Algemeen
Meghan Markle in tranen na ‘oneerlijke kritiek’ op haar nieuwe lifestylemerk
Meghan Markle’s tijd als werkende royal duurde maar kort. Haar ervaring als lid van de koninklijke familie werd een nachtmerrie, en haar beschuldigingen richting de familie in het beruchte interview met Oprah Winfrey zorgden wereldwijd voor opschudding.

Nu hebben zij en Harry een nieuw leven opgebouwd in de VS. Onlangs bezochten ze Nigeria voor een driedaagse tour, wat naar verluidt koning Charles, prins William en Kate Middleton woedend maakte.
Hoewel de meeste van hun zakelijke ondernemingen sinds hun vertrek uit de koninklijke familie niet succesvol zijn geweest, hebben Harry en Meghan nog steeds veel projecten lopen. Onlangs lanceerde Meghan haar lifestylemerk, met als eerste product een beperkte collectie jam. De ontvangst van haar eerste product was echter teleurstellend. Een koninklijk expert onthulde dat de hertogin in tranen was over de kritiek die daarop volgde.
Prins Harry & Meghan Markle – Zakelijk Imperium
Toen Harry en Meghan begin 2020 besloten het koninklijke leven
achter zich te laten, vroegen velen zich af wat hun volgende stap
zou zijn. Het paar woonde eerst korte tijd in Canada, maar
verhuisde later naar het modieuze Montecito, Californië.

Het duurde niet lang voordat het stel begon met het opbouwen van een zakelijk imperium. In september 2020 sloten ze een vijfjarig productiedeal van $100 miljoen met Netflix.
Daarnaast was er de deal voor vier boeken met hun uitgever, die naar verluidt een voorschot van $20 miljoen en wereldwijde royalties voor Harry’s boek, “Spare,” omvatte, wat meer dan $120 miljoen waard zou kunnen zijn. Bovendien ontvingen Meghan en Harry nog eens $20 miljoen voor hun Spotify-deal. Volgens een industrie-expert die sprak met Newsweek, had de overeenkomst zelf bij ondertekening $35 miljoen kunnen zijn.
Ondertussen deelden Harry en William het fortuin van $14 miljoen dat hun moeder, prinses Diana, hen naliet. Meghan Markle’s nettowaarde wordt geschat op ongeveer $60 miljoen.
Het Luxe Leven in Montecito
Harry en Meghan’s celebrity lifestyle in Montecito, inclusief het wonen in een weelderig herenhuis van $14 miljoen, is ongetwijfeld wat velen dromen. De hertog en hertogin hebben veel meegemaakt in de afgelopen jaren, maar lijken eindelijk hun nieuwe leven te hebben gevonden.
Hun Netflix-serie, uitgebracht in december 2022, was een groot succes, en Harry’s boek “Spare” verkocht miljoenen exemplaren in slechts een paar dagen. Ondertussen begon Meghan Markle aan haar eigen Spotify-podcast, die aanvankelijk veelbelovend leek.
Geannuleerde Spotify-deal
In juni vorig jaar kondigden het mediabedrijf van Harry en Meghan, Archewell Audio, en streaminggigant Spotify aan dat ze gezamenlijk hadden besloten hun miljoenencontract te beëindigen.
Het $20 miljoen contract zorgde ervoor dat de hertog en hertogin
van Sussex slechts één serie produceerden – Meghan’s podcast
“Archetypes” – sinds hun overeenkomst in 2020.

Volgens koninklijk expert Richard Fitzwilliams was het einde van hun Spotify-deal een “schokkende mislukking”.
Meghan Markle’s Lifestylemerk American Riviera Orchard
Hoewel de zakelijke beslissingen van de Sussexes hun ups en downs hebben gekend, volgt Meghan Markle nu haar droom van een luxueus merk. In maart van dit jaar kondigde de hertogin een nieuwe zakelijke onderneming aan: het lifestylemerk American Riviera Orchard. In de aankondigingsvideo, opgenomen in het huis van het paar in Montecito, wandelde Meghan door de prachtige woning en toonde ze haar kookkunsten.
Het eerste product – een met citroen gevulde geschenkmand met verse fruitjam – werd naar 50 van haar vrienden gestuurd, van wie velen beroemdheden waren.
PR-expert Mayah Riaz zei destijds dat Meghan Markle binnen het eerste jaar van de lancering van haar lifestylemerk wel een zevencijferig bedrag zou kunnen verdienen.
Oneerlijke Kritiek en Meghan in Tranen
Het merk werd intens gehyped bij de aankondiging en ontving in de eerste 24 uur al honderdduizenden volgers op Instagram. Echter, sindsdien is het stil gebleven en heeft Meghan niet onthuld wanneer het merk live gaat. De interesse lijkt af te nemen, en nu onthult koninklijk expert Tom Quinn nieuwe trieste details over Meghan’s bedrijf.
In een gesprek met de Mirror beweerde Quinn dat de hertogin
kapot was door de publieke ontvangst van haar lifestylemerk. Velen
bekritiseerden haar vanwege het uitbrengen van haar jam, en dit
trof Meghan hard.

