-

Algemeen

Zien: Straalbezopen Tino Martin betrapt op hotelkamer met lading vrouwen en frikandellen!

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Tino Martin, een naam die synoniem staat voor Nederlandse hits zoals ‘Doe wat je wil’, ‘Jij liet me vallen’, ‘Later als ik groter ben’ en ‘Zij weet het’, is uitgegroeid tot een ware rasartiest.

Zijn populariteit heeft hem zelfs in staat gesteld om de Ziggo Dome in zijn eentje uit te verkopen.

Zijn talent is zo groot dat andere Nederlandse artiesten staan te popelen om met hem samen te werken, omdat alles wat Tino aanraakt lijkt te veranderen in goud.

Maar achter de schijnwerpers schuilt een ietwat duistere kant, zoals velen allicht weten. En deze duistere zijde heeft alles te maken met drank.

In zijn eigen documentaire heeft zijn vriendin Kimberley al laten doorschemeren: “Ik zeg altijd, ik heb twee mannen.

Ik heb Tino en ik heb Tino Martin. […] De drank is letterlijk overal en is een valkuil.”

Tino zelf heeft hier ook over gesproken: “Deze ezel heeft zich wel een stuk of twaalf keer gestoten, en dat mag gewoon eigenlijk niet gebeuren.”

Sinds de release van de documentaire heeft Tino genoeg dronken momenten vastgelegd die genoeg zijn om een hele film mee te vullen.

Juicechannel meldt zijn recentste ‘blunder’, waar zijn vriendin behoorlijk van schrikt: “Wij moesten werken in een Hotel met Even Center op een Hollandse Avond.

Daar kwam hij al straalbezopen aan. Hij had een hotelkamer gekregen. Die stond volledig vol met drank. Even later moesten wij frikandellen bezorgen bij hem op de kamer.

[…] Ja, wat je nu mee gaat maken is absurd. Alleen Tino met een tal van allerlei dames op de kamer en heel veel drank. Nou, mijn ogen konden het niet geloven.

Maar ik stond er versteld van, en dan ook nog eens die houding van hem.

Er kon geen dankjewel vanaf. Het feest was in het ECC te Leiden, dat vastzit aan een hotel.” Frikandellen… En dat nadat Hans Klok heeft gezegd dat Tino moet afvallen…

Deze gebeurtenis werpt wederom een schaduw over Tino’s reputatie.

Ondanks zijn immense muzikale talent lijkt zijn strijd met alcoholgebruik enigszins onverminderd door te gaan.

Zijn vrienden en dierbaren maken zich zorgen om zijn welzijn en de consequenties van zijn gedrag voor zijn carrière.

Het is duidelijk dat Tino Martin, ondanks zijn successen, te kampen heeft met persoonlijke demonen die zijn reputatie en relaties kunnen schaden.

Hopelijk zal hij de steun en hulp vinden die hij nodig heeft om deze uitdagingen te overwinnen en zijn leven weer op de rails te krijgen.

Algemeen

Martijn Krabbé deelt verdrietig nieuws: ”Naast haar wil ik begraven worden”

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Martijn Krabbé heeft dinsdagavond bij RTL Tonight een van de meest openhartige interviews uit zijn carrière gegeven. Niet als presentator, maar als mens. Samen met zijn vrouw Deborah zat hij aan de keukentafel en sprak hij over zijn z!ekte, zijn angsten en de manier waarop hij probeert om het leven, ondanks alles, zo vol mogelijk te blijven leven. De 57-jarige televisiepersoonlijkheid kampt met een ongeneeslijke vorm van longk*nker met uitzaaiingen, een realiteit die zijn blik op alles voorgoed heeft veranderd.

Geen angst voor het einde, wel voor wat achterblijft

Wat direct opvalt in het gesprek, is de kalme manier waarop Martijn spreekt over iets wat voor veel mensen onuitspreekbaar is. Hij benadrukt dat zijn grootste angst niet ligt bij wat hem zelf te wachten staat, maar bij de mensen die hij straks moet achterlaten. Zijn vrouw Deborah en hun kinderen staan daarbij centraal.

“Mijn angst gaat eigenlijk altijd over hen,” vertelt hij. Vooral ’s nachts komen die gedachten hard binnen. “In de nacht ben je alleen. Dan is er geen afleiding, geen drukte, geen gesprekken. Dan kunnen zorgen zich opstapelen en kan ik echt wakker liggen.” Toch weigert Martijn om zich door die angst te laten verlammen. “Je wordt weer wakker, je staat op en je maakt er iets van. Elke dag telt.”

Leven met scherpte en dankbaarheid

Sinds duidelijk is dat genezing niet meer mogelijk is, leeft Martijn met een andere intensiteit. Hij noemt het confronterend, maar ook verhelderend. Waar het leven vroeger soms aan hem voorbij leek te razen, staat hij nu bewuster stil bij kleine momenten. “Je bent altijd bezig, altijd onderweg. En dan ineens word je gedwongen om te kijken. En dan zie je pas hoe mooi alles eigenlijk is.”

