Nieuwste
16-jarige jongen weigert te betalen voor bus: ‘Slaat chauffeur in coma’
In België was het deze week weer flink foute boel. Net zoals bij ons lopen ook daar veel minderjarigen rond van wie de ouders de opvoeding niet zo ernstig nemen. En die gevolgen zien we iedere dag op straat.
Daar weet buschauffeur Domingo Smets (51) ondertussen alles van. Het is een wonder dat hij dit nog kan navertellen. Een jongen van amper 16 sloeg hem bijna naar de eeuwige jachtvelden.
Domingo is al 21 jaar werkzaam voor De Lijn. Deze week stopte hij zijn bus bij een halte vlakbij een school in Tienen.
Twee jongeren stapten in, maar die hadden geen saldo op hun ov-kaartje. De chauffeur wijst de jongens erop dat ze wel moeten betalen.
Dat zijn de twee jongens hoegenaamd niet van plan. Er ontstaat een heftige woordenwisseling, waarna een van de jongeren de chauffeur keihard in zijn gezicht slaat.
Dankzij alerte omstanders kan Domingo het nog navertellen. Ze komen tussenbeide en brengen Domingo in veiligheid. De hulpdiensten komen ter plaatse en zij voeren de man af naar het ziekenhuis.
De vrouw van de buschauffeur is kapot van verdriet. “De onderzoeken zijn nog altijd aan de gang. Er worden scans van zijn hoofd gemaakt.” Maar de eerste resultaten doen het ergste vermoeden.
Het enige goede nieuws is dat de dader zich ondertussen wel heeft gemeld op het politiebureau.
De jongen zou hebben toegegeven dat hij verantwoordelijk is voor de huidige toestand van Domingo. Omdat hij minderjarig is, werd hij na enkele uren weer vrijgelaten. De kans is dus groot dat hij er makkelijk vanaf komt.
Zestienjarige klopt buschauffeur Domingo (51) het ziekenhuis in en meldt zich later bij politie https://t.co/oWM8YUIzme
— David Frankenhuis (@dfrankenhuis) June 13, 2023
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.