“Meghan was in tranen toen het merk werd gelanceerd, en haar nieuwe jam werd breed bespot vanwege de hoge prijs en niets bijzonders. Ze is op het punt gekomen waar ze denkt dat alles wat ze doet oneerlijk bekritiseerd zal worden,” zei Quinn.
Quinn voegde toe dat prins Harry gelooft dat “mensen haar oneerlijk bekritiseren.” Bovendien zei Quinn dat Meghan niet voorbereid was op de tegenslagen rondom American Riviera Orchard.
Toekomst van Meghan’s Lifestylemerk
Of Meghan’s nieuwe lifestylemerk succesvol zal zijn, moet nog blijken. Ze is vastbesloten om haar merk verder te ontwikkelen, ondanks de aanvankelijke kritiek. Alleen de tijd zal leren of haar inspanningen vruchten zullen afwerpen en of ze haar doelen zal bereiken.
Deel dit artikel op Facebook met vrienden en familie, en geef ons je mening!
Algemeen
Triest nieuws: Hierom is RTL-nieuwslezer Antoin Peeters al wekenlang afwezig

Antoin Peeters verbreekt het stilzwijgen: waarom hij al weken afwezig is bij RTL Nieuws
Wie regelmatig naar RTL Nieuws kijkt, heeft het waarschijnlijk al gemerkt: nieuwsanchor Antoin Peeters ontbreekt al weken aan de vertrouwde desk. Waar normaal zijn rustige stem en professionele uitstraling het journaal kleur geven, moesten kijkers het een tijd zonder hem stellen. Online ontstonden al snel vragen. Is hij z!ek? Neemt hij een pauze? Of is er iets anders aan de hand?

Nu heeft Antoin zelf duidelijkheid gegeven. In een openhartige video op Instagram vertelt hij hoe zwaar het afgelopen jaar is geweest en waarom hij voorlopig niet terugkeert op televisie. Het levert een eerlijk, kwetsbaar en menselijk verhaal op dat veel mensen raakt.
Een vraag die steeds luider werd: waar is Antoin Peeters?
Op social media verschenen de afgelopen weken steeds meer berichten van kijkers die hem misten. De anchor is al bijna 24 jaar een vertrouwd gezicht bij RTL, waardoor zijn afwezigheid extra opvalt. Sommige fans stuurden hem hartverwarmende berichtjes; anderen speculeerden bezorgd over zijn toestand.
Tot vandaag bleef het stil vanuit Peeters zelf. Maar nu kiest hij ervoor om zijn volgers mee te nemen in wat hij noemt “een moeilijk berichtje”.
In zijn video opent hij met de woorden:
“Ik heb een heel heftig jaar achter de rug.”
Daarmee is de toon direct gezet.

Heftige lichamelijke klachten
Hoewel Antoin niet in detail treedt over de oorzaak, maakt hij wel duidelijk dat zijn klachten veel impact hebben gehad op zijn dagelijks leven. Hij zegt dat hij ernstige lichamelijke problemen kreeg, waardoor hij tijdelijk niet kon functioneren zoals hij gewend is.
“Ik heb heftige klachten gekregen. Daar moet ik vanaf en dat kost helaas tijd.”
Het is een zeldzaam moment waarop een nieuwslezer, die vaak verslag doet van andermans verhalen, nu zelf iets persoonlijks deelt. Zijn openheid wordt snel opgepikt door fans en collega’s, die massaal steunbetuigingen sturen.

Werken zit er voorlopig niet in
Wie gewend is om Antoin elke dag op tv te zien, vraagt zich wellicht af wanneer hij terugkeert op het scherm. Daarover is hij eerlijk: voorlopig nog niet.
Hoewel hij graag weer aan de slag wil, vindt hij dat hij alleen kan terugkeren als hij volledig hersteld is. Hij benadrukt dat hij zichzelf moet beschermen, hoe moeilijk dat ook is voor iemand met zo’n groot arbeidsethos.
“Het gaat gewoon even niet. Ik kom pas terug als mijn gezondheid dat toelaat.”
Met die woorden laat hij zien hoe belangrijk het is om grenzen te erkennen, ook in een veeleisend beroep als dat van nieuwslezer, waar ritme en regelmaat vaak allesbepalend zijn.

