Nieuwste
Moeder smeekt om respect na herhaalde plunderingen van graf van Julie (6): “We hebben al genoeg tegenslagen gehad”
De ouders van de 6-jarige hebben te maken gehad met herhaalde pl*nderingen van het graf van hun dochtertje in het Luikse Dison. In de loop van een jaar is het graf al zes of zeven keer leegger00fd.
Deze voortdurende diefstallen hebben een zware tol geëist van de
ouders, die nu van de gemeente eisen dat er dringend maatr*gelen
worden genomen. De situatie is ondraaglijk geworden voor hen,
aangezien ze al genoeg tegenslagen hebben moeten doorstaan.
Opnieuw kregen de ouders op een vrijdagavond het tragische
nieuws te horen dat het graf van hun geliefde dochtertje opnieuw
was gepl*nderd.
Deze verwoestende gebeurtenis werd gerapporteerd door SudInfo.
Shirley, de moeder van Julie, uit haar wanhoop en roept uit dat ze
wil schre*uwen naar de mensen die verantwoordelijk zijn voor deze
d*den om ermee te stoppen.
Ze benadrukt dat ze al genoeg tegenslagen heeft moeten doorstaan
en dit simpelweg onverdraaglijk is.
Volgens Shirley zijn er in het verleden al verschillende keren
beeldjes van Disney gest0len, en enkele weken geleden werden zelfs
alle knuffeldieren die ze bij het graf had geplaatst
meegenomen.
Het graf werd opnieuw beroofd van waardevolle bezittingen,
waaronder een beeldje van een appel, twee konijnenpopjes, een
engeltje en zelfs een klein mandje met chocolade eieren.
Deze items hadden niet alleen emotionele waarde voor Shirley,
maar waren ook bedoeld als versiering voor speciale gelegenheden en
seizoenen.
Ze vertelt dat dit alles is wat ze voor haar dochter kan doen,
en ze voelt de drang om dit te blijven doen, omdat het sterker is
dan haarzelf.
Shirley beseft dat het graf van haar dochter niet het enige is
dat getroffen wordt door dergelijke diefst*llen. Ze vermoedt dat de
pl*nderingen niet door één persoon worden gepleegd.
De Disneybeeldjes kunnen volgens haar door volwassenen worden
gest0len, aangezien ze enige waarde hebben. Echter, wat betreft de
gest0len chocolade eieren, is ze er zeker van dat dit het werk van
kinderen is.
Ze benadrukt dat een begra*fplaats geen speelplaats is en dat
ouders hun kinderen moeten opvoeden om respectvol met dergelijke
locaties om te gaan.
Shirley zit nu echter met de vraag wat ze nog meer kan doen om
deze diefstallen te voorkomen. Ze vraagt zich af of ze zelfs in de
buurt van het graf moet kamperen om het te beschermen.
De gemeente heeft in januari beloofd om een beveiligingscamera
te plaatsen, maar tot op heden is dit nog niet gebeurd.
Shirley smeekt de gemeente om snel actie te ondernemen en de
beloofde camera zo spoedig mogelijk te installeren. Ze hoopt dat
deze maatregel ervoor zal zorgen dat de kinderen in vrede kunnen
leven en dat haar dochtertje eindelijk in vrede kan rusten.
Het is een dringende oproep om de begra*fplaats te beschermen
tegen verdere diefst*llen en om de nodige stappen te ondernemen om
een einde te maken aan het leed dat deze ouders moeten
doorstaan.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.