Nieuwste
45-jarige vegetariër vindt onverwachts kip in haar ‘vega burger’ en moet overgeven bij McDonald’s
Een vegetarische klant van McDonald’s voelt zich “verraden” nadat ze een kipfilet ontdekte in haar Vegetable Deluxe-burger.
Louise Davies, 50 jaar oud, zegt dat ze zich direct na het
happen moest overgeven en nog eens 12 uur lang niet kon eten
vanwege de onaangename ervaring.
Louise kocht de “vegetarische burger” voor zichzelf, samen met
een traktatie voor haar 11-jarige dochter die net klaar was met de
schoolvakantie. De burger zou volgens de beschrijving twee rode
peper- en pesto-goujons moeten bevatten.
Tot haar grote verrassing ontdekte Louise bij de eerste hap dat
de vulling van de burger bestond uit kip. Ze voelt zich nu bedrogen
door McDonald’s vanwege deze onaangename verrassing.
Als vegetariër van 45 jaar herkende Louise meteen de smaak van
de kip.
Ze vertelt: “Ik moest direct overgeven. De textuur en alles… Ik
moest meteen naar het toilet. Ik heb het niet echt opgegeten, ik
nam een hap en moest meteen overgeven. Ik spuugde het uit. Ik dacht
gewoon dat het een veggie burger was.”
Na het incident voelde Louise zich nog 12 uur lang misselijk. Ze
vergeleek de smaak met die van vroeger, toen ze als kind in de
keuken van haar oma was. Het maakte haar ook toen al misselijk.
Deze onverwachte en onplezierige ervaring heeft Louise het
vertrouwen in McDonald’s doen verliezen.
Ze zegt: “Ik kan nu niets van McDonald’s vertrouwen als het om
vegetarisch eten gaat. Het is niet de beste plek om vegetarisch
eten te krijgen als ze zo onzorgvuldig zijn. Ik voel me van streek
en een beetje verraden.”
Als reactie op dit incident heeft McDonald’s haar excuses
aangeboden aan Louise en aangegeven dat dit een geïsoleerd incident
is dat niet overeenkomt met hun normen en procedures voor
vegetarisch eten.
Ze hebben beloofd de zaak grondig te onderzoeken om herhaling te
voorkomen.
Vegetarische klanten van McDonald’s mogen verwachten dat hun
voedsel met de juiste zorg en nauwkeurigheid wordt bereid.
Het is belangrijk dat fastfoodketens zoals McDonald’s ervoor
zorgen dat hun vegetarische opties volledig vrij zijn van
vleesproducten om de vertrouwen en tevredenheid van hun klanten te
behouden.
Louise Davies’ recente ervaring bij McDonald’s heeft veel
aandacht getrokken en heeft vragen doen rijzen over de
betrouwbaarheid van vegetarische opties in fastfoodketens.
Als vegetarische klant voelde Louise zich “verraden” nadat ze
een kipfilet ontdekte in haar zogenaamde Vegetable Deluxe-burger.
Deze onaangename verrassing zorgde ervoor dat ze onmiddellijk moest
overgeven en nog eens 12 uur lang niet in staat was om iets te
eten.
Louise had de “vegetarische burger” gekocht als een traktatie
voor zichzelf en haar 11-jarige dochter, nadat ze net terugkwamen
van een schoolvakantie.
De burger zou volgens de beschrijving twee rode peper- en
pesto-goujons moeten bevatten, maar tot haar grote verrassing
bevatte de burger kip.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.