-

Algemeen

Meisje zegt dat ze 0verleden moeder iedere dag op school ziet, dan onthult papa de waarheid

Michael, een alleenstaande vader, bleef achter met zijn 8-jarige dochter nadat zijn vrouw was overleden bij een auto-ongeluk. Hij dacht dat hij het goed deed en dat zijn dochter goed omging met de dood van haar moeder. Maar op een dag benaderde ze hem en zei ze dat ze haar moeder elke dag op school zag.

Michael rouwde elke dag om het verlies van zijn vrouw, Simone. Slechts een paar maanden geleden was ze omgekomen bij een auto-ongeluk, maar haar lichaam was nooit gevonden omdat ze in een rivier was gevallen. Dit liet Michael alleen achter met zijn 8-jarige dochter, Hannah. Vastbesloten om sterk te blijven voor haar, verhuisde Michael naar een andere stad om te ontsnappen aan de pijnlijke herinneringen die hun oude stad vulden. Hij wist dat Hannah haar moeder al had verloren; hij kon haar niet ook nog verliezen.

Hannah paste langzaam aan op haar nieuwe school en leek zelfs gelukkig te zijn. Michael moest daarentegen leren om zowel vader als moeder te zijn. Hij leerde zichzelf hoe hij Hannah’s haar moest doen, stond elke ochtend vroeg op om haar ontbijt te maken en haar lunchpakket in te pakken, en leerde zelfs wat balletbewegingen om thuis met haar te oefenen.

Simone had Hannah ingeschreven voor ballet, in de overtuiging dat ze ooit een geweldige ballerina zou worden. Michael hield die droom levend, en het hield een deel van Simone levend in haar. Vandaag was Michael vroeg klaar met werken en besloot hij Hannah van school op te halen, een zeldzaam plezier omdat ze meestal de bus nam. Hij wachtte in de auto buiten de school, opgewonden van binnen. Al snel rende Hannah de school uit. Michael toeterde om haar aandacht te trekken, en ze zwaaide vrolijk, sprintend naar de auto. Ze sprong erin, gooide haar rugzak op de achterbank.

“Hi, pap!” zei Hannah met een grote glimlach toen ze in de auto stapte. “Hi, lieverd. Hoe was school vandaag?” vroeg Michael terwijl hij begon te rijden. “Het was goed. Iedereen prees me voor mijn wiskunde. Al het werk dat we gisteren deden, heeft echt geholpen,” antwoordde Hannah trots. “Ik heb je gezegd dat het zou helpen,” zei Michael met een glimlach. De glimlach van Hannah vervaagde. “Maar mama negeert me nog steeds,” zei ze verdrietig. Michaels hart maakte een sprongetje. Hij remde harder dan de bedoeling was. “Wat bedoel je, Hannah? Praat je met haar?” vroeg hij, zijn stem vol zorgen.

“Ja, elke dag,” zei Hannah. “Maar ze doet alsof ze me niet kent.” Michael zuchtte en begon weer te rijden, een zware last op zijn borst voelend. “Hannah, je moeder is nu op een betere plek. Het is ver weg, en ze kan niet op je reageren. Maar ze hoort alles wat je zegt en houdt heel veel van je.” Hannah keek verward. “Wat bedoel je? Ze is niet ver weg. Ze is op school. Ik zie haar elke dag,” hield ze vol. Michael keek haar aan, in de war. “Wat? Ik begrijp niet waar je het over hebt.”

Hannah zuchtte gefrustreerd. “Pap, wat is er niet te begrijpen? Mama maakt elke ochtend onze school schoon als ik daar aankom. Maar als ik met haar praat, zegt ze dat ze me niet kent. Ik denk dat ze boos is omdat ik wil stoppen met ballet,” zei ze. “Je wilt stoppen met ballet?” vroeg Michael, verrast. “Ja. Ik vind het niet meer leuk. Mama wilde dat ik ballet deed, maar nu praat ze niet eens meer met me,” zei Hannah.

“Hannah, je stopt niet met ballet,” zei Michael beslist. “Ik wel!” schoot Hannah terug, haar stem verheffend. “Nee!” riep Michael harder dan hij bedoelde. Hannah’s ogen werden groot van angst. Hij haalde diep adem en verzachtte zijn toon. “Het spijt me, maar je stopt niet met ballet. Daar praten we niet over.” “Maar…” begon Hannah te zeggen. Michael onderbrak haar. “Het staat niet ter discussie. Laten we nu naar school gaan, en dan laat je me je moeder zien.” “Ze is er nu niet. Ze komt alleen ’s ochtends,” antwoordde Hannah.

“Dan ga ik morgen met je mee naar school, en dan laat je me zien,” zei Michael vastbesloten om te begrijpen wat er aan de hand was. “Oké, dan zie je dat ik de waarheid spreek. Je gelooft me nu niet,” zei Hannah rustig. Michael zuchtte, zijn hart pijnlijk voor zijn dochter. De rest van de dag kon Michael geen rust vinden. Zijn gedachten bleven racen met gedachten aan Hannah die visioenen van Simone zag. Hij had gedacht dat Hannah goed omging met de dood van haar moeder.

Ze was rustig en vrolijk geweest sinds hun verhuizing naar de nieuwe stad. Maar nu leek het erop dat hij het mis had. De volgende dag bracht Michael Hannah naar school en ging met haar naar binnen. De hele ochtend herhaalde Hannah dat ze niet loog en dat hij het snel zelf zou zien. “Waar is ze?” vroeg Michael toen ze door de gangen van de school liepen, zijn ogen scannend over de gangen. “Ik weet het niet. We moeten haar vinden,” antwoordde Hannah, angstig om zich heen kijkend.

Ze liepen verder, passeerden klaslokalen en kantoren. Plotseling schreeuwde Hannah: “Daar! Mama!” Ze wees naar een schoonmaakster die met haar rug naar hen toe stond. Michael bevroor, zijn hart bonzend. Van achteren leek de vrouw inderdaad op Simone. Hannah rende naar haar toe en trok zachtjes aan haar mouw. Michael benaderde langzaam, zijn gedachten racend. Toen de vrouw zich omdraaide, realiseerde Michael zich dat het niet Simone was. De gelijkenis was van achteren treffend geweest, maar van dichtbij was het duidelijk dat ze een vreemdeling was.

“Oh, je bent mijn moeder niet,” zei Hannah. Ze stapte achteruit, haar schouders zakkend. “Helaas niet, lieverd,” antwoordde de vrouw vriendelijk, Hannah een zachte glimlach gevend. Na zich verontschuldigd te hebben bij de vrouw, pakte Michael Hannah’s hand en leidde haar opzij. “Hannah, dit is je moeder niet. Ik weet dat het moeilijk is om haar te verliezen, maar je moeder is nu op een betere plek en waakt altijd over je,” zei hij zacht.

“Ik weet dat dit niet mama is! Ik ben niet blind,” zei Hannah, haar ogen gevuld met tranen. “Maar ze was hier. Ik zweer het, ik heb haar gezien.” “Oké,” zuchtte Michael zwaar, het gewicht van haar woorden voelend. “Je gelooft me niet!” schreeuwde Hannah, haar stem weerkaatst in de gang. “Mama geloofde me altijd!” Ze draaide zich om en rende weg van Michael. “Hannah!” riep hij haar na, maar ze bleef rennen, haar kleine gestalte verdwijnend in de gang.

Michael keerde terug naar zijn auto, een diep schuldgevoel voelend. Hij wist dat Hannah en Simone een speciale band hadden. Hij besefte dat hij haar moeder nooit kon vervangen, maar hij zou zijn best doen om er voor zijn dochter te zijn. Hij nam vrij van zijn werk en maakte diezelfde dag nog een afspraak met een psycholoog voor Hannah. Hij haalde haar op en legde uit: “We gaan naar een dame waar je met alles over kunt praten. Ze is hier om te helpen.”

Hannah sloeg haar armen over elkaar en fronste, nog steeds boos op Michael. “Ik wil niet met iemand praten,” mompelde ze. “Ik doe dit niet om je te pesten, Hannah. Ik wil gewoon dat je weet dat ik er voor je ben, en dat ik je wil helpen,” zei Michael zachtjes, terwijl hij de auto door de drukke straten van de stad manoeuvreerde. Hannah zweeg, haar blik gefixeerd op de voorbijvliegende gebouwen en auto’s buiten het raam. Ze bleef stil tot ze bij de psycholoog aankwamen.

De psycholoog, Dr. Miller, was een vriendelijke vrouw met een kalme stem. Ze begroette hen hartelijk en nodigde Hannah uit om naast haar te zitten op de comfortabele bank in haar kantoor. Michael keek toe terwijl Dr. Miller op een vriendelijke toon begon te praten. “Hoe gaat het vandaag met jou, Hannah?” vroeg ze zachtjes. Hannah hield haar ogen strak gericht op de vloer en mompelde: “Goed.” Dr. Miller knikte begrijpend. “Ik hoorde dat je wat moeilijkheden hebt gehad op school. Kun je me daar iets meer over vertellen?”

Hannah aarzelde even, maar begon toen te praten over haar ervaringen op school, hoe ze haar moeder elke dag zag en hoe niemand haar leek te geloven. Dr. Miller luisterde geduldig en stelde af en toe zachte vragen om meer inzicht te krijgen. Michael voelde een knoop in zijn maag terwijl hij toekeek hoe zijn dochter haar hart luchtte bij de psycholoog. Hij hoopte dat Dr. Miller Hannah kon helpen begrijpen wat er werkelijk aan de hand was. Na een uur namen ze afscheid van Dr. Miller en liepen ze zwijgend naar de auto. Michael opende het portier voor Hannah en keek haar bezorgd aan.

“Ik ben blij dat je met Dr. Miller hebt gesproken, Hannah. Ze is hier om je te helpen begrijpen wat je voelt,” zei hij voorzichtig. Hannah haalde haar schouders op, nog steeds in gedachten verzonken. “Ik weet het niet zeker, papa. Misschien ben ik gewoon gek,” mompelde ze. Michael schudde snel zijn hoofd en pakte haar hand vast. “Nee, lieverd. Je bent niet gek. Wat je voelt is echt, en we gaan samen uitzoeken wat het betekent, oké?”

Hannah knikte langzaam, een klein beetje opluchting verspreidde zich door haar gezicht. De dagen die volgden waren moeilijk voor Michael en Hannah. Ze bezochten regelmatig Dr. Miller, die hielp om Hannah’s gevoelens te begrijpen en manieren te vinden om ermee om te gaan. Op een avond, na een sessie met Dr. Miller, zat Michael naast Hannah op de bank thuis. Hij had net haar favoriete maaltijd gekookt, maar de sfeer was nog steeds zwaar.

“Hoe gaat het nu met je, Hannah?” vroeg hij voorzichtig, terwijl hij een hand op haar schouder legde. Hannah zuchtte diep en keek hem aan. “Het voelt alsof ik gek word, papa. Dr. Miller zegt dat wat ik zie, misschien een manier is waarop ik probeer om te gaan met mama’s dood. Maar ik mis haar zo erg, en ik wil dat ze er echt is,” zei ze met een trillende stem. Michael voelde een brok in zijn keel toen hij zijn dochters verdriet zag. Hij trok haar voorzichtig in een knuffel en fluisterde: “Ik begrijp het, Hannah. Ik mis haar ook.”

Ze bleven even zo zitten, samen in stilte, tot Hannah zich terugtrok en naar hem glimlachte, zij het zwakjes. “Dank je, papa,” zei ze zachtjes. Michael glimlachte terug en gaf haar een kus op haar voorhoofd. “Ik ben er altijd voor je, Hannah. Samen zullen we dit doorstaan,” beloofde hij. Ze bleven samen op de bank zitten, wetende dat ze nog een lange weg te gaan hadden, maar vastbesloten om elkaar te steunen door alle ups en downs die nog zouden komen.

Algemeen

GOED NIEUWS: Hélène Hendriks uit de kleren voor 500ste editie van de Playboy!

In de laatste aflevering van De Oranjezomer was er, naast de gebruikelijke sportgesprekken en humoristische momenten, ook een onderwerp dat de nodige hilariteit opleverde: de vraag of talkshowhost Hélène Hendriks openstaat voor een fotoshoot in Playboy. Hoewel Hendriks het gesprek snel een andere richting op stuurde, gaf ze lachend toe dat ze niet direct “nee” zei, maar ook niet meteen “ja”. Het gesprek maakte deel uit van een luchtige discussie over bekende Playboy covers en de charme van het blad door de jaren heen. Dit onderwerp bracht zowel nostalgie als humor naar de show, waarbij verschillende bekende namen werden genoemd.

De Vraag aan Hélène Hendriks: Playboy Shoot?

De discussie begon toen Hendriks werd gevraagd of ze open zou staan voor een fotoshoot in Playboy. Terwijl ze het onderwerp luchtig oppakte, liet ze ruimte voor speculatie door te zeggen dat ze niet direct “nee” zou zeggen. Haar humoristische reactie wekte bij de aanwezigen in de studio de nodige reacties op, waarbij het onderwerp al snel een mengeling werd van grappen en serieuze suggesties. “Bellen kan altijd,” voegde ze eraan toe met een knipoog, “dan kunnen we altijd even onderhandelen.” Hiermee liet Hendriks duidelijk zien dat ze de vraag niet al te serieus nam, maar tegelijkertijd ook niet volledig uitsloot.

Het onderwerp Playboy is eerder besproken in De Oranjezomer, en dat lijkt vaak voor grappige momenten te zorgen in de show. Zo werd in een eerdere aflevering gesproken over Jamie Vaes, die op de cover van Playboy verscheen, wat destijds al leidde tot een komische discussie tussen de gasten. Dit type gesprekken laat zien hoe het programma, naast serieuze onderwerpen, ook ruimte biedt voor luchtige en soms ondeugende humor.

Nostalgie: De Mooiste Playboy Covers

Tijdens het gesprek over een eventuele Playboy shoot van Hendriks, ontstond een discussie over de mooiste covers van het blad door de jaren heen. Het bracht herinneringen naar boven bij de aanwezige heren, die hun favoriete edities deelden. Rutger Castricum noemde de Playboy cover van Amanda Krabbé als zijn favoriet, en benadrukte hoe iconisch die foto voor hem was. Hij sprak vol lof over de uitstraling van Krabbé en hoe die specifieke editie nog steeds in zijn geheugen gegrift staat.

Albert Verlinde koos voor een andere legendarische naam, namelijk Patricia Paay. Volgens Verlinde is Paay een van de bekendste Nederlandse vrouwen die meerdere keren in Playboy heeft gestaan. Hij benadrukte dat haar verschijning in het blad door de jaren heen geëvolueerd is. Verlinde stelde vast dat Paay, ondanks haar verschillende verschijningen in het blad op verschillende momenten in haar carrière, altijd wist te imponeren.

Jack van Gelder voegde zich bij het gesprek, maar gaf aan dat hij het moeilijk vond om een favoriet te kiezen. Toch bekende hij met een knipoog dat hij “een flinke stapel” Playboys had liggen. Hij merkte ook op dat hij in het verleden vaker naar Penthouse neigde, omdat dat blad volgens hem “ondeugender” was dan Playboy. Zijn opmerking zorgde voor een hoop gelach in de studio, vooral toen hij moest toegeven dat hij niet precies wist waarom hij dat blad destijds aantrekkelijker vond.

Hélène Hendriks en de Idee van Playboy

De mogelijkheid van een Playboy shoot voor Hélène Hendriks bracht het gesprek weer terug naar het onderwerp. Terwijl de gasten speculeerden over de kans dat Playboy haar zou benaderen, reageerde Hendriks luchtig en openhartig. “Bellen kan altijd,” zei ze, verwijzend naar de mogelijkheid van een gesprek over een mogelijke fotoshoot. Hoewel haar woorden op een humoristische manier werden gebracht, was het duidelijk dat ze de suggestie niet volledig uitsloot.

De mix van humor en zelfverzekerdheid die Hendriks tentoonstelde, maakt haar een geliefde persoonlijkheid op televisie. Ze blijft professioneel en neemt haar werk serieus, maar is ook niet bang om te lachen om suggesties die normaal gesproken misschien als controversieel zouden worden beschouwd. Haar opmerkingen, zoals “Ik zeg niet meteen nee, maar ik zeg ook zeker niet meteen ja,” lieten ruimte voor interpretatie en gaven het gesprek een lichte, speelse toon.

Albert Verlinde en Playgirl

Het gesprek nam een interessante wending toen Hendriks, als afsluiting van het onderwerp, de vraag omdraaide en aan Albert Verlinde vroeg wie hij graag in een mannelijke versie van Playboy, oftewel Playgirl, zou willen zien. Verlinde aarzelde niet en noemde de Nederlandse wielrenner Harrie Lavreysen, die hij omschreef als een “stoere vent”. Het was een keuze die de rest van de tafel verraste, maar die Verlinde verdedigde door te wijzen op Lavreysens indrukwekkende fysieke conditie en uitstraling.

Rutger Castricum, enigszins verbaasd door de keuze, vroeg vervolgens aan Verlinde waarom hij niet voor Jack van Gelder had gekozen. Van Gelder, altijd in voor een grap, reageerde onmiddellijk en grapte dat Verlinde hem al “vaak genoeg heeft gezien”, wat leidde tot veel gelach in de studio. Het gesprek bleef luchtig en toonde de dynamiek van de groep, waarbij grappen over persoonlijke voorkeuren werden gecombineerd met een speelse discussie over bekende gezichten.

De Rol van Humor in De Oranjezomer

Het gesprek over Playboy en Playgirl liet zien hoe De Oranjezomer in staat is om zware onderwerpen af te wisselen met luchtige, humoristische momenten. Hoewel het programma zich vaak richt op sport en actuele gebeurtenissen, biedt het ook ruimte voor gesprekken die licht en grappig zijn, zoals de vraag of Hélène Hendriks ooit in Playboy zou poseren. Dit soort onderwerpen trekt vaak veel aandacht, niet alleen vanwege de humor, maar ook omdat het het publiek een kijkje geeft in de persoonlijkheden van de talkshowgasten.

Hélène Hendriks blijft kalm onder de aandacht en weet hoe ze moet reageren op dergelijke vragen zonder zichzelf te serieus te nemen. Dit maakt haar niet alleen geliefd bij haar collega’s, maar ook bij het publiek, dat haar humor en luchtigheid weet te waarderen.

Media-aandacht en Iconische Playboy Momenten

De kracht van Playboy in de Nederlandse media blijft opvallend, ondanks dat het blad zelf door de jaren heen is geëvolueerd. Bekende Nederlandse vrouwen zoals Patricia Paay en Amanda Krabbé hebben de afgelopen decennia hun plek op de cover gekregen, wat vaak zorgde voor veel media-aandacht en discussie. De vraag of Hélène Hendriks diezelfde route zou bewandelen, blijft voorlopig onbeantwoord, maar het gesprek hierover is al genoeg om het publiek te boeien.

Daarnaast benadrukte de discussie over Playboy de invloed van het blad op de Nederlandse cultuur. Hoewel Playboy wereldwijd een icoon is, heeft het ook in Nederland zijn eigen geschiedenis en erfenis opgebouwd. Bekende vrouwen die zich in het blad hebben laten fotograferen, worden vaak herinnerd om hun bijdrage aan die erfenis. Het gesprek in De Oranjezomer weerspiegelde deze nostalgie, terwijl het tegelijkertijd nieuwe mogelijkheden suggereerde voor toekomstige edities.

Conclusie: Een Luchtige Blik op Playboy en de Media

De discussie in De Oranjezomer over een mogelijke Playboy shoot voor Hélène Hendriks bood een verfrissend luchtig moment in de show. Hendriks’ speelse en open reactie gaf het gesprek een lichte toon, en het leverde een humoristisch gesprek op over zowel Playboy als Playgirl. Hoewel de kans op een fotoshoot voorlopig onduidelijk blijft, was het duidelijk dat Hendriks geen probleem had met het idee om de vraag met humor te beantwoorden.

De gesprekken over iconische Playboy covers brachten nostalgie naar boven, waarbij de showgasten herinneringen ophaalden aan het blad dat zoveel invloed heeft gehad op de Nederlandse media. Of Hélène Hendriks ooit op de cover van Playboy zal staan, blijft voorlopig een open vraag, maar het gesprek toont aan dat Playboy nog steeds een belangrijke rol speelt in de Nederlandse popcultuur.

Hélène Hendriks

Key Points:

  • Hélène Hendriks werd tijdens De Oranjezomer gevraagd of ze openstaat voor een Playboy shoot en reageerde met humor en voorzichtigheid.
  • Rutger Castricum, Albert Verlinde en Jack van Gelder bespraken hun favoriete Playboy covers, met nostalgie en humor over de invloed van het blad.
  • Het gesprek toonde de mix van serieuze en speelse onderwerpen in De Oranjezomer, met Hendriks die haar luchtige, humoristische kant liet zien.
  • De show bood een nostalgische blik op Playboy en de manier waarop het blad door de jaren heen is geëvolueerd in de Nederlandse media.
  • Hoewel een fotoshoot voor Hendriks voorlopig onduidelijk blijft, benadrukte het gesprek het blijvende belang van Playboy in de popcultuur.
Lees verder