Algemeen
Ga jij naar de Albert Heijn voor jouw boodschappen? Controleer je kassabon dan heel goed!
In de hedendaagse samenleving zijn de kosten van levensonderhoud buitengewoon hoog, en zelfs een snelle trip naar de supermarkt voor een paar boodschappen kan een behoorlijke impact hebben op je portemonnee.

**Supermarktwaarschuwing: Controleer je bon bij Albert Heijn,
Jumbo en Lidl**

Met de feestdagen voor de deur, die doorgaans behoorlijk prijzig
zijn, verwachten velen van ons een smakelijk kerstmenu en
deelneming aan festiviteiten.

Helaas meldt de Consumentenbond dat er steeds vaker fouten
worden gemaakt bij supermarkten, met name bij Albert Heijn, Jumbo
en Lidl.

De prijzen op de kassabonnen komen vaak niet overeen met de
prijzen in de schappen, wat resulteert in ontevreden klanten.

**Consumentenbond eist correctie en compensatie**
De Consumentenbond maakt zich ernstige zorgen over deze situatie
en heeft deze kwestie al twee maanden geleden aangekaart.

Ze dringt er bij de supermarkten op aan om de prijsverschillen
onmiddellijk op te lossen en de klanten correct te informeren over
prijsveranderingen.

Bovendien eist de bond dat klanten worden gecompenseerd voor
eventuele eerdere fouten op kassabonnen.

**Albert Heijn blijft achter**
Hoewel winkelketens zoals Jumbo en Plus zich hebben gehouden aan
de gemaakte afspraken en verbeteringen hebben doorgevoerd, lijkt
Albert Heijn achter te blijven.

Op de bonnen staan nog steeds onjuiste bedragen en de prijzen op
de reclameborden in de winkel kloppen al sinds oktober 2022 niet
meer.

De beloofde prijsgarantie wordt niet nagekomen en de
kassamedewerkers zijn niet op de hoogte van deze garantie, waardoor
producten niet gratis worden meegegeven wanneer de bon niet
klopt.

**Juridische stappen dreigen**
De Consumentenbond overweegt juridische stappen tegen Albert
Heijn en roept de supermarktketen op om samen te werken aan een
oplossing voor dit probleem.

Ze benadrukken dat fouten op de kassabon als oneerlijke
handelspraktijken worden beschouwd.

**Albert Heijn reageert verbaasd**
Albert Heijn heeft verrast gereageerd op het bericht van de
Consumentenbond en beweert voortdurend in gesprek te zijn om
verbeteringen door te voeren.

Ze benadrukken dat klanten altijd het product gratis mee krijgen
als ze een foutieve prijs op een digitaal prijskaartje
signaleren.

**Oproep tot dialoog**
Om inzicht te krijgen in de achterliggende data van het
onderzoek, nodigt Albert Heijn de Consumentenbond uit voor een
gesprek om gezamenlijk tot een oplossing te komen.

De supermarktketen beweert dat de prijsafwijkingen in minder dan
1 procent van de gevallen voorkomen.

**Klanten moeten alert zijn**
Totdat dit probleem volledig is opgelost, doet de
Consumentenbond een dringende oproep aan klanten van Albert Heijn,
Jumbo en Lidl om hun kassabonnen zorgvuldig te controleren en
eventuele fouten direct te melden.

Het is belangrijk om bewust te blijven van mogelijke
prijsverschillen om te voorkomen dat je te veel betaalt voor je
boodschappen.

Algemeen
Floortje Dessing getrffen door ernstige ziekte: ‘Al dagen niet gegeten en bonkende hoofdpijn’

Tv-maker Floortje Dessing (52) heeft tijdens opnames op Bali naar eigen zeggen een naar ’tropisch v!rus’ opgelopen. Ze heeft al dagenlang niet kunnen eten en kan alleen wat water binnenhouden.

Hoewel ze voor werk op het Indonesische eiland verblijft, hoopte
ze ook te kunnen ontspannen tijdens haar verblijf.

Het is voor het eerst in zeven jaar dat ze terug is op Bali, en
ze geniet van de veranderingen en kleine details, zoals een
bijzondere boom bij haar logeeradres. Helaas kan Dessing echter
niet echt genieten vanwege haar z!ekte.

Ze deelde haar situatie met haar 63.000 volgers op social media
en vertelde over het ‘n*sty tropisch v!rus’ dat haar al op de
tweede dag van haar reis te pakken had genomen.

Ze verblijft momenteel alleen maar binnen onder een muggennet en
heeft last van bonzende h00fdpijn.

Het is niet duidelijk welk v!rus ze precies heeft, maar het
heeft haar flink te pakken. Ze heeft al dagen niet kunnen eten en
houdt alleen water en paracetam0l binnen.

Ondanks haar tegenslag blijft Dessing nuchter en 0ptimistisch.
Ze zegt: “Dat is ook reizen… Maar even doorb!jten en we zijn er
vast weer.”

Haar volgers sturen haar beterschapswensen, wat haar enigszins
helpt om zich wat beter te voelen.

Het is niet de eerste keer dat Dessing wordt getr0ffen door een
typische reisaand0ening. In het verleden heeft ze al te maken gehad
met verschillende infect!es en aand0eningen tijdens haar reizen,
zoals schist0somiasis in Colombia, knokkelk00rts op Bali,
hondsd0lheid in Cambodja en tekenencefalitis in Zweden.

Ze heeft zelfs ooit beweerd dat ze werd aangev*llen door
duizenden wespen op een eiland in de Stille Oceaan.

Ondanks deze uitdagingen leveren haar reisavonturen
prijswinnende tv-programma’s op. Onlangs werd ze geëerd met de
Media Oeuvre Award voor haar jarenlange carrière vol ‘schitterende’
programma’s en mooie verhalen.

Ze won in 2016 de Gouden Televizier-Ring met haar programma
‘Floortje naar het einde van de wereld’.

Dessing wordt beschouwd als een ‘klasse apart’ door de jury,
bestaande uit AD-columnist Angela de Jong en Spreekbuis-uitgever
Richard Otto.