Die scherpte zit niet alleen in grote inzichten, maar juist in alledaagse dingen: samen ontbijten, een gesprek voeren zonder haast, lachen om kleine absurditeiten. Martijn spreekt over het belang van geen enkele dag als vanzelfsprekend te beschouwen. “Geen dag zomaar verspillen,” zegt hij resoluut. “Elke dag is er één.”

De wens om zijn gezin ‘goed’ achter te laten

Een terugkerend thema in het gesprek is Martijns diepe wens om zijn gezin zo goed mogelijk achter te laten. Hij weet dat hij hen niet kan behoeden voor verdriet, maar wil wel alles doen om hen zo sterk mogelijk te maken voor wat komt. “Ik zou ze het liefst gelukkig achterlaten,” zegt hij eerlijk. “Maar dat is misschien te veel gevraagd. Wat ik wel kan doen, is er nu zijn. Praten. Dingen zeggen die anders misschien nooit gezegd zouden worden.”

Die openheid typeert het gesprek aan tafel. Er is ruimte voor emotie, maar ook voor realisme. Martijn en Deborah vermijden grote woorden, maar laten zien hoe belangrijk eerlijkheid is, juist in moeilijke tijden.

Deborah als houvast in de nacht

Deborah speelt een cruciale rol in hoe Martijn met zijn z!ekte omgaat. Hij noemt haar zonder aarzeling zijn houvast. “Ik mag haar altijd wakker maken,” vertelt hij. “Ook midden in de nacht. Al is het elke nacht.” Deborah knikt en glimlacht. “Als dat geen echte liefde is,” zegt Martijn zacht.

Deborah bevestigt dat die gesprekken soms zwaar zijn, maar benadrukt dat ze proberen er niet in te blijven hangen. “We willen het leven zo normaal mogelijk blijven leven,” zegt ze. Dat betekent ook: blijven lachen, blijven plannen maken, blijven kijken naar wat wél kan.

Praten over het ondenkbare

Een van de meest aangrijpende momenten in het interview is wanneer Martijn vertelt dat hij samen met zijn familie zijn laatste rustplaats heeft uitgezocht. Dat klinkt zwaar, maar ook hier weet hij het verhaal te laden met menselijkheid en zelfs humor. Samen met zijn vader, Jeroen Krabbé, bezocht hij de plek waar hij uiteindelijk begraven zal worden.

“Het is misschien gek om te zeggen,” vertelt Martijn, “maar ik heb nog nooit zo gelachen.” Zijn vader maakte zelfs grapjes tijdens het regelen. “Hij vroeg of hij nog een annuleringsverzekering kon afsluiten.” Het moment was intens, maar ook verbindend. De plek ligt vast: naast zijn oma.

Humor als familietrek

Volgens Martijn zegt dat veel over zijn familie. “Mijn vader stond letterlijk met één been in mijn toekomstige graf en met het andere in het graf van zijn moeder,” vertelt hij. “En als je dan nog kunt lachen, dan kom je uit een heel bijzonder gezin.” Die combinatie van ernst en luchtigheid zit diep verankerd in wie ze zijn.

Het bezoek aan de begraafplaats werd zo geen moment van louter verdriet, maar ook van verbondenheid. “Ik dacht alleen maar: wat heb ik toch geweldige ouders,” zegt Martijn dankbaar.

Openheid als nalatenschap

Wat Martijn vooral wil nalaten, is geen groots statement, maar eerlijkheid. Hij praat openlijk met zijn kinderen, niet om hen bang te maken, maar om hen mee te nemen in wat er gebeurt. “Ik wil dat ze weten wat er speelt. Dat ze niet achteraf denken: had ik dit maar gevraagd, had ik dat maar gezegd.”

Die openheid geldt ook voor het publiek. Door zijn verhaal te delen, hoopt Martijn iets los te maken bij anderen. Niet medelijden, maar bewustwording. “Sta vaker stil,” lijkt hij te zeggen. “Niet pas als het moet.”

Geen slachtofferrol, wel kwetsbaarheid

Opvallend is dat Martijn zich nergens als slachtoffer neerzet. Hij ontkent de zwaarte niet, maar weigert zich erin te verliezen. Zijn toon is rustig, soms zelfs licht. Dat maakt het gesprek des te indringender. Het is geen televisie voor effect, maar een inkijk in hoe iemand probeert om waardig en bewust om te gaan met iets wat niemand ooit wil meemaken.

Dankbaarheid als rode draad

Aan het einde van het gesprek overheerst geen wanhoop, maar dankbaarheid. Voor zijn gezin. Voor zijn ouders. Voor de liefde die hij voelt en ontvangt. “We hebben er echt iets van gemaakt,” zegt hij over het bezoek aan zijn laatste rustplaats. Die zin lijkt symbool te staan voor hoe hij nu leeft: niet wegkijken, maar er iets van maken.

Martijn Krabbé laat met dit gesprek zien dat kwetsbaarheid geen zwakte is, maar kracht. Dat praten over angst niet betekent dat je opgeeft, maar dat je durft te leven met alles wat erbij hoort. En misschien is dat wel zijn grootste nalatenschap: laten zien dat zelfs in de moeilijkste fase van het leven ruimte blijft voor liefde, humor en betekenis.

Lees verder