Algemeen
Frans Bauer onthult eindelijk eerlijk waarom dit gezinslid niet in serie zit
Maar waar is de vriendin van Frans Junior gebleven? Dat is de vraag die veel fans van de Bauer-familie bezighoudt, aangezien ze tot op heden nog niet in beeld is verschenen.

Frans Bauer heeft echter in Shownieuws verhelderd waarom ze nog niet te zien is geweest. “Fransje had een relatie, maar dat is uitgegaan,” legt de zanger uit.
“Maar gelukkig hebben we Emy weer terug, dus ze maakt weer deel uit van de familie en daar zijn we heel blij mee. Je zult haar binnenkort ook zien verschijnen, dus dan komt ze in beeld.”
Het ontbreken van Frans Junior’s vriendin in de schijnwerpers is misschien opmerkelijk, gezien het feit dat de partners van de andere twee zoons van Frans Bauer, Jan en Christiaan, wel al te zien zijn geweest.
Jan is samen met Gwen en Christiaan is samen met Kim. De
afwezigheid van de derde schoondochter heeft dan ook de
nieuwsgierigheid van veel kijkers gewekt.

Gelukkig hoeven fans zich geen zorgen te maken over de ontvangst van de nieuwe aanwinsten in de familie.
Mariska heeft zich eerder op sociale media positief uitgelaten over haar schoondochters. Ze beschreef de meiden als “superlief” en prees hun hulpvaardigheid.
“Ik zie ze echt als mijn eigen dochters,” deelde ze. “Het is niet te druk voor me. Ik kan echt genieten van alle gezinsdrukte.”
Met de geruststelling dat Frans Junior’s vriendin binnenkort ook haar opwachting zal maken in het familiedrama, kunnen de fans van de Bauers zich blijven verheugen op de komende afleveringen.
Terwijl de familie Bauer haar dynamiek en hartelijkheid op televisie deelt, wachten fans met spanning op de verschijning van Frans Junior’s vriendin, Emy.
Haar afwezigheid in de spotlight tot nu toe heeft vragen opgeroepen over haar rol in de familie en haar relatie met Frans Junior.
Hoewel details over hun relatie voorheen schaars waren, heeft
Frans Bauer onthuld dat Emy weer een integraal onderdeel van de
familie is geworden.

Dit nieuws zal ongetwijfeld een gevoel van opluchting brengen bij fans die zich afvroegen waarom ze nog niet te zien was in de uitzendingen.
Nu Frans Junior’s vriendin weer deel uitmaakt van de familie en binnenkort haar opwachting zal maken op televisie, kunnen kijkers zich verheugen op het leren kennen van deze nieuwe toevoeging aan de Bauer-clan.
Het is een veelbelovend vooruitzicht voor degenen die graag meer willen weten over de dynamiek en interacties binnen het gezin.
Terwijl de familie Bauer haar leven op tv deelt, is het
duidelijk dat de steun en genegenheid van Mariska en Frans voor hun
kinderen en hun partners onvoorwaardelijk is.

Dit blijkt uit de warme ontvangst die de andere schoondochters hebben gekregen en de open armen waarmee Emy weer is verwelkomd in de familiekring.
Met de komst van Emy naar het scherm zullen fans ongetwijfeld nieuwe inzichten krijgen in de liefdevolle en levendige wereld van de Bauers.
Het is een gelegenheid om de banden binnen de familie verder te verkennen en te zien hoe Emy haar plaats vindt in dit hechte gezin.
Algemeen
Jumbo-werkneemster niet blij met kerstpakket: ”Waardeloze rommel”

Het is weer die tijd van het jaar: kerst nadert, de agenda’s lopen vol met diners en borrels, en op veel werkvloeren verschijnt het inmiddels traditionele kerstpakket. Voor sommigen voelt het als een warm gebaar van waardering, voor anderen als een verplicht nummertje waar weinig gevoel bij zit. En wie even een kijkje neemt op Marktplaats, ziet meteen: niet iedereen is even enthousiast over wat er dit jaar onder de kerstboom van de werkgever lag.

