Algemeen
Zangeres Maan heeft niets te klagen: Via deze manieren verdient ze super veel geld!
Zangeres Maan, bekend van haar overwinning in The Voice of Holland in 2016, heeft sindsdien een succesvolle carrière opgebouwd en verdient op verschillende manieren aanzienlijke inkomsten.

Na haar overwinning bij The Voice of Holland kreeg Maan niet
alleen een platencontract, maar ook de kans om samen te werken met
DJ Hardwell en een luxe auto te winnen.

Nu, op 26-jarige leeftijd, heeft ze tal van hits gescoord en is
haar vermogen volgens de Kamer van Koophandel gegroeid tot ongeveer
1,5 miljoen euro.

Rob Goossens van RTL Boulevard meldt dat Maan maandelijks
minstens 8.400 euro verdient dankzij haar populariteit op
Spotify.

Voor een optreden van slechts een half uur rekent Maan 16.500
euro, en dit jaar staat ze op grote evenementen zoals Zwarte Cross
en Appelpop, waar ze waarschijnlijk nog meer verdient.

Shay Kreuger benadrukt dat Maan twintig keer is geboekt voor de
concerten van Vrienden van Amstel Live.

Het uitverkopen van de Ziggo Dome leverde haar ongeveer 300
duizend euro op. Naast haar muzikale succes heeft ze ook een
gelukkige relatie met Karel van de band Goldband.

Aran Bade merkt op dat Maan zakelijk succesvol is met twee
bedrijven op haar naam, waaronder The Power of Love BV, waarin ze
jaarlijks 200-300 duizend euro kan sparen.

Maan verdient ook geld met samenwerkingen met kledingmerken
zoals Hugo Boss en Steve Madden, die tot 30.000 euro betalen voor
een Instagram-post.

Ze heeft geïnvesteerd in onroerend goed en bezit een woning in
Amsterdam en een twee-onder-een-kapwoning, volledig uit eigen zak
betaald.

Opvallend is dat haar zakelijke post wordt afgeleverd bij haar
ouders, die naast haar wonen, zoals Rob Goossens opmerkt.

Maan deelt regelmatig haar modieuze stijl op Instagram, zoals
een Adidas top in samenwerking met Gucci ter waarde van 980
euro.

Haar kapper, vaak genoemd in haar Instagram-posts, rekent
ongeveer 115 euro voor een knipbeurt. Boutaina Afallah suggereert
dat deze posts kunnen duiden op samenwerkingen.

Maan deelt haar liefde voor reizen en genoot onlangs van een
trip naar Marokko met Karel, waarvoor ze ongeveer 4.000 euro heeft
uitgegeven – een bescheiden bedrag gezien haar indrukwekkende
inkomsten.

Algemeen
Kijkers herkennen nieuwe B&B Vol Liefde-deelnemer en zeggen allemaal hetzelfde

Vanavond gaat het nieuwe seizoen van B&B Vol Liefde officieel van start, en zoals altijd belooft het weer een mix te worden van romantiek, ongemak, hoop en onverwachte televisiepareltjes. Twaalf bed & breakfast-eigenaren wagen opnieuw de sprong in het diepe en stellen niet alleen hun accommodatie, maar ook hun hart open voor een mogelijke nieuwe liefde. Nog vóór de eerste aflevering goed en wel is begonnen, lijkt één deelnemer nu al alle aandacht naar zich toe te trekken. Haar naam: Caroline. En op sociale media draait de vergelijkingsturbine inmiddels op volle toeren.

Een opvallende entree nog vóór de eerste date
Caroline is 67 jaar, woont in het zonnige Estepona in Spanje en heeft een leven achter de rug dat zich grotendeels in België afspeelde. En hoewel de zoektocht naar liefde centraal staat in het programma, zijn het vaak de eerste indrukken die blijven hangen. Bij Caroline was dat niet anders. In de eerste fragmenten die voorafgaand aan de uitzending werden gedeeld, liet ze zich meteen kennen als iemand met een flinke dosis zelfspot.
Zo vertelde ze zonder enige schaamte dat ze zichzelf beschouwt als de “microwave queen” en de “airfryer queen”. Geen culinaire hoogstandjes dus, maar wel eerlijkheid, humor en relativeringsvermogen. Dat leverde haar direct sympathie op bij een groot deel van het publiek. In gesprek met presentatrice Leonie ter Braak liet Caroline zien dat ze precies weet wie ze is en daar ook geen doekjes om windt.

Sociale media zien meteen gelijkenissen
Het duurde niet lang voordat kijkers – of beter gezegd: toekomstige kijkers – hun oordeel al klaar hadden. Op X, Instagram en Facebook stroomden de reacties binnen. Wat vooral opviel, was hoe vaak Caroline werd vergeleken met een andere bekende televisiepersoonlijkheid: Monique, beter bekend als “Mama Mo” uit Winter Vol Liefde en later ook uit De Hanslers.
Dit bericht op Instagram bekijken
“Is dit de zus van Monique?” vraagt iemand zich hardop af. Een ander schrijft: “Ik zie nu al drama aankomen, dit voelt als Mama Mo 2.0.” En weer een ander gaat nog een stap verder: “Dit zou zó de moeder van Denise kunnen zijn.” De vergelijking met Denise – de voormalige vriendin van Mike Hansler – is snel gemaakt, zeker gezien de uitstraling, het accent en de manier van praten.

Waarom die vergelijking zo snel wordt gemaakt
Dat Caroline zo snel wordt gelinkt aan Mama Mo is eigenlijk niet zo vreemd. Beiden hebben een uitgesproken persoonlijkheid, zijn niet bang om hun mening te geven en lijken een zekere dominantie uit te stralen. Dat hoeft niet per se negatief te zijn, maar het zorgt wel voor dynamiek – en dus voor goede televisie.
Mama Mo wist in Winter Vol Liefde en later in De Hanslers wekelijks de gemoederen bezig te houden met haar bemoeienis, haar scherpe opmerkingen en haar sterke aanwezigheid in het leven van haar zoon Mike. Kijkers projecteren die ervaringen nu automatisch op Caroline, nog voordat ze überhaupt een logé heeft ontvangen.

Fanfavoriet vóór aflevering één
Wat opvallend is: waar Mama Mo in eerste instantie vooral kritiek kreeg, lijkt Caroline juist nu al een schare fans te hebben. Onder de eerste beelden verschijnen opvallend veel positieve reacties. Mensen noemen haar “verfrissend”, “authentiek” en “heerlijk zichzelf”. Sommigen geven zelfs aan speciaal voor haar te gaan kijken.
Dat is bijzonder, want meestal duurt het een paar afleveringen voordat kijkers echt een band opbouwen met een deelnemer. Bij Caroline lijkt die klik er meteen te zijn. Misschien omdat ze niets probeert te verbergen, geen perfecte versie van zichzelf neerzet en zichtbaar plezier heeft in het avontuur.

De kracht én het risico van sterke persoonlijkheden
Toch leert de geschiedenis van dit soort programma’s dat sterke persoonlijkheden ook een risico met zich meebrengen. Ze zorgen voor entertainment, maar kunnen ook botsen met potentiële partners. Niet iedereen kan of wil omgaan met iemand die zo uitgesproken aanwezig is.
Bij B&B Vol Liefde draait het uiteindelijk om de vraag of liefde kan groeien in een omgeving waar mensen zichzelf volledig laten zien. Caroline lijkt dat zonder enige rem te doen. De vraag is of de mannen die naar Estepona afreizen daar ook echt op zitten te wachten, of dat het hen juist afschrikt.
Dit bericht op Instagram bekijken
De schaduw van eerdere realityverhalen
De vergelijking met Mama Mo roept onvermijdelijk ook herinneringen op aan de discussies rond Mike en Denise. In De Hanslers zagen kijkers hoe relaties onder druk kwamen te staan, hoe emoties hoog opliepen en hoe betrokkenen zich soms overweldigd voelden door wat er op televisie gebeurde.
Denise gaf later aan dat ze het mentaal zwaar had gehad en zelfs met een psycholoog naar de eerste aflevering moest kijken. Dat soort verhalen zorgen ervoor dat kijkers kritischer zijn geworden. Ze kijken niet alleen naar romantiek, maar ook naar de impact die zulke programma’s hebben op de deelnemers.
Caroline als katalysator van gesprekken
Wat vaststaat, is dat Caroline nu al gesprekken losmaakt. Over ouder worden en daten. Over zelfstandige vrouwen. Over hoe eerlijk je mag zijn op televisie. En over hoe snel we mensen in hokjes plaatsen op basis van eerdere reality-ervaringen.
Is ze werkelijk vergelijkbaar met Mama Mo? Of is dat vooral een projectie van kijkers die getraumatiseerd zijn door eerdere seizoenen? Dat zal pas blijken wanneer Caroline daadwerkelijk haar deuren opent voor potentiële liefdes.
Een seizoen dat meteen leeft
Dat B&B Vol Liefde nog vóór de eerste aflevering zoveel losmaakt, zegt veel over de kracht van het format. Het publiek kijkt niet meer passief, maar leeft mee, oordeelt vooruit en vormt al meningen op basis van enkele minuten beeldmateriaal.
Caroline lijkt daarin een sleutelrol te spelen. Of ze nu de harten verovert of juist voor verdeeldheid zorgt, één ding is zeker: ze wordt gevolgd, besproken en geanalyseerd. En dat is precies wat realitytelevisie anno nu zo groot maakt.
Vanavond zien we of Caroline inderdaad de nieuwe publiekslieveling wordt – of misschien toch de volgende Mama Mo waar iedereen een mening over heeft. Eén ding is duidelijk: onopgemerkt blijft ze niet.