-

Algemeen

Beerput Joost Klein gaat open: ‘Dit gebeurde tijdens opnames voor de clip van Europapa!’

Joost Klein is tijdens het Eurovisie Songfestival gediskwalificeerd vanwege een incident met een cameravrouw backstage.

Hoewel de precieze details van het voorval nog altijd onduidelijk zijn, was de European Broadcasting Union (EBU) van mening dat de situatie zo ernstig was dat Nederland niet door mocht gaan naar de finale.

Véras Fawaz: Inzicht in de Samenwerking met Joost Klein

De 30-jarige Véras Fawaz, die de videoclip voor Joost Kleins nummer “Europapa” regisseerde, heeft in de podcast “The Bigger Picture” onthuld dat Joost moeilijk in de omgang kan zijn. Fawaz vertelt: “Hij vindt het soms lastig om met mensen om te gaan.

Hij is op mijn set een paar keer uitgevallen tegen mijn assistent. Daarvoor was het de hele tijd: dit is kut, ik voel het niet, ik ga dit niet uitbrengen.”

Dit is niet de eerste keer dat er verhalen circuleren over Joosts problematische omgang met anderen. Véras bevestigt deze geruchten en biedt daarbij een inkijkje in de uitdagingen van hun samenwerking.

Conflict op de Set van de Videoclip

Volgens Véras verliep de samenwerking tijdens de opnames van de videoclip niet vlekkeloos. Hij vertelt: “Het maken van een muziekclip kost alleen maar geld.

Dan moet je ook de waarde inzien van de mensen die het voor je doen. Tegen een assistent-regisseur, die voor nul euro op de set staat, kun je gewoon niet schreeuwen, dat heb ik ook tegen Joost gezegd.”

Een specifiek incident dat de spanningen illustreert, was Joosts beslissing om aan het einde van de videoclip de tekst “From me to my parents” toe te voegen zonder dit vooraf te overleggen.

Véras zegt hierover: “Dat dat achter mijn rug gebeurt, vind ik ethisch not done. Dat heb ik hem ook gezegd. Tegelijkertijd maakt dat Joost zo goed.

Dat hij een controlfreak is, is zijn grootste kracht en zijn grootste zwakte. Het maakt het lastig om samen met hem dingen te maken, dat kan denk ik iedereen in zijn omgeving beamen.”

EBU en de Diskwalificatie

De EBU heeft nog geen uitgebreide verklaring afgegeven over de exacte reden voor de diskwalificatie van Nederland, maar het incident met de cameravrouw lijkt de doorslag te hebben gegeven.

Deze gebeurtenis benadrukt de spanningen en moeilijkheden die al langer rond Joost Klein bestaan. Zijn temperament en onvoorspelbaarheid lijken niet alleen zijn samenwerking met anderen te beïnvloeden, maar nu ook zijn carrière op het grote internationale podium van het Eurovisie Songfestival.

Reacties uit de Muziekwereld

De reacties op de diskwalificatie en de verhalen van Véras Fawaz zijn gemengd. Sommige mensen uit de muziekwereld begrijpen de frustraties en uitdagingen die komen kijken bij het werken met een artiest als Joost, die bekend staat om zijn perfectionisme en sterke visie.

Anderen vinden dat professioneel gedrag en respect voor medewerknemers altijd voorop moeten staan, ongeacht de creatieve druk.

Conclusie

De diskwalificatie van Joost Klein tijdens het Eurovisie Songfestival heeft veel stof doen opwaaien. Het incident met de cameravrouw backstage was de directe aanleiding, maar de verhalen van regisseur Véras Fawaz werpen een breder licht op de uitdagingen in de samenwerking met de artiest.

Joosts perfectionisme en controlfreak-natuur zijn zowel zijn grootste kracht als zijn grootste zwakte. Dit voorval benadrukt het belang van professionaliteit en respect binnen de creatieve industrie.

Terwijl de details van het incident nog steeds onduidelijk zijn, blijft het een feit dat Joosts gedrag en omgang met anderen opnieuw ter discussie staan.

Met deze ontwikkelingen is het interessant om te zien hoe Joost Klein zijn carrière voortzet en welke lessen hij uit deze gebeurtenissen zal trekken.

De komende tijd zal moeten uitwijzen of hij in staat is om zijn talent en temperament in betere banen te leiden, zodat hij zijn artistieke visie kan blijven realiseren zonder de samenwerking met anderen te schaden.

Algemeen

Jet deelt vreselijk nieuws over Rob de Nijs: ´Afscheid is dichtbij´

Over twee maanden vindt de musicalpremière van Malle Babbe plaats, een eerbetoon aan het leven van Rob de Nijs. Hoewel dit een bijzondere gebeurtenis belooft te worden, verwacht zijn vrouw Jet dat de zanger hier niet bij aanwezig kan zijn. Rob de Nijs, die vijf jaar geleden de diagnose Parkinson kreeg, verkeert nu in de palliatieve fase van zijn ziekte.

Gezondheid achteruit

Volgens Jet is Robs gezondheid de afgelopen maanden merkbaar verslechterd. “Lange tijd was het stabiel slecht,” vertelt ze in een interview met Story, “maar nu merken we dat het minder wordt. Toch proberen we niet te veel bij die gedachte stil te staan.”

Rob, Jet, en hun jongste zoon Julius hebben samen een dagelijks ritme gevonden, waarbij familiebezoeken van zijn ex-vrouw Belinda en zoons Yoshi en Robbert zorgen voor dierbare momenten. Jet benadrukt hoe waardevol deze momenten zijn: “Die momenten verzamelen we. Dichterbij kunnen we niet bij elkaar komen.”

Moeite met communicatie

Een van de moeilijkste aspecten van Robs huidige toestand is de moeite met communiceren. Jet deelt: “Hij is echt zwakker geworden, sneller uitgeput, en praten gaat steeds moeizamer. Toch hoef ik niet met hem te praten om te weten hoe hij zich voelt. Ik kan Rob lezen.”

Een liefde die blijft groeien

Ondanks de uitdagingen is de liefde tussen Rob en Jet sterker dan ooit. “We weten dat hij in de laatste fase zit, en die mag niet besmeurd worden door vervelende omstandigheden,” zegt Jet. “Onze liefde is zo mooi en kostbaar. Daarom houden we het kringetje klein en willen we ook geen thuiszorg. Het gaat nu om harmonie en liefde.”

Een waardig afscheid

Jet benadrukt hoe belangrijk het is dat Robs laatste levensfase vredig en vol liefde verloopt. Met de steun van hun familie en de kracht van hun band blijven ze deze moeilijke periode samen doorstaan. Voor hen is elke dag een kans om betekenisvolle herinneringen te maken, in een sfeer van warmte en verbondenheid.

Lees verder