-

Nieuwste

Moeder ervaart schaamte tijdens zelfscankassa-controle: ‘Pas op dat moment drong het tot me door’

Een bezoek aan de Albert Heijn voor de 38-jarige Lonneke uit Huissen liep uit op een nachtmerr!e, nadat ze werd gec0nfronteerd met een winkelverb0d van maar liefst twee jaar.

Dit alles vanwege een incident waarbij ze twee flessen wijn niet zou hebben gescand tijdens het afrekenen bij de zelfscankassa.

De moeder van twee kinderen en een vriendin was van plan om boodschappen te doen voor een gezellige maaltijd met vrienden.

Winkelen met jonge kinderen kan echter een uitdaging zijn, dus had ze met de kinderen afgesproken dat ze geen snoep zouden krijgen als ze zich niet zouden gedragen.

Bij het winkelen zag Lonneke een aanbieding voor een pinot grigio van 8,49 euro per fles, en besloot ze twee flessen te nemen.

Tijdens het afrekenen bij de zelfscankassa, realiseerde ze zich dat ze geen tas had, dus scande ze een plastic tas. Op dat moment herinnert ze zich niet of ze de twee flessen wijn wel of niet heeft gescand.

Omdat ze druk was met de kinderen, vergat ze te controleren of alle items correct waren gescand en liep ze door de poortjes na het afrekenen.

Tot haar schrik werd ze plotseling benaderd door een medewerkster die haar besch*ldigde van winkeld!efstal, omdat ze had gezien dat de flessen niet waren gescand.

Lonneke was verbijsterd en werd door medewerkers naar een aparte ruimte gebracht. Daar kreeg ze te horen dat ze een winkelverbod van twee jaar zou krijgen.

Ze voelde zich diep vernederd en begon te huilen. Ze kon niet begrijpen waarom ze als een d!ef werd behandeld, vooral omdat ze een trouwe klant was en nooit eerder problemen had gehad. Ze benadrukte zelfs dat ze 800 euro aan koopzegels op haar bonuskaart had.

Hoewel Lonneke begrijpt dat fouten gevolgen kunnen hebben, voelde de manier waarop ze werd behandeld als onmenselijk en vernederend.

Ze gaf aan dat het haar niet zozeer om het winkelverbod ging, maar om de beschuldiging van d!efstal en het feit dat ze als een ordinaire d!ef werd gezien. Ze verklaarde dat ze nooit meer gebruik zou maken van zelfscankassa’s.

Dit incident benadrukt de noodzaak van begrip en redelijkheid bij het omgaan met klanten, vooral als er twijfels bestaan over hun bedoelingen.

Het is een herinnering aan de gevolgen van dergelijke besch*ldigingen voor het welzijn en het zelfrespect van individuen, en benadrukt de behoefte aan een respectvolle en empathische aanpak bij het omgaan met vergelijkbare situaties in de toekomst.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder