Nieuwste
Petra (43): ‘Onze nakomeling is niet gewenst in mijn gezin!’
Toen Petra (43) en haar partner ontdekten dat ze zwanger was, was de reactie van haar gezin verre van enthousiast. Integendeel, ze smeekten haar zelfs om de zwangerschap niet door te zetten.
Petra en haar partner waren al op jonge leeftijd ouders geworden
van hun eerste zoon, die nu zestien is.
Enkele jaren later besloten ze bewust voor een tweede kind, wat
resulteerde in een dochter van elf en later nog een zoon van
negen.
Ondanks hun tevredenheid en de overtuiging dat hun gezin
compleet was, gebeurde het onverwachte.
Tijdens een vakantie vergat Petra haar anticonceptiepil. Het
koppel dacht niet te veel na over de gevolgen, maar binnen een
maand werden de eerste zwangerschapssymptomen duidelijk.
Petra was moe en haar b0rsten waren gevoelig. Na meerdere
positieve zwangerschapstesten, deelde ze het nieuws met haar
partner, die reageerde zoals ze had gevreesd – boos en
verwijtend.
Ze besloten het nieuws niet direct aan hun kinderen te vertellen
en eerst te wachten op een gezonde echo.
Toen dit het geval bleek te zijn, vertelden ze hun kinderen één
voor één.
Hoewel hun jongste zoon enigszins enthousiast reageerde,
ontpl0ften de oudste twee.
De oudste zoon dreigde zelfs bij zijn vriendin te gaan wonen,
bewerend dat zij ‘normale ouders’ had.
De houding van Petra’s partner veranderde na de bevalling echter
volledig, en hij werd behulpzaam en zorgzaam.
Niettemin toonden de oudste zoon en dochter blijvende
v!jandigheid jegens de baby en uitten ze gebrek aan empathie.
De oudste zoon ging zelfs vrijwel fulltime bij zijn vriendin
wonen.
Met een pasgeboren baby en drie opstandige pubers voelt Petra
dat ze aan het 0verleven is en laat ze haar oudste zoon los, in de
hoop dat de situatie in de toekomst zal verbeteren.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.