-

Algemeen

Evelien uit Lang Leve de Liefde is superdronken en laat iets teveel zien!

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Op zoek naar ware liefde? Lang Leve de Liefde (LLDL) biedt de kans om dit te vinden, zij het in een setting die iets langer duurt dan die van concurrent First Dates.

Met een slagingspercentage van ongeveer 6 procent, is de kans om hand in hand de villa te verlaten met jouw perfecte match aanzienlijk hoger dan bij First Dates, waar het percentage slechts 0,6 is.

Het geheim? LLDL dates duren minimaal 24 uur, waardoor de deelnemers meer tijd hebben om elkaar te leren kennen en een diepere connectie op te bouwen.

Eenmaal binnen in de luxueuze villa staan de deelnemers voor de uitdaging om een band te smeden met een wildvreemde, ook op zoek naar de liefde.

Om het ijs te breken, heeft het programma verschillende trucjes in petto.

Van een ontspannen drankje tot een verkwikkende sessie in de hottub; deze combinatie blijkt vaak een effectieve ijsbreker te zijn.

Maar soms slaat de gezelligheid iets te ver door, zoals het geval was bij Evelien tijdens haar avontuur in LLDL in 2021, samen met haar date Ruben.

Evelien en Ruben besloten een paar drankjes te nuttigen voordat ze zich in de warme wateren van de hottub waagden.

Helaas resulteerde de combinatie van het warme water, een aantal drankjes en de zenuwen van 20 camera’s die op hen gericht waren in een iets te diepgaande ervaring voor Evelien.

De beelden van haar overweldiging circuleren momenteel op sociale media, waardoor we terugblikken op dit memorabele moment in de show.

Het warme water van de hottub kan soms voor een overweldigend gevoel zorgen, vooral in combinatie met een paar drankjes te veel.

De spanning van de aanwezige camera’s draagt ook bij aan de druk.

Evelien raakte duidelijk de weg kwijt tijdens haar date, maar gelukkig stond Ruben voor haar klaar met een teiltje om haar te helpen.

Deze situatie toont de kwetsbaarheid en echtheid van de deelnemers in een setting waarin ze elkaar net leren kennen en waar de emoties hoog kunnen oplopen.

Het succes van LLDL ligt in het feit dat het programma deelnemers de tijd geeft om echt een connectie op te bouwen.

De langere duur van de dates biedt ruimte voor diepgaande gesprekken en momenten van oprechte verbinding, maar het brengt ook uitdagingen met zich mee.

Niet elke date verloopt vlekkeloos, zoals blijkt uit het voorval van Evelien.

Toch laat dit zien dat ware liefde niet altijd perfect is, maar dat het juist draait om acceptatie, steun en begrip, zelfs in de meest onverwachte situaties.

Lang Leve de Liefde biedt een unieke kans voor singles om op zoek te gaan naar hun ware liefde, zij het met de nodige ups en downs.

Het programma laat zien dat liefde kwetsbaar en echt is, zelfs in een setting die soms wat ongemakkelijk kan zijn.

En wie weet, misschien vinden sommigen uiteindelijk toch hun happily ever after, zelfs na een iets te wilde avond in de hottub.

Algemeen

Songfestival-drama rond Claude: “Veel kritiek”

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Gelekt optreden zorgt voor opschudding rond Claude, maar hij herpakt zich overtuigend op Songfestivalpodium

Het Eurovisie Songfestival, doorgaans een zorgvuldig geregisseerd spektakel, kreeg dinsdagmiddag een flinke klap te verwerken toen het optreden van de Nederlandse inzending Claude voortijdig uitlekte. Waar de wereld pas ’s avonds had mogen kennismaken met zijn performance van C’est La Vie, circuleerde de complete opname al uren eerder op sociale media. Een flinke tegenvaller voor AVROTROS en de organisatie, die juist mikken op een wereldwijd piekmoment tijdens de officiële uitzending.

Miljoenenproductie, vroegtijdig op straat

Entertainmentjournalist Evert Santegoeds windt er in zijn podcast Strikt Privé geen doekjes om. “Miljoenen worden geïnvesteerd in de opbouw en regie van deze show, in de rechten voor wereldwijde uitzending — en dan ligt het ineens al volledig ongefilterd op straat. Dat is gênant, en schadelijk.” Volgens Santegoeds is het een pijnlijke blamage voor zowel AVROTROS als de EBU, de overkoepelende Songfestivalorganisatie.

Het is bovendien niet de eerste keer dat Claude te maken krijgt met een vroegtijdig lek. Eerder dit jaar ging zijn inzending C’est La Vie al voortijdig viral in Oezbekistan. “Hoe kan het dat een land buiten Europa het eerder te horen krijgt dan wij in Nederland?”, vroeg Santegoeds zich toen al hardop af. Voor een artiest die nog aan zijn internationale opmars begint, is dat een valse start die je liever vermijdt.

Kritische noot over muzikale keuze

Naast het ophefmakende uitlekken van het optreden, leeft er ook inhoudelijke kritiek op Claude’s bijdrage aan het Eurovisiepodium. Santegoeds noemt het optreden technisch sterk: vocaal zuiver, visueel aantrekkelijk en goed geregisseerd. Toch zet hij vraagtekens bij de keuze van het nummer zelf. “Was dit écht onze sterkste troef?” Volgens hem had C’est La Vie – het alternatieve nummer van Chef’Special – meer potentie gehad om indruk te maken op zowel publiek als jury. De aanvankelijke buzz rondom Claude is volgens hem iets afgezwakt sinds zijn selectie in het najaar.

Toch erkent hij ook de kwaliteiten van Claude als artiest. “Het is een sympathieke jongen met veel talent, maar het moet allemaal nog net een tik volwassener worden,” analyseert Santegoeds.

AVROTROS blijft rustig onder de ophef

Opmerkelijk genoeg houdt omroep AVROTROS zich opvallend rustig in de communicatie over het uitlekken van het optreden. In een korte reactie aan het AD stellen zij nuchter: “Het is wat het is. Hoe jammer ook dat afspraken geschonden worden. C’est la vie.”

Met andere woorden: ze betreuren het incident, maar zien er ook de betrekkelijkheid van in. In een wereld waarin vrijwel alles met één druk op de knop gedeeld kan worden, is het volgens AVROTROS haast onvermijdelijk dat beelden uitlekken. Ze blijven dan ook vertrouwen op de kracht van de live-uitvoering — dé beslissende factor in de ogen van kijkers.

Claude schittert in live-uitvoering

Waar sommigen dachten dat de gelekte beelden de glans van Claude’s optreden zouden ondermijnen, gebeurde het tegenovergestelde. Tijdens de halve finale in Basel op maandagavond leverde hij een indrukwekkende tweede repetitie af. Zijn optreden in de St. Jakobshalle verliep vlekkeloos. Elke toon was raak, zijn uitstraling overtuigend en het emotionele moment waarbij Claude het publiek een spiegel voorhoudt — letterlijk én figuurlijk — maakte grote indruk.

Zichtbaar geraakt bedankte hij na afloop het publiek met een oprecht “Dank jullie wel!”, wat hem op een daverend applaus kwam te staan. De reacties op sociale media lieten ook een ander beeld zien dan de eerdere kritieken: mensen prezen zijn stemvastheid, podiumpresentatie en vooral zijn menselijke uitstraling.

Stem van de kijker is doorslaggevend

Sinds de wijziging in de stemregels van het Songfestival ligt de volledige macht bij het publiek. In de halve finales bepaalt de kijker wie doorgaat naar de grote finale. Alleen in het geval van technische storingen heeft de internationale jury nog iets in te brengen.

Voor Claude betekent dit dat hij niet alleen een technisch goed optreden moest neerzetten, maar vooral het hart van de kijker moest raken. En dat lijkt hem gelukt. Zijn optreden wordt omschreven als authentiek, toegankelijk en visueel doordacht – drie elementen die bij een breed publiek vaak de doorslag geven.

Van rel naar herstel: Claude groeit in de competitie

De gebeurtenissen van de afgelopen dagen hadden Claude kunnen breken: eerst het uitlekken van zijn volledige optreden, dan de twijfels over zijn songkeuze en vervolgens de grote mediadruk. Maar niets blijkt minder waar. Hij groeit met elk moment op het podium. Zijn uitstraling is kalm, zijn vocale prestaties zijn stabiel en zijn verhaal – dat van een jonge artiest die durft te dromen – raakt duidelijk een snaar.

Het contrast tussen de rommelige aanloop en zijn zelfverzekerde podiumoptreden is groot, en juist dát maakt indruk. Waar anderen zouden bezwijken onder de druk, gebruikt Claude de omstandigheden om sterker voor de dag te komen.

Blik op de finale

Het is nog even afwachten of Claude daadwerkelijk doorgaat naar de grote finale van het Eurovisie Songfestival, maar de tekenen zijn gunstig. Zijn optreden heeft indruk gemaakt, zowel bij het publiek in de zaal als bij de kijkers thuis. En hoewel het begin niet vlekkeloos was, laat Claude zien dat een misstap niet allesbepalend hoeft te zijn.

Wat overblijft is een jong talent dat ondanks tegenslagen zijn plek weet te veroveren op het grootste muziekpodium van Europa. En dat alleen al verdient applaus.

Wat vind jij?

Was het uitlekken van het optreden funest of juist een onverwachte zegen? Heeft Claude zich weten te herpakken? Laat je mening horen op onze Facebookpagina en praat mee over dit bewogen Eurovisie-avontuur!

Lees verder