-

Algemeen

Meghan Markle vreest voor veiligheid kinderen kort voor bezoek aan VK

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Meghan Markle en haar man, Prins Harry, leiden een buitengewoon leven in Californië, vooral in vergelijking met het leven dat ze hadden toen ze werkten als leden van de koninklijke familie. Het paar heeft multi-miljoen dollar deals gesloten, maar niet allemaal waren ze even succesvol.

Ondertussen gaat de vete tussen hen en de koninklijke familie door. Het feit dat Koning Charles en Kate Middleton kankerdiagnoses kregen, opende ironisch genoeg enigszins de mogelijkheid tot verzoening met ‘The Firm’, en een goede eerste stap zou zeker zijn om hen te bezoeken.

Prins Harry bezocht zijn vader voor een kort overleg nadat de kankerdiagnose van de monarch openbaar was gemaakt. Meghan reisde niet met hem mee, en het is al lang geleden dat ze voor het laatst voet zette op Britse bodem. Er wordt gemeld dat dit volgende maand zou kunnen gebeuren. Echter, een bron beweert dat ze de reis zou kunnen annuleren – vanwege zorgen om de veiligheid van haar kinderen.

Harry en Meghan staan al jaren in de schijnwerpers. Niet alleen omdat ze de koninklijke familie verlieten – en in verschillende gerenommeerde interviews verschenen – maar ook vanwege hun voortdurende ruzie met het establishment dat ze achter zich hebben gelaten.

Velen beschouwen het nu beruchte interview met Oprah Winfrey als het begin van hun “oorlog” tegen de monarchie. Tijdens dit gesprek deden ze schokkende beweringen over wat ze moesten doorstaan tijdens hun tijd in het Verenigd Koninkrijk. Geld bleef echter binnenstromen toen ze aan hun nieuwe leven begonnen.

In september 2020 sloten ze een vijfjarige $100 miljoen productiedeal met Netflix. Dan is er de vierboekendeal met hun uitgever – naar verluidt inclusief een voorschot van $20 miljoen en wereldwijde royalty’s voor Harry’s boek ‘Spare’ – die meer dan $120 miljoen waard zou kunnen zijn. Bovendien verdienden Meghan en Harry nog eens $20 miljoen met hun Spotify-deal. Volgens een branche-expert zou de overeenkomst zelf $35 miljoen waard kunnen zijn.

Hun Netflix-serie was een enorm succes en Harry’s boek, ‘Spare’, verkocht miljoenen exemplaren in slechts een paar dagen. Meghan lanceerde zelfs haar eigen Spotify-podcast, die in het begin veelbelovend leek.

Echter, in juni vorig jaar leden ze een enorme tegenslag, zowel op carrière- als economisch gebied. Archewell Audio, de mediagroep van Harry en Meghan, en streamingreus Spotify kondigden aan dat ze in onderling overleg hun meerjarige miljoenendeal zouden beëindigen.

De $20 miljoen deal resulteerde slechts in één serie – Meghan’s podcast ‘Archetypes’ – volgend op hun overeenkomst uit 2020. De podcast van Meghan stond wekenlang bovenaan de hitlijsten met haar gesprekken met verschillende invloedrijke vrouwen. Gasten waren onder meer sterren zoals Mindy Kaling, Mariah Carey, Trevor Noah, Serena Williams en Paris Hilton. Ondanks het succes besloten de twee partijen niet verder te gaan.

Harry & Meghan werden “oplichters” genoemd vanwege het Spotify-fiasco. De officiële verklaring luidde: “Spotify en Archewell Audio zijn in onderling overleg uit elkaar gegaan en zijn trots op de serie die we samen hebben gemaakt.” Volgens een anonieme bron van Variety verwachtte Spotify destijds naar verluidt meer inhoud van Archewell Studios dan ze leverden.

Volgens de Wall Street Journal verklaarde een bron dicht bij Spotify dat Harry en Meghan de productiviteitsnorm niet haalden die nodig was om al het afgesproken geld vanaf het begin te ontvangen.

In totaal bracht Meghan slechts 12 afleveringen van haar podcast uit. Bill Simmons, het hoofd van podcastinnovatie en monetisering van het bedrijf, was niet tevreden met de bijdrage van prins Harry en Meghan Markle onder hun contract. Simmons richtte het Ringer-podcastnetwerk op – en verkocht het aan Spotify voor ongeveer $200 miljoen in 2020. Volgens The Guardian kreeg hij een leidende rol bij het streamingbedrijf in de deal.

Richard Fitzwilliams verklaarde dat het einde van hun Spotify-deal een “schokkende mislukking” was. “Het idee was dat er meerdere series zouden worden geproduceerd. Aangezien er slechts één was, staat het buiten kijf dat het contract als een mislukking kan worden beschouwd. Het is duidelijk dat deze relatie niet zo wederzijds voordelig is geweest,” zei hij.

