak ervan zorgvuldig overwogen worden om respectvol en betekenisvol te blijven.
De discussie over de rol van publieke omroepen en het gebruik van belastinggeld voor programmamaking is essentieel. Het herinnert ons eraan dat, zelfs in komkommertijd, de kwaliteit en de doelgerichtheid van de content niet uit het oog verloren mogen worden.
Algemeen
Antine deelt verhaal over Mama Mo waar iedereen zich rot van schrikt

Monique Hansler onder vuur: waarom kijkers massaal reageren op de nieuwste onthullingen rond ‘De Hanslers’
Sinds vorige week maandag is Monique Hansler officieel uitgegroeid tot een realityster. Met de lancering van de nieuwe serie De Hanslers: van de Piste naar de Playa staat het gezin Hansler ineens volop in de schijnwerpers. Maar met de plotselinge bekendheid komt ook kritiek — en die richt zich vooral op Monique zelf.

Veel kijkers hadden na Winter Vol Liefde al een uitgesproken mening over haar manier van communiceren en haar zichtbare invloed op haar zoon Mike. Toch blijkt, nu de realityserie is begonnen, dat het publiek nauwelijks uitgekeken raakt. En alsof de storm rondom haar gedrag nog niet groot genoeg was, kwam er deze week een verrassende nieuwe onthulling boven tafel.
Hoe de familie Hansler ineens landelijke bekendheid kreeg
Tot begin vorig jaar had niemand in Nederland ooit gehoord van de familie Hansler. Dat veranderde compleet toen Mike Hansler zich opgaf voor Winter Vol Liefde. In de allereerste aflevering maakte de kijker meteen kennis met zijn moeder Monique, die meteen opviel door haar uitgesproken en aanwezige karakter.
Kijkers waren verbaasd over de dominantie die zij uitstraalde. Bij veel mensen ontstond al snel het gevoel dat niet Mike, maar Monique de hoofdrol had. Ondanks de oprechte zoektocht van Mike naar liefde, bleef de focus van het publiek sterk op de moeder-zoon-dynamiek liggen.
Aan het einde van Winter Vol Liefde leek Mike zijn match te hebben gevonden met Antine, maar bij de reünie bleek dat de relatie geen stand had gehouden. Kort daarna volgde zijn nieuwe liefde met Denise. Ook die relatie liep uiteindelijk snel ten einde, vertelde Denise vlak voor de start van De Hanslers.

Talpa springt in op het moment
Met de hernieuwde aandacht rondom Mike en zijn opvallende familie besloot Talpa het gezin te benaderen voor een eigen realityformat. Aanvankelijk vonden veel kijkers het idee ongeloofwaardig, zelfs onnodig. Maar toen de serie eenmaal werd uitgezonden, bleken de cijfers iets anders te vertellen: er stemden meer mensen af dan op een doorsnee aflevering van de Meilandjes.
Het lijkt erop dat er iets in de familie Hansler zit dat kijkers blijft intrigeren — of het nu om herkenbaarheid, verbazing of pure nieuwsgierigheid gaat.

Binnenkijken bij de Hanslers: irritatie en fascinatie tegelijk
In de eerste aflevering van De Hanslers zagen kijkers een dynamiek die ze al kenden: een moeder die leiding neemt, aanwijzingen geeft en een duidelijke mening heeft over vrijwel alles.
Veel kijkers irriteren zich eraan, geven ze openlijk toe op sociale media. Toch schakelen ze massaal in. Dat dubbele gevoel — afkeer én fascinatie — is precies wat reality-tv vaak zo onweerstaanbaar maakt.
Maar deze week gebeurde er iets wat de situatie naar een nieuw niveau tilde.

