-

Algemeen

Tatoeagefanaat bedekt 95 procent van zijn lichaam, laat zien hoe hij er slechts 5 jaar terug uitzag

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Tatoeages vormen een unieke manier voor mensen om hun persoonlijkheid te tonen. Terwijl sommigen kiezen voor een subtiele tatoeage, besluiten anderen hun hele lichaam om te toveren tot een kunstwerk.

Tristan Weigelt, 26 jaar en in opleiding tot tatoeëerder, kwam onlangs in het nieuws door foto’s te delen van hoe hij eruitzag voordat hij zijn lichaam in een levend doek veranderde.

De foto’s van voor zijn transformatie waren opmerkelijk.

Lees verder om de afbeeldingen te bekijken.

Weigelts avontuur om 95 procent van zijn huid met inkt te bedekken, startte op zijn twintigste.

“Het voelt vreemd om mezelf te zien zonder al die tatoeages,” vertelde hij aan de Daily Star.

“Maar op een of andere manier voel ik me van binnen nog steeds hetzelfde als vroeger.”

Hij deelde dat de meest pijnlijke tatoeages die op zijn gezicht en schedel waren, iets wat hij vergeleek met het gevoel van een metalen borstel die over de huid schraapt.

“Het waren zes sessies van een hele dag, elk duurde vijf tot zes uur, en de pijn zou ik een acht op een schaal van tien geven.”

Weigelt merkt op dat, hoewel veel mensen tatoeages laten zetten met een diepere betekenis, zijn eigen huidkunst geen verborgen boodschappen of betekenissen heeft.

In vijf jaar tijd heeft Weigelt $50.000 besteed aan zijn tatoeages.

Voor diegenen die overwegen een tatoeage te nemen, adviseert Weigelt: “Kies iets waar je van houdt en wat voor jou logisch is. Ik merk dat veel mensen twijfelen of een tatoeage wel bij hen past of dat het niet hun stijl is. Als je het mooi vindt, ga er dan voor.”

Wat een verbazingwekkende verandering!

Zou jij het aandurven om je hele lichaam te laten tatoeëren? Ik ben er zelf nog niet uit.

Algemeen

Extreme weersomslag mogelijke oorzaak van neerstorten luchtballon

Avatar foto

Gepubliceerd

op

In het Friese dorp De Hoeve vond woensdagavond een ernstig luchtballonongeluk plaats waarbij één persoon om het leven kwam en vijf anderen gewond raakten. Het incident gebeurde tijdens de landing van de ballon, toen een plotselinge weersomslag voor gevaarlijke omstandigheden zorgde. In totaal waren 34 mensen aan boord, waaronder de piloot en copiloot.

Laatste momenten voor de landing

De luchtballon steeg rond 20.00 uur op in Joure voor een geplande vaart van ongeveer een uur. Volgens de Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Luchtvaart (KNVvL) verliep de vlucht tot de landingsfase zonder problemen. Kort voor de landing sloeg het weer echter plotseling om.

Een krachtige windvlaag gaf de ballon veel voorwaartse snelheid, waardoor vijf mensen uit de mand vielen. Eén van hen overleed ter plaatse, terwijl de andere vier gewonden naar het ziekenhuis werden gebracht. Over de identiteit van het slachtoffer is inmiddels bevestigd dat het gaat om een 66-jarige vrouw uit Goire. Samen met haar collega’s was zij aan boord van de luchtballon om het 40-jarige dienstverband van een collega te vieren.

Ervaren piloot, maar extreme omstandigheden

Volgens een woordvoerder van de KNVvL had de piloot veel ervaring en al vele succesvolle vluchten op zijn naam staan. “Dit soort weersomslagen zijn zeldzaam en moeilijk te voorspellen, zeker in de laatste minuten van een vlucht,” aldus de woordvoerder.

De luchtvaartpolitie en de Onderzoeksraad voor Veiligheid onderzoeken de toedracht van het ongeluk. Er is verlichting in het weiland geplaatst om sporen veilig te stellen. De ballon, gebouwd in 2023, kwam neer in een open veld, waarbij de mand meerdere keren over de grond stuiterde.

Grootschalige inzet van hulpdiensten

De melding kwam vlak voor 21.00 uur binnen bij de meldkamer. Omdat er aanvankelijk rekening werd gehouden met meer dan tien gewonden, werden meerdere ambulances en twee traumahelikopters ingezet.

Volgens getuigen was het terrein lastig bereikbaar voor de hulpdiensten vanwege smalle landweggetjes. Bovendien verzamelden zich tientallen toeschouwers in de buurt van het ongeval, wat de toegang nog lastiger maakte.

Overvolle mand en veiligheidsprocedures

De mand bood plaats aan 32 passagiers, plus de piloot en copiloot. Hoewel ballonvaarten in Nederland over het algemeen als veilig worden beschouwd, benadrukt de KNVvL dat onverwachte weersveranderingen altijd een risico vormen.

Volgens ballonvaartorganisaties wordt bij het minste vermoeden van gevaarlijk weer een vlucht meestal geannuleerd of aangepast. Hoe deze weersomslag zo kort voor de landing toch kon plaatsvinden, is onderdeel van het lopende onderzoek.

Reacties van omwonenden en getuigen

Een inwoner van De Hoeve vertelde dat het “nog nooit zo druk is geweest” in het dorp. Veel buurtbewoners werden naar eigen zeggen opgeschrikt door het lawaai van de stuiterende mand en het grote aantal hulpdiensten.

Lokale media melden dat de klap zichtbaar sporen in het weiland heeft achtergelaten. Ook spreken zij met ooggetuigen die de impact “zeer heftig” noemen.

Onderzoek naar oorzaak en veiligheid

De Onderzoeksraad voor Veiligheid voert een verkennend onderzoek uit om te bepalen of er aanvullende veiligheidsmaatregelen nodig zijn bij ballonvaarten. Daarbij wordt gekeken naar weersinformatie, communicatie tussen piloot en grondteam en de technische staat van de ballon.

Volgens experts kan een plotselinge windvlaag ontstaan door lokale weersveranderingen, zoals temperatuurschommelingen of drukverschillen, die niet altijd in weersvoorspellingen worden opgenomen.

Luchtballonvaart in Nederland: populair maar weersafhankelijk

Ballonvaarten zijn in Nederland geliefd, vooral in de zomermaanden. Jaarlijks stappen duizenden mensen in voor tochten boven natuurgebieden en steden.

De KNVvL benadrukt dat ongevallen zeldzaam zijn, maar dat veiligheid altijd vooropstaat. Passagiers krijgen vooraf instructies over hoe te handelen bij een harde landing. Dit incident in De Hoeve laat zien hoe belangrijk het blijft om alert te zijn op weersomstandigheden, zelfs bij ervaren piloten en moderne ballonnen.

Mogelijke preventieve maatregelen

Deskundigen stellen dat betere real-time weersystemen en snellere communicatie tussen weerstations en piloten de kans op ongelukken kunnen verkleinen. Ook wordt gekeken of het aantal passagiers per mand invloed heeft op de veiligheid in extreme omstandigheden.

Lees verder