Algemeen
Deze blonde schoonheid uit de jaren ’70 scheert nog altijd hoge toppen op televisie
All In The Family was een van de grootste shows ooit, met lessen die ik nog steeds relevant vind vandaag de dag. Het lanceerde verschillende acteurs naar de sterren – en Sally Struthers was toevallig een van hen. Vandaag de dag ziet de mooie vrouw met dat kenmerkende blonde haar er heel anders uit – maar ze zit nog steeds in het vak…
Dit bericht op Instagram bekijken
Een veelbelovend talent Voor velen van ons zal Sally Struthers altijd herinnerd worden om haar vertolking van Gloria Stivic in de sitcom uit de jaren ’70, All In The Family. De iconische show ging over een arbeidersgezin dat in Queens, New York woonde en ontving tijdens de uitzending maar liefst 73 nominaties voor prijzen en won er 42.

Maar ik weet niet zeker of mensen die na de hoogtijdagen van de show geboren zijn, goed kunnen bevatten hoe baanbrekend het was. Er waren eerder wel grappige sitcoms geweest, maar die raakten zelden sociale kwesties en taboes aan. All In The Family nam veel van die kwesties en maakte ze grappig, of hartverscheurend, of beide.

Het bekijken van oude afleveringen van de show op YouTube laat je echt weer jong voelen; het laat je lachen, het haalt je gedachten weg van dingen die vandaag de dag gebeuren. Veel van de problemen van toen zijn dezelfde als die van vandaag, alleen op een komische manier gepresenteerd.
Dit bericht op Instagram bekijken
De hoofdpersonages in All In The Family zijn Archie Bunker (Carroll O’Connor), Edith Bunker (Jean Stapleton), Gloria Bunker-Stivic (Sally Struthers), Michael Stivic (Rob Reiner) en Stephanie Mills (Danielle Brisebois) – ze hadden allemaal magie tussen hen. Naar mijn mening was Sally Struthers erg ondergewaardeerd en veelzijdig als actrice. Ze zong af en toe in sommige afleveringen van All In The Family – en ik kon zien hoe ze zich ontwikkelde gedurende de serie.

“In het begin gedroeg ik me als een idioot op de set. Ik dacht dat dat de manier was om mensen mij leuk te laten vinden. Ik ben opgevoed op de set. Ik heb geleerd mezelf te zijn. En nu respecteren ze me,” vertelde ze de Longview Daily News in 1973.
Dit bericht op Instagram bekijken
Toen de serie in januari 1971 in première ging, was Sally een 22-jarige onbekende met minimale tv-ervaring. Producent Norman Lear, die volgens Sally een “vader voor ons allen” was, ontdekte de getalenteerde actrice toen ze danste op The Smothers Brothers Comedy Hour.

Ondanks haar gebrek aan ervaring deed Sally het geweldig – net als de rest van de cast. Zes maanden na de première was ze een gecertificeerde ster omdat All In The Family klom tot de nummer 1 show op televisie. Op het hoogtepunt van haar roem kon ze nauwelijks buiten lopen of uit eten gaan zonder belaagd te worden door fans. Voor een onschuldige 22-jarige was het een behoorlijk uitdagende ervaring.
Dit bericht op Instagram bekijken
Tijdens de eerste seizoenen van de show was Sally blij om te schitteren als Gloria Stivic. Maar de actrice kreeg zelden de kans om het personage te ontwikkelen of haar geweldige acteertalent ten volle te benutten. Tijdens een pauze van All in the Family vertelde ze producenten dat ze wilde overstappen naar een meer dramatische rol.

“Wanneer we met vakantie gaan, wil ik iets anders doen,” zei ze. “En er zijn zoveel manieren om een vrouw te vertegenwoordigen. Ik wil een moordenares spelen en een ongehuwde moeder, en een non, en een oude joodse moeder. Aan het einde van mijn carrière zou ik willen dat mensen zeggen dat ik net zo grappig ben als Judy Holliday en zo vereerd als Ruth Gordon.”
Dit bericht op Instagram bekijken
Natuurlijk kan stereotypering het einde van iemands carrière betekenen – hoe vaak zie je iemand opkomen tot roem via een iconische show, alleen voor alles wat ze daarna doen, tekort te schieten? Helaas was het een beetje zo voor Sally. Ze won twee Emmy Awards voor haar rol als Gloria en kreeg de hoofdrol in een paar andere shows nadat ze All In The Family verliet. Maar de waarheid was dat ze niet veel aanbiedingen had – en het werk begon al snel op te drogen voor Sally.