“Het verliezen van Spotify is een enorme klap. Hoe moeilijk dit zal zijn, moeten we afwachten,” voegde Fitzwilliams eraan toe. “Het instorten van de Spotify-deal brengt de drie deals die ze hebben – Netflix en Random House – onder de loep. Ze hebben opmerkelijk weinig gedaan voor Netflix.”

Terwijl Harry en Meghan herhaaldelijk klaagden over de behandeling die ze moesten ondergaan in het VK, is hun droom om privé te worden en een rustiger leven te leiden een centraal onderwerp geweest, vaak besproken sinds hun verhuizing naar de VS.

Anderen betoogden dat de Sussexes actief proberen relevant te blijven, interviews te geven, een boek uit te brengen, betrokken te zijn bij hun eigen Netflix-show en podcasts te maken. Het is inderdaad niet helemaal de stap terug van de schijnwerpers die mensen zich hadden voorgesteld.

Het feit dat Harry en Meghan nog meer tijd in de schijnwerpers leken te willen, ging niet onopgemerkt voorbij, en het paar werd zelfs op een gegeven moment bespot in een van de meest succesvolle komedieshows in de geschiedenis.

Meer dan een jaar geleden werden ze belachelijk gemaakt op South Park. In de aflevering wordt een scène getoond van de begrafenis van koningin Elizabeth II waarin twee personages, gebaseerd op Harry en Meghan, langs een kaars lopen die identiek lijkt op die van vorige herfst, vermoedelijk Meghan blokkeert van de camera’s. Er werd beweerd dat de royals het opzettelijk deden, en de scène in South Park was duidelijk een knipoog naar de hertogin.

Ook in de aflevering promoot Harry een nieuw boek met de titel WAAAAGH – een duidelijke knipoog naar zijn memoires, Spare. De personages van Harry en Meghan in de South Park-aflevering ontmoeten wat een “brand manager” zou kunnen worden genoemd, die Meghan labelt als een “meisje van het studentenhuis, actrice, influencer en slachtoffer.” Tegelijkertijd wordt Harry bestempeld als een “koninklijke prins, miljonair, wereldreiziger en slachtoffer.”

Toen Harry en Meghan hun nieuwe leven begonnen in Noord-Amerika, duurde het niet lang voordat ze gingen zitten met de iconische tv-presentator Oprah Winfrey. Het resulterende interview haalde wereldwijd de krantenkoppen en schokte de monarchie tot in de kern.

Natuurlijk maakte South Park zijn eigen versie van een gesprek tussen Harry en Meghan, waarbij de twee geanimeerde personages Good Morning Canada bezochten in de show.

Bij binnenkomst in de studio houdt Meghan een bord omhoog met de tekst “Kijk niet naar ons,” terwijl Harry zegt: “We willen geen privacy.” De presentator van het ochtendprogramma vraagt ​​vervolgens aan Harry of hij “een hekel heeft aan journalisten.” De prins antwoordde: “Dat klopt, we willen gewoon normale mensen zijn – al die aandacht is zo moeilijk.”

Het is duidelijk onzin.

De andere personages in de hitshow waardeerden hun komst echter niet. Een van de hoofdpersonages, Kyle, beschuldigde het personage van Meghan ervan hem “te commanderen.”

“Ik ben het zat om over hen te horen! Ik kan niet van hen wegkomen!” zegt Kyle. Kyle verklaart ook: “Ze hebben deze enorme jet voor mijn huis geparkeerd en ze willen maar dat ik hun boek koop.”

Volgens een bron in The Spectator was Meghan niet blij met de vertolking. Een ingewijde zei dat ze “geïrriteerd was door South Park maar weigerde het te kijken.” Bovendien zou de hertogin “dagenlang van streek” zijn geweest en “teleurgesteld.”

Op dat moment zei koninklijk expert Neil Sean dat de Sussexes mogelijk zelf een rechtszaak zouden aanspannen tegen de volwassen comedyserie. Echter, tot op de dag van vandaag is dat nog niet gebeurd.

Ondertussen verklaarde een woordvoerder namens Harry en Meghan dat de berichten dat ze boos zijn over hoe ze werden afgebeeld, onwaar zijn. “Het is allemaal flauwekul. Volledig ongegronde, saaie berichten,” vertelde de woordvoerder aan The Guardian.

Harry en Meghan zijn sinds ze de koninklijke familie hebben verlaten niet vaak meer op Britse bodem geweest. Het paar woonde samen de begrafenis van koningin Elizabeth bij, maar toen koning Charles zijn kankerdiagnose ontving en Harry naar het VK reisde om met zijn vader te praten, bleef de hertogin in de VS.

