-

Algemeen

Fans gaan los op foto van Goldie Hawn zonder makeup: ‘Dit is hoe ze er nu uitziet’

De meesten van ons hebben waarschijnlijk een nogal eenzijdige kijk op Hollywood en beroemdheden. Ik geef toe dat ik me soms spiegel aan deze beroemdheden.

Dat is op zich misschien niet zo vreemd… Mensen hebben de neiging om elkaar na te bootsen als het gaat om kleding, interesses en uiterlijk.

Beroemdheden worden vaak gezien als perfecte schoonheden zonder gebreken of fouten. Ze zien er altijd geweldig uit als we ze op film zien. En of het nu op de rode loper, in een fotoshoot of op straat is, ze hebben gewoon die vlekkeloze uitstraling.

Maar zo nu en dan krijgen we een voorproefje van hoe beroemdheden er echt uitzien – zonder make-up, zonder de flatterende lichten noch de mooie kleren. We hebben de afgelopen jaren verschillende voorbeelden gezien en dan pas beseffen we, gelukkig, dat beroemdheden ook gewoon hele normale mensen zijn en geen supermensen.

Goldie Hawn – charme en talent Goldie Hawn, 77, is altijd een van mijn favoriete actrices geweest. Haar aanstekelijke glimlach, geweldige charme en talent hebben door de jaren heen miljoenen mensen geboeid. Slechts weinigen kunnen het – maar Goldie heeft haar filmsterrenstatus en populariteit meer dan drie decennia weten te behouden.

Sinds haar doorbraak wordt Goldie geprezen om haar natuurlijke uiterlijk en haar gouden, blonde haar. In april 2020 stond Goldie op de cover toen People Magazine’s “Beautiful Issue” 30 jaar bestond.

Goldie Hawn – rolmodel van innerlijke schoonheid

Vandaag de dag is de vredelievende blonde actrice een waar rolmodel van innerlijke schoonheid – Goldie is een zelfverzekerde en sterke vrouw die waardig ouder wordt.

Maar dat was niet altijd het geval. “Weet je, toen ik jonger was, had ik platte borsten, kreeg ik last van mijn hormonen dus mijn gezicht zag er niet uit, ik was onhandig. Ik werd niet uitgevraagd door jongens en ik dacht dat niemand ooit van me zou houden. Het is de moeilijkste tijd voor een meisje om zich goed te voelen over zichzelf – en vaak zijn de meisjes die zich goed voelen over zichzelf vroeg ontwikkeld,” vertelde ze aan Beauty Heaven.

Toen Goldie steeds beroemder werd en grotere rollen in films kreeg, leerde ze al snel zichzelf te accepteren. Er waren veel critici die allerlei meningen over haar hadden – wat Goldie dwong om haar innerlijke kracht te vinden.

Anders zouden de meningen van mensen haar hebben verslonden. Goldie Hawn – foto zonder make-up “Sommige mensen vinden je mooi, andere vinden je lelijk. Ze uiten een heleboel meningen, dus daar moet je dan tegen bestand zijn – en om dat te doen moet je leren en begrijpen wie je bent en wat je echt van jezelf vindt. En dat is waar ik geleerd heb over mijn innerlijke schoonheid,” zegt ze.

Een paar jaar geleden verscheen de bekroonde actrice in het openbaar zonder make-up, op klaarlichte dag. Veel mensen reageerden op de foto omdat Goldie er helemaal niet uitzag als de actrice die we door de jaren heen gewend zijn geraakt. Zonder make-up zag ze er bijna onherkenbaar uit (maar toch wist de paparazzi haar te ontdekken).

Tegelijkertijd prezen velen haar natuurlijke look en ik kan haar alleen maar toejuichen voor haar zorgeloze houding. En dat Goldie geen tien lagen make-up draagt als ze uitgaat, betekent niet dat ze haar huid en gezicht niet verzorgt.

 

“Een van de allerbelangrijkste dingen is slaap. Voldoende slaap is zo belangrijk – net als het gebruik van goede oliën, ervoor zorgen dat je gezicht zacht blijft door dode huid te verwijderen en elke dag zonnebescherming gebruiken. Ik neem ook de tijd om mijn crèmes goed in mijn gezicht te masseren,” zegt Goldie.

In een interview met Pop Sugar onthulde Goldie dat ze twee eetlepels olijfolie inneemt voor ze naar bed gaat en haar gezicht masseert. “De huid is ons grootste orgaan en naarmate je ouder wordt, word je huid droger”, zei ze.

Leeftijdsdiscriminatie in Hollywood

In de op uiterlijk gefixeerde entertainmentindustrie heeft Goldie vaak vragen moeten beantwoorden over haar figuur, haar huid, haar vrouwelijkheid en haar uiterlijk. In de loop der jaren hebben veel beroemdheden geprobeerd hun platform te gebruiken om leeftijdsdiscriminatie in Hollywood aan de kaak te stellen.

