Nieuwste
Luna (31) helpt haar ernstig zieke patiënt met aftrekken: “Ik moet ook aan mijn geld komen”
Luna, een 31-jarige verpleegkundige die haar passie vindt in haar werk binnen een verz0rgingstehuis, heeft een diepgaande affiniteit voor haar taken.
Ze geniet van het gezelschap van haar collega’s en haar
regelmatige nachtdiensten brengen haar vaak in onverwachte en
memorabele situaties.
Eén van deze uitzonderlijke gebeurtenissen vond plaats toen Luna
tijdens haar nachtelijke ronde werd geconfronteerd met een bewoner
die zichzelf bevred!gde.
Deze bijzondere ervaring markeerde het begin van een
diepgekoesterd geheim dat ze met niemand durfde te delen.
De bewoner in kwestie, die we voor nu Jan zullen noemen, is een
bewoner die een speciale plek in Luna’s hart heeft veroverd.
Hij is een vriendelijke, oudere man die vaak geteisterd wordt
door gevoelens van eenzaamheid en verdriet.
Hoewel Luna en haar collega’s beseffen dat
voorkeursbehandelingen onprofessioneel zijn, kunnen ze het niet
laten om Jan met extra aandacht te verzorgen, simpelweg vanwege
zijn zachtaardige aard.
Op een avond, terwijl Luna haar ronde maakte, ontdekte ze tot
haar schrik dat Jan zichzelf bevred!gde in zijn bed.
Hij was zichtbaar in verlegenheid gebracht en verontschuldigde
zich, maar merkte op dat het hem niet lukte.
Toen deed hij een onverwachte vraag die Luna’s wereld op zijn
kop zette: of ze hem wilde helpen.
In eerste instantie weigerde Luna resoluut. Maar toen het
incident zich herhaalde en Luna naast Jan’s bed een bedrag van
honderdvijftig euro aantrof met een aanbod om te assisteren, kon ze
de verleiding niet weerstaan.
Ze hielp hem en werd rijkelijk beloond. Deze situatie herhaalde
zich en hoewel het duidelijk was dat het Jan goed deed, voelde Luna
zich innerlijk verscheurd.
Ondanks de ‘dienst’ die Luna al voor Jan verrichtte, hoopte hij
op meer.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.