De vete tussen de Sussexes en The Firm duurt al jaren voort, en niets wijst erop dat ze ooit zullen verzoenen. Ondertussen zochten Harry en Meghan contact met Kate Middleton na haar operatie en toen ze aankondigde dat ze was gediagnosticeerd met kanker – iets wat Harry en Meghan naar verluidt via het nieuws en niet rechtstreeks van hun familieleden hebben gehoord.

Meghan sloeg de uitnodiging van Prins William & Kate om naar het VK te komen af – ze vreest voor de veiligheid van haar kinderen. Ondanks de ijzige relatie suggereert een koninklijk expert dat Prins William en Kate Middleton klaar staan om het nog een keer te proberen om de strijdbijl te begraven.

 

In een gesprek met de Mirror verklaarde expert en koninklijk auteur Tom Quinn dat de Prins en Prinses van Wales open stonden voor het idee om Harry en Meghan, evenals hun kinderen, uit te nodigen om Engeland te bezoeken.

Echter, Meghan leek niet al te enthousiast over het idee – en sloeg het aanbod af. “Er is geen manier waarop Meghan de kinderen naar het VK zou brengen,” vertelde Quinn in april aan de Mirror. “William en Kate hebben voorgesteld dat Meghan en Harry de kinderen meebrengen en dat de twee stellen en hun families proberen het goed te maken, maar het voorstel leidt tot nu toe nergens.”

Algemeen

Hiermee heeft Robbie de video wedstrijd op school vast dik gewonnen!

Avatar foto

Gepubliceerd

op

De hartverwarmende kerstvideo van Robbie: hoe een simpel fragment uitgroeide tot een online kerstverhaal

Sommige video’s hebben niet veel nodig om viral te gaan. Geen grootse productie, geen ingewikkeld script, geen filters of visuele effecten. Soms is het juist de eenvoud die mensen raakt — een spontaan moment, een oprechte lach, een vrolijke noot die precies op het juiste moment komt. Precies dat is wat er gebeurde met de inmiddels immens populaire video waarin Robbie en zijn moeder de hoofdrol spelen. Het fragment verspreidt zich razendsnel via sociale media en wordt overal gedeeld met één opvallend verhaal: op Robbie’s school zou een speciale kerstvideocompetitie zijn georganiseerd, en zijn inzending zou met overtuiging de grote winnaar zijn geworden.

Maar klopt dat eigenlijk wel?

Het sprookje dat zich razendsnel verspreidde

Volgens het hardnekkige gerucht moesten leerlingen op Robbie’s school een unieke kerstboodschap opnemen. Dat mocht een sketch zijn, een vrolijk optreden, een dansje of een creatieve felicitatie voor klasgenoten, leraren of familie. De leukste inzending zou dan uitgeroepen worden tot dé kerstvideo van het jaar.

Het plaatje dat op sociale media wordt geschetst, lijkt rechtstreeks uit een warme kerstfilm te komen: een school in vol feestdecor, kinderen die enthousiast brainstormen over ideeën, ouders die helpen met knutselen en filmen, en in het midden van dat alles een jongen die onverwachts de harten van iedereen steelt. Het verhaal klinkt zo charmant dat het bijna vanzelf geloofwaardig wordt. Met elke nieuwe gedeelde post wordt de competitie nét iets mooier, nét iets magischer, alsof het internet collectief besluit dat deze scène simpelweg waar zou móeten zijn.

Toch blijft er één grote vraag hangen: heeft die wedstrijd echt bestaan?

Waarom mensen massaal in het verhaal geloven

Wie de video bekijkt, begrijpt meteen waarom dit verhaal zo gemakkelijk wortel schoot. Robbie straalt een aanstekelijke vrolijkheid uit, alsof hij zonder moeite de sfeer in iedere kamer kan laten omslaan in iets lichter, iets warmer. Het optreden — of het nu vooral zijn idee is, of dat van zijn moeder — voelt spontaan, echt en ontwapenend. En precies dát soort energie is tegenwoordig goud waard op sociale media.

Mensen zijn steeds vaker op zoek naar inhoud die oprecht voelt. In een tijd van zorgvuldig geënsceneerde content, filters, marketingstrategieën en uitgekiende online persoonlijkheden, werkt een video die níét gemaakt voelt een beetje als een frisse wind. Het is puur, vrolijk, verrassend eenvoudig — en daardoor ongelooflijk deelbaar.

Zodra een video dat potentieel heeft, voegen mensen er zelf bijna automatisch een verhaal aan toe. Soms een emotionele achtergrond, soms een grappige anekdote, soms een hele context zoals deze kerstcompetitie op school. Dat geeft zo’n fragment meer betekenis. Niet omdat het nodig is, maar omdat mensen genieten van kleine verhaaltjes die het geheel nog wat mooier maken.

Hoe een internetmythe ontstaat

Dat het gerucht waarschijnlijk niet helemaal klopt, doet weinig af aan de populariteit van het filmpje. Alles wijst er namelijk op dat de kerstvideocompetitie vooral een creatief verzinsel is — een verhaal dat ontstond doordat iemand het fragment wilde “inbedden” in een nog leukere context.

Het is een bekend fenomeen:

  • Een video gaat rond.

  • Mensen raken enthousiast.

  • Iemand bedenkt er een verhaallijn bij.

  • Anderen nemen dat over zonder te checken.

  • Binnen enkele dagen wordt het als feit gezien.

Het internet is dol op dit soort spontane legendes. En eerlijk: wie kan hen ongelijk geven? In de drukte van alledag is een vleugje magie best welkom. Een simpel filmpje krijgt plots een sprookjesachtig randje, en dat maakt het alleen maar leuker om te bekijken én te delen.

Waarom deze video precies nú viral gaat

Dat Robbie’s video juist rond de feestdagen viral gaat, is geen toeval. December is de maand waarin mensen massaal op zoek zijn naar gezelligheid, herkenning en kleine hartverwarmende momenten. Online draait het dan minder om shock, drama of opsmuk, en veel meer om verbinding. Video’s waarin families samen plezier maken, kinderen een vrolijk optreden doen of ouders iets grappigs vastleggen, scoren in deze periode simpelweg beter.

Daarnaast werkt het kerstthema als versneller:

  • Het is herkenbaar.

  • Het roept nostalgie op.

  • Het voelt veilig en warm.

  • Het werkt voor alle leeftijden.

  • En het is universeel deelbaar.

Robbie’s video voldoet aan al die voorwaarden. Het is het soort content dat je zonder nadenken naar vrienden doorstuurt met een simpel: “Kijk dit, hier word je vrolijk van.” Bekijk video hieronder:

De kracht van spontane, menselijke content

Socialmediaplatformen staan vol met video’s die tot in de puntjes geperfectioneerd zijn. Professioneel gemonteerd, bedacht door marketeers, geoptimaliseerd voor clicks. Maar ironisch genoeg zijn het vaak de meest casual filmpjes die de grootste impact hebben.

Waarom? Omdat ze echt voelen. Omdat ze geen bedoeling lijken te hebben, behalve een vrolijk moment delen. Omdat ze herkenbaar zijn. En omdat ze mensen het gevoel geven dat je erbij bent, alsof je even deelgenoot bent van een grappige, spontane familie-situatie.

Robbie’s video laat dat perfect zien:

  • Geen script.

  • Geen filters.

  • Geen marketing.

  • Gewoon plezier, vastgelegd op het juiste moment.

Dat is precies waarom het fragment zo breed wordt opgepikt en door duizenden mensen wordt gedeeld. Het is een klein stukje internet dat je even doet glimlachen, zonder dat je er verder iets voor hoeft te begrijpen of te doen.

Waarom we zo graag een verhaal willen

De neiging om een filmpje te koppelen aan een verzonnen kerstcompetitie zegt vooral iets moois over mensen. We willen graag dat dingen betekenis hebben. Dat er een context is, een reden, een achtergrond. Zeker in december — een maand waarin verhalen centraal staan.

Het internet maakt het makkelijk om die verhalen te creëren. Eén creatief persoon maakt een suggestie, en voor je het weet wordt het opgepikt, herhaald, herschreven en verrijkt. Niet met kwaad opzet, maar omdat mensen genieten van kleine digitale sprookjes.

En eerlijk: zelfs als de competitie niet bestaat, raakt het niets van de charme van het filmpje kwijt. Sterker nog: misschien maakt het het nog mooier dat het zó simpel begon en zó veel mensen heeft geraakt.

Wat deze viral ons leert

De populariteit van Robbie’s video laat een paar interessante dingen zien:

  • Authentieke content blijft het allersterkst.

  • Kerst creëert een gedeelde behoefte aan warmte en humor.

  • Mensen houden van kleine verhalen die een glimlach brengen.

  • Een video hoeft niet perfect te zijn om perfect te werken.

Het herinnert ons eraan hoe krachtig internet kan zijn als het wordt gebruikt om vrolijkheid te verspreiden — zonder negativiteit, zonder controverse, zonder ingewikkelde boodschappen.

Een video die blijft hangen

Of de kerstcompetitie nu wel of niet heeft bestaan, verandert niets aan het feit dat Robbie’s optreden een van de vrolijkste virals van het moment is. Het filmpje zorgt voor een glimlach, brengt mensen samen in de reacties en geeft even dat warme gevoel dat zo goed past bij de feestdagen.

En misschien, heel misschien, is dát precies wat we in december nodig hebben.

Lees verder