Algemeen
Ben Affleck voelt zich alleen en probeert Jennifer Lopez terug te krijgen
Het voortdurende debacle rondom het mogelijke uiteenvallen van het huwelijk tussen Ben Affleck en Jennifer Lopez heeft een nieuwe wending genomen, als we de berichten mogen geloven.
Dit bericht op Instagram bekijken
In de afgelopen weken is er veel gezegd over het A-lijst koppel en het geruchten gaan rond over het op handen zijnde uiteenvallen van hun huwelijk, hoewel we op dit moment duidelijk willen maken dat deze geruchten alleen te vinden zijn in het rijk van speculatie en conjectuur.
Dit bericht op Instagram bekijken
Als we mogen geloven wat er gezegd wordt, dan is de harmonie tussen Affleck en Lopez, waarmee ze hun liefde nieuw leven inbliezen, nu echt aan het wankelen. Affleck schijnt de laatste tijd weg te zijn van het gezamenlijke $60 miljoen Beverly Hills huis van het paar, bovendien is hij meer dan eens gezien zonder zijn trouwring.
Dit bericht op Instagram bekijken
Lopez daarentegen heeft de afgelopen weken talloze publieke optredens gemaakt zonder haar man aan haar zijde, en een dappere verslaggever ondervroeg haar zelfs over de staat van haar huwelijk, waarop ze schalks antwoordde: “Jij weet beter dan dat.”
Dit bericht op Instagram bekijken
Zoals gezegd hebben we tot nu toe niet veel concrete updates – je weet wel, het officiële soort dat van een van de betrokken partijen komt – maar Radar Online komt vandaag met een stuk waarin wordt gesuggereerd dat Affleck misschien van gedachten is veranderd over een mogelijke breuk.
Dit bericht op Instagram bekijken
Radar zegt dat de 51-jarige Batman-ster er klaar voor leek te zijn om de dingen af te ronden met J-Lo, maar de tijd die hij zonder haar doorbracht heeft hem misschien herinnerd aan wat hij dreigt te verliezen. Een bron vertelde naar verluidt aan Us Magazine dat Affleck nu begint “meer te investeren”.
Dit bericht op Instagram bekijken
“[Ben heeft] geworsteld met eenzaamheid” sinds hij uit hun huis is verhuisd “en zich gerealiseerd hoeveel hij Jen mist,” beweerde de bron. Een tweede bron voegde eraan toe dat ze terwijl ze gescheiden waren “Ben en Jen voornamelijk contact hebben gehouden om essentiële zaken en updates te bespreken.”
Dit bericht op Instagram bekijken
Nu zijn het paar echter “beiden hun prioriteiten aan het heroverwegen en [aan het bedenken] wat ze echt willen van het huwelijk,” zei de tweede bron. Fans zullen zich herinneren hoe het superster-koppel bijna 20 jaar geleden hun eerste verloving verbrak, uiteindelijk nieuwe partners vond en verder ging met hun leven voordat ze herenigd werden om uiteindelijk in het geheim te trouwen tijdens een bruiloft in Las Vegas in 2022.
Dit bericht op Instagram bekijken
Maar als fans van het paar zichzelf hadden toegestaan te hopen op een sprookjesachtig, gelukkig einde, dan hebben de roddels van de afgelopen weken dergelijke ideeën categorisch verzuurd. Radar Online meldde deze week ook dat Lopez “wanhopig” was voor haar huwelijk met Affleck om te werken, hoewel de iconische zangeres op 26 juni haar This Is Me… Now-tour zal starten.
Dit bericht op Instagram bekijken
Een bron zou hebben gelekt dat Affleck “het niet eens is met de levensstijl van Jennifer” en zich “afgepeigerd” voelt door hun huwelijk in de huidige staat.
Algemeen
Humberto Tan zwaar onder vuur na interview met Martijn Krabbé

RTL ligt onder vuur na het uitgebreide en emotionele interview met Martijn Krabbé in het programma RTL Tonight. De presentator, die ongeneeslijk z!ek is door uitgezaaide longk*nker, sprak dinsdagavond openhartig over zijn angsten, zijn gezin en het naderende afscheid. Het gesprek, dat plaatsvond aan zijn eigen keukentafel en werd geleid door Humberto Tan, maakte veel los bij het publiek. Waar veel kijkers het interview omschreven als indrukwekkend, eerlijk en ontroerend, klinkt er op sociale media ook stevige kritiek op de manier waarop het werd gebracht.

Een gesprek dat niemand onberoerd liet
Vanaf het eerste moment was duidelijk dat het interview geen standaard televisiegesprek zou worden. Geen studiopubliek, geen luchtige onderwerpen, maar een man die zonder omwegen sprak over de realiteit van leven met een ongeneeslijke z!ekte. Krabbé vertelde hoe zijn dagen eruitzien, hoe de nachten soms zwaarder zijn dan de dagen en hoe zijn grootste angst niet zozeer draait om zichzelf, maar om wat hij achterlaat.
Hij sprak met zachte stem, maar duidelijke woorden over zijn vrouw Deborah en hun kinderen. Over de gedachte dat zij straks zonder hem verder moeten, en hoe hij probeert hen zo goed mogelijk “achter te laten”. Juist die eerlijkheid maakte diepe indruk op veel kijkers. Tegelijkertijd riep het ook ongemak op bij een deel van het publiek, dat zich afvroeg of deze kwetsbaarheid wel thuishoort in een televisieformat.

Kritiek: ‘tranentrekkerij’ en ‘effectbejag’
Op sociale media ontstond al snel een fel debat. Met name op X uitten enkele bekende accounts hun ongenoegen. Influencer MiesBee schreef dat ze zich “onpasselijk” voelde bij wat zij omschreef als tranentrekkerij. Ze vroeg zich hardop af of Krabbé zichzelf hier wel een plezier mee deed door zo ver te gaan in zijn openheid.
Ook Marieke Derksen, dochter van een bekende mediapersoonlijkheid, liet zich kritisch uit. Volgens haar ging RTL een grens over door het gesprek zo uitgebreid en emotioneel in beeld te brengen. Zij sprak zelfs van het “uitbuiten van z!eke mensen voor goede kijkcijfers”. Die woorden vonden weerklank bij een groep kijkers die vond dat het interview te lang duurde en te veel nadruk legde op emotie.
Sommigen wezen daarbij niet zozeer naar Krabbé zelf, maar naar de rol van de zender en de interviewer. De interviewstijl van Humberto Tan werd door critici omschreven als te sturend en te gericht op het losmaken van emoties. Er werd gesproken over “effectbejag” en “smakeloze televisie”.

Net zo veel steun en bewondering
Tegenover die kritische geluiden stond echter een minstens zo grote groep kijkers die het interview juist waardeerde. Voor hen was dit geen uitbuiting, maar een zeldzaam eerlijk gesprek dat herkenning en troost bood. Onder de hashtag van het programma verschenen honderden berichten van mensen die aangaven geraakt te zijn.
Kijkers schreven dat ze onverwacht tranen in de ogen kregen, maar dat die tranen niet voortkwamen uit sensatie, maar uit menselijkheid. Velen prezen Krabbé om zijn moed om zo open te spreken over een onderwerp waar nog altijd veel taboe op rust: angst voor het einde, zorgen om nabestaanden en de rauwe werkelijkheid van ongeneeslijke z!ekte.
Een kijker schreef: “Dit is geen televisie om weg te zappen. Dit is televisie die je dwingt om even stil te staan.” Anderen benadrukten dat ze zich gesteund voelden door het gesprek, omdat ze zelf of in hun omgeving met z!ekte te maken hebben gehad.

Angst, maar ook levenslust
In het interview vertelde Krabbé dat zijn angst vooral ’s nachts toeslaat. Overdag probeert hij te leven, te lachen en geen dag te verspillen. Maar als het stil wordt, komen de gedachten. Dan maakt hij zich zorgen over hoe zijn gezin het straks zal redden. Hij vertelde dat hij zijn vrouw altijd wakker mag maken, ook midden in de nacht. Deborah bevestigde dat die gesprekken zwaar zijn, maar dat ze proberen niet in somberheid te blijven hangen.
Wat veel kijkers raakte, was de balans die het stel liet zien tussen verdriet en levenslust. Ze spraken niet alleen over afscheid, maar ook over het leven dat er nu nog is. Over kleine momenten, humor en het belang van niet vooruitlopen op wat nog komt. Die nuance maakte dat het gesprek voor velen meer was dan alleen een confronterend portret van z!ekte.
Terugblik op zijn carrière
Een ander onderdeel van het interview was de terugblik op Krabbés lange carrière. Fragmenten uit eerdere programma’s kwamen voorbij, waaronder een aflevering waarin hij een ongeneeslijk z!eke vrouw hielp om haar kinderen financieel veilig achter te laten. Dat fragment raakte hem zichtbaar, omdat hij zichzelf daarin herkende.
Hij vertelde dat hij destijds al voelde hoe belangrijk het is om praktische zaken te regelen, juist uit liefde. Dat inzicht heeft hij meegenomen in zijn eigen bevestiging. Niet vanuit angst, maar vanuit zorg en verantwoordelijkheid.
De staande ovatie die bleef hangen
Een van de meest besproken momenten was het terugzien van de staande ovatie die Krabbé kreeg tijdens het Televizierring-gala. Het applaus duurde minutenlang en maakte diepe indruk. Krabbé gaf toe dat hij zich daar ongemakkelijk bij voelde. Hij wilde niet als individu op een voetstuk worden geplaatst.
Voor hem stond die ovatie symbool voor iets groters: voor iedereen die met k*nker te maken krijgt, voor patiënten en hun naasten. Hij benadrukte dat de enorme golf aan liefde en steun die hij nu ontvangt, onlosmakelijk verbonden is met zijn z!ekte. Die gedachte stemt hem dankbaar, maar ook weemoedig.
Waar ligt de grens?
Het interview roept een bredere vraag op die verder gaat dan dit ene gesprek: waar ligt de grens tussen openheid en exploitatie? Mag televisie ruimte bieden aan zulke kwetsbare verhalen, of moet er juist terughoudendheid zijn?
Voorstanders zeggen dat juist deze openheid het onderwerp bespreekbaar maakt en mensen verbindt. Tegenstanders vrezen dat emotie te gemakkelijk wordt ingezet als middel om kijkers te trekken. Het antwoord is niet eenduidig en lijkt sterk afhankelijk van hoe de kijker het gesprek beleeft.
Een gesprek dat blijft nazinderen
Wat vaststaat, is dat het interview met Martijn Krabbé niemand onberoerd liet. Het bracht tranen, boosheid, bewondering en discussie. Voor de één was het te veel, voor de ander precies wat nodig was. Krabbé zelf leek vooral één ding te willen: eerlijk zijn, zonder opsmuk.
Misschien is dat ook de reden dat het gesprek zo’n impact had. Niet omdat het perfect was, maar omdat het menselijk was. En juist dat maakt het debat eromheen zo fel en zo begrijpelijk tegelijk.