Julia Roberts, Nicole Kidman en Jennifer Aniston, Helen Mirren – al deze beroemdheden hebben leeftijdsdiscriminatie in Hollywood aan de kaak gesteld en verandering geëist. Maar Goldie heeft een iets andere kijk op de discussie en wil een andere weg inslaan om dingen te veranderen.

“Boosheid brengt je nergens”

“Denk je dat je tegen het systeem kunt vechten? Denk je dat je op je 45ste Hollywood kunt bewijzen dat je nog steeds een sexy, levensvatbaar object bent? Nee. Er is een bepaalde realiteit. Maakt het me boos? Nee.

Algemeen

Eva Jinek krikt kijkcijfers op met foto’s in haar nakie: ‘Kijk, cup G en maatje 36!’

Eva Jinek is terug op de Nederlandse televisie met haar nieuwe talkshow, simpelweg getiteld ‘Eva’. De naam van de show heeft meteen de nodige reacties opgeroepen, en hoewel de talkshow goede kijkcijfers haalt, is er ook kritiek op het programma. De eerste aflevering, waarin haar ex-partner Freek Vonk te gast was, leidde tot veel discussie. Terwijl Eva als presentatrice lof ontvangt, ligt de kritiek voornamelijk bij de gasten en de inhoud van de show. Bekende televisiemakers zoals Johan Derksen en Wilfred Genee gaven hun ongezouten mening over Eva’s aanpak en de keuze van haar gasten.

De Kritiek van Johan Derksen en Wilfred Genee

Johan Derksen, een prominente tv-persoonlijkheid, heeft zijn twijfels uitgesproken over de talkshow en benadrukt dat het probleem niet bij Eva zelf ligt, maar bij de kwaliteit van de gasten die zij uitnodigt. In een discussie over het programma zei Johan: “Er is niks mis met Eva, er is niks mis met welke presentator dan ook, maar er is alles mis met de gasten. In Nederland hebben we geen goede gasten.” Hij gaf aan dat het succes van een talkshow vaak afhankelijk is van de juiste mensen rond de tafel, en dat Eva daarin beperkt is door de beschikbaarheid van geschikte gasten. Derksen noemde zelfs specifiek het optreden van Acda en de Munnik, die volgens hem niet de juiste sfeer brachten.

Wilfred Genee, een collega in de televisie-industrie, had andere bedenkingen. Hij was vooral kritisch over het feit dat Eva haar ex-vriend Freek Vonk als eerste gast had voor een diepte-interview. Genee vond het ongemakkelijk om te zien hoe Eva een serieus gesprek voerde met iemand waarmee ze een persoonlijke geschiedenis heeft. “Waarom begin je met iemand, met een diepte-interview over zijn jeugd, met iemand die je alle hoeken van de slaapkamer hebt laten zien?” vroeg Genee zich hardop af. Voor Genee was het alsof er een gevoel van onoprechtheid hing, gezien de persoonlijke band tussen Eva en Freek. Hij vond dat het interview te ongemakkelijk overkwam en stelde zelfs dat de twee waarschijnlijk al veel van de besproken onderwerpen privé hadden besproken.

Eva Jinek’s Populariteit en Strategie

Ondanks de kritieken op haar gastenkeuze en de ongemakkelijke dynamiek met Freek Vonk, blijft Eva Jinek populair. Haar nieuwe talkshow trekt rond de 1 miljoen kijkers per avond, wat indrukwekkende cijfers zijn in het huidige televisielandschap. Toch moet Eva nog bewijzen of ze haar titel als ‘Talkshowkoningin’ kan behouden, vooral gezien de concurrentie en het veranderende medialandschap.

Hoewel Eva ooit nog hogere kijkcijfers behaalde met haar vorige talkshow Jinek, lijkt ze nu te experimenteren met verschillende strategieën om de aandacht vast te houden. Een van die strategieën is het gebruik van opvallende en soms provocerende beelden. Tijdens een van de recente afleveringen liet Eva zichzelf fotograferen met behulp van kunstmatige intelligentie (AI) om haar ‘ideale zelfbeeld’ te tonen. Dit was een slimme manier om in te spelen op het toenemende gesprek over AI en de mogelijkheden ervan, terwijl ze tegelijkertijd haar eigen imago op een unieke manier in de schijnwerpers zette.

De Opkomst van Kunstmatige Intelligentie en Eva’s Experiment

In dezelfde aflevering waarin Eva Jinek haar met AI gegenereerde beelden liet zien, was tech-expert Alexander Klöpping te gast. Hij sprak over de snelgroeiende wereld van kunstmatige intelligentie en de manieren waarop AI ons dagelijks leven beïnvloedt. Klöpping legde uit hoe AI zich heeft ontwikkeld tot een technologie die in staat is realistische foto’s en video’s te genereren, die met het blote oog nauwelijks van echt te onderscheiden zijn.

Eva Jinek gebruikte dit gesprek als een kans om haar publiek te laten zien hoe ver AI-technologie is gevorderd. Ze liet beelden zien die met AI waren gemaakt van haarzelf, gebaseerd op haar eigen ‘ideale’ zelfbeeld. Dit zorgde voor veel reacties, omdat het publiek Eva’s geperfectioneerde afbeelding te zien kreeg, wat een nieuwe dimensie toevoegde aan de discussie over AI en zelfperceptie.

