Algemeen
Deze superslimme kentekenplaat zorgt voor verrassingen
Het internet is een ware bron van verrassingen en creativiteit, en onlangs heeft een ogenschijnlijk gewone kentekenplaat op de parkeerplaats van een winkelcentrum in Perth de aandacht getrokken en een virale sensatie veroorzaakt.

Wat aanvankelijk leek op een doorsnee auto met een standaard kentekenplaat, bleek bij nadere inspectie een bron van verbazing te zijn voor duizenden gebruikers op sociale media.
De afbeelding van een Kia Sportage met het nummer “370HSSV” leidde tot gesprekken, maar het was niet het nummer zelf dat de aandacht trok.
Op het eerste gezicht leek de combinatie van letters en cijfers, “370HSSV”, niets bijzonders te zijn.
Echter, toen de kentekenplaat ondersteboven werd bekeken,
verscheen plotseling het woord ‘ahe’.

Deze slimme truc wekte niet alleen bewondering op, maar zorgde ook voor een golf van hilariteit onder degenen die de afbeelding zagen.
Het feit dat het woord niet direct opviel, maar pas bij nader onderzoek, voegde een extra laag van genialiteit toe aan de truc.
De poging om detectie door transportfunctionarissen in
West-Australië te vermijden, voegt een extra dimensie van intriges
toe aan het verhaal.

Ondanks de strikte controle op aanstootgevende inhoud op kentekenplaten, wist dit specifieke bord onopgemerkt te blijven.
Interessant genoeg werden vorig jaar bijna 1000 aanvragen voor gepersonaliseerde borden afgewezen vanwege aanstootgevende inhoud.
Voorbeelden van afgekeurde platen zoals “SAUC3D” en “RAMP4GE” illustreren het belang van nauwgezette controle op dergelijke verzoeken.
Het virale karakter van deze ontdekking benadrukt de kracht van
sociale media om alledaagse momenten om te zetten in mondiale
fenomenen.

Wat begon als een ogenschijnlijk gewone kentekenplaat heeft duizenden mensen geboeid en heeft een golf van creativiteit en humor teweeggebracht op onverwachte wijze.
Het incident onderstreept de onvoorspelbaarheid van de online cultuur in het digitale tijdperk en benadrukt de mogelijkheid van zelfs de kleinste gebeurtenissen om wereldwijde aandacht te trekken.
Of het nu opzettelijk was of niet, de bestuurder achter het
beruchte kenteken heeft een onuitwisbare stempel gedrukt op het
internetlandschap.

Deze ogenschijnlijk alledaagse gebeurtenis zal waarschijnlijk lang in het geheugen blijven van degenen die het hebben gezien, en herinnert ons eraan dat in de wereld van het internet zelfs de meest alledaagse momenten kunnen uitgroeien tot fenomenen die de wereld over gaan.
Algemeen
Bezoekers zijn woest: Dit betaal je nu in de Efteling voor een frietje en frisdrank
Efteling-bezoekers schrikken van stijgende prijzen: “Een dag vol magie, maar ook vol rekenen”
Een dagje Efteling staat voor velen gelijk aan verwondering. Het is de plek waar kinderen sprookjes tot leven zien komen en volwassenen hun zorgen even vergeten. Toch merken steeds meer gezinnen dat dit dagje uit flink in de papieren begint te lopen.

De entreeprijzen zijn de laatste jaren gestegen, maar vooral de horecaprijzen in het park zorgen voor gespreksstof. Van een simpel flesje fris tot een glas wijn — de kosten lopen snel op. Wat ooit een zorgeloze uitstap was, vraagt tegenwoordig om wat meer planning en afweging.
Dorst lessen wordt prijzig
Wie tegenwoordig dorst krijgt in de Efteling, merkt al snel dat een drankje halen een kostbare aangelegenheid is geworden. Een flesje frisdrank zoals cola, sinas of cassis kost in 2025 €4,10.
Ter vergelijking: in 2024 betaalde een bezoeker nog €3,70 voor hetzelfde flesje. Ook populaire varianten als Lipton Ice Tea of de Spa-lijn zijn meegestegen.
Voor gezinnen met kinderen tikt het bedrag extra snel aan. Ook kinderdrankjes zoals Fristi en Chocomel zijn duurder geworden, waardoor een eenvoudig rondje drankjes voor vier personen al snel boven de vijftien euro uitkomt.
“We nemen tegenwoordig zelf pakjes drinken mee,” vertelt een moeder uit Rotterdam. “De kinderen vinden het niet erg, maar het scheelt ons echt een hoop geld over de dag.”
