-

Nieuwste

Vrouw barst in tranen uit wanneer ze voor het eerst van 9 tot 5 werkt

Een jonge vrouw trekt onbedoeld de aandacht van het internet met een video waarin ze haar stress deelt over haar eerste fulltime baan.

Werken
Voor sommige mensen lijkt het studentenleven lichter te zijn dan het werken. Niet iedereen realiseert zich welke verantwoordelijkheden de volwassen wereld met zich meebrengt.

Brielle, die heeft gestudeerd en haar diploma heeft behaald, heeft nu een baan gevonden.

Brielle
Klagen
In een TikTok-video deelt ze haar gevoelens over werken. Ze kijkt emotioneel in de camera. “Ik weet dat ik heel dramatisch en irritant ben, maar dit is mijn eerste baan.”

“Dit is mijn allereerste baan van negen tot vijf na mijn universiteit.” Daarna begint ze te klagen. Ze praat over reistijden en huurprijzen in de stad.

Om op tijd op haar werk te zijn, moet Brielle ’s ochtends om 7.30 uur al de trein nemen.

Ze komt pas om 18.15 uur thuis. Ze zegt dat ze dan geen tijd meer heeft om iets anders te doen.

Ik kan niets doen!
Na haar werk wil Brielle alleen nog maar douchen, eten en slapen. “Ik heb geen tijd of energie om te koken. Zelfs trainen lukt niet meer.”

Volgens de TikTok-gebruiker heeft ze geen moeite met de baan zelf, maar met het reizen naar kantoor en de uren die ze daaraan verliest.

“Ik weet dat het erger kan. Ik stap letterlijk naar buiten in het pikdonker.

Hoe kun je vrienden hebben? Hoe kun je nog iemand ontmoeten? Ik heb nergens meer tijd voor en ik ervaar veel stress.”

Brielle wil mensen waarschuwen

Onder de video zijn veel (negatieve) reacties te lezen. In een interview met The Independent vertelt ze echter: “Ik wil nu voor de volgende generatie spreken.”

“Ik wil uitleggen dat een werkweek van 40 uur plus woon-werkverkeer niet noodzakelijk is voor productiviteit.” Hieronder kun je de video bekijken:

@brielleybelly123

im also getting sick leave me alone im emotional ok i feel 12 and im scared of not having time to live

♬ original sound – BRIELLE

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder