-

Algemeen

Meghan Markle in tranen na ‘oneerlijke kritiek’ op haar nieuwe lifestylemerk

Meghan

Meghan Markle’s tijd als werkende royal duurde maar kort. Haar ervaring als lid van de koninklijke familie werd een nachtmerrie, en haar beschuldigingen richting de familie in het beruchte interview met Oprah Winfrey zorgden wereldwijd voor opschudding.

Nu hebben zij en Harry een nieuw leven opgebouwd in de VS. Onlangs bezochten ze Nigeria voor een driedaagse tour, wat naar verluidt koning Charles, prins William en Kate Middleton woedend maakte.

Hoewel de meeste van hun zakelijke ondernemingen sinds hun vertrek uit de koninklijke familie niet succesvol zijn geweest, hebben Harry en Meghan nog steeds veel projecten lopen. Onlangs lanceerde Meghan haar lifestylemerk, met als eerste product een beperkte collectie jam. De ontvangst van haar eerste product was echter teleurstellend. Een koninklijk expert onthulde dat de hertogin in tranen was over de kritiek die daarop volgde.

Prins Harry & Meghan Markle – Zakelijk Imperium

Toen Harry en Meghan begin 2020 besloten het koninklijke leven achter zich te laten, vroegen velen zich af wat hun volgende stap zou zijn. Het paar woonde eerst korte tijd in Canada, maar verhuisde later naar het modieuze Montecito, Californië.

Het duurde niet lang voordat het stel begon met het opbouwen van een zakelijk imperium. In september 2020 sloten ze een vijfjarig productiedeal van $100 miljoen met Netflix.

Daarnaast was er de deal voor vier boeken met hun uitgever, die naar verluidt een voorschot van $20 miljoen en wereldwijde royalties voor Harry’s boek, “Spare,” omvatte, wat meer dan $120 miljoen waard zou kunnen zijn. Bovendien ontvingen Meghan en Harry nog eens $20 miljoen voor hun Spotify-deal. Volgens een industrie-expert die sprak met Newsweek, had de overeenkomst zelf bij ondertekening $35 miljoen kunnen zijn.

Ondertussen deelden Harry en William het fortuin van $14 miljoen dat hun moeder, prinses Diana, hen naliet. Meghan Markle’s nettowaarde wordt geschat op ongeveer $60 miljoen.

Het Luxe Leven in Montecito

Harry en Meghan’s celebrity lifestyle in Montecito, inclusief het wonen in een weelderig herenhuis van $14 miljoen, is ongetwijfeld wat velen dromen. De hertog en hertogin hebben veel meegemaakt in de afgelopen jaren, maar lijken eindelijk hun nieuwe leven te hebben gevonden.

Hun Netflix-serie, uitgebracht in december 2022, was een groot succes, en Harry’s boek “Spare” verkocht miljoenen exemplaren in slechts een paar dagen. Ondertussen begon Meghan Markle aan haar eigen Spotify-podcast, die aanvankelijk veelbelovend leek.

Geannuleerde Spotify-deal

In juni vorig jaar kondigden het mediabedrijf van Harry en Meghan, Archewell Audio, en streaminggigant Spotify aan dat ze gezamenlijk hadden besloten hun miljoenencontract te beëindigen.

Het $20 miljoen contract zorgde ervoor dat de hertog en hertogin van Sussex slechts één serie produceerden – Meghan’s podcast “Archetypes” – sinds hun overeenkomst in 2020.

Volgens koninklijk expert Richard Fitzwilliams was het einde van hun Spotify-deal een “schokkende mislukking”.

Meghan Markle’s Lifestylemerk American Riviera Orchard

Hoewel de zakelijke beslissingen van de Sussexes hun ups en downs hebben gekend, volgt Meghan Markle nu haar droom van een luxueus merk. In maart van dit jaar kondigde de hertogin een nieuwe zakelijke onderneming aan: het lifestylemerk American Riviera Orchard. In de aankondigingsvideo, opgenomen in het huis van het paar in Montecito, wandelde Meghan door de prachtige woning en toonde ze haar kookkunsten.

Het eerste product – een met citroen gevulde geschenkmand met verse fruitjam – werd naar 50 van haar vrienden gestuurd, van wie velen beroemdheden waren.

PR-expert Mayah Riaz zei destijds dat Meghan Markle binnen het eerste jaar van de lancering van haar lifestylemerk wel een zevencijferig bedrag zou kunnen verdienen.

Oneerlijke Kritiek en Meghan in Tranen

Het merk werd intens gehyped bij de aankondiging en ontving in de eerste 24 uur al honderdduizenden volgers op Instagram. Echter, sindsdien is het stil gebleven en heeft Meghan niet onthuld wanneer het merk live gaat. De interesse lijkt af te nemen, en nu onthult koninklijk expert Tom Quinn nieuwe trieste details over Meghan’s bedrijf.

In een gesprek met de Mirror beweerde Quinn dat de hertogin kapot was door de publieke ontvangst van haar lifestylemerk. Velen bekritiseerden haar vanwege het uitbrengen van haar jam, en dit trof Meghan hard.
Meghan

“Meghan was in tranen toen het merk werd gelanceerd, en haar nieuwe jam werd breed bespot vanwege de hoge prijs en niets bijzonders. Ze is op het punt gekomen waar ze denkt dat alles wat ze doet oneerlijk bekritiseerd zal worden,” zei Quinn.

Quinn voegde toe dat prins Harry gelooft dat “mensen haar oneerlijk bekritiseren.” Bovendien zei Quinn dat Meghan niet voorbereid was op de tegenslagen rondom American Riviera Orchard.

