Economie
Ober neemt wraak op multimiljonair Nikkie Plessen na ‘fooi van 20 cent!’
Nikkie Plessen komt de laatste tijd niet al te positief naar voren in de verhalen van verschillende Nederlandse bronnen.
Onlangs bracht Juicechannel nog een verhaal naar buiten over een
incident waarbij Plessen boos zou zijn geworden vanwege een plastic
tasje van 10 cent: “Ik werkte jaren geleden in een bakkerij in
Amsterdam waar veel bekende Nederlanders kwamen.
Nikkie kwam daar bijna elke week. Op een dag kwam ze zonder
tasje, en juist op dat moment was de regel ingevoerd om te betalen
voor plastic tasjes.
Mevrouw had voor veel geld aan ontbijt en lunch gekocht, had al
afgerekend, maar had geen tas bij zich.
Dus ik zei: ‘Dat wordt dan nog 10 cent.’ Ze werd helemaal boos.
‘IK GEEF WEKELIJKS ZOVEEL GELD UIT AAN BROOD, WEET JE WIE IK
BEN?'”
Nikkie Plessen schijnt wel érg zuinig te zijn!
Natuurlijk is Nikkie bij de meeste mensen bekend, en het is
algemeen bekend dat ze ongeveer 33 miljoen euro op haar
bankrekening heeft staan.
Dit keer komt er echter een schrijnend verhaal naar buiten over
Nikkie in een restaurant, verteld door juicekoningin Yvonne
Coldeweijer: “Na een luxe dineravond met wat vrienden in een
restaurant waar de rekening 1999,80 euro bedroeg, rondde ze het
bedrag af naar 2000 euro en zei ze tegen mijn toenmalige
collega-ober: ‘Laat het wisselgeld maar zitten’!”
Dit verhaal kan natuurlijk vanuit twee perspectieven worden
bekeken, aangezien 2000 euro natuurlijk al aanzienlijk veel is voor
een diner.
In Nederland geldt doorgaans de regel om ‘5 tot 10% fooi’ te
geven, wat neerkomt op 100 tot 200 euro, wat ook aanzienlijk
is.
De ober was echter niet blij met de ‘royale fooi’ van Nikkie:
“Hij pakte die 20 cent met een serieus gezicht uit de kassa en
legde het op haar bord.” Het incident met het tasje was al eerder
bekend:
Economie
Cameravrouw heeft ‘ander verhaal’ over incident met Joost Klein: ‘Dit is er echt gebeurd’
De cameravrouw, betrokken bij het incident dat leidde tot de diskwalificatie van Joost Klein voor de finale van het Eurovisie Songfestival, heeft een andere lezing van de gebeurtenissen dan de artiest zelf, volgens de directeur-generaal van de European Broadcasting Union, Noel Curran.
In een interview met de Zweedse radiozender Sveriges Radio, vermeldde Curran dat de verklaringen van de cameravrouw verschillen van die van Klein, maar hij specificeerde niet wat haar versie van het verhaal inhoudt.
De directeur-generaal reageerde op een statement van de AVROTROS over het voorval dat ervoor zorgde dat Klein niet kon deelnemen aan het Songfestival.
Volgens de omroep had Klein een “dreigende beweging” gemaakt naar de camera omdat de cameravrouw hem bleef filmen, ondanks zijn herhaalde verzoeken om dat niet te doen. Hij zou de cameravrouw hierbij niet fysiek hebben aangeraakt.
Dit is de eerste keer in de 68-jarige geschiedenis van het Eurovisie Songfestival dat een land wordt gediskwalificeerd nadat de wedstrijd al begonnen is.
Na deze ongekende gebeurtenis is de Eurovisie Songfestivalgemeenschap in rep en roer. De diskwalificatie van Joost Klein heeft niet alleen impact op de Nederlandse delegatie, maar roept ook vragen op over de regelgeving en de handhaving ervan tijdens het festival.
Fans en experts debatteren hevig over de consequenties van dit besluit en de transparantie van het besluitvormingsproces.
Op sociale media hebben zowel supporters van Klein als kijkers die pleiten voor strikte naleving van de regels hun mening niet onder stoelen of banken gestoken.
Deze situatie heeft een levendige discussie op gang gebracht over de grenzen van artistieke vrijheid en respect voor de operationele normen binnen een dergelijk internationaal evenement.
Het Eurovisie Songfestival staat bekend om zijn diversiteit en inclusiviteit, waardoor dit incident des te opmerkelijker is. De organisatie staat nu voor de uitdaging om haar regels te herzien en mogelijk aan te passen om toekomstige conflicten te voorkomen en tegelijkertijd de integriteit van het evenement te waarborgen.
Noel Curran benadrukte dat het belangrijk is om uit dit voorval te leren en het festival te blijven verbeteren voor alle deelnemende landen en artiesten.