Economie
Simone Kleinsma kapot van verdriet na 0verlijden dochter

Als Art en Simone samen aan de keukentafel schuiven, onder het genot van een mok thee uit Parijs, neemt het gesprek een emotionele wending.
Art vraagt Simone waarom ze in interviews heeft laten vallen dat
ze spijt heeft van het feit dat ze pas laat is gaan nadenken over
haar kinderwens.
Simone bevestigt dit en blikt terug op haar gedachtegang: “Ik
dacht dat ik eerst mijn vak goed moest doen, ik kon me gewoon niet
voorstellen dat ik op jonge leeftijd kinderen zou hebben. Toen ik
het graag wilde, lukte het gewoon niet meer.”
Simone en Guus hebben samen in de jaren 90 hun dochter Teuntje
verloren na een zwangerschap van zeven maanden.
“Het was een vreemde samenloop van omstandigheden. Het is
natuurlijk een keer gelukt, maar helaas is het misgegaan”, legt
Simone uit. “Dus ik weet wat ik mis. Dat is het wrange ervan.
Achteraf dacht ik, had het mij maar niet overkomen. Dan had ik
nooit geweten wat ik heb gemist”, vertelt ze. Art gaat dieper in op
het onderwerp en stelt vervolgvragen: “Wat als je dat niet had
meegemaakt?”
Simone onderbreekt hem en verduidelijkt haar verhaal: “Dan had
ik nooit geweten hoe het is om moeder te zijn. Hoe geweldig ik het
vond.
Ik zag mezelf uiteindelijk heel graag met kinderen. Alleen iets
later. Helaas is het daarna niet meer gelukt. We hebben van alles
geprobeerd”, zegt ze, terwijl ze zichtbaar aangeslagen omhoog
kijkt, haar tranen lijkt te bedwingen.
Simone heeft zich vaak afgevraagd waarom ze dit heeft moeten
meemaken. Met tranen in haar ogen verzucht ze: “Ja, dan ga je door
allerlei emoties heen. Je belandt in een soort r0uwproces.
Je realiseert je dat het niet voor ons is weggelegd om samen nog
een kind te krijgen. Dat is behoorlijk zwaar.”
Ondanks het zichtbare verdriet weet Simone haar p!jn een eigen
draai te geven. “Ik kan bepaalde rollen op een bepaalde manier
spelen. Ik kan het gebruiken”, zegt ze.
Art merkt op dat Simone haar p!jn kan omzetten naar iets
positiefs en hiermee troost kan bieden aan anderen. Simone stemt
volledig in: “Daar ben ik blij om, dat ik dit vak heb. Dat ik er
iets mee kan doen.”
Het gesprek tussen Art en Simone laat de diepe emoties en het
verdriet zien dat Simone heeft ervaren vanwege haar gemiste
kinderwens.
Haar ervaring met het verlies van dochter Teuntje heeft haar
leven ingrijpend beïnvloed. Toch is Simone in staat om haar p!jn om
te zetten in kracht door middel van haar werk als actrice.
Ze gebruikt haar ervaringen en emoties om bepaalde rollen op een
bijzondere manier te vertolken, waardoor ze anderen kan troosten en
inspireren.
Simone’s verhaal herinnert ons eraan dat het leven soms
onverwachte wendingen neemt en dat we allemaal onze eigen manieren
vinden om met verdriet en tegensl*gen om te gaan.
Haar vermogen om haar p!jn te kanaliseren in iets positiefs
illustreert de veerkracht van de menselijke geest.

Economie
Gordon bijt van zich af in ruzie om familiegraf: ´Mijn nichtje liegt!´

Wat begon als een mediarel rondom het graf van Whitney Houston, is inmiddels geëscaleerd tot een pijnlijke familieruzie tussen Gordon en zijn nichtje Michella. De entertainer is woedend over de uitspraken die zij deed in het weekblad Privé, waarin ze hem beschuldigde van het plaatsen van een gedenksteen op het familiegraf zonder overleg én kritiek uitte op de staat van het graf van zijn ouders. Volgens Gordon is er geen woord van waar.
“Ze liegt door alles heen”
Gordon reageert fel in Weekend op het interview van Michella. “Zij wil met níemand contact,” stelt hij. De geplaatste gedenksteen voor zijn zus Lydia, Michella’s moeder, zou volgens haar ongepast zijn omdat Lydia gecremeerd is en absoluut niet op het familiegraf wilde worden herdacht.
Gordon spreekt dat echter resoluut tegen: “De reden dat wij een gedenksteen op het graf van mijn ouders hebben geplaatst, is omdat wij als familie iets tastbaars wilden van mijn zusje, die altijd heeft gezegd dat ze bij mijn ouders begraven wilde worden. Dus Michella liegt! Ze liegt door alles heen.”
Geen plaats op de begrafenis
De zanger geeft aan dat het verdriet en de spanningen binnen de familie al veel langer sluimeren. Hij herinnert zich hoe hij bij Lydia’s begrafenis werd weggedrukt naar de achterste rij: “Wij mochten ook niet op Lydia’s begrafenis zijn hè. Wij zijn erheen gegaan en ze hebben ons op de láátste rij neergezet. Onze naam Heukeroth werd nergens genoemd, er was niet één foto van mijn ouders, van ons, niks. Alsof we nooit bestaan hebben.”
Impact van media-aandacht
Gordon is vooral boos dat Privé zijn nichtje een podium gaf om deze persoonlijke kwesties publiekelijk te delen. “Ik stuurde het artikel in de familie-app. Het is gewoon heel heftig,” vertelt hij. “Ze vergeten de impact van zo’n artikel. Hoe diep dat aankomt.” Hij vindt het “verschrikkelijk” dat zijn familie zo wordt neergezet.
Evert Santegoeds als lont in het kruitvat
De ruzie werd aangezwengeld door Privé-hoofdredacteur Evert Santegoeds, met wie Gordon al jarenlang overhoop ligt. Nadat Gordon grappend opmerkte iets te willen doen met het graf van Whitney Houston, besloot Evert een fotograaf op pad te sturen naar het graf van Gordons ouders. “Het is wrok en wraak van die engbek,” sneerde Gordon eerder. De aanval werd daarna voortgezet met Michella’s uitspraken in de volgende editie.
Emotionele breuk
De situatie laat zien hoe diep de scheuren binnen de familie Heukeroth zijn. Gordon lijkt oprecht gekwetst door de publieke aanval van zijn nichtje en de manier waarop hij zich buitengesloten voelt bij belangrijke familiegebeurtenissen. Ondanks het mediageweld toont hij zich vooral teleurgesteld: in de media, in zijn familie en in het feit dat een graf – bedoeld als plek van rust – nu symbool is geworden voor verdeeldheid.