Toekomst van Meghan’s Lifestylemerk

Of Meghan’s nieuwe lifestylemerk succesvol zal zijn, moet nog blijken. Ze is vastbesloten om haar merk verder te ontwikkelen, ondanks de aanvankelijke kritiek. Alleen de tijd zal leren of haar inspanningen vruchten zullen afwerpen en of ze haar doelen zal bereiken.

Deel dit artikel op Facebook met vrienden en familie, en geef ons je mening!

Algemeen

Erica stopt per direct met de Chateau Meiland-series ☹️🥹

Vanaf afgelopen augustus konden fans van de Meiland-familie genieten van een nieuw seizoen van de realityserie Chateau Meiland en Route, uitgezonden op SBS6. Maar dit seizoen lijkt wel eens het slotakkoord te kunnen zijn voor de beroemde familie. Erica Meiland, vaak de nuchtere spil van de show, heeft openlijk gehint op een mogelijke stop van de serie. “Misschien kappen we er wel gewoon mee en gaan we wat anders doen,” liet ze destijds doorschemeren.


Geen spektakel meer voor de kijker

Erica ziet een duidelijke verandering in het leven van de Meilands, wat volgens haar ook impact heeft op de aantrekkingskracht van de serie. “Eerder hadden we een leven dat leuk was voor mensen om te volgen, maar dat hebben we niet meer,” stelt ze nuchter. Het bedenken van kunstmatige content om de kijkers te blijven boeien, vindt ze geen optie. “Dat vind ik gewoon niet leuk,” voegt ze eraan toe.

De realityserie begon ooit met de hilarische en soms chaotische avonturen van de familie rondom het Franse kasteel dat ze kochten, renoveerden, en uiteindelijk verkochten. Door de jaren heen bouwden de Meilands een enorme fanbase op, maar inmiddels twijfelt Erica steeds meer of hun huidige levensstijl nog geschikt is om vast te leggen voor televisie.


Plannen voor een nieuw avontuur

Hoewel het einde van de serie lijkt te naderen, blijft de toekomst van de Meilands een open boek. Erica heeft al verschillende ideeën over wat de familie na de camera’s zou kunnen doen, al is er nog niets definitief. “We hebben wel eens gezegd: zullen we een grote woonwinkel openen? Maar Montana wil niet meedoen, en we willen geen concurrent van haar worden,” legt ze uit. Dochter Montana runt namelijk al een succesvolle woonwinkel, en de familie wil haar ondernemerschap niet in de weg zitten.

Wat wel zeker is, is dat Erica niet van plan is om stil te zitten. “Ik wil wel werken. Ik moet er niet aan denken dat ik de hele dag thuis zou zijn,” zegt ze vastberaden.

Martien, altijd de flamboyante dromer, heeft ondertussen een verrassende wending voor ogen. Hij deelt enthousiast: “Ik zou een baantje op Schiphol bij de incheckbalie wel zien zitten.” Het is een opmerkelijke uitspraak van de voormalige kasteelheer, die bekendstaat om zijn unieke kijk op het leven en zijn spontaniteit.


Een bewogen televisietijdperk

De Meilands hebben onmiskenbaar hun stempel gedrukt op de Nederlandse televisie. Wat begon als een avontuur rondom hun Franse kasteel groeide uit tot een kijkcijferhit en een iconische serie vol humor, drama en familiebanden. De serie bood niet alleen een kijkje in hun persoonlijke levens, maar ook in hun ondernemerschap en vaak hilarische escapades.

Met Chateau Meiland en Route sloeg de serie een iets andere weg in, waarin het meer draaide om de alledaagse beslommeringen van de familie. Hoewel het programma nog steeds populair is, is het volgens Erica duidelijk dat de spanning en sensatie van de beginjaren niet meer dezelfde zijn. De vraag blijft of de kijkers de familie in hun huidige setting nog lang willen blijven volgen.

Erica Meiland


Het einde in zicht?

Of Chateau Meiland en Route daadwerkelijk het einde van de Meiland-serie betekent, blijft voorlopig onduidelijk. De familie heeft al vaker bewezen verrassend uit de hoek te kunnen komen. Zo maakten ze eerder succesvolle uitstapjes naar andere projecten, zoals het opzetten van een wijnlijn en het schrijven van boeken.

Mocht het programma inderdaad stoppen, dan is de kans groot dat de Meilands niet volledig uit de schijnwerpers verdwijnen. Hun creativiteit en ondernemerschap zorgen ervoor dat ze altijd nieuwe wegen weten te vinden, zowel op als buiten het scherm. Voor de fans blijft het spannend afwachten wat de toekomst brengt.

Erica en Martien Meiland


Reacties van de fans

De fans van de Meilands zijn verdeeld over een mogelijk einde van de serie. Sommigen vinden dat de familie haar hoogtepunt heeft bereikt en het nu tijd is om met iets nieuws te komen. Anderen blijven trouw en hopen dat de Meilands toch doorgaan, al is het in een andere vorm. Op sociale media uiten fans hun steun en nieuwsgierigheid naar wat de volgende stap zal zijn voor de familie.


Wat brengt de toekomst voor de Meilands?

Hoewel het lot van de serie nog niet officieel is bezegeld, lijkt het erop dat de Meilands zich voorbereiden op een nieuw hoofdstuk in hun leven. Met ideeën zoals het openen van een grote woonwinkel of zelfs een carrièreswitch van Martien naar Schiphol, blijft het duidelijk dat de familie altijd in beweging is.

Voor de kijkers is het afscheid nemen van Chateau Meiland misschien een beetje slikken, maar tegelijkertijd belooft de creatieve en ondernemende aard van de familie nog genoeg verrassingen in de toekomst. Wat er ook gebeurt, de Meilands zullen altijd een bijzondere plek in het hart van hun fans behouden.

Lees verder