-

Nieuwste

Marijke (72) krijgt flinke boete na helpen van haar terminale boezemvriendin (82)

Helaas moeten de beste vriendinnen Marijke (72) en Anneke (82) binnenkort afscheid nemen van elkaar.

Anneke moet weldra afscheid nemen van het leven en Marijke wil haar nog zo veel mogelijk helpen waar ze kan.

Op een dag brengt Marijke haar vriendin naar het ziekenhuis. Ze besluit haar auto te parkeren naast de leenrolstoelen.

Omdat Anneke terminaal is, gaat lopen moeilijk. Het was dus wel prettig om haar auto zo dichtbij te parkeren. Maar hier kreeg ze een fikse bekeuring voor.

De twee vrouwen zijn al jaar en dag de beste vriendinnen. Uiteraard zegt Marijke ja wanneer Anneke haar vraagt om haar naar het ziekenhuis te brengen in Gouda.

“Normaal gezien brengt haar zoon of schoondochter haar, maar die waren met vakantie. Dit doe ik gewoon voor haar, ze is mijn beste vriendin.”

Het lichaam van Anneke is helemaal op en ze heeft moeite met lopen. “Ik wilde haar bij de deur afzetten en dan een plekje gaan zoeken op de parking van het Groene Hart.”

Ze gaat verder: “Maar het was enorm druk, zo druk dat we de parkeergarage zijn ingereden. Op het parkeerdek zag ik een rolstoel staan.”

“Het enige van mijn zorgen was Anneke op tijd en veilig op haar afspraak krijgen. Dus parkeerde ik mijn auto vlak naast de rolstoel.”

Na om en bij de 45 minuten komen de vrouwen terug bij de auto. Tot hun grote verbazing vinden ze een kaartje van stadstoezicht Goude onder de ruitenwisser.

Op het kaartje stond: “U heeft een verkeersovertreding begaan.” Later kreeg ze per post dan een boete van 319 euro.

De overtreding die ze maakte was parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats. Omdat ze niet de benodigde kaart had, kreeg Anneke dus een boete.

Anneke kon haar ogen niet geloven. Ze vertelt: “Ik had echt geen idee.” De vrouw gaat in beroep en legt uit aan het parket dat ze alleen maar met haar zieke vriendin bezig was.

Nu kreeg ze bericht dat haar beroep is afgewezen en dat ze die 319 euro alsnog gewoon moet betalen.

De bejaarde vrouw is behoorlijk van slag door de toestand. “Anneke is terminaal en moest naar het ziekenhuis. Daar kan je toch niet omheen. Ik slaap er niet van.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder