-

Nieuwste

Verschrikkelijk: Meisje 0verleden nadat achtbaan losraakt van de rails

Op 14 juli vond er een verschrikkelijk inc!dent plaats in het pretpark Tivoli Friheden in Denemarken, waarbij een 14-jarig meisje 0verleed nadat het achterste deel van de achtbaan waarin ze zat van de rails raakte.

Het meisje, dat niet bij naam is genoemd, maakte een ritje in de ‘Cobraen’ achtbaan toen het achterste deel van het voertuig ontspoorde.

Redd!ngswerkers konden twee personen die op de achterbank zaten, en een andere persoon bevr!jden en naar het z!ekenhuis brengen voor behandeling van hun verw0ndingen.

Helaas werd het 14-jarige meisje kort daarna d00dverklaard, terwijl de exacte d00dsoorzaak nog onbekend is.

Tijdens een persconferentie verklaarde een p0litie-inspecteur dat de precieze 00rzaak van dit “heel erg tragische 0ngeval” nog onduidelijk blijft.

Het publiek werd echter gerustgesteld dat onderzoekers veel energie zullen steken in het onderzoeken van de goedkeuringsprocedure voor achtbanen voordat ze in gebruik worden genomen door het publiek.

Het pretpark plaatste een verklaring op hun Facebook-pagina om het tragische voorval te bevestigen.

Ze uitte hun diepste medeleven aan het meisje en haar familieleden, vrienden en geliefden.

Ook richtten ze hun gedachten op de jongen die gew0nd raakte, evenals hun personeel en de vele bezoekers van het park op die bewuste dag.

Het pretpark werkt nauw samen met de politie van Oost-Jutland en wacht momenteel op de resultaten van het technische onderzoek naar het 0ngeval.

De gebeurtenis heeft waarschijnlijk een diepgaande !mpact op de betrokken families, vrienden en het pretparkpersoneel.

Onderzoekers zullen nu grondig onderzoeken wat er precies is misgegaan om te voorkomen dat soortgelijke incidenten in de toekomst plaatsvinden.

Veiligheidsnormen en -procedures voor pretparkattracties zullen kritisch worden bekeken om ervoor te zorgen dat alle mogelijke risic0’s worden beperkt en dat de veiligheid van bezoekers altijd voorop staat.

Het verlies van een jong leven is hartversche*rend en onze gedachten gaan uit naar de familie van het slacht0ffer, evenals naar degenen die gew0nd zijn geraakt door dit tragische 0ngeval.

Het incident benadrukt het belang van strikte veiligheidscontroles en naleving van voorschriften om de bezoekers van pretparken te beschermen en ervoor te zorgen dat ze een veilige en plezierige ervaring hebben bij het genieten van de verschillende attracties.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder