Nieuwste
D00dzieke Geert wordt uit hospice gezet omdat hij ’veel te lang leeft’
Geert Boersema uit Emmeloord bevond zich in een zeer aangr!jpende situatie toen hij, wetende dat zijn leven bijna ten e!nde was, in een h0spice verbleef.
Echter, nadat hij een lichte verbetering in zijn gezondheid
vertoonde, kreeg hij te horen dat hij het h0spice moest verlaten,
wat zowel voor hem als zijn familie een emoti0nele kl*p was.
In augustus 2022 kreeg Geert (64) te horen dat hij niet lang
meer te l*ven had en niet langer voor zichzelf kon zorgen.
Hij vond een warme en ondersteunende omgeving in een h0spice in
Enschede, waar hij vier maanden verbleef.
Maar toen hij enigszins herstelde, werd hem verteld dat hij
moest vertrekken omdat anderen op de wachtlijst zijn plek nodig
hadden.
Deze situatie raakte niet alleen de familie hard, maar ook Geert
zelf.
Zijn zus Dineke vertelde dat zij dankzij het h0spice een sterke
band met haar broer had opgebouwd, hoewel ze lange tijd geen
contact hadden gehad.
Dankzij de inzet van enkele kennissen werd het mogelijk om hen
te herenigen.
Helaas kwam Geert na zijn vertrek uit het h0spice in een
verz0rgingshuis terecht, waar hij zich niet thuis voelde en
aanspraak miste.
Hij verslechterde snel en koos uiteindelijk voor euth*nasie,
waarna hij op 27 januari van dit jaar is 0verleden.
Erik Roelofs, manager van stichting H0spice Leender Vriel
Enschede-Haaksbergen, gaf aan dat het erg moeilijk is om mensen te
vragen te vertrekken als ze stabiliseren en het h0spice meer als
een woonomgeving gaan ervaren.
Hij benadrukte dat er niet eindeloos plek is en dat er nu
str*nger wordt gescreend om dergelijke situaties in de toekomst te
voorkomen.
Het verhaal van Geert en zijn ervaring met het h0spice werpt
licht op de complexiteit van het beheren van deze waardevolle
zorgvoorzieningen en het balanceren van de behoeften van
verschillende pat!ënten.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.