-

Nieuwste

Luna (31) helpt haar ernstig zieke patiënt met aftrekken: “Ik moet ook aan mijn geld komen”

Luna, een 31-jarige verpleegkundige die haar passie vindt in haar werk binnen een verz0rgingstehuis, heeft een diepgaande affiniteit voor haar taken.

Ze geniet van het gezelschap van haar collega’s en haar regelmatige nachtdiensten brengen haar vaak in onverwachte en memorabele situaties.

Eén van deze uitzonderlijke gebeurtenissen vond plaats toen Luna tijdens haar nachtelijke ronde werd geconfronteerd met een bewoner die zichzelf bevred!gde.

Deze bijzondere ervaring markeerde het begin van een diepgekoesterd geheim dat ze met niemand durfde te delen.

De bewoner in kwestie, die we voor nu Jan zullen noemen, is een bewoner die een speciale plek in Luna’s hart heeft veroverd.

Hij is een vriendelijke, oudere man die vaak geteisterd wordt door gevoelens van eenzaamheid en verdriet.

Hoewel Luna en haar collega’s beseffen dat voorkeursbehandelingen onprofessioneel zijn, kunnen ze het niet laten om Jan met extra aandacht te verzorgen, simpelweg vanwege zijn zachtaardige aard.

Op een avond, terwijl Luna haar ronde maakte, ontdekte ze tot haar schrik dat Jan zichzelf bevred!gde in zijn bed.

Hij was zichtbaar in verlegenheid gebracht en verontschuldigde zich, maar merkte op dat het hem niet lukte.

Toen deed hij een onverwachte vraag die Luna’s wereld op zijn kop zette: of ze hem wilde helpen.

In eerste instantie weigerde Luna resoluut. Maar toen het incident zich herhaalde en Luna naast Jan’s bed een bedrag van honderdvijftig euro aantrof met een aanbod om te assisteren, kon ze de verleiding niet weerstaan.

Ze hielp hem en werd rijkelijk beloond. Deze situatie herhaalde zich en hoewel het duidelijk was dat het Jan goed deed, voelde Luna zich innerlijk verscheurd.

Ondanks de ‘dienst’ die Luna al voor Jan verrichtte, hoopte hij op meer.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder