-

Algemeen

Vrouw zegt dat ze te knap is om te werken – niet iedereen is blij met deze uitspraak

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Een influencer zette de online gemeenschap in vuur en vlam toen ze een TikTok-bericht deelde waarin ze zei dat ze gewoon “te mooi” is voor de dagelijkse sleur van werk.

Netizens waren furieus over de suggestie dat werk is voorbehouden aan een bevolking van onaantrekkelijke mensen en noemden haar “oppervlakkig” en “verwend”.

Lucy Welcher, een social media influencer met bijna 20 miljoen likes, heeft onlangs een clip uitgezonden die een virale storm veroorzaakte. De jonge blondine, die toegeeft dat ze “het ergste type persoon is… die niet kan omgaan met het krijgen van haar zin”, is vaak te zien in video’s waarin ze in haar auto zit, nippend aan een ijzige koffie of opschept over een buit van een van haar favoriete winkels.

Op 8 november 2022 deelde de nu 20-jarige een TikTok-bericht waarin ze schreef: “Niet mijn ding [lachende emoji] #werken #oplichterij.” “Ik wil niet voor de rest van mijn leven werken. Ziet het eruit alsof ik elke f**king dag om 6 uur ’s ochtends wil opstaan voor de komende 60 jaar? Nee! Ik ben daar te mooi voor!” zei ze in de negen seconden durende clip.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door LUCY WELCHER (@lucywelcher)

Kijkers waren snel met hun commentaar, waarbij velen de content creator veroordeelden omdat ze “lui” en “verwend” was. “Man, ik wou dat ik jouw zelfvertrouwen had, hetzelfde zelfvertrouwen om te denken dat ik er beter uitzie dan ik eigenlijk ben. God, jullie mensen zijn zo oppervlakkig en verliefd op jezelf,” schrijft een TikTokker.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door LUCY WELCHER (@lucywelcher)

“Iemand is verwend,” blast een ander. “Ik hoop dat je bescheiden wordt, meisje, dat heb je nodig. Uiterlijk heeft niets te maken met werken en het is triest dat je die mentaliteit hebt.” Een derde cybernaut snauwde, “Hoe zit het met proberen een volwassene te zijn in plaats van een bevoorrechte prinses die verwacht dat het leven je wordt aangereikt?”

@lucywelcher I appreciate you guys for being so nice to me tho💗 ##greenscreen##ratingthings##starbucks ♬ Monkeys Spinning Monkeys – Kevin MacLeod & Kevin The Monkey

‘Remake’ Dagen later, op 14 november, deelde Welcher – die de aandacht vermakelijk vond – een nieuwe clip, waarin ze weer te zien was terwijl ze aan haar ijzige koffie nipte. Onderschrift, “Remake van de meest gehate video die ik ooit heb gemaakt,” herhaalt Welcher het script van haar verwijderde “Ik ben te mooi” video.

@lucywelcher Remake of the most hated video I’ve ever made😍💗 #SephoraGiveOrKeep #relatable #working #joke ♬ original sound – LUCY

Deze keer kwam de meerderheid van de online gebruikers achter haar, begrijpend dat haar eerdere boodschap bedoeld was als humor. “Wat denk je van dit bericht van de influencer? Deel alstublieft uw gedachten met ons en deel vervolgens dit bericht zodat we kunnen horen wat anderen te zeggen hebben!”

Algemeen

Bezoekers zijn woest: Dit betaal je nu in de Efteling voor een frietje en frisdrank

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Efteling-bezoekers schrikken van stijgende prijzen: “Een dag vol magie, maar ook vol rekenen”

Een dagje Efteling staat voor velen gelijk aan verwondering. Het is de plek waar kinderen sprookjes tot leven zien komen en volwassenen hun zorgen even vergeten. Toch merken steeds meer gezinnen dat dit dagje uit flink in de papieren begint te lopen.

De entreeprijzen zijn de laatste jaren gestegen, maar vooral de horecaprijzen in het park zorgen voor gespreksstof. Van een simpel flesje fris tot een glas wijn — de kosten lopen snel op. Wat ooit een zorgeloze uitstap was, vraagt tegenwoordig om wat meer planning en afweging.


Dorst lessen wordt prijzig

Wie tegenwoordig dorst krijgt in de Efteling, merkt al snel dat een drankje halen een kostbare aangelegenheid is geworden. Een flesje frisdrank zoals cola, sinas of cassis kost in 2025 €4,10.

Ter vergelijking: in 2024 betaalde een bezoeker nog €3,70 voor hetzelfde flesje. Ook populaire varianten als Lipton Ice Tea of de Spa-lijn zijn meegestegen.

Voor gezinnen met kinderen tikt het bedrag extra snel aan. Ook kinderdrankjes zoals Fristi en Chocomel zijn duurder geworden, waardoor een eenvoudig rondje drankjes voor vier personen al snel boven de vijftien euro uitkomt.

“We nemen tegenwoordig zelf pakjes drinken mee,” vertelt een moeder uit Rotterdam. “De kinderen vinden het niet erg, maar het scheelt ons echt een hoop geld over de dag.”

Lees verder