Dit experiment paste goed bij het thema van de aflevering, aangezien het zowel inspeelde op de technologische vooruitgang als op het publiek prikkelde met een ongebruikelijke en persoonlijke wending. Het zorgde er ook voor dat Eva het gesprek naar zichzelf kon trekken, wat haar presentatie en haar vermogen om met de tijd mee te gaan benadrukte.

Kritiek op Eva’s Tactieken

Hoewel Eva’s kijkcijfers hoog blijven en haar experiment met AI op veel aandacht kan rekenen, zijn er ook critici die haar aanpak in twijfel trekken. Sommigen vinden dat Eva te veel leunt op schokkende of sensationele elementen om de kijkcijfers omhoog te krikken, in plaats van te vertrouwen op inhoudelijk sterke gesprekken en boeiende gasten. Het gebruik van haar met AI gegenereerde beelden kan door sommigen worden gezien als een poging om sensatie boven inhoud te stellen, vooral in een tijd waarin het publiek hunkert naar echte gesprekken en authentieke discussies.

Daarnaast blijft de vraag hoe lang Eva’s succes stand kan houden in een tijdperk waarin steeds meer mensen kiezen voor streamingdiensten en on-demand content, in plaats van traditionele televisieprogramma’s. In de huidige mediawereld wordt het steeds moeilijker om een breed publiek te bereiken, en het vereist voortdurende innovatie om relevant te blijven.

Eva Jinek’s Toekomst in de Televisie

Het is duidelijk dat Eva Jinek zich in een overgangsperiode bevindt, waarin ze haar plaats in het Nederlandse televisielandschap opnieuw probeert te definiëren. Hoewel ze nog steeds een sterke aanhang heeft en indrukwekkende kijkcijfers behaalt, wordt het voor haar een uitdaging om consistent vernieuwend te blijven en relevant te blijven in een steeds competitievere omgeving.

De kritiek van Johan Derksen en Wilfred Genee benadrukt dat de kwaliteit van een talkshow niet alleen afhangt van de presentator, maar ook van de gasten en de onderwerpen die worden besproken. Eva heeft in het verleden bewezen dat ze in staat is boeiende en diepgaande gesprekken te voeren, maar de huidige keuzes van gasten en onderwerpen hebben niet altijd dezelfde impact.

Daarnaast zal Eva moeten blijven balanceren tussen het gebruik van opvallende, soms controversiële elementen zoals de AI-beelden, en de inhoudelijke discussies waarvoor ze oorspronkelijk bekendstond. Haar succes zal afhangen van haar vermogen om deze twee aspecten op een effectieve manier te combineren, zonder dat haar talkshow te veel in de richting van sensatiezucht verschuift.

Conclusie: Eva Jinek’s Terugkeer in het Licht van Kritiek en Innovatie

Eva Jinek is een van de meest bekende en geliefde presentatoren van Nederland, en haar terugkeer op televisie met de talkshow Eva heeft opnieuw veel aandacht getrokken. Hoewel de show goede kijkcijfers behaalt, zijn er kritische geluiden over de gastenkeuze en de soms ongemakkelijke dynamiek in de studio. De opmerkingen van Johan Derksen en Wilfred Genee onderstrepen dat de kracht van een talkshow niet alleen ligt bij de presentator, maar ook bij de kwaliteit van de gesprekken en de mensen aan tafel.

Met innovatieve stappen zoals het gebruik van AI-beelden weet Eva de aandacht vast te houden, maar het blijft de vraag of dit genoeg is om haar titel als ‘Talkshowkoningin’ te behouden. Het succes van de show hangt af van haar vermogen om een balans te vinden tussen entertainment, inhoud en vernieuwing.

De toekomst van Eva Jinek op televisie is nog onzeker, maar haar vermogen om met de tijd mee te gaan en zich aan te passen aan een veranderend medialandschap geeft haar een voorsprong. Voor nu blijft ze een belangrijke speler in de Nederlandse televisiewereld, maar alleen de tijd zal uitwijzen of ze haar positie kan behouden in een steeds competitievere markt.

Key Points:

  • Eva Jinek is terug op televisie met haar nieuwe talkshow ‘Eva’, die goede kijkcijfers behaalt maar ook kritiek ontvangt.
  • Johan Derksen en Wilfred Genee hebben kritiek geuit op de keuze van gasten en de ongemakkelijke dynamiek in de studio, vooral bij het interview met Freek Vonk.
  • Eva experimenteert met nieuwe technieken, zoals AI-beelden, om de kijkcijfers te verhogen en relevant te blijven in een veranderend televisielandschap.
  • De toekomst van Eva’s succes hangt af van haar vermogen om inhoudelijke gesprekken te combineren met innovatieve en soms provocerende elementen.
  • Hoewel Eva nog steeds populair is, blijft de vraag of ze haar titel als ‘Talkshowkoningin’ kan behouden.
Lees verder