De wens om snel op te knappen
In de video vertelt Antoin ook over de frustratie die soms bij herstel komt kijken. Hij zegt met een glimlach:
“Kon ik maar een pil nemen waardoor ik mij in één keer weer helemaal tip-top zou voelen.”
Die opmerking klinkt luchtig, maar verraadt hoe zwaar zijn herstelperiode voor hem moet zijn. Wie langdurig lichamelijke klachten heeft, weet hoe sterk de wens kan zijn om snel weer “de oude” te worden. Antoin ondergaat dit proces stap voor stap, zonder te weten hoe lang het nog gaat duren.
Omdat hij gedwongen gas moet terugnemen, zoekt hij naar manieren om toch actief te blijven. Wandelen blijkt een fijne uitlaatklep:
“Lekker veel buiten wandelen helpt mij nu. Uiteindelijk komt het allemaal wel weer goed, maar geen idee wanneer.”
Dit bericht op Instagram bekijken
Dankbaarheid en een warme boodschap aan zijn volgers
Ondanks alles neemt Antoin de tijd om zijn volgers te bedanken. De reacties op zijn afwezigheid hebben hem duidelijk geraakt. Dat hij juist nu kiest om open te zijn, laat zien dat hij zijn publiek waardeert en serieus neemt.
Hij sluit zijn boodschap af met een warme wens:
“Fijne feestdagen alvast. Tot in het nieuwe jaar, hoop ik.”
Het is een mooie, hoopvolle afsluiting, waarin duidelijk wordt dat hij uitkijkt naar het moment waarop hij iedereen weer kan toespreken vanaf de nieuwsdesk.
Een vertrouwd gezicht dat gemist wordt
Voor kijkers heeft Antoin een bijzondere plek. Met zijn rustige toon, scherpe vragen en warme presentatie is hij al decennialang een van de pilaren van RTL Nieuws.
Een korte terugblik op zijn indrukwekkende loopbaan:
-
2001: start bij RTL Z
-
2002: overstap naar RTL Nieuws, waar hij verslaggever én presentator wordt
-
2015: benoemd tot vaste nieuwsanchor, opvolger van Rick Nieman
-
Sindsdien is hij een van de vaste gezichten van de avonduitzendingen
In al die jaren heeft Antoin talloze grote nieuwsgebeurtenissen begeleid — van politieke verschuivingen tot internationale crises. Zijn rustige manier van spreken wordt door veel kijkers als betrouwbaar ervaren. Dat verklaart waarom zijn afwezigheid zoveel vragen oproept.
Waarom de boodschap zoveel reacties oproept
Gezondheid is iets dat iedereen raakt. Wanneer iemand die zo sterk en professioneel overkomt, vertelt dat het even niet meer gaat, creëert dat herkenning en steun. Antoin laat zien dat achter elke tv-persoonlijkheid een mens schuilt met gevoelens, grenzen en kwetsbaarheid.
De openheid waarmee hij zijn situatie deelt is zeldzaam in de nieuwssector, waar presentatoren vaak weinig laten merken van hun privéleven. Juist daarom gaat deze boodschap zo diep bij mensen binnen.
Hoe nu verder?
Antoin Peeters focust zich volledig op zijn herstel. Wandelen helpt, rust helpt, tijd helpt. Of hij begin volgend jaar alweer op televisie verschijnt, blijft onzeker. Zijn prioriteit is duidelijk: gezondheid eerst, werk later.
Voor zijn fans betekent dat geduld hebben — maar de stroom van steunberichten laat zien dat de kijkers hem alle tijd gunnen die hij nodig heeft.
Een reminder voor iedereen
De video van Antoin is meer dan een update over zijn afwezigheid. Het is ook een boodschap die veel mensen herkent:
-
Gezondheid staat altijd voorop
-
Grenzen aangeven is geen zwakte
-
Pauzes zijn soms noodzakelijk
-
Zelfs sterke mensen hebben rust nodig
In een tijd waarin veel mensen constant “aan” staan, is zijn verhaal een betekenisvolle reminder dat herstel tijd vraagt en dat je jezelf niet voorbij hoeft te rennen.
Tot slot
Hoewel Antoin Peeters voorlopig niet terugkeert op het scherm, blijft zijn aanwezigheid voelbaar. Zijn openheid, warmte en eerlijkheid versterken zijn band met het publiek misschien wel meer dan ooit.
En zoals hij zelf
zei:
“Uiteindelijk komt het
allemaal wel weer goed.”
Laten we hopen dat 2026 een jaar wordt waarin hij volledig kan herstellen en weer met plezier zijn vertrouwde plek bij RTL Nieuws kan innemen.