In de jaren ’90 was ze een semi-regelmatige paneliste in het panel spelprogramma Match Game – anderen herkennen Sally misschien als Babette Dell in Gilmore Girls. Wat betreft nu, ze is sinds het begin van de jaren 2000 een vaste waarde in het Ogunquit Playhouse. Het regionale theater bevindt zich in Ogunquit, Maine, en produceert elk seizoen vier of meer shows.
Dit bericht op Instagram bekijken
In 2022 speelde ze ook samen met AJ Holmes als Frau Blucher in Mel Brooks’ Young Frankenstein, in La Mirada Theatre for the Performing Arts. De ster van All In The Family heeft zich ook veel ingezet voor het pleiten voor arme kinderen in ontwikkelingslanden. Sally is al vele jaren woordvoerder voor Christian Children’s Fund, en is ook verschenen in hun bekende tv-commercials.

Velen weten dit misschien niet, maar Sally is moeder van één – hoewel ze eigenlijk nooit een kind wilde. Nadat ze de beroemde psychiater William C. Rader had ontmoet, veranderde ze van gedachten. Het paar trouwde in 1977, en twee jaar later verwelkomden ze een dochter, Samantha.
Dit bericht op Instagram bekijken
“Voordat ik Bill ontmoette, wilde ik nooit een baby. Ik was altijd de eerste die zei dat het me niet vervuld zou maken, dat ik geen kopie van mezelf nodig had. Dan word je verliefd op iemand,” vertelde Sally aan People in 1981.
Dit bericht op Instagram bekijken
“En je wilt de moeder zijn van een kind dat deel uitmaakt van die man, het resultaat van jullie liefde voor elkaar.” Helaas duurde haar huwelijk niet erg lang. In 1983 gingen Sally en William C. Rader uit elkaar en leefden ze apart verder. Hun dochter volgde niet in de voetsporen van haar moeder – in plaats daarvan werd ze klinisch psycholoog, en heeft ze vandaag de dag haar eigen praktijk.
Dit bericht op Instagram bekijken
Samantha Struthers Rader is ook erg actief op sociale media, waar ze advies geeft en foto’s deelt van haar reizen. Maar het is duidelijk dat ze enkele van de talenten van haar moeder heeft geërfd… soms laat Samantha haar ongelooflijke zangtalent zien, en haar stem klinkt net zo goed als die van Sally.
Dit bericht op Instagram bekijken
Vandaag de dag is Sally Struthers 75 jaar oud en woont ze in Los Angeles. Ze is nog steeds actief in de entertainmentindustrie en werkt al 25 jaar in theaters. Maar ze staat ook open voor andere dingen.

“Ik ben hier. Ik ben een inwoner van Los Angeles. Ik ben beschikbaar. Ik weet niet waarom ik nooit wordt gevraagd om auditie te doen. Ik krijg hier nooit een baan aangeboden. Maar, geef me Texas, geef me Maine, geef me Virginia, geef me New York, geef me Connecticut en er is altijd een baan voor me. Ze smeken me om het volgende jaar terug te komen in iets anders,” zegt ze.
Dit bericht op Instagram bekijken
In de loop der jaren heeft Sally ups en downs gehad. Ze verloor haar moeder aan Alzheimer in 1996 – ze stierf in de armen van Sally twee dagen voor Kerstmis. Sally heeft ook gemene opmerkingen ontvangen over haar uiterlijk en gewicht door de jaren heen, voornamelijk van willekeurige mensen op sociale media.
Dit bericht op Instagram bekijken
Maar de actrice heeft alle obstakels met charme, integriteit en gevoel voor humor doorstaan. “Vanaf het moment dat ik kon lopen en een paar woorden kon zeggen, was mijn hele doel in het leven om mensen aan het lachen te maken,” vertelde ze Spectrum News in 2022.
Dit bericht op Instagram bekijken
“En als ik andere mensen hoor lachen, en ik weet dat een of andere gekke gezichtsuitdrukking die ik heb gemaakt of een of andere lezing van een zin ervoor zorgt dat ze dubbel liggen, dan ben ik in de zevende hemel. Dat is mijn ding. Lachen.” Ik begrijp niet echt waarom al dat gevloek en die gemene opmerkingen nodig zijn. Sally heeft ons jarenlang gelach gegeven; ze draagt bij aan de maatschappij door haar tijd te schenken aan kinderen in nood en lijkt echt een oprecht zorgzaam mens te zijn.
Algemeen
Nieuw fragment van Monique die tekeer gaat tegen Denise haalt bloed onder de nagels vandaan bij kijkers

Explosieve spanningen tussen Denise en Monique: dit speelt er écht achter de schermen bij De Hanslers
Nog voor de allereerste volledige aflevering van De Hanslers: van de Piste naar de Playa op televisie verscheen, was één ding al duidelijk: er broeit iets binnen de familie Hansler. Vooral de relatie tussen Denise en Monique lijkt allesbehalve harmonieus te verlopen. Aan de oppervlakte presenteert de familie zich als vrolijk, warm en energiek, maar de korte fragmenten die voorafgaand aan de uitzending verschenen, laten een ander beeld zien. Daarin is een onderstroom te voelen — een frictie die zich niet langer laat verbergen, hoe luchtig de familie het ook probeert te houden.

Het is die onderhuidse spanning die kijkers nieuwsgierig maakt en tegelijkertijd doet fronsen. Want wie de fragmenten heeft gezien, merkt het direct: Denise en Monique botsen. Niet een klein beetje, maar fundamenteel, alsof ze allebei in een andere versnelling leven. Monique beweegt zich overal in en omheen, terwijl Denise juist af en toe lucht probeert te creëren. En dat botst, zeker in een realitysetting waar elke blik, elk zuchtje en elke ongemakkelijke stilte wordt vastgelegd.
Het begon zo positief — maar de rolverdeling verschuift
Wat de situatie extra opvallend maakt, is dat Monique in het begin nog enorm lovend was over Denise. Ze noemde haar “pure”, “lief” en “heel geschikt” voor Mike. Volgens veel kijkers leek het erop dat Denise voor Monique de ideale match was: vriendelijk, toegankelijk, zorgzaam, en vooral iemand die volgens haar goed aansloot bij de persoonlijkheid van haar zoon.
Maar die toon lijkt inmiddels behoorlijk veranderd.
In de beschikbare fragmenten wordt steeds duidelijker dat Denise moeite begint te krijgen met de intens aanwezige houding van haar schoonmoeder. Hoe dichter de familie op elkaar zit — zowel in Oostenrijk als in Spanje — hoe vaker er botsingen ontstaan. Denise probeert haar eigen plek te vinden, maar Monique lijkt niet te kunnen loslaten.
Het resultaat? Een soort emotionele touwtrekwedstrijd waarbij beide vrouwen pas later lijken te beseffen hoe ver de rek al uit dat touw is.

Fragmenten vol spanning: Monique steeds nadrukkelijker in beeld
De korte clips die voorafgaand aan de uitzending al door Talpa en Shownieuws zijn gedeeld, geven een duidelijk inkijkje in wat kijkers kunnen verwachten. In meerdere scènes zien we dat Monique zich intens mengt in de kleinste dagelijkse dingen:
-
hoe Denise iets zegt
-
hoe ze iets snijdt in de keuken
-
hoe ze een taak uitvoert
-
hoe ze zich opstelt tegenover Mike
-
hoe ze zich gedraagt in een nieuwe omgeving
Het is duidelijk dat Monique niet iemand is die achteroverleunt en het aan anderen overlaat. Ze corrigeert, stuurt, adviseert, verbetert, bemoeit en beheert — vaak in één adem. Voor sommige mensen is dat humoristisch en herkenbaar, voor anderen is het vooral overweldigend.
Voor Denise, zo lijkt het, wordt dat laatste steeds meer het geval. Haar lichaamstaal zegt vaak al genoeg: gespannen schouders, geforceerde glimlach, een blik die meer vertelt dan woorden.

