Nieuwste
PostNL-bezorger steekt ‘nieuwe kleuren bus’ van PostNL in brand: ‘Hier wil ik niet in rijden!’
Wanneer we een witte bus in de straat zien, denken we natuurlijk dat we een pakje geleverd gaan krijgen.
Het leven van een pakketbezorger is niet altijd eenvoudig. PostNL kampt bijvoorbeeld met onderbezetting van personeel. Dat maakt dat de bezorgers onder grote tijdsdruk staan.
Alsmaar meer mensen kiezen ervoor om online te bestellen vanuit hun luie zetel. Lekker handig dat de pakjes dan gewoon op de deurmat belanden zonder dat je er de deur voor uit moet.
Bezorgers moeten meerdere keren per dag terug naar het depot om hun bus vol te stouwen met nieuwe pakjes.
Het is echter minder en minder leuk om bezorger te zijn. Dat is ook te merken aan de haast die de bezorgers soms hebben.
Het is vaak zo dat wanneer er wordt aangebeld en je naar de deur loopt, dat er dan alleen maar een pakje ligt. De bezorger is dan allang verdwenen en onderweg naar het volgende adres.
Bezorgers raken vaak ook gefrustreerd wanneer ze een pakje moeten bezorgen en de mensen op het ogenblik van de levering dan niet thuis zijn.
Vandaag de dag moeten bezorgers ook meer pakketten bezorgen aan een lager tarief per pakje.
PostNL doet er alles aan om inclusief te zijn. Daarom hebben ze nu busjes in heel opvallende kleuren.
De bezorger in deze video is niet bepaald blij met de nieuwe kleuren van zijn busje en dat is nog zacht uitgedrukt.
Hij zegt: “Wat is dit. Mijn God, ik zou er niet in rijden zelfs als ze me een miljoen euro geven. Wat is deze bus toch, mensen?”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.