Kerstpakket: een traditie zonder verplichting
Laten we beginnen met een belangrijk feit: een kerstpakket is in Nederland géén verplichting. Werkgevers zijn niet wettelijk gehouden om hun personeel rond de feestdagen iets te geven. Er zijn bedrijven die het wel doen, bedrijven die het soms doen en organisaties die er principieel voor kiezen om helemaal niets uit te delen. Formeel kan een werknemer daar weinig tegenin brengen, hoe teleurstellend dat soms ook voelt.
Toch is het kerstpakket diep verankerd in de Nederlandse werkcultuur. Het wordt gezien als een moment van erkenning: een bedankje voor de inzet van het afgelopen jaar. Juist daarom roept het ook emoties op. Want wie zich het hele jaar uit de naad heeft gewerkt, hoopt stiekem dat dat terug te zien is in het presentje dat hij of zij meekrijgt.

Van blikken soep tot luxe gadgets
Wie al wat langer meedraait op de arbeidsmarkt, herinnert zich waarschijnlijk nog de klassieke kerstpakketten van vroeger: een stevige doos met houdbare etenswaren. Blikken soep, crackers, een pot augurken, een pak chocolademelk en misschien een fles wijn. Niet spectaculair, maar wel bruikbaar. Het idee was simpel: je kon er de feestdagen mee doorkomen.
Die tijd is duidelijk veranderd. Tegenwoordig proberen werkgevers creatiever te zijn. Kerstpakketten zijn moderner, persoonlijker en soms zelfs verrassend luxe. Denk aan cadeaubonnen, belevenissen, duurzame producten of elektronica. Sommige bedrijven laten medewerkers zelfs zelf kiezen via een online platform, zodat iedereen iets krijgt wat past bij zijn of haar smaak.
Maar creativiteit is ook een risico. Wat de één leuk vindt, ervaart de ander als compleet nutteloos. En precies daar ontstaat elk jaar opnieuw dezelfde discussie.

Marktplaats als graadmeter van ontevredenheid
Wie wil weten hoe kerstpakketten dit jaar ontvangen worden, hoeft maar één ding te doen: Marktplaats openen. Rond de feestdagen verandert het platform steevast in een etalage vol ongewenste cadeaus. Van ongeopende dozen tot gloednieuwe apparaten, alles verschijnt er in rap tempo.
RTL Nieuws nam recent een kijkje op Marktplaats en zag dat het aanbod alweer flink groeit. En eerlijk is eerlijk: er zitten opvallend veel prima producten tussen. Dat maakt het fenomeen des te interessanter. Het gaat blijkbaar niet altijd om de waarde van het cadeau, maar vooral om de vraag of iemand er iets mee kan.