Heleen van Royen komt met opvallende ‘inside information’
Tijdens een uitzending van RTL Tonight bracht schrijfster Heleen van Royen onverwachte informatie naar buiten. Ze vertelde dat ze nog regelmatig contact heeft met Antine, de voormalige partner van Mike. Zij zou haar dingen hebben verteld over de relatie, over Monique en over gebeurtenissen tijdens Winter Vol Liefde die nooit op camera te zien waren.
Heleen zei:
“Ik heb inside information, want ik heb contact met haar eerste schoondochter, Antine. Zij vertelde me dat wat je nu ziet eigenlijk een herhaling van zetten is.”
Volgens Heleen vertelde Antine dat Monique in hun relatie opvallend veel invloed had, soms zelfs op momenten waarop dat helemaal niet de bedoeling was.
‘Zelfs appjes kwamen soms van Monique’
Een van de meest besproken uitspraken is dat Antine zou hebben gemerkt dat Mike niet altijd zelf appte. Volgens haar kon ze aan de schrijfstijl herkennen wanneer het Mike was en wanneer het zijn moeder was die namens hem antwoorden stuurde.
Heleen citeert Antine:
“Als je met Mike appt, antwoordt soms zijn moeder. Je herkent het aan de manier van schrijven.”
Voor kijkers die nu De Hanslers volgen, bevestigt dit volgens sommigen het beeld dat Monique een enorme rol speelt in het leven van haar zoon. Anderen vinden het lastig te geloven, maar het gesprek zette de toon voor een nieuwe golf van online reacties.
Videobellen met Mike? ‘Dan nam zijn moeder soms op’
Daar bleef het niet bij. Heleen deelde in dezelfde uitzending dat Antine ook tijdens videogesprekken soms Monique in beeld zag, terwijl het contact eigenlijk met Mike bedoeld was.
Volgens Heleen:
“Als je facetimet met Mike, dan nam Monique soms op. Ze zat dan gezellig bij hem op bed.”
Ook dat zorgde voor veel ophef. De situatie riep vragen op over privacy, grenzen en de rol die ouders kunnen spelen in de relaties van hun volwassen kinderen.
De meest verrassende claim: de ‘condoom’-kwestie
De meest opvallende onthulling kwam echter aan het einde van het gesprek. Heleen vertelde dat Antine beweerde dat Monique condooms uit Mike’s koffer had gehaald en had beschadigd — onder het mom dat “ze daar nog niet aan toe waren”.
Heleen nuanceerde het door te zeggen dat zij die uitspraak citeerde van Antine, maar de impact van het verhaal was enorm.
Ze zei:
“Ze vertelde dat ze condooms had weggehaald en zelfs had doorgeknipt omdat ‘ze er nog niet aan toe waren’. Dat was haar boodschap.”
Daarna voegde Heleen eraan toe dat dit juist averechts zou werken, omdat het risico op een ongewenste zwangerschap dan groter wordt — iets wat een schoonmoeder waarschijnlijk niet zou willen.
Het ging al snel rond op sociale media, waar mensen hun verbazing niet onder stoelen of banken staken.
Waarom kijken mensen, ondanks alle kritiek, massaal?
De Hanslers roepen net als realityreeksen van andere uitgesproken families sterke reacties op. Toch blijft het publiek massaal afstemmen. Dat heeft verschillende redenen:
1. Menselijke dynamiek fascineert
Het gezin Hansler heeft een duidelijke hiërarchie en communicatievormen die kijkers intrigeert — soms omdat het herkenbaar is, soms omdat het extreem lijkt.
2. De combinatie van humor, ongemak en emotie
Reality-tv is het sterkst wanneer het echte emoties toont in situaties die soms schuren of verwondering oproepen.
3. Het gesprek op sociale media maakt kijken leuker
Door platforms zoals X ontstaat een collectieve kijkervaring. Mensen zetten de televisie aan om vervolgens met honderden anderen online mee te praten.
4. Monique zelf is een ‘karakter’ waarvan je niet kunt wegkijken
Ze is uitgesproken, vaak streng, altijd aanwezig en heeft een manier van doen die zowel irritatie als fascinatie oproept.
Hoe gaat dit verder voor de Hanslers?
De onthullingen van Heleen van Royen zorgen ervoor dat de serie opnieuw brandstof heeft voor gesprekken en discussies. Het is duidelijk dat de familie niet alleen in beeld, maar ook daarbuiten een onderwerp van gesprek blijft.
Of Monique in de komende afleveringen anders in beeld komt, valt nog te bezien. Wat wel vaststaat, is dat De Hanslers voorlopig nog genoeg stof biedt voor discussie — en dat kijkers niet snel zullen afhaken.