Algemeen
Grootste wens Rob de Nijs eindelijk uitgekomen
De grootste wens van Rob de Nijs is werkelijkheid geworden. Zijn oudste zoon, Robbert, is getrouwd met zijn grote liefde Sharon. En Rob was erbij om dit bijzondere moment te delen!

Het huwelijk
Robbert en zijn verloofde Sharon hebben elkaar het jawoord gegeven op een bijzondere locatie, namelijk Burgers’ Zoo in Arnhem. De ceremonie werd geleid door musicalster Mariska van Kolck, die de twee in het echt verbond.
Grootste wens
Voor Robbert was het extra speciaal dat zijn vader Rob aanwezig kon zijn bij de bruiloft, ondanks zijn strijd tegen de z!ekte van Parkinson. Vorig jaar leek het er even op dat Rob niet in staat zou zijn om de bruiloft bij te wonen, maar de zanger wist boven alle verwachtingen uit een diep dal te klimmen en kon de bijzondere dag van zijn zoon meemaken.
“Het was gewoon een wonder”, vertelt Robbert aan De Telegraaf. “Je wilt niet weten hoe het voelt om nog wat langer van je vader te kunnen genieten. Dat je nog dingen tegen elkaar kunt zeggen.”
Aanzoek en voorpret
Robbert vroeg Sharon ten huwelijk tijdens een vakantie in Zuid-Afrika. “Met een groep pinguïns om ons heen als getuigen heb ik mijn lieve vriendin Sharon Schets ten huwelijk gevraagd”, schreef Robbert destijds op Facebook. Henriëtte en Rob de Nijs waren dolgelukkig toen ze het nieuws hoorden. “Rob en ik raakten behoorlijk emotioneel toen Robbert ons het grote nieuws vertelde”, vertelde Henriëtte aan weekblad Story. “We zijn er zo blij mee en ik ben dol op bruiloften. We kunnen niet wachten tot die dag aanbreekt.”
Een onvergetelijke dag
De bruiloft in Burgers’ Zoo was een magisch en onvergetelijk
evenement. De locatie, met zijn weelderige natuur en bijzondere
dieren, zorgde voor een unieke en sfeervolle achtergrond voor het
huwelijksfeest. Gasten konden genieten van de prachtige omgeving
terwijl ze het geluk van Robbert en Sharon vierden.

Rob, ondanks zijn ziekte, was in staat om de dag ten volle te beleven. Zijn aanwezigheid was een bron van vreugde en ontroering voor alle aanwezigen. Het was een dag vol liefde, emotie en onvergetelijke momenten.
De impact van Parkinson
Rob de Nijs heeft de afgelopen jaren openlijk gesproken over zijn strijd tegen Parkinson. De z!ekte heeft een grote impact gehad op zijn leven en carrière, maar Rob heeft altijd geprobeerd positief te blijven en door te gaan met wat hij het liefste doet: muziek maken. Dat hij nu in staat was om de bruiloft van zijn zoon bij te wonen, ondanks zijn gezondheidsproblemen, is een getuigenis van zijn doorzettingsvermogen en liefde voor zijn familie.
De steun van familie
Henriëtte, Robs echtgenote, heeft een grote rol gespeeld in het ondersteunen van Rob tijdens zijn z!ekte. Haar liefde en zorg hebben bijgedragen aan zijn vermogen om dit moeilijke pad te bewandelen. De aanwezigheid van Rob bij de bruiloft van Robbert en Sharon is ook een bewijs van de sterke familiebanden en de steun die zij elkaar geven.
Toekomstplannen
Voor Robbert en Sharon is de toekomst nu officieel begonnen als
echtpaar. Hun bruiloft markeert het begin van een nieuw hoofdstuk
in hun leven. Met de steun van hun families en de bijzondere
herinneringen aan hun trouwdag, hebben zij een stevige basis om hun
leven samen op te bouwen.

Voor Rob de Nijs betekent het meemaken van deze bijzondere dag waarschijnlijk een van de hoogtepunten in zijn leven. Zijn aanwezigheid heeft de dag nog specialer gemaakt voor zijn zoon en schoondochter, en het is een herinnering die ze voor altijd zullen koesteren.
Conclusie
De bruiloft van Robbert en Sharon in Burgers’ Zoo was niet alleen een viering van liefde, maar ook een viering van familie, doorzettingsvermogen en de kracht van menselijke verbindingen. Rob de Nijs’ aanwezigheid, ondanks zijn strijd tegen Parkinson, gaf een extra dimensie aan deze prachtige dag. Het was een viering van het leven en de onverbrekelijke banden tussen geliefden.
Algemeen
Keiharde klap voor mama Mo: Realityserie van de buis

Bekende Nederlanders roepen op tot stoppen van De Hanslers: “Dit moet SBS 6 niet willen uitzenden”
De discussie rondom de realityserie De Hanslers is de afgelopen dagen flink opgelaaid. Waar kijkers al eerder lieten weten moeite te hebben met de sfeer in de serie, mengen nu ook meerdere bekende Nederlanders zich in het debat. Steeds meer mensen vinden dat de reeks beter van televisie kan verdwijnen, omdat het programma volgens hen een verkeerd signaal afgeeft en meer kwaad dan goed doet.

Hoewel de serie draait om het hele gezin Hansler, blijkt vooral één persoon onderwerp van gesprek: moeder Monique. Kijkers én BN’ers reageren massaal op de manier waarop zij zich opstelt tegenover haar gezinsleden, met name richting haar voormalige schoondochter Denise. En waar eerst vooral social media volstroomden met kritiek, gaan nu ook mensen uit de entertainmentwereld zich steeds nadrukkelijker uitspreken.
Steeds meer kritiek vanuit de mediawereld
Verslaggever Jordi Versteegden, die regelmatig aanschuift aan de desk van het programma Shownieuws, liet meerdere keren doorschemeren dat hij moeite heeft met het platform dat aan Monique Hansler wordt gegeven. Opvallend, omdat het programma onderdeel is van mediabedrijf Talpa, dezelfde groep achter de realityserie.
Volgens Versteegden zou een zender als SBS 6 zichzelf de vraag moeten stellen of dit écht het soort televisie is dat men wil maken. De toon is volgens hem te hard, de beelden te confronterend en de impact op betrokkenen groot.
Het is niet uitsluitend een kwestie van smaak, benadrukt hij. Volgens hem gaat het om de verantwoordelijkheid die een groot tv-bedrijf heeft richting kijkers én richting de personen die worden gevolgd.

BN’ers sluiten zich aan: “Dit moet je niet willen”
Nu mengen ook leden van het prominentenpanel van het tijdschrift Story zich in de discussie. Zij zijn unaniem kritisch. Hun belangrijkste punt: volgens hen maakt Talpa een mistake door Monique Hansler zo’n groot podium te geven.
Kunstenares Ans Markus reageert geschrokken op de manier waarop Monique zich in de serie presenteert. “Nee, dit moet je niet willen. Monique kwetst mensen, en dat hoort niet thuis op televisie. Zeker niet in deze tijd waarin respect en zorg voor elkaar zo centraal staan.”
Markus benadrukt dat televisie invloed heeft op hoe mensen met elkaar omgaan. Wanneer conflicten worden uitvergroot, kan dat volgens haar een verkeerd voorbeeld geven aan jonge kijkers.

Ook Bobbi Eden vindt dat SBS moet ingrijpen
Voormalig actrice en ondernemer Bobbi Eden schaart zich eveneens achter de oproep om de reeks te stoppen. Zij is vooral kritisch op de manier waarop negatieve interacties tussen familieleden worden uitvergroot.
Volgens haar is er in de samenleving al veel aandacht voor het tegengaan van pestgedrag. “We proberen pestgedrag juist overal te voorkomen,” zegt ze. “En dan maken we er nu een televisiesensatie van? Dat voelt dubbel, alsof kijkcijfers belangrijker zijn dan welzijn.”
Eden richt zich bovendien op zoon Mike, die volgens haar te weinig ingrijpt wanneer zijn moeder harde opmerkingen maakt. “Als vent moet je toch ergens een grens trekken? Hij had Denise moeten steunen.”

De kritiek richt zich niet op de familie als geheel
Opvallend genoeg gaat de kritiek nauwelijks over vader Peter of zoon Mike als personen; zij komen in de serie slechts sporadisch aan het woord. Het is vooral de dominante rol van Monique die veel kijkers en BN’ers zorgen baart.
Volgens sommigen is haar rol zo prominent dat de serie ongemerkt verschuift van luchtig familievermaak naar een programma waarin spanning overheerst. De vrolijke elementen waar realityshows vaak op drijven, zijn hierdoor naar de achtergrond verdwenen.
Kijkers benoemen dat vooral Denise, de ex-partner van Mike, regelmatig onderwerp lijkt te worden van kritiek of ongemakkelijke situaties. Dit zou bijdragen aan het beeld van een serie waarin eerder verdeeldheid dan warmte centraal staat.
Wat mag je verwachten van een realityserie?
Realitytelevisie draait traditioneel om herkenning, humor en authentieke interacties. Maar volgens critici verschuift De Hanslers gevaarlijk richting iets wat minder onschuldig is: het uitlichten van onderlinge conflicten om het publiek te trekken.
Steeds meer mensen uit de televisiewereld vinden dat dit soort formats zorgvuldig gewogen moeten worden. Waar ligt de grens tussen entertainment en het exploiteren van persoonlijke worstelingen? En hoe zorg je ervoor dat deelnemers zich gesteund voelen, in plaats van ter bescherming van kijkcijfers te worden blootgesteld aan situaties die hen kunnen schaden?
Deze vragen spelen niet alleen bij commerciële zenders, maar in de hele sector.
Saskia & Serge pleiten zelfs voor een verbod op schadelijke tv-formats
Ook het zangduo Saskia & Serge mengt zich in de discussie. Zij vinden dat televisieprogramma’s waarin mensen elkaar openlijk tegenwerken of negatief behandelen, helemaal niet meer van deze tijd zijn.
“Wij vinden dat alle programma’s waarin mensen elkaar bedriegen, verraden of wegstemmen, verboden zouden moeten worden. Het is een slecht voorbeeld voor jongeren,” stellen ze.
Toch plaatsen ze een nuance. Volgens het duo kan het óók waardevol zijn dat kijkers zien hoe kwetsend gedrag iemand raakt. De pijn van sommige momenten in de serie zou volgens hen ook kunnen leiden tot gesprekken over het voorkomen van groepsdruk en sociale uitsluiting.
Waarom de serie zoveel reacties oproept
De Hanslers begon als een luchtige familieréalité over een gezin met duidelijke karakters. Maar gaandeweg veranderde het gevoel bij veel kijkers. In plaats van een vrolijke reeks vol herkenbare momenten ontstond een programma waarin spanning overheerst.
De combinatie van openlijke familieconflicten, stevige uitspraken en harde onderlinge verhoudingen zorgt voor verdeeldheid. Sommige kijkers vinden het “echte televisie” — rauw en ongefilterd — maar veel anderen ervaren het als te heftig voor een gezellig avondprogramma.
De kritiek lijkt zich te concentreren op drie punten:
-
De toon van het programma – te scherp, te beladen.
-
De invloed op betrokken deelnemers – vooral op Denise.
-
De verantwoordelijkheid van de zender – waar ligt de grens bij het uitzenden van persoonlijke drama’s?
Hoe kijkt SBS 6 hiernaar?
Officiële reacties blijven vooralsnog beperkt, maar achter de schermen ontstaat naar verluidt twijfel. Eerder al werd bekend dat er minder beeldmateriaal naar talkshows werd gestuurd, om de commotie te dempen. Dat zou erop kunnen wijzen dat de zender een adempauze zoekt voordat er verdere beslissingen worden genomen.
Voor nu lijkt SBS te willen afwachten hoe de discussie zich ontwikkelt. Toch is duidelijk dat de druk vanuit kijkers én bekende Nederlanders groeit.
Is er toekomst voor De Hanslers?
Of de serie nog lang zal blijven bestaan, is de vraag. De publieke reacties zijn intens en negatief, en zelden klonk er zoveel kritiek vanuit de entertainmentwereld zelf. Wanneer meerdere gevestigde namen oproepen tot beëindiging, kan dat een kantelpunt vormen.
Wat wél zeker is: het debat over dit soort realityformats stopt niet snel. Steeds vaker klinkt de roep om programma’s te maken die bijdragen aan verbinding, positiviteit en herkenbare emoties, in plaats van conflicten en pijnpunten uit te vergroten.
Conclusie: een realityserie onder druk
Waar De Hanslers begon als een nieuw televisie-experiment, is het nu een programma dat Nederland verdeelt. Met stevige uitspraken van BN’ers en kritische geluiden vanuit het publiek staat de serie onder zware druk. De komende weken zal blijken of de zender vasthoudt aan het format, of inziet dat de grens is bereikt.