De airfryer die niemand nodig had
Een opvallend voorbeeld is het kerstcadeau van horecagroothandel HANOS. Met zo’n vijfduizend medewerkers besloot het bedrijf dit jaar groots uit te pakken: personeel kreeg een airfryer van het merk Severin. Op papier klinkt dat als een uitstekend cadeau. Airfryers zijn populair, handig en relatief prijzig.
Toch staan ze inmiddels massaal te koop. Voor bedragen rond de 60 à 65 euro wisselen de apparaten van eigenaar. Dat roept vragen op. Waarom verkoopt iemand zo’n cadeau?
Het antwoord is vaak simpel: veel mensen hebben er al één. De airfryer is de afgelopen jaren zo ingeburgerd geraakt dat een tweede exemplaar voor velen overbodig is. Anderen gebruiken het apparaat simpelweg niet en zien liever contant geld of iets wat beter past bij hun leefstijl.
@jumbo.arnhem Kerstpakket 2025🌲#fyp #jumbo #jumbokerstpakket #viraal #kerstpakket
Spelletjes die geen spelplezier opleveren
Niet alleen dure cadeaus belanden op Marktplaats. Ook goedkopere kerstgeschenken blijken niet altijd een schot in de roos. Een voorbeeld dat veel voorbijkomt, is het spel Hister. Een populair gezelschapsspel, zo dachten werkgevers, en dus een veilige keuze voor een breed publiek.
Maar ook hier blijkt de
praktijk weerbarstig. Verschillende medewerkers bieden het spel
vrijwel direct na ontvangst te koop aan. Soms met een opvallend
eerlijke toelichting. Zo schrijft iemand uit Lage Mierde zonder
omwegen:
“Jawel, mijn werkgever is het weer gelukt om een waardeloos
kerstpakket te bedenken. Hier kan ik echt niks mee. Wil het wel
graag verkopen, kan ik er misschien nog een goede fles wijn van
kopen.”
De toon is scherp, maar ook veelzeggend. Het laat zien dat sommige werknemers het kerstpakket niet meer zien als een cadeautje, maar als een ruilmiddel: iets dat snel omgezet kan worden in iets wat wél gewaardeerd wordt.
@jumbourkerhard Unbox met ons het kerstpakket van jumbo!🤩💛 #foryoupage #jumbosupermarkt #jumbo #jumbowerkt #fy #fyp
Ondankbaar of gewoon eerlijk?
Elk jaar laait dezelfde discussie op: is het ondankbaar om je kerstpakket te verkopen? Of juist eerlijk? De meningen zijn verdeeld. Sommige mensen vinden dat je blij moet zijn met wat je krijgt. Een gegeven paard kijk je immers niet in de bek. Anderen stellen dat een cadeau pas een cadeau is als je er daadwerkelijk iets aan hebt.
Voor veel werknemers voelt het verkopen van het kerstpakket niet als een statement tegen de werkgever, maar als een praktische keuze. Waarom zou je iets laten verstoffen in een kast als iemand anders er blij van wordt? Zeker in tijden waarin alles duurder wordt, is een extra bedrag rond de feestdagen geen overbodige luxe.
Wat zegt dit over werkgevers?
De massale verkoop van kerstpakketten roept ook vragen op voor werkgevers. Het laat zien hoe lastig het is om iedereen tevreden te stellen. In grote organisaties met honderden of duizenden medewerkers is er simpelweg geen cadeau dat voor iedereen perfect is.
Tegelijkertijd biedt het een leerpunt. Steeds meer bedrijven kiezen daarom voor flexibiliteit: een cadeaubon, een keuzeplatform of zelfs een financiële bonus. Dat haalt misschien een deel van de verrassing weg, maar vergroot wel de kans dat het gebaar daadwerkelijk gewaardeerd wordt.
De emotionele waarde van een kerstpakket
Toch gaat het bij een kerstpakket om meer dan alleen het product. De manier waarop het wordt uitgedeeld, de boodschap die erbij zit en de aandacht die erin is gestoken, spelen minstens zo’n grote rol. Een persoonlijk kaartje of een oprechte dankwoord kan soms meer betekenen dan een duur cadeau.
Wanneer medewerkers het gevoel hebben dat er écht is nagedacht over hun inzet en welzijn, zullen ze minder snel geneigd zijn om hun kerstpakket online te zetten. Het draait uiteindelijk om erkenning, niet om spullen.
Kerstpakketten blijven gespreksonderwerp
Dat Marktplaats elk jaar volloopt met kerstpakketten, is inmiddels bijna een traditie op zich geworden. Het zegt iets over onze tijd, over verwachtingen en over de veranderende relatie tussen werkgever en werknemer.
Of het nu gaat om een airfryer, een spelletje of een doos met etenswaren: het perfecte kerstpakket bestaat waarschijnlijk niet. Wat wel bestaat, is de wens om gezien en gewaardeerd te worden. En zolang die wens niet altijd wordt vervuld, zal Marktplaats rond kerst blijven fungeren als een spiegel van de werkvloer.
De vraag is dus niet alleen wat er in het kerstpakket zit, maar vooral: voelt het als een oprecht bedankje? Want dát is uiteindelijk waar het tijdens de feestdagen om draait.