Kijkers herkennen direct de ‘opdringerige schoonmoeder’-dynamiek
Dat Monique stevig aanwezig is, blijft niet beperkt tot de tv-studio. Online wordt er massaal gereageerd. De term die het vaakst opduikt? De opdringerige schoonmoeder.
Veel mensen herkennen de situatie of voelen op afstand mee met Denise, vooral omdat de interacties soms zo direct en ongemakkelijk zijn dat je als kijker wilt ingrijpen, zelfs al zit je veilig achter je televisie.
In reacties op sociale media worden zinnen gedeeld zoals:
-
“Ik zou gillend weglopen.”
-
“Die twee gaan nooit samen onder één dak.”
-
“Je ziet gewoon dat Denise dichtklapt zodra Monique de kamer inloopt.”
Het is zeldzaam dat een realitypersonage binnen enkele minuten zo’n collectieve reactie oproept. Monique roept sterke emoties los — bij sommigen positieve, bij velen kritische. Maar één ding is zeker: onopgemerkt blijft ze nooit.
Monique klapt dicht van kritiek en noemt het ‘afschuwelijk’
Interessant is dat Monique zelf ook niet blind is voor alle kritiek. In interviews voorafgaand aan de première vertelde ze dat ze de negatieve reacties soms “afschuwelijk” vindt. Ze gaf aan dat ze zich tijdens eerdere tv-momenten helemaal niet op haar gemak voelde en dat ze het idee had dat ze niet eerlijk in beeld kwam.
Ook zei ze dat ze zich “keihard doorgezaagd” voelde tijdens haar bezoek aan Shownieuws. Het leek volgens haar alsof de presentatoren haar vragen stelden om haar uit balans te brengen, niet om haar verhaal écht te horen. Het was voor Monique reden om te verklaren dat ze nooit meer aan tafel zou schuiven bij die show.
Met die openhartige bekentenis laat ze zien dat er achter haar uitgesproken karakter ook een kwetsbare kant zit — een kant die kijkers minder vaak te zien krijgen, precies omdat de serie vooral haar dominante en energieke houding belicht.
De vraag die boven de serie hangt: helpt Moniques gedrag de relatie tussen Mike en Denise?
De centrale spanning draait uiteindelijk niet alleen om de relatie tussen Denise en Monique, maar ook om de impact daarvan op Mike. Want hoe goed Monique het ook bedoelt, haar bemoeienissen zetten het koppel zichtbaar onder druk.
De dynamiek tussen schoonmoeder, zoon en partner is een van de lastigste verhoudingen in veel families. En aangezien dit alles wordt gefilmd, versterkt dat het effect alleen maar.
Terwijl Denise probeert om haar eigen weg te vinden binnen de familie, lijkt Mike het moeilijk te vinden om tussen beide vrouwen te laveren. Hij wil niemand teleurstellen, maar dat blijkt steeds lastiger te worden.
Veel kijkers vragen zich af of deze spanning uiteindelijk niet bijdraagt aan de problemen die Denise en Mike later openlijk toegaven te hebben gehad.
Vanavond wordt alles duidelijker: dit mogen kijkers verwachten
Terwijl de online wereld druk blijft speculeren, analyseren en reageren, wacht iedereen op dezelfde vraag: hoe gaat dit verder?
De eerste volledige aflevering belooft antwoorden te geven — of juist nieuwe vragen op te roepen. Eén ding staat vast: de dynamiek tussen Denise en Monique zal centraal blijven staan.
Kijkers kunnen rekenen op:
-
veel emotie
-
veel bemoeienis
-
veel onderhuidse spanning
-
momenten van ongemak
-
momenten van humor
-
en vooral… veel meningen
Want als één familie momenteel gespreksonderwerp nummer één is, dan zijn het de Hanslers wel.
Conclusie: dit is pas het begin
Wat we nu zien, zijn slechts de contouren van een groter verhaal dat zich komende weken zal ontvouwen. De spanning tussen Denise en Monique is niet van gisteren, en zeker ook niet van één aflevering. Het is een onderstroom die steeds zichtbaarder wordt — en waarschijnlijk nog veel vaker gaat knetteren.
Of je Monique nu ziet als beschermende moeder of als overenthousiaste schoonmoeder, of je Denise bewondert om haar geduld of juist om haar openheid: dit verhaal heeft alles om nog wekenlang gesprek van de dag te blijven.
Kijk, geniet, erger, verwonder — want De Hanslers zijn nog maar nét begonnen.