-

Nieuwste

67-jarige Gert-Jan slaapt maanden in zijn rolstoel omdat de thuiszorg geen personeel heeft

Het hartverscheurende verhaal van Gert-Jan, een 67-jarige man, brengt de schrijnende gevolgen van bezuinigingen in de zorg aan het licht. Gert-Jan heeft maandenlang in zijn rolstoel moeten slapen, en dit verhaal doet je huiveren.

Gert-Jan is een 67-jarige man die dagelijks afhankelijk is van zorg vanwege ernstige gezondheidsproblemen, waaronder rugklachten, hartpr0blemen en nierproblemen.

Hij zit altijd in een rolstoel en heeft dagelijks zorg en assistentie nodig. Helaas ontbrak het aan voldoende zorgpersoneel om in zijn behoeften te voorzien, wat resulteerde in schrijnende situaties.

De bezuinigingen in de zorg hebben geleid tot een schrijnend gebrek aan zorgverleners, en Gert-Jan was hier de dupe van.

De laatste maanden stond hij er vrijwel alleen voor. Niemand was beschikbaar om hem in en uit bed te helpen, waardoor hij gedwongen was om in zijn rolstoel te slapen.

Op 28 juli van dit jaar deed Gert-Jan zijn verhaal in een interview met Omroep Brabant, waarin hij de schrijnende situatie aan de kaak stelde.

Dit leidde tot talloze reacties van mensen die hem wilden helpen en steunen, zelfs van mensen die hij niet kende.

De politieke partij PVV stelde Kamervragen over zijn situatie en nodigde hem uit in de Tweede Kamer, waar hij een luisterend oor vond bij politici, waaronder Geert Wilders, Fleur Agema en Minister Conny Helder.

Slechts twee weken geleden kreeg Gert-Jan eindelijk weer de hulp van thuiszorg, tweemaal daags.

Hij werd gebeld met het nieuws dat er eindelijk weer iemand zou komen om voor hem te zorgen.

Gert-Jan is ontroerd en blij dat hij zijn stem heeft laten horen, hoewel hij beseft dat veel mensen in vergelijkbare situaties hun mond niet durven open te doen uit angst om zorg te verliezen.

Deze hulp kwam echter zes maanden na het begin van zijn beproeving, en Gert-Jan denkt aan zijn 0verleden moeder en wat zij zou hebben moeten doormaken als ze dit had geweten.

Het heeft hem emotioneel geraakt, maar nu kan hij eindelijk terugkeren naar zijn eigen bed na maanden in zijn rolstoel te hebben geslapen.

De eerste nacht in zijn bed was bijna onwerkelijk, en hij is nog steeds bezig met herstellen van deze traumatische ervaring.

Gert-Jan hoopt dat zijn verhaal bewustwording zal creëren over de zorgproblemen waarmee mensen te maken hebben en dat er meer aandacht zal komen voor de noden van kwetsbare individuen in de samenleving.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder