-

Nieuwste

Transavia weigert Kitty aan boord: ”Dit is zo onrechtvaardig”

De 60-jarige Kitty Trepels had gisteren haar laatste reis naar Menorca moeten maken, een laatste kans om van een vakantie te genieten voordat haar tijd opraakt.

Echter, Transavia heeft haar de toegang tot het vliegtuig geweigerd, bewerend dat ze ‘niet fit to fly’ was. Dit heeft Kitty w0edend achtergelaten.

Voor haar was deze vakantie een kostbare gelegenheid, aangezien ze niet lang meer te l*ven heeft.

Kitty keek enorm uit naar deze reis, maar de nachtelijke vlucht met Transavia verliep totaal anders dan verwacht.

Samen met haar zus Sandra (54) zat ze bij de gate op Schiphol te wachten. Toen ze in haar rolstoel in slaap viel, werden de medewerkers op Schiphol zenuwachtig. Ze werd gevraagd of ze hulp nodig had.

Kitty reageerde dat ze gewoon een beetje moe was, maar verder in goede gezondheid verkeerde. “Ik was helemaal klaar voor de vakantie!”

Maar niet lang daarna verscheen de piloot voor haar en vertelde dat ze niet mee mocht naar Spanje.

“Hij zei: ik ben de baas en we nemen je niet mee. Ik draag de verantwoordelijkheid als er aan boord iets fout gaat, en ik heb besloten dat je niet kunt meevliegen.”

“Ik vroeg nog: ‘Wat kan er misgaan?’ Maar de beslissing was al genomen. Mijn bagage was zelfs al uitgeladen. Ik ben nog steeds in sh0ck.”

Kitty en haar zussen reizen al jaren samen naar Menorca. “Mijn leven nadert het einde, dus we hebben ons uiterste best gedaan om nog een week weg te gaan.

Om afscheid te nemen van het eiland en onze vrienden daar. Ik had mijn behandelingen stopgezet en mijn zus had moeite gedaan om vrij te nemen.”

Sandra vertelt aan De Telegraaf dat ze direct contact hebben opgenomen met medisch personeel in Nijmegen nadat de piloot het slechte nieuws had gebracht.

Een verpleegkundige las zelfs midden in de nacht een stukje uit het medisch dossier voor. Echter, Transavia wilde niet meer meewerken.

Het heeft echter niets veranderd. Het vliegtuig vertrok zonder Kitty en Sandra. Transavia beweert dat dit om veiligheidsredenen is gebeurd.

Ondanks dat Kitty groen licht had gekregen van haar medisch team en aan alle vereisten had voldaan, werd haar de toegang toch ontzegd.

Ze had zelfs toestemming van de oncoloog en alle relevante documenten bij zich.

Volgens Transavia’s woordvoerder kan een piloot zelf beslissen of iemand “fit to fly” is. “Indien nodig vraagt een gezagvoerder om ondersteuning en advies van de medische dienst.”

In dit geval lijkt dit echter niet te zijn gebeurd, terwijl Kitty alle benodigde documenten bij zich had.

Een kans op een nieuwe reis naar Menorca lijkt nu onwaarschijnlijk. “Een herkansing is bijna uitgesloten. Ik moet binnenkort weer beginnen met chem0therapie.”

Kitty is in sh0ck en zei: “Ik begrijp nog steeds niet wat er is gebeurd. Dit voelt zo onrechtvaardig.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder